مراسم نمازجمعه 18 اسفند 1396 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر + فایل صوتی

مراسم نماز جمعه هجدهم اسفند ماه 1396 شهرستان قائم شهر ، پس از برپایی جشن میلاد کوثر«س» و بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران ،  با اجرای جناب آقای  محمد آرام  پی گرفته ، و خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات شریفه 68 اِلی 71 سوره مبارکه واقعة کلام الله مجید ، فرمودند: آب که منشأ حیات است و اگر آب نباشد حیات و زندگی نخواهد بود ؛ هرچیزی که زنده است به وسیله ی آب زنده است . هم بوته از زمین می روید نیاز به رطوبت و آب برای رشد دارد ، و هم حیوان و هم انسان .

ایشان افزودند: نمایش قدرت میدهد خدا ، تا شاید بنده خداوند را شاکر شود . ولی افسوس که طبع بشر ناسپاسی است . در عرصه های مختلف میبینید خدای رحمان مظاهر قدرت خود را می نمایاند و تلنگر شکرگزاری دارد . اگر همه شاکر بودند خدا را که نیاز به این تذکر نبود . پس پیداست که ناسپاسی وجود دارد .

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان در ادامه فرمودند:  اصل پیروزی انقلاب اسلامی ، در سایه ی عَلَم امامت و ولایت بوده است . دوست و دشمن و بدخواه و خیرخواه همه میدانند و میدانستند که اگر برکت امامت و ولایت در جامعه نبود ، یک چنین تحول عظیم پدید نمی آمد ؛ اما حالا که در سایه ی عَلَم امامت ، این تحول مبارک پدید آمد ، فرصتی پیش آمده است که متدیّنین و دین داران رئیس این مملکت بشوند و یا وزیر این مملکت بشوند ، و یا بشوند نماینده مجلس این مملکت ، به جای اینکه شاکر باشند خدا را در برابر نعمت بزرگ امامت و ولایت ، میبینید متأسفانه دوگانگی پدید می آورند در مدیریت کشور . در برابر اراده ی امامت و در برابر رهنمود روشن و صریح ولایت ، حرف های بی مورد و حرف های بی خاصیت و حرف های انحرافی می زنند . همه ی اینها برمیگردد به همین تعبیر قرآن که {{فَلَولا تشکُرون}}کجای کارید بشر؟ چرا گرفتار خواب غفلت گشتی و مست قدرت و مست غرور شدی؟ . از مرکب غرور و نخوت پیاده شو و گذشته و شرایط حالت را بنگر . آینده را فکر کن . چرا داری نعمت الهی را ناسپاسی می کنی و کفران نعمت میکنی ؟ .

امام جمعه شهرستان قائم شهر در قسمت انتهایی خطبه اول فرمودند: {{ إِنْ أَحْسَنتُمْ أَحْسَنتُمْ لأَنفُسِکمْ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا }}اگر نیکو عمل کردیم در دنیا برای خودمان عمل کردیم، اگر بد کردیم هم علیه خودمان اقدام کردیم . نفس امّاره دشمن ترین دشمن انسان است .اگر انسان اسیر نفس بشود و هوای نفس مسلّط بشود ، انسان گرفتار غرور و غفلت میشود ، از خدا و وعده های خدا نعوذ بالله غافل میماند . پناه بر خدا ، نعوذ بالله مِن شرور انفسنا و مِن سَیِّئات اعمالنا . بهترین راه نجات ، رعایت موازین تقوا و پرهیز از گناه و انجام واجبات است که یاری میکند انسان را برای عرصه ی بعد از مرگ و برزخ و قیامت . حیات طیبه و حیات پاکیزه در سایه ی نورانیت قرآن است ؛ در سایه ی نورانیت آموزه های دین خدا است ، اگر سعی کنیم پایبند بمانیم .

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و همه ی انبیا و شهدا و اهل ایمان و همه ی گذشتگان ، و  دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی افزودند: مستحضرید که امروز روز بزرگی است . بزرگی ایام به واسطه حادثه های بزرگ که در آن ظرف زمان اتفاق می افتد است . امروز روز ولادت یک بانوی بزرگ در تاریخ بشریت ، سیدة النساء العالمین است. یعنی از اول خلقت تا پایان انقراض عالم ، بانویی به عظمت زهرای مرضیه یافت نمیشود.نکته ای در باره ی عظمت حضرت زهرا«س» این است که مرحوم کلینی در کافی آورده که از آقا امام حسن عسکری نقل کرده است که ایشان فرمودند: « نَََحْنُ حُجَجُ اللَّهِ عَلى خَلْقِهِ »ما امامان معصوم حجت خدا بر خلق خداییم ، «« وَ جَدَّتُنا فاطِمَةُ حُجَّةُ اللَّهِ عَلَيْنا»» جَدّه ی ما فاطمه «س» حجت خدا بر ما است. این بیان امام معصوم است.

ایشان افزودند: بیان دیگری در عظمت حضرت زهرا که هم شیعه نقل کرد و هم سنّی و از رسول خدا نقل شده است که پیغمبر خدا به فاطمه«س» خطاب کرده بود : «« إن الرّب یغضب لغضبک »» ای فاطمه براستی که خدا به واسطه ی خشم تو ، خشمگین میشود . «« و یرضى لرضاک»» اگر تو خوشنود بشوی از هر قضیه ، خدا هم از آن قضیه خوشنود میشود . معنایش چیست؟ این است که مظهر حق است زهرا«س» ؛ معنایش این است که خلاف رضای الهی نمیخواهد . رضای خدا رضای او است و در نتیجه رضای او رضای خدا است . پیغمبر میفرمود : هروقت مشتاق بوی بهشت میشوم ، دخترم فاطمه«س» را میبویم.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در ادامه فرمودند: ببینید ، طبع بشر ، کفران نعمت است ؛ با وجود این فاطمه و این طهارت و این پاکی و این عفّت ، آنوقت بیایند به بهانه ی جشن ولادت فاطمه«س» یک بساط زشت و مبتزلی را راه بیاندازند ؛ خب بی حیاها ، می خواستید رقاصی کنید ، خب میرفتید یک عروسی درخور خودتان رقاصی میکردید . چرا به نام فاطمه«س» ؟! چه توهین بزرگی ؛ چه اقدام زشتی ؛ در تهران ، عاصمه ی کشور ؛ والله خدا میداند که برای بعضی از این مدیران و مسئولان متأسفیم . چرا به این سرنوشت مبتلا شدند؛ چرا دوگانگی در اداره ی امور فرهنگی و اجرایی کشور؛ این رهنمود روشن و صریح و شفاف از سوی مقام معظم رهبری ، آنوقت مسئولی که باید عملی بسازد این رهنمود را اجرا بکند، بگوید که : (همه مسئولند ، ولی اگر کسی میخواهد از زبان مردم حرف بزند ، رئیس جمهور است که از زبان مردم میتواند حرف بزند .) خیلی بی شرمی میخواهد واقعاً . خیلی کفران نعمت است. از دست دادن فرصت است . خدایا به تو پناه می آوریم . این مردم که بد نکردند . مردم که امسال 22 بهمن را تماشایی ساختند ؛ اما در همان اجتماع بزرگ تماشایی ، یک چیزی دواندند که آقا رفراندوم برگزار کنیم . مثل اینکه آدم هنری نداشته باشد ، فقط بخواهد حاشیه سازی بکند .

ایشان با اشاره به منشور حقوق شهروندی فرمودند: خب حالا دستپخت منشور حقوق شهروندی ، جنایت خیابان پاسداران تهران را تماشا کردیم . منشور حقوق شهروندی و به بهانه ی ولادت بی بی حضرت فاطمه ی زهرا«س» جشن مبتزل از عوارضی که از مردم در تهران دریافت کردند به پا نمودند . مقام معظم رهبری همیشه ، مخصوصاً از 19 دی امسال ، واقعاً اتمام حجت های جدی کردند. هم اشکالات کار را ،به موقع تذکر میدهد ، و هم راه چاره را پیش روی مسئولین میگشاید و باز میکند .که اگر اهل عمل هستند عمل بکنند و خدمت بکنند به ملت ؛ در همین اجتماع شعرا و مداحان دیروز ، مطالب بسیار مهم و حکیمانه فرمودند که : ( برای حکومتی که با نام اسلام آمده تکلیف ایجاد میکند) ؛ یعنی در برابر محرمات ، مسئول و دولت حق ندارد بی تفاوت باشد . حرام ، کوچک و بزرگ ندارد ؛ متأسفانه بعضی از عمامه به سرها داخل این جریان هستند که حجاب را نمیشود اجباری کرد ، باید فرهنگسازی کرد خانم ها خودشان بپذیرند حجاب را . این حرف بسیار زشت شیطانی است ؛ بخدا شیطانی است ؛ برای اینکه خدا در قرآن تأکید دارد بر حجاب . همه ی انبیا و پیامبران و امامان معصوم بر رعایت حجاب تأکید داشتند . حالا آدمی به ظاهر متدین و به قول خودش مسئول بیاید بگوید  که : (غیبت هم حرام است ، چرا روی غیبت حساس نمیشوید و روی بی حجابی حساس میشوید ؟!) مقام معظم رهبری فرمود : (حرام ، کوچک و بزرگ ندارد ، شارع مقدس بر حکومت اسلامی تکلیف کرده مانع رواج حرام الهی در جامعه بشود ؛ حکومت اسلامی باید از رواج محرمات جلوگیری کند . و موظف است مقابل حرام و گناه بایستد.مرحوم امام ، در مقابل یک منکر واضحی که به وسیله ی پهلوی رایج شده بود _بی حجابی_ ، مثل کوه ، محکم ایستادند، حالا آن آقا میگوید که (این گناه که از غیبت بزرگتر نیست ، چرا شما برای غیبت کسی را تعقیب نمیکنید؟) ؛میخواهند روی هویت مستقل زن مسلمان اثر بگذارند ، نتیجه ی کارشان این است که 4 تا دختر در گوشه و کنار فریب بخورند ، یا انگیزه های گوناگون پیدا کنند که روسری را بردارند . نتیجه ی همه ی آن تلاش ها در این مسأله ی کوچک حقیر خلاصه میشود . آنچه مرا حساس میکند این است که میبینید از دهان گروهی از خواص مسأله ی حجاب اجباری مطرح میشود.)  آقا حجاب دستور خدا است ، مثل اینکه کسی بگوید مگر میشود به اجبار جلوی شراب راگرفت ؟ حالا یکی میخواهد بخورد ، یکی نمیخواهد بخورد . پس میدان را باز بگذاریم . هر کسی خواست حجاب داشته باشد ، هرکسی خواست نداشته باشد ؛ خدا میداند هرگز تصور نمیکردیم زنده بمانیم و این شرایط را ببینیم . یعنی انقلابی که برای او اینهمه جان داده شد؛ انقلابی که برای او اینهمه خون ریخته شد ؛ انقلابی که برای او اینهمه خانواده ها داغدار شدند . برای چه؟ برای اسلام عزیز ؛ برای حاکمیت قرآن در جامعه ؛ نه برای اینکه کار به اینجاها برسد و این حرف های بیخود شنیده بشود . مقام معظم رهبری فرمود: (زن غربی ، اروپایی ، مظهر مصرف ، آرایش ، جلوه گری ، در مقابل مردان و وسیله ی هیجان جنسی مردان است . بقیه ی حرف هایی که میزنند مثل عدالت جنسیتی ، همه حرف و ظاهر قضیه است ، باطن آن چیز دیگری است . بانوان صاحب مقام غربی ، یکی پس از دیگری اعلام کردند که مورد سوء استفاده قرار گرفتند . اسلام ، در را بر روی آن مسیری که جنس زن را به این نقطه ی انحراف برساند به وسیله ی حجاب بسته است . حجاب وسیله ی مصونیت زن است ، وسیله ی حفظ زن است . نه محدودیت برای زن ها .

ایشان در ادامه فرمودند: آمریکا که همه جا حضور فتنه گرانه و مفسدانه دارد ، میگوید چرا ایران در منطقه حضور دارد ؟! ؛ ما در منطقه هستیم، در خانه ی خودمان داریم زندگی میکنیم ، باید از آمریکا اجازه بگیریم؟ برای حضور در منطقه باید با دولت های منطقه مذاکره کنیم ، چرا با شما گفت و گو کنیم؟ما با دولت های منطقه مذاکره کردیم و میکنیم ؛ خب این عراق است که دعوت کرد از ایران برای کمک به عراقی ها .این سوریه است که دولت قانونی سوریه دعوت کرد از ایران برای حضور در سوریه و برای کمک به امنیت منطقه ؛ ما خودمان با مردم و حکومت های منطقه صحبت میکنیم و الحمد لله که موفق هم شدیم و پیش هم رفتیم . باز هم پیش خواهیم رفت . )

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر با اشاره به روز راهیان نور(یکشنبه ی پیش رو ) فرمودند : می خواهند ما را و جامعه ی ما را از گذشته ی پرافتخارمان ، گذشته ی دوران دفاع فراموشی بدهند . گذشته ای که مظلومانه فرزندان شهید و فرزندان جانباز این ملت از همه ی نیروهای بسیج و سپاه و نیروی انتظامی و ارتش و همه ی قشرها مؤمنانه مقاومت کردند و دشمن را به عقب راندند ، حتی وجبی از خاک ایران را تمام استکبار که پشت صدام ایستاده بود نتوانستند از دست بچه های شما خارج کنند . حفظ کردند تمامیت آب و خاک و نظام را .

ابوالشهیدین آیت الله معلمی با اشاره به چهارشنبه ی پیش رو ، به اصطلاح عامیانه چهارشنبه سوری فرمودند: مومنین،خانواده ها ، پدران ، مادران ، نصیحت کنید بچه ها را ، مراقبت کنید آنها را ؛ حتماً دیدید گوشه هایی از فیلم های دلخراش . واقعاً انفجار هایی که گاهی در گذشته اتفاق می افتاد ؛ جوان چشمش را از دست میداد ، جوان دستش قطع میشد ، نتیجه ی بی بند و باری در چهار شنبه سوری.نیروی انتظامی ، قرص و محکم با برخورداری از پشتوانه ی دستگاه قضایی برای جلوگیری از ناهنجاری ها ، ایستاده ، اما خانواده ها هم باید کمک و همراهی کنند . تعطیلات سال جدید را پیش رو داریم . رعایت مسائل امنیتی و ایمنی و تذکراتی را که پلیس دارد برای خانواده ها جدی بگیریم و اهمیت بدهیم . و در این دید و بازدید ها و در این مسافرت ها آگاه باشیم که مومن باید از اسراف پرهیز کند . رعایت صرفه جویی و اقتصاد و میانه روی در هزینه ؛ چه در مصرف گاز ، آب ، برق ، چه حتی در استفاده ی در تلفن ؛ که گاهی برای کارهای غیر ضروری از تلفن استفاده میشود . یکی از چیزهایی که به نظر می آید واقعاً اسراف در او نمایان است ، استفاده ی از دستمال کاغذی و کاغذ است . گاهی ارزان است خیال میکنیم بی اهمیت است ؛ هرچیزی را که آدم نیاز دارد باید اهمیت بدهد ، باید صرفه جویی داشته باشد ، نباید بریز و بپاش و اسراف در مصرف به وجود بیاید.

امام جمعه قائم شهر در قسمت پایانی خطبه دوم ، با اشاره به حادثه ی سقوط هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج ، فرمودند: یکی از جانباختگان حادثه ی سقوط پرواز تهران-یاسوج ، مرحوم مغفور آقا محمد کبیریان از اهالی قائم شهر بودند که بعد از اقامه نمازجمعه ، اقامه ی نماز بر پیکرش و تشییع پیکرش با حضور شما عزیزان انجام خواهد شد .

پس از  ایراد خطبه های نمازجمعه توسط ابوالشهیدین آیت الله معلمی امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری ، نمازگزاران جمعه به امامت آیت الله معلمی بر پیکر مرحوم محمد کبیریان از جانباختگان حادثه ی سقوط هواپیمای تهران-یاسوج ، نماز خوانده و پیکر این مرحوم را تا مسجد جامع شهرستان قائم شهر تشییع کردند.

صوت اقامه نماز بر پیکر مرحوم محمد کبیریان از جانباختگان اهل قائم شهر حادثه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج:
دانلود فایل با لینک مستقیم
صوت اقامه نماز جمعه به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب سید سجاد ادیانی:
دانلود فایل با لینک مستقیم
jri0_img_2139.jpg

9k8_img_2145.jpg

ti3i_img_2153.jpg

97re_img_2160.jpg

fu5v_img_2176.jpg

c7jn_img_2182.jpg

dwz_img_2184.jpg

8ygo_img_2200.jpg