مراسم نمازجمعه 28 اردیبهشت 1397 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر + فایل صوتی

مراسم نماز جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه 1397 شهرستان قائم شهر با قرائت زیارت عاشورا توسط ذاکر نوجوان جناب آقای یاسین محمدی آغاز ، و پس از قرائت زیارت آل یاسین و مناجات توسط پیرغلام اهل بیت جناب محمد حاجیان و اجرای جناب آقای محمد آرام ، با اقامه اذان ظهر با نوای جناب آقای سعید دهنوی ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات 92 إلی 96 سوره مبارکه واقعة کلام الله مجید ، فرمودند: امیدوارم خدای رحمان ، همه ی ما را موفق بدارد آنگونه ای عمل کنیم که از اصحاب یمین باشیم اگر از سابقون نبودیم . ولی اگر خدای ناکرده از جرگه ی سابقون و از اصحاب یمین عقب بمانیم زیان کرده ایم و عواقب تلخی خواهیم داشت .

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزودند: قدم اول برای انسان در انتهای  زندگی این دنیا ، لحظه ی جان دادن است ،قدم دوم برزخ است و عالم برزخ که فاصله ی بین دنیا و آخرت است . و بعد هم که قیامت . تفاوت حال انسان ها را به هنگامی که در آستانه ی مرگ قرار میگیرند در این آیات مجسم ساخته است . بعضی در نهایت آرامش ، سلامتی ، و جمعی هم با مشاهده ی دورنمای آتش سوزان ، لحظه ی مرگ هم عمل خود را میبیند ، و هم جایگاه خودش را مینگرد و حسرت سوزنده خواهد داشت که چرا فرصت ها را بیهوده از دست داده است.

ایشان در قسمت پایانی خطبه اول فرمودند: انسان اگر بی تقوا باشد ، نعوذ بالله با دست خالی این سفر طولانی را در پیش دارد ؛ برادران و خواهران ، همه وقت در طول سال ، همیشه باید رعایت موازین تقوا شود ، مخصوصاً در این ماه مبارک رمضان؛خود آیه ی روزه {{کُتبَ علیکم الصیام کما کُتب علی الذین من قبلکم}} سر آخر می فرماید:{{لعلّکم تتقون}} برای رسیدن به پایه های تقوا ، به مقامات عالیه ی تقوا ، روزه کمکت میکند ، نماز یارزی ات میکند ، صله ی ارحام دستگیرت میشود ، رسیدگی به نیازمندان و فقرا و مستمندان ، همه ی اینها برای رسیدن به آن پله ی عالیه ی تقوا کمک خواهد کرد انسان را.

امام جمعه قائم شهر در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی افزودند: خدای رحمان را شاکر و سپاسگزاریم ، بار دیگر به ما فرصت داد ، عمر ما ادامه پیدا کرد که ماه مبارک دیگری را درک کنیم ؛ اولین جمعه از ماه مبارک رمضان است ؛ ماه با برکت ؛ درک برکت ماه رمضان یک فهم خاصی میخواهد . پیغمبر فرمود که ماه رمضان بر سایر ماه را برتری دارد ، ولی ممکن است ما درک نکنیم ، نفهمیم برتری ماه رمضان را ؛ خدا تو خودت باید یاری مان کنی و کمکمان کنی بنا به فرموده ی آقا امام زن العابدین و دعایشان که الهام بگردا ن و بفهمان به ما  برتری ماه رمضان را از سایر ماه ها .درک کنیم و تشخیص بدهیم. واقعاً اهل روزه بودن توفیق میخواهد . اهل ماه رمضان شدن توفیق میخواهد . اهل نماز و مخصوصاً نماز شب بودن توفیق میخواهد . امام زین العابدین میفرماید و میخواهد از خدا که خدایا یاری مان کن . پس ما هم با تضرع به درگاه خدا باید بگوییم که خدایا یاریمان کن ؛ که اگر یاری او نباشد واقعاً همه گرفتاریم . خدایا ما را از خواب غفلت بیدار بگردان .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادامه با اشاره به اینکه انگلیس و آمریکا یهودی های دنیا را هفتاد سال قبل در سرزمین اشغالی فلسطین جمع کردند و مسلمان ها را راندند و کوچ دادند و آواره کردند افزودند:  هنوز هم یک عده ای در سوریه و لبنان و اردن آواره هستند از ایشان ، و جای مسلمان ها حکومت جعلی اسرائیل غاصب را تشکیل دادند . اما الآن در تل آویو  به اصطلاح پایتخت حکومت اسرائیل بوده و هست ، آمریکای بی حیا اعلام کرده اخیراً که سفارتخانه ام را به قدس منتقل میکنم . این معنایش چیست ؟ یعنی فرصت بدهد به اسرائیل برای انتقال پایتخت خودش از تل آویو به قدس . ببینید واقعاً بر اساس اعتقاد دینی و باور مذهبی ، خب بیت المقدس قبله ی اول مسلمین است . الآن سکنه ی آنجا همه مسلمانند ؛ اما صرف نظر از همه ی این مسائل ، حداقل غیرت عربی عرب ها کجا رفته است؟! بحرین بی حیا، آل سعود خبیث پلید ؛ اینها الآن در این قضیه ساکت و خاموش ،یعنی در واقع در کنار اسرائیل ایستاده اند و برای انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس چقدر اهمیت قائلند که تظاهر کنندگان بی سلاح با دست خالی فریاد میزدند القدس لنا ، مردم فقط میگویند قدس مال ماست . پایتخت سرزمین فلسطین مسلمان است و نه متعلق به یهودی ها ، هفتاد نفر را ظرف همین چند روز کشتند . بالای چندهزار نفر مجروح و آسیب دیده ، جراحات سنگین و سخت که شاید خیلی از آنها ناقص العضو و از کار افتاده بشوند ، یا به وسیله ی همین آسیب دیدگی ها باز جان بدهند .

آیت الله معلمی در ادامه افزودند: شما را به خدا نگاه کنید اروپایی های بی حیا میگویند ما به برجام پایبندیم . تضمین عملی چه؟؛ آخر در اصل برجام هیچ تضمینی متأسفانه نداشت.همیشه رهبری تأکید میکرد دقت کنید برای تضمین . یعنی چه؟ ؛ یعنی یک بند هم پیشبینی بشود که اگر یکی از طرف ها تخلف کرد چه؟ . این پیشبینی ها را نکرده بودند ؛ هی ماشاءلله فخر فروختند که فتح الفتوح است . الآن دارند میگویند که ما برای هر شرایطی آماده ایم . بله اگر برجام به کلی هم لغو بشود  و ما و اروپا هم از برجام بیرون بیاید ، ما آماده ایم و کشور را خوب اداره میکنیم . خب پس چرا جلوتر آنگونه حرف میزدید که حل مشکل آب خوردن ما به برجام و پیشرفت مذاکرات بستگی دارد؟ خب خود این حرف یک گرا و تحریکی بود که دشمن ناز بیشتری بفروشد که اینها چقدر تشنه ی مذاکرات و تشنه ی رسیدن به این برجامند مثلاً . نه ؛ به ذات اقدس اله میشد که بدون برجام و بدون مذاکرات زندگی کرد ، ولی عزت اسلام و مسلمین را حفظ کرد . حالا هم با آن که چهار سال یا پنج سال فرصت را از دست دادند ، حداقل یک عذرخواهی در پیشگاه ملت داشته باشند که به جای اینکه این فرصت را برای روی پا ایستادن و جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی کار کنند به آن سمت بردند.ای مدیران و مسئولان ، بیایید جوانمردی کنید ؛ بیایید ایثار کنید . بیایید از خود گذشتگی کنید یک چند تا مدیر جهادی ، بسیجی ، سپاهی ، بیاورید سر کار . بیاورید . اینها بودند که کشور را از چنگال دشمن نجات دادند . اینها هستند که برای آبادانی کشور هم از جانشان مایه میگذارند . چرا میگویید اینها فقط برای همان دفاع خوبند؟! خیر ، اینها برای مدیریت هم خوبند ؛ اینها برای اداره ی کشور هم لایق هستند .

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در ادامه فرمودند:آمریکای بی حیا آمده در خود سوریه نیرو دارد الآن ، فاصله ی بین آمریکا تا سوریه بالای دوهزار کیلومتر راه است ، ولی میگوید شما ایرانی ها ، در حالی که ما همسایه ی این کشوریم ، حق ندارید اینجا بیایید. ما باید اینجا باشیم . آنوقت دنیای اسلام ، در برابر این منطق ظلم و زور و تعدی به امت اسلام، ساکت دارد تماشا میکند . الآن واقعاً ما شبیه اصحاب اباعبدالله الحسینیم . در برابر آن جمعیت سی هزار نفری ، هفتاد و دو نفر بیشتر نبودند . الآن یک امت کوچک در درون ایران اسلامی وابسته به فرهنگ عاشورای اباعبدالله و شعارش هم هیهات منالذله در برابر یک استکبار جهانی که اینچنین ماهیت خبیث دارد و تازه اروپایی ها هم که میخواستند از کیسه ی جمهروی اسلامی خرج کنند ، میرفتند به آمریکا پیشاپیش پیشنهاد میدادند که جمهوری اسلامی از فعالیت موشکی اش دست بردارد ، شما در برجام بمانید. خب شنییدید که مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان فرمود که باید عزت و عظمت ملت ایران حفظ بشود ؛ بعد هم فرمود بارها گفته بودیم به آمریکا اعتماد نکنید ، این هم نتیجه اش که دیدید اعتماد به آمریکا چه نتیجه ای داد .درباره ی مذاکره با سه کشور اروپایی هم مقام معظم رهبری فرمود که به اینها اعتماد نبایدکرد و برای هر قرارداد باید تضمین ها واقعی و عملی بگیرید.

ایشان قسمت انتهایی خطبه دوم فرمودند: سه شنبه اول خرداد سالروز آغاز محاصره ی اقتصادی آمریکا علیه ایران در سال 1359 است. یعنی 38 سال قبل ، آمریکا شروع کرده بود به تحریم کردن ما . در خلال همان تحریم ما تجاوز دشمن را دفع کردیم و دفاع جانانه و مظلومانه و سرسختانه ی دفاع مقدس داشتیم . پس میتوانیم روی پای خود بایستیم و ادامه ی حیات بدهیم . بله یک قدری سختی دارد ؛ باید چشم بپوشیم از زرق و برق فریبنده ی غربی ها و خارجی ها. ای موحدان و خداباوران و خانواده های مومنی ، بیاییم استفاده ی از کالاهای داخلی را ترویج بدهیم.محصولات داخل را مقدم بداریم . اگر مقدم بداریم معنایش این میشود که کار در کشور رونق بیشتری پیدا کند . اقتصاد در داخل رونق پیدا کند . بیاییم استفاده ی از کالاهای خارجی را صرف نظر کنیم . البته عزیزانی که آن ایام تحصیل ما در عراق حضور داشتند باید یادشان باشد خیلی از کشورها و همین بعثی ها که سر کار آمده بودند ، بلافاصله در و دروازه ی مرزهای هوایی و زمینی را بسته بودند . ورود کالاهای خارجی را ممنوع کرده بودند . ورود و خروج را موردی میبایست دولت اجازه میداد . برای خاطر اینکه میگفتند میخواهیم روی پای خود بایستیم . آنها که بعثی و لامذهب بودند آنگونه ؛ ما که دینداریم ، ما که موحدیم و پیرو مکتب اباعبدالله الحسین هستیم ، سزاوار بود مسئولین برای ورود کالاهای غیرضروری از چند سال قبل اقدام میکردند.جلوی وارد شدن کالاهای غیرضروری را میگرفت.

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای سعید دهنوی اقامه شد.

صوت مناجات ماه مبارک رمضان + زیارت آل یاسین با نوای پیرغلام مکتب اهل بیت کربلایی محمد حاجیان:
دانلود فایل با لینک مستقیم
صوت اذان ظهر با نوای جناب آقای سعید دهنوی:
دانلود فایل با لینک مستقیم
صوت اقامه نماز جمعه به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز و قرائت ادعیه ماه مبارک رمضان با نوای جناب آقای سعید دهنوی:
دانلود فایل با لینک مستقیم
lvh7_img_1510.jpg

4uo0_img_1525.jpg

p9ek_img_1536.jpg

5010_img_1543.jpg

q0ih_img_1557.jpg

pwh_img_1571.jpg

1fpo_img_1578.jpg

kksn_img_1581.jpg

lsj8_img_1586.jpg

xg24_img_1598.jpg

dqur_img_1601.jpg

o2o_img_1609.jpg

t9c_img_1636.jpg

9b1e_img_1644.jpg

o65p_img_1663.jpg

g72e_img_1668.jpg

b11x_img_1675.jpg

184_img_1736.jpg

kels_img_1739.jpg

duzx_img_1751.jpg

ja5r_img_1756.jpg

28rp_img_1773.jpg

k9ei_img_1780.jpg

jnfj_img_1645.jpg