مراسم نمازجمعه 10 فروردین ماه 1397 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر+فایل صوتی

مراسم نماز جمعه دهم فروردین ماه 1397 شهرستان قائم شهر با اجرای جناب آقای  محمد آرام و سخنرانی جانباز سرافراز دوران هشت سال دفاع مقدس جناب آقای دکتر محسنی آغاز ، و خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با خیرمقدم و تشکر از بیانات حکیمانه جانباز سرافراز جناب آقای دکتر محسنی افزودند: همّت بلند دار که مردان روزگار،ازهمّت بلند به جایی رسیده اند . نوجوان در عرصه ی دفاع ، چشمان و دستهایش را از دست داد ، ولی همت و اراده ی خود و ایمان و توکل خود را حفظ کرد ، با همین وضع به تحصیلات ادامه داد . و بحمدالله تا مقطع دکترای فلسفه پیش رفت.خدا را شاکریم که توفیق زیارت ایشان را پیدا کردیم . پروردگارا ، از آلام و رنج های این عزیزان کاهش ده . پروردگارا صبر و استقامت این عزیزان و خانواده های آنان را مضاعف بگردان.

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان در ادامه با قرائت آیات 75 إلی 80 سوره مبارکه واقعة کلام الله مجید ، فرمودند: خدای رحمان ، هم خودش را کریم معرفی کرد در قرآن ، و هم خود قرآن در کلام الله ، کریم معرفی شده ، و هم رسول خدا کریم معرفی شده است در قرآن . کرامت خدا ، رحمت است و احسان بر بندگان . کرامت قرآن هدایت است و ارشاد ؛ و کرامت رسول خدا هم تحمل نادانی و جهل و جهالت امّتان برای هدایت و ارشاد آنان . این انسان از مواهب بزرگ الهی برخوردار است ؛ چه موهبتی بالاتر از عقل ؟ ؛ که عقل ، گوهر شب چراغ در وجود انسان است.و خدا دو حجت دارد بر انسان . هر قدر کار انسان عاقلانه تر باشد ، انسان به خدا تقرّبش بیشتر است . هرقدر کارهای بی عقلی و بی خردی داشته باشد بلا نسبت ، او از خدا و رحمت خدا دور می ماند. خدا کریم است و احسان و اِنعام دارد ، و انسان های کریم هم اخلاق نیکو و اَفعال پسندیده ، احسان به والدین و صله ی ارحام و دستگیری فقرا دارند که همه ی اینها از نشانه های کرامت انسان است .

امام جمعه شهرستان قائم شهر در قسمت انتهایی خطبه اول فرمودند: این قرآن ، وحی الهی ، کلام خداوند رحمان و رحیم است ؛ هرقدر خودمان را به قرآن نزدیکتر بسازیم در عمل ، پایبند به موازین قرآن باشیم ، مطمئناً لحظه ی جان دادن ، لذت بخش ترین لحظه ی عمر دنیای انسان خواهد بود . هرقدر از خدا و دین خدا و کتاب خدا فاصله داشته باشیم ، آنگاه است که جان دادن سخت میگذرد ؛ شب اول قبر تلخ میگذرد و حسرت در عرصه ی محشر برای انسان میماند و انسان را می سوزاند .پروردگارا به خودت پناه می آوریم و از تو مدد می طلبیم ، ما را در مسیر تقوا ، پرهیز از گناه یاری مان بفرما . آنی و لحظه ای ما را از یاد خودت غافل مگردان .

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی افزودند:از پیامبر خدا نقل است که فرمودند: [أَلاَ فَمَنْ صَامَ مِنْ رَجَبٍ يَوْماً إِيمَاناً وَ اِحْتِسَاباً اِسْتَوْجَبَ رِضْوَانَ اَللَّهِ اَلْأَكْبَرَ وَ أَطْفَأَ صَوْمُهُ فِي ذَلِكَ اَلْيَوْمِ غَضَبَ اَللَّهِ وَ أَغْلَقَ عَنْهُ بَاباً مِنْ أَبْوَابِ اَلنَّارِ وَ لَوْ أُعْطِيَ مِلْ ءَ اَلْأَرْضِ ذَهَباً مَا كَانَ بِأَفْضَلَ مِنْ صَوْمِهِ وَ لاَ يَسْتَكْمِلُ لَهُ أَجْرَهُ بِشَيْ ءٍ مِنَ اَلدُّنْيَا دُونَ اَلْحَسَنَاتِ إِذَا أَخْلَصَهُ لِلَّهِ وَ لَهُ إِذَا أَمْسَى عَشْرُ دَعَوَاتٍ مُسْتَجَابَاتٍ] ؛  امیدوارم خدای رحمان به همه ی ما توفیق بهره گرفتن از این ماه پر خیر و پر برکت را عطا بفرماید . عزیزان ، ماه رجب ، از جمله ماه های بسیار شریف و بزرگگ است . ممکن است به ظاهر به ذهن من و شما بیاید که ماه رمضان و یا ماه شعبان بالاتر از ماه رجب نیست ؟ ببینید ،پیغمبر خدا ماه رجب را ماه خدا فرمودند ، و ماه شعبان راا ماه پیغمبر ، و ماه رمضان را ماه امّت . ؛ ماه رمضان روزه اش واجب است ، مثل نمازهای واجب ، اما روزه ی ماه رجب مستحب است ، مثل نماز شب ، نماز واجب که دِین است ، بی ثمره و بی نتیجه نیست ، اما مطمئن باشید گاهی نماز شب بهره اش به مراتب بالاتر از نمازهای واجب دِینی است. حقیقتاً آدم تعجب میکند ، روایت ها فراوان است راجع به ماه رجب که مومنین را تأکید و ترغیب به بهره گرفتن از این فرصت میکند.خب خوشبختانه در این سالهای اخیر ، مسأله ی اعتکاف جا افتادگی پیدا کرد و توجه خانواده ها و مومنین به ماه رجب بیشتر شده است و مخصوصاً روزه ی ماه رجب و نماز شب شب های ماه رجب بسیار اثرگذار و بابرکت است. روزه ی ماه رجب سکرات مرگ را تخفیف میدهد میدهد ؛ روزه ی ماه رجب عذاب قبر را تخفیف میدهد .

