مراسم نمازجمعه 25 اسفندماه 1396 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر + فایل صوتی

مراسم نماز جمعه هجدهم اسفند ماه 1396 شهرستان قائم شهر ،  با اجرای جناب آقای  مصطفی یوسف پور آغاز شده  و خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات شریفه 71 اِلی 74 سوره مبارکه واقعة کلام الله مجید ، فرمودند: در منابع حدیثی آمده که امیرالمومنین سلام الله علیه ، هروقت در نماز ، چه واجب ، چه مستحب ، گاهی سوره ی واقعه را قرائت میکرد ، به این آیه ی شریفه که میرسید {{ أَأَنْتُمْ تَخْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الْخَالِقُونَ}} شما می آفرینید ، یا من که خدای شما هستم آفریدم؟ ، سپس امیرالمومنین بعد از قرائت این آیه سه مرتبه میفرمودند: «بَل انت یا ربّ» ؛

ایشان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و  دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی افزودند: بدانید که خدا با متقین است ، وقتی که خدا با متقین باشد ، متقین عزیز و پیروز و دور از ذلّت هستند.

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برگزاری اجلاس سالانه خبرگان در این هفته و دیدار اعضاء مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب در پایان این اجلاس فرمودند: حقیقتاً بین خود و خدای من ، بحثی را که دیروز ایشان مطرح فرموده بودند ، من در طول عمرم ، نه پای منبر ، نه پای بحث های اخلاقی علماء بزرگ ، یک چنین بحثی را نشنیده بودم . با آنکه همه ی حرف ایشان برگرفته از آیات قرآن است و این آیات در اختیار همه ی ما هم هست ، ولی این هنر را دیگران نداشتند که از این آیات ، اینگونه استفاده کنند و آیات را در کنار هم قرار بدهند و این نتیجه ی روشن را دریافت کنند . یعنی سخنان ، هم مبتنی بر آیات قرآن بسیار حکیمانه و منطقی و آموزنده بود . رهبر معظم انقلاب فرموده بودند که : ما در حال مبارزه ایم ، و بعضی ها هم میگویند که خب رها کنید ، چرا دشمنی میکنید ؛ این آدم ها در خیال سطحی خیال میکنند که ما دشمنی میکنیم ، یا ما دشمنی را آغاز کردیم ؛ دشمنی اسلامی سر دعوا با هیچ کشور و قوم و ملتی نداشته است ؛ اما حالا چرا پس دشمن داریم و در حال مبارزه هستیم؟ هرجا نغمه ی توحید و عدالت و مقابله ی با مستکبرین بود ،طبعاً قدرت های استکباری و عوامل آنها دست به کار میشوند و بی کار نمینشینند.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در ادامه فرمودند:قرآن میفرماید باید برای برای ظالم دشمن باشید و برای مظلوم یار و یاور باشید . ببینید ، این همه جنایت و آدم کشی را آل سعود در یمن در طول قریب به 4 سال دارد انجا میدهد ، تازه آمریکایی ها و انگلیسی ها دارند به او سلاح میدهند و مقابل چشم آنها هم او دارد جنایت میکند ، ولی به ما اتهام میزنند که شما چرا به یمنی ها موشک دادید! . چه کسی گفته است که ما به یمنی ها موشک دادیم؟ یمنی ها گفتند که از ما موشک گرفتند؟ آنها میخواهند بگویند که هر اراده ای که ما برای کشورهای اسلامی داریم را شما باید تبعیت کنید ، اگرتبعیت کردید ، آدم خوبی هستید ، اگر نیستید باید شما را نابود کنیم! این ذات دشمن است . چون انقلاب ما در راستای ارزشهای اسلام است ، اسلامی که اصل بوده و پیغمبر فرستاده ی خدا بوده و معجزات فراوان ارائه کرد ،آن پیغمبر دشمن داشت ، حالا ما میخواهیم راه آن پیغمبر را برویم ، توقع داشته باشیم که دشمن هم نداشته باشیم؟ ؛ بله زمانی دشمن نخواهیم داشت که ذلیلانه تسلیم دشمن بشویم ؛ شیعه ی شیر پاک خورده ی حلالزاده از عمق نهادش فریاد هیهات مناالذلّة دارد.

ایشان با تشکر از شهردار محترم ، جناب مهندس معین پور فرمودند: حقیقتاً بنده شخصاً خودم تصور نمیکردم به این سرعت این پُل میدان جانبازان قابل بهره برداری شود. گرچه سه چهار ماه وقفه داشت و آن وقفه سبب شده بود که آدم خیال کند به این زودی ها این پل قابل بهره برداری نباشد ؛ ولی بحمد الله از لحظه ای که ایشان آمدند و شروع به کار کردند ، به جِد کار پیشرفت پیدا کرده و الآن در این فصل تعطیلات سال نو ، مسافرینی که عبور میکنند ، از مسیری که محل تردّد کلّ ایرانیان است رضایتمند خواهند بود . دست ایشان و همه ی دست اندرکاران درد نکند و ان شاءلله موفق باشند . تشکر دیگر هم قبلاً یک بار عرض کرده بودم خدمت شما که از ایشان خواهش کردم تا حقوق پاکبانان را پرداخت نکرد ، خودش حقوق دریافت نکند ، و ایشان هم خوشحال هستند که با خدای خودش عهد کرد که همین بشود ، که کار بسیار ارزشمندی است.

ایشان با اشاره به پیش رو بودن تحویل سال نو فرمودند: مومنین ، روز تحویل سال امسال ، سالروز شهادت امام علی نقی«ع» است ؛ حرمت سالروز شهادت امام علی النقی «ع» را فراموش و غفلت نکنیم ، در آستانه ی هلول ماه رجب الخیر ، رجب الأصم هستیم . ای مومنین ، اگر بدانید روزه ی ماه رجبر ، نماز شب ماه رجب ، چه برکات مضاعفی دارد ؛ روزه همیشه در طول سال خوب است ، غیر از دو روز که روزه حرام است . اما روزه ی ماه رجب چیز دیگری است ؛ نماز شب همیشه خوب است ، اما نماز ماه رجب یک چیز دیگری است ؛ فضل مضاعف دارد . از ماه رجب و روزه ی ماه رجب ان شاءلله غفلت نشود.

ایشان با اشاره به استیضاح سه وزیر دولت توسط نمایندگان مجلس ، و رأی دادن مجدد به ایشان فرمودند: واقعاً مجلس شرایط خاصی دارد ؛ خب آنهایی که استیضاح کردند آمدند مسائلی را مطرح کردند و سوالات و اشکالاتی را مطرح کردند ، و واقعاً اینها یک نوع فداکاری و جهاد کردند ؛ میدانید چرا؟برای خاطر اینکه طبیعی است دیگر مسئولین دولتی  آنها را تحویل نگیرند در حوزه ی انتخابیه ، و آنها را منزوی بکنند. خب شما نگاه کنید که برای ما مردم قائم شهر که حداقل این بیمارستان رازی را که من حداقل میتوانم بگویم بیشتر از شش سال است که متوقف مانده است ، و هیچ پیشرفتی در آن انجام نمیشود . من آندفعه با نمایندگان عزیز مطرح کردم ، چه به خواهش ، چه به پیشنهاد و چه به گلایه ، که وزیر محترم مسکن و شهرسازی را آن مرحله داشتند استیضاح میکردند ، شما هم میرفتید اسم مینوشتید ؛ حتماً باید می آمدند به سراغ شما که آقا مشکل شما چیست؟ . هرچند خیلی ها هم این کار را میکنند و وعده و وعید میدهند تا رأی بگیرند ؛ خلاصه گفتم برای رضای خدا شما میتوانستید اینجا یک امتیازی بگیرید . حالا من نمیدانم چه مصلحت دیدند عزیزان که اقدام نکردند . آنها هم که اقدام کردند برای استیضاح و صحبت کردند ، نوعی واقعاً فداکاری و جهاد کردند ؛ اگر اینهایی که استیضاح کردند نمی آمدند اقدام نمیکردند ، خب همه یک دست خاموش و بی صدا بودند .خب همه ی نمایندگانی که رفته اند با یک روحیه نیستند ؛ اگر نماینده ای واقعاً منافع مملکت و منطقه و مردم را بخواهد ، از خود بتواند بگذرد ، آنوقت میتواند به مردم و جامعه خدمت بکند . و البته واقعاً مردم هم باید هشیار باشند و بتوانند ؛ مطالبات به حق مردم را خلاصه قانون اساسی این جایگاه را داده است که از طریق مجلس و نمایندگان ، پیگیری بشود .

امام جمعه قائم شهر با اشاره به سالروز بمب باران شیمیایی حلبچه در سال 1366 افزودند : الآنه سوریه و نظام بشّار اسد را متهم میکنند که شما سلاح شیمیایی به کار بردید . این عالم و آدم همه جا دیدند که صدام سلاح شیمیایی به کار برده بود . و آسیب دیدگان سلاح شیمیایی ایرانی در بیمارستان های لندن و انگلیس و فرانسه خوابیدند ، و همه دیدند، خبرنگاران دیدند ، سیاسیون دیدند ، هیچ کسی از این قدرتهای استکباری و عوامل وابسته به آنها دم بر نیاوردند که صدام چرا اینکار را کرد . چرا؟ ؛ چون خودشان در اختیار صدام گذاشته بودند . دم سلاح شیمیایی نداشت . خود قدرت های بزرگ سلاح شیمیایی را در اختیارشان گذاشته بودند.دیدند در برابر بچه های مومن ایرانی حریف نیستند و واقعاً هم نبودند ، جنایتکارانه و ناجوانمردانه سلاح های شیمیایی را به کار بردند که حرکت اینها را متوقف کنند و اینها را سرکوب کنند . اما خدایا تو را شکر که عزت ملت ایران را حفظ کردی.

ایشان در ادامه فرمودند: روز سه شنبه ساعت 19:45 لحظه ی تحویل سال 1397 هجری شمسی است . بنابراین چهارشنبه اولین روز از سال 1397 ، نوروز باستانی خواهد بود.

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب استاد سعید دهنوی اقامه شده و بعد از نماز جمعه ، جناب آقای مهندس جعفری ، ریاست محترم شرکت گاز شهرستان قائم شهر که از نمازگزاران حاضر در مراسم نمازجمعه 24 اسفند 1363 تهران (روز انفجار بمب دست ساز در نماز جمعه تهران به دست منافقین کوردل باهدف جلوگیری از حضور مردم در نمازجمعه ) بودند ، به بیان خاطرات از وقایع آن روز پرداختند.

فایل تصویری بیان خاطرات جناب آقای مهندس جعفری:
دانلود فایل با لینک مستقیم
فایل صوتی بیان خاطرات جناب آقای مهندس جعفری:
دانلود فایل با لینک مستقیم
mr6_img_2161.jpg

4ub_photo_۲۰۱۸-۰۳-۱۶_۱۷-۱۰-۲۴.jpg

rcay_photo_۲۰۱۸-۰۳-۱۶_۱۷-۱۰-۵۸.jpg

otm9_photo_۲۰۱۸-۰۳-۱۶_۱۷-۱۱-۰۴.jpg

0vdj_photo_۲۰۱۸-۰۳-۱۶_۱۷-۱۲-۲۹.jpg

erpw_photo_۲۰۱۸-۰۳-۱۶_۱۷-۱۳-۱۵.jpg

oujs_photo_۲۰۱۸-۰۳-۱۶_۱۷-۱۳-۳۶.jpg