برگزاری آئین تجلیل از پیشکسوتان قرآنی

 

 

 

حضرت آیت‌الله معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری عصر پنج‌شنبه، دوم مردادماه در همایش تجلیل از پیشکسوتان قرآنی شهرستان قائم‌شهر  که  در شهرداری این شهر برگزار شد، ضمن تشکر از دست‌اندرکاران این برنامه گفت:  تکریم از اهل قرآن در این کتاب الهی سفارش شده و روایات بسیاری نقل شده که پیامبر اکرم(ص) یکی از معیارهایشان در اعطای منصب میزان آشنایی افراد به قران بود.

ایشان افزودند: توجه و انس با قرآن سبب کاستن جهل و زدوده شدن هواهای نفسانی انسان می‌شود.

 نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: باید سالمندان را تکریم کرد و در این بین قشر شریف پیشکسوتان قرآنی در تکریم و تجلیل بر همه مقدم هستند.

 ایشان با اشاره به جنایات اخیر اسرائیلی‌ها در سرزمین اشغالی افزود: موضع امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه اسرائیل باید نابود شود بحق بود ولی دشمنان ما از این جمله امام(ره) ما را جنگ طلب نامیدند .

 حضرت آیت‌الله معلمی اظهار کرد: برگزاری رفراندوم با حضور همه ساکنین فلسطین یکی از راه‌کارهای برون‌رفت غرب در موضع اسرائیل است که متاسفانه غربی‌ها که از دموکراسی دم می‌زنند خود به آن عمل نمی‌کنند و فقط به دنبال مطامع خود هستند.

 ایشان با بیان اینکه انسان‌های با ایمان با مستکبران سازش ندارند،گفت: ما باید بر ارزش‌های خود پایبند باشیم و براساس اعتقادات دینی خود ایستادگی کنیم و حضور پرشور مردم در روز قدس امسال سندی بر بیداری مردم و پایبندی آنها نسبت به ارزش‌های انسانی و دینی است.

در این همایش گروه تواشیح «ام ابیها» به تواشیح پرداخته و در پایان مراسم از هشت تن از پیشکسوتان قرآنی قائمشهر تجلیل شد.

 مصطفی مشهدبان،متولد 1310 با 60 سال سابقه فعالیت قرآنی، حاج علی فرهنگی متولد 1316 با 30 سال سابقه قرانی، حسین مزدستان متولد 1319 با 30 سال سابقه قرانی، حاج قاسمعلی محمدی متولد 1320 با 45 سال سابقه قرانی، حاج جانعلی عبدی متولد 1330 با 55 سال سابقه قرآنی، حاج محمد خان میرزا متولد 1329 با 45 سال سابقه قرآنی، حاجیه رحیمیه موحدی متولد 1320 با 30 سال سابقه قرانی و آیت‌الله علی معلمی متولد 1322 با 50 سال سابقه قرآنی مورد تجلیل قرار گرفتند.

 گفتنی است: این همایش با همکاری امام جمعه محترم شهرستان قائمشهر، اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان قائم‌شهر، اداره تبلیغات اسلامی قائم‌شهر،فرماندار قائم‌شهر، خانه کارگر قائم‌شهر، شهرداری و شورای اسلامی قائم‌شهر توسط موسسه ی قرآنی گنجینه نور و بنیاد قرآن رضوان برگزار شد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید