حضرت آیت الله معلمی در جمع فرماندهان حفاظت اطلاعات سپاه کربلا مازندران

حضرت آیت الله معلمی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه در آغاز فرمومدند:

شعبان قبل از ولادت سالار شهیدان امام حسین (ع) ، حضرت ابوالفضل العباس (ع) ، امام سجاد (ع) و امام زمان (عج) از فضل بسیاری بر خوردار بود. رسول خدا فرمودند :خدا رحمت می کند کسی را که به من کمک کند در این ماه روزه داشته باشم و هر که مرا کمک کند حق شفاعت پیدا می کند.

عضو خبرگان رهبری به مناسبت روز پاسدار شایستگی های پاسداری و اخلاق اطلاعاتی را مورد بحث قرار دادند و فرمودند: امام حسین (ع) عاشورا و ولادتش بستر بسیار ارزشمند و مناسبی فراهم می کند که انسان امام حسین (ع) را بهتر و بیشتر بشناسد .

ایشان فرمودند: روز پاسدار یعنی قله ی اوج تلقی و اعتلای یک پاسدار و رسیدن به آن ها به بعضی از سلوک و روش و منش آقا امام حسین (ع) نیاز دارد مانند: صراحت ، صداقت، تواضع، پایداری، استقامت

 

آیت الله معلمی در زمینه اخلاق اطلاعاتی نیز فرمودند:  در عرصه ی اخلاق اطلاعاتی امر بین واجب و حرام می باشد یعنی انسان در یک پرتگاهی قرار میگیرد که باید برود اما مواظب باشد و به عبارت دیگر می گویند سهل الممتنع .

آیت الله معلمی ادامه داند: خبری و یا حدس و گمانی پیش آمده است که اگر صحت داشته باشد آسیب و ضربه ای به نظام خواهد بود در این جا پیگیری واجب می باشد اما اگر حادثه ناگواری پیش آمده که به ارزش های نظام آسیبی نمی رساند پیگیری واجب نمی باشد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید