مراسم نماز جمعه هفتم اردیبهشت ماه 1397 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر + فایل صوتی

مراسم نماز جمعه هفتم اردیبهشت ماه 1397 شهرستان قائم شهر با اجرای جناب آقای  مصطفی یوسف پور آغاز ، و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط جناب آقای دکتر بابامحمودی«مشاور عالی دانشگاه علوم پزشکی مازندران» و جناب آقای دریابیگی«دبیرِ اجرایی خانه کارگر استان مازندران» ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات 88 إلی 93 سوره مبارکه واقعة کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم خدای رحمان به همه ی من و شما ، به همه ی اهل ایمان ، توفیق درک و فهم این معانی و مفاهیم را به خوبی عطا کند و ما را از یاد خود غافل نسازد ؛ بتوانیم آنچنان عمل کرده باشیم که حداقل از مقرّبین نبودیم ، از اصحاب یمین باشیم و از اصحاب یمین پایین تر نیاییم.

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزودند : در هر عصری ، در هر زمان و هر تحول مبارکی ، یک عده پیشرو هستند ؛ مثل همین انقلاب و دفاع مقدس . جنگ تحمیلی را دشمن آغاز کرده بود ، مرحله اول همه آمادگی نداشتند و ترس حاکم شده بود ؛ ولی درود خدا به آن دسته ای که فضای ترس را شکستند و پیش قدم شدند و راه را گشودند و دیگران پیروی و همراهی کردند . آن دسته ای که پیش قدم در امورات خیر هستند را قرآن تعبیر به مقرّبین دارد .

ایشان با اشاره به این آیات فرمودند : فرق بین اصحاب یمین با مقرّبین این است که مقرّبین سابقین هستند . سبقت در ایمان ، سبقت در اعمال صالحه و سبقت در جهاد فی سبیل الله و سبقت در روزه ی ماه رجب و شعبان و در هر کار خدا پسندانه ای پیش قدم شدن ، انسان را مقرّب میسازد.و مقرب تنها در عصر بعثت پیغمبر نبوده است بلکه در هر عصری هم مقرب و هم اصحاب یمین یافت میشوند ، کما اینکه اصحاب شمال نیز ، هم در عصر پیغمبر بوده اند و در عصرهای بعدی هم هستند.و در بعضی از روایات هم مصداق مقرّبین را امیرالمومنین و پیروان راستین امیر المومنین را معرفی کرده اند . بله ، مصداق برجسته ی مقرب امیرالمومنین است که هم در ایمان به پیغمبر پیش قدم بود و هم در جهاد پیش قدم بود و هم در اعمال خیر و خداپسندانه ی اجتماعی ، خانوادگی و فردی پیش قدمی داشت.

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی افزودند: راه نجات از سختی جان دادن ، و از عذاب شبِ اول قبر تقوا است.

ایشان با اشاره به مناسبت ایمنی حمل و نقل فرمودند : حمل و نقل ، گاهی برای افراد  شخصی اتفاق می افتد ، گاهی برای خدمت رسانی به دیگران . درست است که انسان در نتیجه ی کار خود باید عوائدی داشته باشد تا از این عوائد بتواند عائله ی خود را اداره بکند ؛ اما همراه با این انگیزه ، میتواند انگیزه ی بالاتری را هم لحاظ بکند ؛ که خدایا بندگان تو به این کالا نیاز دارند ، من میخواهم برای کمک کردن به تأمین و تهیه ی نیازمندی بندگانت راهی شوم ، و خداوند هم عنایت و یاری بفرماید . یعنی هم کار بکند و هم کارش سبقه ی عبادی پیدا کند . اگر در حمل و نقل هم رعایت مقررات اعمال بشود ، رعایت احتیاط و رعایت موازین عقل را کرده است و هرکه به عقل خودش نزدیک تر بشود ، به همان نسبت به خدای خودش هم نزدیک تر شده است . عقل موهبت بزرگ الهی است و بنابراین کار انسان عاقلانه تر باشد ، انسان به همان نسبت به خدا نزدیک تر میشود .

ایشان در ادامه با تشکر از جناب آقای دکتر بابامحمودی ، شیخ الأطبّای منطقه ی ما ، که به مناسبت هفته ی سلامت مطالبی ایراد فرمودند و هم از جناب آقای دریابیگی دبیرِ اجرایی خانه کارگر استان مازندران که هرساله به مناسبت هفته ی کار و کارگری ، همواره مسائل را با احساسات و اشتیاق و علاقه ی وافر بیان میکنند.

ایشان افزودند: فردا یازدهم شعبان المعظم ، سالروز ولادت علی اکبر اباعبدالله الحسین است و روز جوان نامگذاری شده است . دوران جوانی دوران بسیاز خطیر و حساس است .برای اینکه جوان انرژی برای پرواز گویا دارد . اگر موقع پرواز ، خلبان نکات ایمنی را رعایت بکند ، خب طبعاً سلامتی تأمین است؛اما اگر خدای ناکرده نکات ایمنی رعایت نشود بسیار خطرناک خواهد بود . دوران جوانی هم همین است . هم والدین و هم معلمین و اساتید در دبیرستان ها و دانشگاه ها مسئولیت دارند . اگر یک تکلیفی را اداره مشخص کرد به عنوان فقط درس دادن ، تکلیف دیگری را خدای رحمان تعیین کرد.آیه ای که می فرماید: يزكّيهم و يعلّمهم الكتاب و الحكمة ، یعنی تزکیه اول ، و تعلیم کتاب بعدش ؛ در آموزش و پرورش هم ، پرورش یعنی رشد دادن و تربیت و نحوه ی رشد دادن این جوان ؛ اگر واقعاً در جامعه مدیران فرهنگی جامعه ی ما دست به دست هم دهند ، جوانان انرژی الهی و خدادادی خوبی دارند ؛شکوفا میشود استعدادها و خلاقیت ها و منشأ خدمت برای جامعه فراهم میشود در سایه ی تربیت صحیح.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادامه با اشاره به پیش رو بودن روز شوراها افزودند: زمان مرحوم امام راحل رحمة الله علیه در اوائل انقلاب ، یک دوره شورا تشکیل شده بود و بعد تعطیل شد که حد اقل 15 سال تعطیل بوده و همان موقع تشکیل شورا ، امام راحل فرمودند : در مورد اصلاح امور شهر ، با همکاری و مشورت علمای اعلام محل و مؤمنین محترم اقدام نمایید. نه یک نفر و نفرمود امام جمعه و من هم نمیگویم امام جمعه صرفاً. یعنی توجه میداد امام راحل شورا را به پرهیز از خودرأیی و خود پسندی ، برای اینکه تصمیم پخته تر باشد ، میفرمود از مؤمنین و مطلعین و علمای محل مشورت و نظر بگیرید تا بعد در تصمیم گیری نهایی در جمعبندی پخته تر تصمیم شما نمایان بشود .

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در ادامه با اشاره به این که یک از نشانه های سابقین این است که حرف حق را شنیدند می پذیرند افزودند : مطلبی را عرض میکنم ، اگر به نظر هرکسی ناحق است واقعاً بعداً به من تذکر بدهد و اگر حق است ، دیگر بعداً این را نپذیرید که وقتی بدخواهان میخواهند مغلطه بکنند و بگویند «فلانی آدم عصبانی و تند است و همیشه انتقاد میکند و چرا به این دولت انتقاد میکند ، ولی به دولت قبلی نکرده باشد؟» ؛ بینی و بین الله همه ی این دولت ها برای من علی السویه بوده اند و به هیچ یک از این دولت ها نه دَینی داشتم و نه دَینی دارم ؛ گاهی هم متأسفانه بعضی ها که تعدادشان هم کم است ، اتهامات بسیار ناجوانمردانه و ناروا با این مضمون که « دولت رئیس جمهور قبلی به امام جمعه ها پول میداد ، از او انتقاد نمیکردند ، اما این دولت پول نمیدهد انتقاد میکنند .» نعوذبالله ، آخر اینها باید به خدا پاسخگو باشند. من به شما بگویم ، بینی و بین الله یک ریال از دولت رئیس جمهور قبلی چیزی دریافت نکردم.من در زمان ریاست جمهوری هیچیک از این رؤسای جمهور به ساختمان ریاست جمهوری نرفتم ، فقط زمان مرحوم آقای هاشمی ، دو مرتبه رفته بودم برای انجام یک کار مربوط به منطقه . اما دیگر خیر . نکته این است که الآن مقام معظم رهبری امسال را فرمودند سال حمایت از کالای ایرانی ؛ این حمایت از کالای ایرانی ، حمایت از کار دارد و حمایت از کارگر هم در او نهفته است . اما همین الآن کشاورزی کار و کالا نیست؟ کشاورز کارگر نیست؟ اما کشاورز برای کِشت گندم امسال کود را با  ده درصد افزایش قیمت از سال قبل خریداری کرد.سَم را با سی درصد و بذر را با 25 درصد افزایش قیمت نسبت به سال پیش خریده است. اما الآن آمدند قیمت گذاشتند برای گندم ، همان کیلویی 1300 تومان سال قبل . آیا این میشود حمایت از کالای ایرانی؟ ؛ آیا این میشود حمایت از کار ؟ حمایت از کارگر؟ اداره ی امور کشور اگر ضعفی و نقصی بود ، ربطی به اصل نظام و انقلاب ندارد به خدا ، باز برمیگردد به همین من و شماها . که در هر دوره به چه کسی رأی بدهیم که به جامعه ی کارگری فکر بکند . کدام جریان میخواهد بیاید سرکار . چرا به موقع تصمیم درست نگیریم . اگر خواهان بهبود اوضاعیم این به عهده ی خود ما ملت است . قانون اساسی ، انقلاب امام ، فداکاری شهدا ، این فرصت را برای ملت فراهم کرد که برای اداره امور کشور ، مجلس که مرکز تصمیم گیری است و دولت را کنترل میکند و به لایحه ی بودجه و وزرای دولت رأی میدهد ؛ و مجموعه ی این مجلس منتخب مردم است.

ایشان با اشاره به سالروز ولادت آقا امام زمان افزودند: این روز روز جهانی مستضعفان و همچنین روز سربازان گمنام است. امسال در آستان هی فرارسیدن این روز مبارک ، وزیر اطلاعات ، کارکنان وزارت خانه و مسئولان ادارات در شهرستان ها به محضر مقام معظم رهبری شرفیاب شدند ، و مقام معظم رهبریدر این دیدار مطالبی را بیان فرمودند از جمله اینکه وزارت اطلاعات پدید آمده ی انقلاب و فرزندان امامند و بر همین اساس ، همه ی کارکنان آن باید همواره صددرصد انقلابی بمانند و جناح بازی در وزارت اطلاعات ممنوع است . یک جناح و یک جریان و یک خط ، آن هم انقلاب و امام . بعد تأکید فرمود به قرائت وصیت نامه ی امام . البته تشکر از زحمات و خدمات سربازان گمنام در خنثی کردن فتنه نقش خوبی داشتند . حالا ممکن است یک جا فرض کنید دزد را مأمورین به موقع نگرفته باشند ؛ اما ده جای دیگر که گرفتند باید تشکر کرد . و آن یک جا را هم اگر میتوانستند میگرفتند.البته با یک تفاوت که کار اطلاعات بسیار ظریف است و ثمره اش هم بسیار مهم است ، موفقیت های جدید سربازان امام زمان در وزارت اطلاعات در مقابله با گروه های تروریستی ، نفوذ بیگانگان و مبارزه با مفاسد اقتصادی ، نشان دهنده ی این است که در وزارت اطلاعات یک اعتماد به نفس خوبی حاکم است و با هرگونه اقدام مخلّ امنیت با تسلّط کامل برخورد میکنند . نیروهای وزارت اطلاعات و سربازان گمنام آقا امام زمان ، فرزندان ملت و همیشه حافظ نظام و کشور بوده و هستند .

ایشان افزودند:واگذاری کارخانجات به بخش های خصوصی ، آیا تملیک بلاقید و شرط است؟ یعنی نساجی مازندران را به آن تُرک تبعه ی ترکیه فروختند ، او هر جنایتی بکند آنجا ، هرکاری بکند ، کسی بالاسرش نباشد؟ ؛ نعوذبالله . این نساجی که بخشی از نوامیس و بِرندی بود برای استان مازندران . این حیثیت و اعتبار را اینگونه آدم بفروشد و رها کند ؟ . یا اینکه نه ، این واگذاری قید و شرطی داشت ، که داشت . من متن آن تفاهم نامه را خواندم ، و بر اساس آن متن میگویم: طرف دریافت کننده ، شرایطی را پذیرفته بود در نامه ، اما به هیچکدامش هم عمل نکرد ؛ تأسف اینجاست که آن دستگاه واگذار کننده دیگر نیامد دنبالش ؛ به بخشهای خصوصی واگذار کردن صحیح ؛ ولی نظارت باید پشت سر باشد ؛ نه رها کردن . رها کردن  آن میشود که بازار مصرف ایران در اختیار کالاهای قاچاق و واردات قانونی از طریق گمرک ها ، آنوقت فضای کسب و کار دیگر کشورها رونق پیدا کند ؛ ما اینجا بوشیم ملت مصرف کننده . این ضعف مدیریت است .گاهی آدم ملاحظه میکند که دولت است و وزیر است و واجب الاحترام ؛ آخر تا کجا احترام بگذاریم که نعوذبالله همه چیز از دست دارد میرود . ما به همهی دولت ها میگوییم : دولت قوی باش.دولت نظارت جدی داشته باش.دولت به حرف تنها اکتفا نکن . عمل . به عمل کار برآید ، به سخندانی نیست.

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای دیلمی اقامه شد.

aqnj_img_7681.jpg

btww_img_7682.jpg

vi6r_img_7686.jpg

81tj_img_7689.jpg

s65c_img_7714.jpg

tyik_img_7737.jpg

mx8s_img_7747.jpg

254s_img_7762.jpg

nigy_img_7763.jpg

whhn_img_7764.jpg

ja1j_img_7770.jpg

lmiw_img_7782.jpg

bh59_img_7784.jpg

hgpj_img_7790.jpg

o6kn_img_7797.jpg