مراسم نمازجمعه 31 فروردین 1397 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر + فایل صوتی

مراسم نماز جمعه سی و یکم فروردین ماه 1397 شهرستان قائم شهر با قرائت زیارت عاشورا توسّط ذاکر اهل بیت کربلایی یاسین محمدی ، مولودی خوانی پیرغلام مکتب اهل بیت جناب حاجیان ، اجرای جناب آقای  محمد آرام و سخنرانی جناب آقای جانیپور«جانباز سرافراز دوران هشت سال دفاع مقدس» آغاز ، و خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات 83 إلی 87 سوره مبارکه واقعة کلام الله مجید ، فرمودند: بشر گاهی مغرور است به اینکه قدری پول و مقام و علم و دانش پیدا کرد.همه چیز ظرفیت می خواهد . ولی هستند مال داران و پولدارانی که خودشان را گم نکردند . هستند عالمان و عارفانی دانشمندی که هرقدر علمشان افزایش پیدا کرد تواضع و فروتنی و خاکی بودنشان بیشتر شده . اما همه باید بدانند که علم و مال دنیا و مخصوصاً مقام و منصب غرور می آورد برای آدم . غروری که امیر المومنین فرمود مثل آدم مستی که به این زودی ها سرحال نمی آید .

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان در ادامه با سفراش بر اینکه بیاییم عهد کنیم در این اولین جمعه ی ماه شعبان ، ماه پیغمبر خدا ، ماهی که شعبات خیرات به روی بندگان گشوده است ، که خدایا میخواهیم همواره به یاد تو و ذکر تو باشیم و در زندگی مان در عملکردمان از یاد تو غفلت نداشته باشیم ، فرمودند : پروردگارا در مسیر عبودیت و بندگی و پیمودن راه تقوا هم یاری مان بفرما .

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی افزودند: حلول ماه شعبان المعظم را تبریک عرض میکنیم به همه ی شما برادران و خواهران . پیغمبر خدا هروقتی که ماه شعبان میرسید دستور میداد صدا بزنند و اعلام بکنند : ماه شعبان آمده و ماه شعبان ماه رسول خداست ؛ خدا رحمت کند کسی را که پیغمبر را یاری دهد در این ماه . پیغمبر تمام ماه شعبان روزه دار بود . اگر کسی روزه بگیرد د این ماه یعنی یاری کرده پیغمبر را در آن روز.

ایشان با اشاره به سالروز ولادت سالار شهیدان اباعبدالله الحسین«ع» فرمودند : سالروز ولادت اباعبدالله را مستحضرید که روز پاسدار است ، یعنی امام حسین اسوه ی پاسداران است . نیروهای مسلّح مؤمن  ارزشمند هستند و ارزش واقعی دارند در پیشگاه خدا . یک وقتی نیروهای مسلح تحت امر طاغوتند . یا خود نیروهای مسلح یک وقتی فاسدند . شما اوضاع عراق و اوضاع زمان شاه در این کشور را دیدید. اما خدا میداند وقتی که بستان آزاد شده بود ، شاید 24 ساعت بیشتر نگذشته بود که ما رسیده بودیم آنجا و اینها فرصت نداشتند که موقع فرارکردن چیزی با خود ببرند . داخل سنگر بعثی ها نشانه های فساد و علائم آلودگی فراوان افتاده بود و به چشم میخورد.ولی در سنگر فرزندان شما قرآن بود و کتاب دعا و تسبیح حضرت زهرا سلام الله علیها . این است که امام راحل آنگونه می ستود نیروهای مسلحمان را.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادامه فرمودند: خدا میداند نسبت به هیچیک از اعضاء دولت بینی و بین الله نه کدورت داریم و نه دشمنی و نه عداوت . درست عمل کنند دعا میکنیم و بد عمل کردند دعا میکنیم که برگردند و درست عمل بکنند . اما گاهی فرصت ها را از دست میدهند .

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در ادامه با خطاب قرار دادن جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس فرمودند: امروز اگر درمورد خودتان حرف نمیزنید و ادعایی ندارید ، باید نسبت به آن اهداف حرف بزنید و نسبت به وصیت نامه ی امام حساس باشید . آنجایی که از وصیت نامه ی امام در جامعه و مدیریت جامعه داریم فاصله میگیریم آنجا را محترمانه فریاد بزنیم و آبرومندانه مطالبه بکنیم . منفعل نشویم که عقب بنشینیم.ببینید . تصمیمات فعل دولت در ساماندهی بازار ارز الآن واقعاً قابل تقدیر و تحسین است و تشکر میکنیم . اما میگوییم ای کاش همان چهار سال قبل که مقام معظم رهبری تأکید داشت بر اقتصاد مقاومتی ، یکی از مظاهر اقتصاد مقاومتی کنترل بازار ارز است . ای کاش همان چهار سال قبل این کار امروز را اقدام میکردید . این به هم ریختگی و آشفتگی بازار ارز که اخیراً پیدا شده بود یکی از ابعاد جنگ اقتصادی دشمن با ماست که مقام معظم رهبری در ملاقاتی که کارکنان وزارت اطلاعات و وزیر اطلاعات با ایشان داشتند فرموده بود: ردّ پای دستگاه های اطلاعاتی بیگانه در مسائل اخیر بازار ارز مشهود است. که نتیجه اش این میشود که اعتبار پول ملی ایران پایین بیاید. اگر همزمان ضمن ادامه مذاکرات هسته ای تدابیر مناسبی در مسائل اقتصادی می داشتیم ، طبعاً دشمن راحت تر کوتاه می آمد . هرقدر ذوق زدگی ما بیشتر شده بود برای ادامه ی مذاکرات ، دشمن هم توقعش را بیشتر کرد.چرا اخیراً ترامپ تهدیداتش را افزایش داده بود؟ چون واقعاً امیدوار بودند و خیال میکردند همانجوری که در گذشته کوتاه آمدیم باز هم کوتاه می آییم. تا کجا می خواهند ما کوتاه بیاییم؟ مومنین تا آنجایی که برگردیم به قبل از بهمن 1357 . دشمن باید این آرزو را به گور ببرد.

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای سعید دهنوی اقامه شد.

مولودی خوانی کربلایی محمد حاجیان در وصف اعیاد شعبانیه:
دانلود فایل با لینک مستقیم
سخنرانی جناب جانیپور(جانبازسر افراز دوران دفاع مقدس) :
دانلود فایل با لینک مستقیم
صوت اقامه نمازجمعه به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز و قرائت تعقیبات مشترکه با نوای جناب سعید دهنوی:
دانلود فایل با لینک مستقیم
lp0l_img_7156.jpg

zqd_img_7159.jpg

ydgo_img_7202.jpg

kkx_img_7209.jpg

c7bc_img_7238.jpg

qpw_img_7259.jpg

wy5_img_7265.jpg

86rp_img_7297.jpg

vzm_img_7302.jpg

137b_img_7326.jpg

ax5_img_7345.jpg

ddjq_img_7350.jpg