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در ادامه با اشاره به سخن بسیار حکیمانه و راهگشای رهبر انقلاب در روز اول فروردین فرمودند: خدا میداند ثواب دارد اطاعت کردن از این فرمایشات و به خیر ملت و خیر کشور و به سود نظام است. ببینید ، کِی بود که مقام معظم رهبری فرمود بود کالاهای قاچاق را آتش بزنید . این آتش بزنید پیام داشت ؛ یعنی این کالا اگر قاچاق است ، همین کالا دارد تولید داخل را آتش میزند . کالای قاچاق ، جای کالای داخلی را دارد میگیرد و تولید را در داخل بی رونق و فلج بکند . 120 سال قبل انگلیسی ها پارچه می آوردند و خیلی هم برند شده بود ؛ ارزان هم میدادند ، چرا؟ برای اینکه ایران بشود بازار مصرف ، انگلستان بشود بازار تولید ؛ آنجا کارگرها فعال ، آنجا چرخ اقتصاد خوب بچرخد ؛ ایران بشود بازار مصرف . آنهمه مقام معظم رهبری تأکید بر اقتصاد مقاومتی داشتند و دارند ؛ حالا تازه الآن در اولین جلسه ی هیئت دولت تصمیم گرفته شد که ورود کالاهای قاچاق را جلوگیری کنیم.این مسامحه در اجرای رهنمود ، کِی بود فرمود آتش بزنید کالای قاچاق را ؟ . فرصت هایی را از دست دادیم متأسفانه ؛ حالا خدا کند ای کاش از همین الآن صادقانه پیگیر باشند . اگر  از هیمن الآن هم صادقانه پیگیر باشند ممنون میشویم ، ولی باز هم در همین جلسه ی هیئت دولت اول سال ، یک گراهای نامناسبی داده شده است . گرای چه؟ ببینید ، از یک سمت میگویند جلوی قاچاق را بگیریم و واردات را کنترل بکنیم . اما از یک سمت دیگر میفرمایند : باید کیفیت تولیدات داخلی بالا برود تا بتواند رقابت بکند .  خب دارد گِرا میدهد که اگر الآن رقابت ندارد ، کالای خارجی را مصرف میکنند اشکالی مثلاً نداشته باشد. آقا! اگر کالای داخل مرغوبیتش به حدی برسد که بتواند با کالای خارجی رقابت بکند ، بلا نسبت همه ی مومنین ، هر بی غیرتی هم به سراغ کالای ایرانی خواهد رفت . غیرت دینی و انقلاب سر جای خود ؛ غیرت ایرانی بودن اقتضا میکند انسان اکتفا کند به تولیدات داخل کشور، تا بازار کار رونق پیدا کند و کارگران جان بگیرند و اقتصاد کشور رونق پیدا کند . بله البته نمیخواهیم بگوییم کیفیت پایین بماند ؛ نه ؛ آن سمت هم وقتی که واقعاً توجه جامعه به تولیدات داخل بشود ، قطعاً در داخل رقابت ایجاد میشود . قطعاً تولیدکنندگان وادار میشوند و باید وادار کرد آنها را و خواست از آنها که کیفیت را افزایش بدهند و مرغوبیت را بالا ببرند . اینها سر جای خود ، اما تا زمانی که قاچاق کنترل نشود و واردات هم محدود نشود ، خدای ناگرده اوضاع به همین سبک نابسامان پیش میرود . بحمد الله جامعه ی ما خوب مسائل را میفهمند و واقعاً با قشرهای مختلفی که آدم روبه رو میشود و برخورد میکند میبیند مردم درست میفهمند و اما واقعاً یک آزردگی دارند از این دوگانگی در تصمیم گیری ها و مدیریت ها .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر افزودند: وزیر صنعت و معدن در همین جلسه گفت که : درباره ی ساختار حمایت از تولید ایرانی ، با تأکید بر تولید محصولات رقابت پذیر… ؛ خب این به نوعی گرا دادن است برای فرار از این شعار سال . شعار سال حمایت از کالای ایرانی است . باید این را تأکید داشته باشند ، نه تأکید فقط در لفظ ، بلکه تأکید در عمل ؛ مومنین ، اینکه ما میگوییم ما اهل کوفه نیستیم ، علی تنها بماند ، آیا همین شعار و همین لفظ کافی است؟ یا آنچه را که رهنمود رهبر است ، مطالبه داشته باشیم از دولتمردان و مدیران ؟ مطالبه ی اجرای رهنمودهای رهبری . متأسفانه کار دارد به سمتی پیش میرود که آن نشانه های دوره ی آخر الزمان پیدا میشود . یکی از نشانه های دوره ی آخرالزمان این است که معروف منکر جلوه کند و منکر ، معروف جلوه کند . یعنی اگر کسی حرف حق را تأکید بکند و مطالبه بکند و پای حرف حق بایستد ، بگویند که «او آدم خشنی است و آدم تند رویی است و یک قدری باید ملاظحه داشته باشد و چرا ملاحظه نمیکند!» ؛ این میشود مصداق قلبِ معروف به منکر و قلبِ منکر به معروف. همه وظیفه داریم خوبی ها را از همدیگر بخواهیم ؛ همه وظیفه داریم با صراحت و باصداقت ، اگر واقعاً ملاحظات بی مورد را کنار بگذاریم ، مدیران ما وادار میشوند فعال تر با جنب و جوش بیشتر در راستای منافع ملت ، در راستای منافع انقلاب حرکت کنند.

امام جمعه قائم شهر در قسمت انتهایی خطبه دوم فرمودند: قبل از خطبه ها واقعاً یک کیمیا و یک حجت خدایی بر ما ، جانبازی که دو چشمش را و دو دستش را از دست داد ، اما بیاید اینجا بنشیند ، مصمم و با فهم و درک صحیح و درست ، دلسوزانه و خیرخواهانه سخن بگوید و مطالبه ی به حق داشته باشد از مومنین و جامعه ی انقلابی ؛ خب ما چه پاسخی در پیشگاه خدای رحمان داریم که اینها برای آن آرمانهای مقدسی که امام و شهدا در سر داشتند ، اینگونه سلامتی شان را از دست دادند ، ولی ما چه میکنیم و به کدام سوی و سمت روی آوردیم ؟

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب سید رضا میرزاآقایی اقامه شد.

صوت سخنرانی جانباز سر افراز  جناب آقای دکتر محسنی ، پیش از خطبه های نمازجمعه :
دانلود فایل با لینک مستقیم
صوت اقامه نمازجمعه به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی ، و تکبیر و قرائت دعای ماه رجب با نوای جناب سید رضا میرزاآقایی:
دانلود فایل با لینک مستقیم
n9b1_img_3387.jpg

hjli_img_3402.jpg

lo1g_img_3428.jpg

2qkc_img_3454.jpg

ir2r_img_3459.jpg

i61d_img_3543.jpg