خطبه 17/مرداد/1393

 

 

 

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

خطبه هاي نمـاز جمعه در مورخه1393/5/17

توسط حضرت آيـت الله معلمي امام جمعه محترم شهرستان قائمشهر

 

خطبه اول:

حضرت آیت الله معلمی در آغاز خطبه اول همراه با قرائت سوره تین فرمودند : امیدواری خدای رحمان همه ی ما را موفق بدارد که این فطرت پاک را نگه دار باشیم . خدای منان  در مسیر عبودیت و بندگی و تقوا پرهیز از گناه انجام واجبات مارا موفق بدارد انشالله ! مستحضرید که فضیلت سوره تین را در خطبه های هفته گذشته عرض کردم .

حضرت آیت الله معلمی افزودند: از امام رضا (ع) نقل شده است که اگر در دنیا بخواهیم بگوییم چند میوه مشابه میوه های بهشتی اند از جمله آن ها انجیر میباشد ، میوه های بهشتی خاصیت دارند، مضر نمی باشند لذا انجیر هم که ضرر ندارد و مفید می باشد از این منظر در کلام اولیا خدا به میوه های بهشتی تشبیه شده است . همینطور هم زیتون ، زیتون را دانشمندان غذا شناس معتقدند هرکس که بخواهد سالم بماند از این اکسیر حیاتی مناسب با کبد انسان استفاده بنمایند

امام جمعه قائمشهرفرمودند: خدای رحمان به این میوه ارزشمند یا به آن سرزمینی که نشانه اش داشتن این میوه هاست سوگند یاد می کند البته در به همراه داشتن این میوه های ارزشمند آنجا سرزمین نزول وحی هم بوده.( لَقَدْ خَلَقْنَا الإنْسَانَ فِی أَحْسَنِ تَقْوِیمٍ) سوگند یاد شد تا بداند انسان در بهترین اندازه گیری در بهترین سرشت و نهاد آفریده شده است انسان برای رشد و تعالی تقرب به خدا و رسیدن به تقوا در سرشت خود کم ندارد نقص ندارد زمینه های اولیه را خدا داده همت می خواهد که از این بستر مناسب و مساعد برای تعالی و حرکت به سوی خدا انسان بهره بگیرد مراقب باشد که خود را پست نسازد به أَسْفَلَ سَافِلِینَ نبرد و ازاین محبت بزرگ که أَحْسَنِ تَقْوِیمٍ خدای رحمان تقدیر کرد محروم نشود و نگه دار این شرایط بسیار ازرزش مند الهی برای خود باشد .

خدایا می خواهیم احسن تقویم ماندگاری داشته باشد برای ما میخواهیم تورا بنده باشیم در مسیر عبودیت و تقوا پا برداریم اما اسیر نفس و وسوسه های ابلیسیم و نیاز به کمک و مدد داریم خدای رحمان به تو پناه میبریم !

خدایا تورا بندگی می کنیم از تو یاری می طلبیم ما را در مسیر عبودیت و بندگی نگه بدار!

مارا از گرفتار شدن به أَسْفَلَ سَافِلِینَ نجات مرحمت بفرما!

 

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم  

   وَالتِّینِ وَالزَّیْتُونِ ﴿١﴾

 وَطُورِ سِینِینَ ﴿٢﴾

وَهَذَا الْبَلَدِ الأمِینِ ﴿٣﴾

 لَقَدْ خَلَقْنَا الإنْسَانَ فِی أَحْسَنِ تَقْوِیمٍ ﴿٤﴾

ثُمَّ رَدَدْنَاهُ أَسْفَلَ سَافِلِینَ ﴿٥﴾

 إِلا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ فَلَهُمْ أَجْرٌ غَیْرُ مَمْنُونٍ ﴿٦﴾

 فَمَا یُکَذِّبُکَ بَعْدُ بِالدِّینِ ﴿٧﴾

أَلَیْسَ اللَّهُ بِأَحْکَمِ الْحَاکِمِینَ ﴿٨﴾

 http://s5.picofile.com/file/8133003634/DSC02561.JPG

خطبه دوم :

 

مجددا خودم و همه شما برادران و خواهران را بار دیگر توجه به ذات اقدس اله و غفلت نکردن از یاد خدا دعوت میکنم!

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری فرمودند: وعده حق خدا میرسد منتهی اگر اسراییلی ها این جنایت را نمیکردند دنیا ماهییت پلید آن هارا نمی شناخت و اراده ی راسخ و عزم قوی فلسطینی ها برای مقاومت در برابر اسرائیل را دنیا احساس نمیکرد هر بیننده ای متاثر شد چه مسلمان و چه غیر مسلمان ، ننگ و نفرت ثبت تاریخی شده برای آمریکایی ها انگلیسی ها فرانسوی ها که همواره از اسراییل حمایت میکنند . اگر وعده های خدا را باور داشته باشیم به فرهنگ قرآن مراجع کنیم میبنیم که شکوفه های پیروزی از زیر لکه های خون کودکان غزه در حال سر بر آوردن است ، برای خاطر این که جنایت هرقدر سنگین تر بشود و ظلم ظالم هر وقت شدت بیشتری بیابد ظالم را به نابودی نزدیکتر میسازد.

اسرائیل دارای همه نوع امکانات بودند آیا نمی توانستند نقطه نظامی و مسکونی را فرق بگذارند چرا اینگونه جنایت سنگین را مرتکب شدند. فکر میکردن که خود این مردم علیه حماس به پا میخیزند اما دنیا تماشا کرد که مردم این ستم های عظیم را تحمل کردند اما نسبت به مقاومت ایمان بیشتری پیدا کردند .

خطیب جمعه قائمشهر در ادامه افزودند: اینجاست که نگاه عمیق رهبر معظم انقلاب را میشود درک کرد که فرمودند: این داعشی های جاهل دشمنان اصلی نیستند دشمنان اصلی کسانی دیگر هستند.، داعش را نفوذ دادند تا در عراق و سوریه جنگ شیعه سنی به راه بیندازد و کل جهان اسلام را درگیر جنگ داخلی بکنند تا بتوانند مقاومت را در فلسطین شکست بدهند .

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

 وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾

إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿۲﴾

إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

صدق الله العلی العظیم

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید