خطبه 7/شهریور/1393

 

 

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

خطبه هاي نمـاز جمعه در مورخه1393/6/7

توسط حضرت آيـت الله معلمي امام جمعه محترم شهرستان قائمشهر

 

خطبه اول:

 

حضرت آیت الله معلمی در آغاز خطبه اول فرمودند :خدايا مارا کمک کن تا بتوانيم سرشت اوليه توحيدي سرشت اوليه انساني مصداق «في احسن تقويم» را نگه دار باشيم و پاسداري کنيم. خدايا در اين عرصه ي عبوديت و بندگي در اين عرصه ي مبارزه با هواهاي نفساني مارا موفق بدار!

در ادامه سوره مبارکه تين بعد از سوگند هاي بسيار مهم و ارزشمند خداوند اعلام فرمود که انسان را در نظامي معتدل با کيفيتي شايسته و آنچه که براي تعالي و پيشرفت و تکامل انسان نياز بود در درون انسان نهادينه شده است و از هرنظر موزون افريده شده است خداوند هم از لحاظ جسمي هم از نظر روحي و عقل آنقدر به انسان استعداد داده است که ميتواند بشر به سر حدي برسد که عنوان خليفه الله بر او صدق کند ميتواند شايسته اين مدال پر افتخار باشد، بشر و انسان است که خداي رحمان پس از خلقت او به خود تبريک گفته است فتبارک الله احسن الخالقين  اما اگر همين انسان از مسير حق منحرف بشود از ياد خدا غافل بگردد اگر اسير نفس بشود در آن صورت است که درجه ي او « أَسْفَلَ سَافِلِینَ »ميشود. ايمان و ياد خدا اگر باشد « لَقَدْ خَلَقْنَا الإنْسَانَ فِی أَحْسَنِ تَقْوِیمٍ » حفظ ميشود اما اگر ياد خدا نباشد و دين خدا معيار حقيقت قرار نگيرد انسان رفته رفته سقوط ميکند و به «ا أَسْفَلَ سَافِلِینَ » ميرسد.

امام جمعه قائمشهرفرمودند: ايمان است که ميتواند نگه دار باشد نه ادعاي ايمان بلکه ايمان حقيقي نشانه اش عمل صالح است رفتار شايسته و اگر کسي ايمان به خدا داشته باشد ولي رفتار او حکايت از ايمان به خدا نداشته باشد آن ايمان ناقص است يا ادعاي ايمان دروغ ميباشد . ايماني ايمان صادق کامل اثر گذار است که سند او عمل صالح باشد حکايت کند عمل صالح از ايمان دروني انسان « ِلا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ فَلَهُمْ أَجْرٌ غَیْرُ مَمْنُونٍ ﴿٦(»   اگر ايمان و عمل صالح باشد پاداش بي پايان همواره استمرار خواهد داشت.

« فَمَا یُکَذِّبُکَ بَعْدُ بِالدِّینِ ﴿٧﴾ »چه چيزي ممکن ميشود که وعده.هاي الهي و روز جزا را تکذيب کنيد چه چيز وادار ميکند تو را که تکذيب کني وعده هاي خدارا و يا اينکه نه خطاب به شخص حضرت محمد (ص) کيست.که بتواند پس از اين نشانه هاي روشن تو را تکذيب کند در باره دين و روز جزا.

خدايا همه مارا از خواب غفلت بيدار بگردان همه مارا همواره به ياد خود نگه دار باش

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ ﴿١﴾

مِنْ شَرِّ مَا خَلَقَ ﴿٢﴾

 وَمِنْ شَرِّ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَ ﴿٣﴾

وَمِنْ شَرِّ النَّفَّاثَاتِ فِی الْعُقَدِ ﴿٤﴾

وَمِنْ شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ ﴿٥﴾

 

خطبه دوم :

مجددا خودم و همه شما برادران و خواهران ديني و نماز گزار را به تقواي الهي توجه به ذات اقدس حق و پايبندي به اوامر الهي و انحام واجبات و ترک محرمات و معصيت تاکيد و سفارش مينمايم.

امام جمعه قائم‌شهر با اشاره به کشته شدن یک خبر نگار آمریکایی در سوریه فرمودند: در اين هفته در خبر ها مشاهده نمودیم که رئيس جمهور امريکا  تعطيلات خودش را رها کردو به دفتر کارش برگشت تا مصاحبه اي نمايد و اعلام موضع کند همينطور هم کامرون نخست وزير انگليس هم تعطيلات تابستان را رها کرد و به دفتر کارش برگشت بعد از آن اوباما پشت تريبون حاضر شده و کشته شدن يک خبر نگار آمريکايي به دست داعش را محکوم کرد آن وقت ريس ستادمشترک ارتش آمريکا آمد موضع گرفت دادستان کل امريکا امدند موضع گرفتند براي چه؟

رئیس جمهور ابر قدرت دنيا به قول خودشان ميخواستند نسل نوين جهاني بر پا کنند براي اينکه يک نفر امريکايي به دست داعشي ها کشته شد ببينيد مومنين خصلت استکبار را بنگريد اين همه داعشي ها از مردم سوريه کشتند به پيرو جوان و کودک شيرخوار رحم نکردند در طول پنجاه روز صهيونيست پليد بالاي پانصد کودک پايين هشت سال را به شهادت رساند ،رييس جمهور امريکا صدايش در نيامد گويا از شنيدن اين اخبار لذت ميبرد اما وقتي که يک خبرنگار امريکايي را که داعشي ها دست پرورده خودشان بودند را کشتند مدعي حمايت از حقوق بشر شدند.

اما اين همه کودکان و زنان مردان بي گناه را کشتند با کمال شرمي ميگفتند ما از اسرائيل حمايت ميکنيم اسرائيل حق دارد از خودش دفاع بکند ،اگر مردم غزه امروزه به يک موفقيت نسبي رسيدند و دوست و دشمن و دنيا پذيرفت . اين موفقيت چگونه بدست آمده مقاومت چه سلاحي در اختيار داشت هدف اسرائيل از کشتار هاي جمعي اين بود که مردم غزه خود در روبروي نيروي مقاومت بایستند اما هر قدر به جنايتشان ادامه دادند ديدند که بر مقاومت مردم غزه افزوده شد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به جلسه هیئت دولت با مقام معظم رهبري فرمودند: مقام معظم رهبري در ديدار با اعضا هيئت دولت هم حمايت نمودن هم نصيحت کردند وهم تذاکرات جدي دادند از جمله تذکرات حفظ روحيه انقلابي حفظ مواضع انقلابي در نظر داشتن خدا براي همه مخصوصا براي دولتمردان ،هر ملتي با گردن نهادن در برابر احکام الهي در برابر ظالمان اگر ايستادگي کند لياقت پيدا ميکند سزاور مي شود که نصرت الهي به سراغش بيايد نصرت و امداد غيبي همان سه دقيقه اول نميايد نياز به تلاش و کار در راه خدا و براي رضاي خدا دارد ، بنابراين اگر ملت بزرگ ايران در جنگ تحميلي پيشرفت با حفظ اين روحيات و مواضع بود و موفيقت دولت و ملت هم بر همين اساس خواهد بود . مقام معظم رهبري فرمودند :دولت و ملت ما اگر از اين راه منحرف بشوند نميتوانيم به.آن اهداف روشني را که امام راحل پيش روي ما گذاشته برسيم.

 همانگونه که آيات قرآن نبايد تجزيه بشود بيانات مقام معظم رهبري هم نبايد تجزيه.بشود ، درهر مناسبتي و مراسمي که مقام معظم رهبري صحبت ميکنند مشاهده ميشود که يک روزنامه يک جمله آقا را براي خودش تيتر ميکند ، روزنامه ديگر جمله ديگر را تيتر ميکند همه تيتر ها خوب اند اما به شرطي که.همه را کنار هم بپذيريم نه فقط بخشي را انتخاب کنيم.

مومنين همه ما وظيفه دعا و حمايت داريم براي خاطر اينکه موفقيت دولت موفقيت نظام و ملت ميباشد اگر مسئولين ما مديران ما از اسارت نفساني بيرون بيايند و رهنمود هاي رهبري را مدنظر قرار بدهند هم خودشان موفق و عزيز و هم اسباب شادماني ملت را فراهم ميکنند و هم خداوند راضي ميشود.

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

وَالْعَصْرِ ﴿١﴾

إِنَّ الإنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿٢﴾

 إِلا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿٣﴾

http://s5.picofile.com/file/8137792750/11.jpg

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید