مراسم نمازجمعه 24 فروردین 1397 شهرستان قائم شهر + تصاویر و فایل صوتی

مراسم نماز جمعه بیست و چهارم فروردین ماه 1397 شهرستان قائم شهر با قرائت زیارت عاشورا توسّط ذاکر اهل بیت کربلایی یاسین محمدی ، اجرای جناب آقای  طبری و سخنرانی جناب آقای دکتر دلشادی«مدیرکلّ محترم حوزه هنری استان مازندران» آغاز ، و خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات 83 إلی 87 سوره مبارکه واقعة کلام الله مجید ، فرمودند: نگاه باورمندانه به آینده ی بعد از مرگ ، بر اساس وعده هایی که خدای رحمان و اولیاء خدا دادند ، انسان را منضبط و منظّم در مسیر زندگی نگه می دارد. مشکل اساسی بشریت ، دلبستگی به دنیا و زندگی را فقط در دنیا دیدن است . خیال می کند لذّت همین دنیا و نعمت همین دنیاست و وقتی از دنیا رفت ، دیگر خبری نیست ؛ که این اساس حرص و طمع ورزی و تعدّی و تجاوز انسان نسبت به حقوق و نوامیس و عِرض و آبروی دیگران می شود.

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان در ادامه با بیان اینکه  امامان معصوم پرچم و نشانه و دلیل هستند برای اینکه راه بندگی خدا را درست بشناسیم فرمودند: این نیست که دل خوش کنیم و بگوییم چون ما شیعه ی امیرالمومنین علی«ع» هستیم و چون برای اباعبدالله الحسین عزاداری و سینه زنی میکنیم ، نجات یافته ایم؛بلکه ایشان نور هستند برای هدایت ، و کلام و رفتارش کمک میکند ما را در بندگی خدا ، و همچنین عزاداری اباعبدالله ، اگر زمینه ساز تقویت روحیه بندگی و عبادت به درگاه خدا باشد ، آن عزاداری روح پیدا میکند و جان دارد ؛ اما اگر این نباشد و بدون این بهره مندی ها باشد معلوم میشود انسان درک درستی در این زمینه پیدا نکرده است.

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی افزودند: جناب دکتر دلشادی مدیرکلّ محترم حوزه هنری استان ، قبل از خطبه ها صحبتی داشتند و بحمدالله استفاده شده است که تشکر میکنیم.

ایشان با اشاره به سالروز بعثت خاتم انبیا«ص» در روز پیش رو فرمودند: امام راحل در یک بیانی خیلی معنادار و خیلی زیبا فرمودند که: اگر شرافت زمان به واسطه ی حادثه ای است که در آن زمان واقع میشود ، باید عرض کنم که روز بعثت ، در سرتاسر دهر ،من الازل الی العبد ، روزی شریف تر از آن نیست ؛ برای اینکه حادثه ی بزرگ بعثت اتفاق افتاده است . بعثت همه ی پیامبران مبارک بود ، نکته این است که بعثت خاتم انبیا ، مکمّل رسالت همه ی انبیا بود.نازل شدن قرآن در تکمیل کتب آسمانی است که بر انبیا نازل شده بود .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادمه فرمودند: ما گاهی عامیانه بلانسبت خیال میکنیم که اگر کسی خیلی شوخ طبع و مزّاح بوده آدم خوش اخلاقی است . ولی اولا باید دید که پیغمبر خودش اخلاق را چگونه معنا میکند ، و ثانیاً هدف بعثت منحصراً مسائل اخلاقی نیست .هدف بعثت اهداف مختلفی است که از خود قرآن آدم میفهمد .

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در ادامه فرمودند: تلخ است گفتن این که این آشفتگی که در بازار ارز به وجود آمد ، قبل از تحویل سال و در داخل اسفند ماه آغاز شده بود ، و آن وقت مسئولین ما به جای اینکه تدبیر کنند و برنامه ریزی درستی اتخاذ کنند ، می آمدند و میگفتند که مردم خیالشان راحت باشد ، و این افزایش قیمت مقطعی است و به واسطه ی سفرهای قبل از تحویل سال است و ارز کنترل میشود . خب این آشفتگی بازار ارز ، یک لطمه ای به اعتبار و حیثیت و شخصیت ملی ما وارد کرد . کار الآن به جایی رسیده که کاسب عراقی که سابق داد میزدند که پول ایرانی می خواستند و حتی پول ایرانی خودشان را نمیگرفتند . اما الآن بگویند پول ایرانی را نمیگیریم.هرقدر دلار در کشور ما بالا میرود ، معنایش این است که اعبار پول ایرانی هم پایین می آید . تدبیر میخواست و به خدا میشد. خیلی سر انگشتی می شود حساب کرد که کشور انقلابی باید در و دروازه را ببندد ، نه اینجور ول انگاری رفتن و آمدن و هزینه ی ارزی تحمیل کردن. الآن چه تعداد جوانان ایرانی در خارج از ایران دارند تحصیل میکنند و همه هم هزینه ی ارزی دارند؟ آیا واقعاً مثلاً تاجیکستان ، ازبکستان ، چه دانشی بالاتر از ایرانی ها دارند که در کشور نداریم؟ خب اگر واقعاً مؤسسات آموزش عالی را که الآن هم متأسفانه رها شده است جدی میگرفتند ، چه نیازی به خارج از کشور می بود؟ این که برای اسباب بازی هنوز هم که هنوز است ارز خارج بشود ؛ خب اینها همه آسیب میزند بنیه ی اقتصادی کشور را . حالا داخل همین هفته ، آقای جهانگیری فرمود که «از بخش های خصوصی می خواهیم تا دولت را در پیشبرد برنامه هایش یاری کند» . بخش های خصوصی دنبال منافع خودشانند طبعاً ؛ شما خودتان را دولت تدبیر و امید معرفی کرده بودید، باید با تدبیر و برنامه ریزی کنترل میکردید. نه اینکه الآن بیایید خواهش بکنید از بخش های خصوصی ؛ مگر بخش خصوصی زیر بار خواهش میرود؟! ؛ بعد هم فرمود که «اتفاقاتی که در مورد نرخ ارز رخ داد ، همه ی زندگی مردم را تحت تأثیر قرار داد» . خب این را قبول دارید؟ اقلاً یک عذرخواهی هم از مردم میکردید! آن وقتی که بعضی از روزنامه ها انتقاد میکردند از شیوه ی عملکرد دولت در عرصه ی اقتصاد ، همه را متهم میکردند که آنها بی سوادند ، حسودند و عقل ندارند و از این تعبیرات نامناسب در باره ی آنها به کار میردند. آقای رئیس جمهور هم در شورای عالی انقلاب فرهنگی فرمود : «اساسی ترین مسأله در حمایت از کالای ایرانی فرهنگ سازی است .» بله فرهنگ سازی هست. اما فرهنگ سازی کار شما نیست؛بلکه کار شما تدبیر است؛کار شما کنترل است . کار شما جلوگیری از واردات کالای قاچاق است. شما به وظیفه ی خودتان عمل کنید ، روزه خوانی و نصیحت اخلاقی را دیگران میکنند. و اصلاً حتی همین فرهنگ سازی هم واقعاً باید اول از همین دولتی ها شروع بشود . اگر واقعاً فرهنگ زندگی وزرا و وکلا و نمایندگان ما به این سبک ساده زیستی باشد و مصالح نظام و ملت را بخواهند قطعاً اوضاع بهتر از این خواهد شد . ببینید الآنه درد بنده و همه ی شما مؤمنین ، این است که در اثر سوء مدیریت ما ، عده ای بیایند و بگویند که آقا انقلاب این است. آقا بخدا قسم انقلاب در ذات خودش ندارد عیبی ، هر عیب که هست از مدیریت ما است.انقلاب آن است که برویم وصیت نامه ی امام را بخوانیم ببینیم چه میگوید و چه میخواهد  . انقلاب این است که رهبر معظم انقلاب رهنمود که داد تبعیت بشود .

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای محمدرضا بوی افراز اقامه شد.

سخنرانی جناب آقای دکتر دلشادی (مدیرکلّ حوزه هنری استان مازندران) پیش از خطبه های نماز جمعه :
دانلود فایل با لینک مستقیم
صوت اقامه اذان ظهر با نوای جناب محمدرضا بوی افراز :
دانلود فایل با لینک مستقیم
صوت اقامه نمازجمعه به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز و قرائت دعای ماه رجب با نوای جناب آقای محمد رضا بوی افراز:
دانلود فایل با لینک مستقیم
ov2z_img_5648.jpg2b0o_img_5650.jpg

qmpu_img_5653.jpg

cua1_img_5661.jpg

0tx4_img_5675.jpg

k6o4_img_5680.jpg

w3hb_img_5688.jpg

e5l9_img_5699.jpg

jmsb_img_5707.jpg

pbl_img_5708.jpg

19hl_img_5717.jpg

yhxr_img_5724.jpg

q2of_img_5733.jpg