مراسم نماز جمعه 4 خردادماه 1397 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر + فایل صوتی

مراسم نماز جمعه چهارم خرداد ماه 1397 شهرستان قائم شهر با قرائت زیارت عاشورا توسط ذاکر نوجوان جناب آقای یاسین محمدی و اجرای جناب آقای مصطفی یوسف پور آغاز ، و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط سرکار خانم رادمهر ، مادر شهید محمود رادمهر ، فرمانده لشگر مردمی پشتیبانی از جبهه مقاومت اسلامی حضرت زینب«س» و اقامه اذان ظهر با نوای جناب آقای سعید دهنوی ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات 1 إلی 4 سوره مبارکه الرحمن کلام الله مجید ، فرمودند: امید است ان شاءلله خداوند همه ی ما را از رحمانیت خود موفق بدارد برای بهره گرفتن از فیوضات ماه مبارک رمضان . به ویژه از فیوضات و برکات قرآن که در ماه رمضان نازل شد ، برای هدایت همه ی بندگان ، به ویژه بهره مندی اهل ایمان و اهل تقوا .

امام جمعه شهرستان قائم شهر در ادامه فرمودند: از ابتدائی که در خدمت مومنین قائم شهر قرار گرفتم  از سوره ی مبارکه ی حشر شروع کرده بودیم ، تا پایان قرآن ، تمام شده و بعد برگشتیم از سورهی حشر به سوره های ما قبل ؛ سوره ی واقعة تمام شد ، سوره ی جلوترش سوره ی مبارکه ی الرحمن . چه حسن تقارنی پیدا کرد ؛ الرحمن ، علّم القرآن . خدای رحمان رحمانیتش اقتضا دارد قرآن را نازل ساخت ؛ قرآن را تعلیم داد ؛ در ماه نزول قرآن بحث از قرآن می شود . انواع نعمت خدای رحمان که در اختیار نسل بشر قرار گرفته در این سوره آمده و اشاره شده است . نعمت های مادی و معنوی و نعمت های دنیا و آخرت . این مطرح کردن نعمت ها برای اینکه حسّ شکرگزاری را برانگیزاند و شوق اطاعت و بندگی را افزایش دهد . همینگونه است ؛ بعد از بیان هر نعمتی ، {{ فَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ}} پس به کدام یک از نعمت های خدایتان ناسپاسید و تکذیب میکنید ، 31 بار در این سوره تکرار شده است . حالا در منابع حدیثی ما آمده که هربار{{ فَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ}} قرائت شده و تلاوت شده ، اگر خواننده و شنونده بگوید:{{لا بِشَیءٍ مِن آلاءک ربّ اُکَذّب}} یعنی : نه ، به هیچیک از نعمت های تو ای خدای من ، تکذیب نمیکنم و شاکرم ، اگر تلاوت کند و بعد از {{ فَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ}} این بیان را  {{لا بِشَیءٍ مِن آلاءک ربّ اُکَذّب}} بگوید ، فإن قرَءها لیلاً ثم ماتَ مات شهیدا ؛ اگر در شب سوره ی الرحمن را با این کیفیت تلاوت و قرائت کند ، و اگر هم همان شب بمیرد ، همتراز با شهدا میشود . شهدا خدا را درک کردند و استقامت کردند و از جان مایه گذاشتند ؛ اما من و شما نه این که همه موفق باشیم ، نه ، ولی می توانیم موفق باشیم که هر شب سوره ی الرحمن را با معرفت بالا بخوانیم و در آیاتش بیاندیشیم ،و بعد از هر {{ فَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ}} بگوییم : {{لا بِشَیءٍ مِن آلاءک ربّ اُکَذّب}} اگر آن شب اجلمان رسیده ، هم تراز با شهدا ، هم ردیف با شهدا ، عند ربهم یرزقون خواهیم شد . و اگر روز بخواند و همان روز بمیرد ، همین حالت را خواهد داشت .

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در قسمت پایانی خطبه اول فرمودند: رحمان یعنی بخشنده ؛رمزی است از رحمت واسعه ی الهی  . ما در آغاز هر سوره ی قرآن  بسم الله الرحمن الرحیم را قرائت میکنیم . ببینید در کنار نام مبارک الله که نام مخصوص و جلاله ی حضرت حق است ، الرحمان ، الرحیم ، در کنار الله صدرنشین همه ی سوره های قرآنند. همه ی سوره های قرآن بسم الله الرحمن دارند . ببینید ، بسم الله ، اولین صفت است و پشت سرش الرحمن و دومین هم الرحیم .

امام جمعه قائم شهر در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی افزودند: برادران و خواهران ، همه وقت و همه حال ، همه سال و همه ماه ، همه روز و همه شب ، باید به یاد خدا ، باید پرهیز از گناه ، باید به انجام واجبات بیاندیشیم ، مخصوصاً ماه مبارک رمضان ؛ به همان نسبتی که دهن را از خوردن و آشامیدن میبندیم ، به همان نسبت باید اعضا و جوارحمان را از آنچه که خدای رحمان حرام شمرده باز بداریم . چشممان را ، گوشمان را ، زبانمان را ؛ دست و پایمان را ؛ از گرایش و گرویدن به سمت حرام باز بداریم تا روزه ی ما اثر خاص خود را ببخشد به ما . اثر خاص روزه ، آمرزش از گناه ، بهشتی شدن روزه داران است . قدر روزه را مومنین ، برادران و خواهران ، بدانید و بدانیم . لحظه ی افطار مقدس ترین حالت انسان است و مظنه ی استجابت دعاست .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادامه افزودند : تشکر میکنیم از خواهر مکرّمه مان ، والده ی شهید عزیز محمود رادمهر ، از مدافعان حرم .من شرح حالی را که از ایشان همرزمانش تهیه کردند و نوشتند و مخصوصاً مقدمه ای را که فرماندهی لشکر بیست و پنج کربلا درباره ی این شهید نوشته بود ویژگی های اخلاقی و رفتاری او را ، حقیقتاً همانگونه ای که امام راحل میفرمود که ما در برابر عظمت ایثارگران ، فداکاری و ازخودگذشتگی آنان ،  احساس حقارت میکنیم ، گاهی آدم واقعاً احساس حقارت میکند . بچه های کم سن و سال ، اما چقدر عروج پیدا کرده بودند ، نه تنها در پی شهادت ، بلکه در همان حالی که زنده بودند هم . الآن گاهی ممکن است همه ی دستگاه ها را افرادی باشند و متهم کنند که آقا فساد و این حرف ها ؛ بله احیاناً فساد و تبعیض و اشکالاتی وجود دارد .اما آن آدم های پاک و خوب و سالم که وجود دارند ، یک قدری آنها را هم تعریف کنیم و یاد آنها هم باشیم . حققتاً این جوان ، جوان بسیار پاک و شایسته ای بود که به لقاء حق پیوست در عرصه ی دفاع از حریم و حرمت اهل بیت عصمت و طهارت .

ایشان در ادامه افزودند : خب جمعی از مادران و همسران شهدا اقدام کردند به تشکیل یک لشگری به عنوان لشگر مردمی پشتیبانی از جبهه مقاومت اسلامی حضرت زینب«س» ؛ در شهر ما هم همسر شهید عزیز محمد بلباسی ، این مسئولیت را دارد ؛ من به خودشان که زحمت افتادند و آمده بودند جمعاً پیش من عرض کردم ، حالا این کمک های مادی باید هم باشد ، ولی فرع است . اصل باید پشتیبانی فرهنگ و اندیشه ی مقاومت باشد.

آیت الله معلمی در ادامه با اشاره به بیانات راهگشای رهبری معظم انقلاب در هفتمین روز ماه مبارک رمضان در دیدار با رؤسای قوا ، وزرا ، نمایندگان مجلس و مدیران و مسئولان ارشد افزودند: مگر انقلاب ما با مذاکره به پیروزی رسید که حالا در ادامه ، ما توقع مذاکره و کوتاه آمدن دشمنان را نسبت به خود داشته باشیم ؟ آنهایی که زمان انقلاب 20 سالشان بود که الآن باید 60 ساله باشند ، از آنها بپرسید ، انقلاب با مذاکره پیش نرفته بود . رمز و راز پیروزی انقلاب مذاکره نبود ؛ استقامت و پایداری در پای ایمان و از خود گذشتگی بود، نه رفاه زدگی  و زندگی راحت خواستن . سختی ها را تحمل کردند و استقامت کردند ، انقلاب به پیروزی رسید . این ارثیه ی گرانبها را بخواهیم نگه بداریم ، نباید توقع زندگی مرفه و راحت و سفرهای خارجی راحت و خانه های آنچنانی راحت و ماشین های آنچنانی داشته باشیم . با ماهیت انقلاب ، اینها سازگاری ندارد .

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در ادامه فرمودند: مقام معظم رهبری در این جلسه پذیرفتن غنی سازی 3 و نیم درصد را از سوی سازمان ملل اینگونه فرمودند که : این نتیجه ی مذاکره نبود ، اشتباه نکنید . این نتیجه ی مقاومت بوده . وقتی که دشمن دید ما تا مرز 20 درصد رفتیم بالا اچار شد که 3 و نیم درصد را بپذیرد ، وگرنه جلوتر میگفتند شما باید همه چیز را جمع کنید ، همانگونه ای که لیبی جمع کرده بود . حقیقتاً من بر اساس فهم و تشخیص و درکم به عنوان کسی که 75 سال را گذراندم ، از نوزده سالگی با مرحوم امام و افکار و اندیشه ی او آشنا شده بودم و دنبالش هم راه افتاده بودم ، نظرم این است اگر مرحوم امام راحل هم زنده بود بینی و بین الله همین بیانات مقام معظم رهبری را می داشت . اگر به قدرت الهی ما دسترسی به ولی الله الاعظم امام زمان ، حجت خدا بر خلق داشته باشیم و بگوییم آقا تکلیف امروز ما چیست ، همین هایی را که رهبری  مطرح میکند ، همینها تکلیف امروز ما است . از طرف اولیاء خدا .

ایشان قسمت انتهایی خطبه دوم فرمودند: خروج آمریکا از این برجام تجربه های خوب و تلخ گذشته را به خاطر بیاوریم. خب یک بار دیگر برای همه گان ، آنهایی که خیلی خوشبین بودند و خیال میکردند مذاکره کنیم و برجام بوشد ، فتح الفتوح میشود و حلال همه ی مشکلات میشود ، الآن با خروج آمریکا همه فهمیدند که یک سرابی بیش نبوده است . حالا ما بیاییم بگوییم که آقا آمریکا عهد شکنی کرد و در دنیا رسوا شد ، خیال میکنید که آمریکا خجالت میشکد؟ خیر ، او افتخار و قدرت خودش میداند . مثل معاویه که با امام حسن مجتبی عهدنامه ی صلح را امضا کرد ، یک منزل عقب تر که رفت ، آنجا به یاران خود گفت که آنچه را که با حسن مجتبی امضا کردم زیر پا گذاشتم . واقعاً خصلت استکباری این است دیگر . تجربه پیدا دش برای آنهایی که خوشبین بودند . وگرنه آنهایی که درست میفهمیدند که میفهمیدند . آمریکا عهدشکن است ، و بعضی ها هم میخواهند بگویند که این ترامپ آدم خشن و تندی است . مقام معظم رهبری هم فرمود دولت های قبلی هم همینجور بودند . آنوقتی که مقام معظم رهبری فرمود آنها بر روی دست چدنی خودشان که به سمت ما دراز کردند ، دستکش مخملی دارند برای فریب . الآن این آدم ماهیت نظام آمریکایی را نشان داد . خب وگرنه اگر اراده ی شخصی این آدم بود ، خب کنگره ی آمریکا چرا موافقت دارد با او؟ مجلس سنا چرا موافقت دارد با او؟ حالا چرا؟ این ریشه ی دشمنی ها حقیقتاً به یک کلمه برمیگردد که خود مقام معظم رهبری هم به این کلمه اشاره فرموده است که دشمنی آمریکا بر محور مسئله ی اتمی نیست که بگویند اینها دارند به دنبال اتم میروند . نظامی که قد بر افراشته ، نسبت به آمریکا ملاحظه کاری ندارد ، پرچم اسلام را در دست گرفته ، آمریکا با چنین نظامی عمیقاً مخالف است . مقام معظم رهبری فرمود و صادقانه و جدی و بارها هم فرموده بودند: ما به دنبال سلاح هسته ای نیستیم . اگر هم هر کشوری به دنبال سلاح هسته ای میخواست برود ، تازه مبتدی و اول کار بوده است . ولی آن بی حیاها الآن شصت سال است سابقه ی داشتن سلاح هسته ای را دارند و پیشرفته ترین سلاح هسته ای را آنها در اختیار دارند که به قول خودشان الآن هم ما را تهدید میکنند . آنها از ما میخواهند ما برگردیم به قبل از بهمن 57 ، باید آرزو را به گور ببرند . نسل های آینده ی ما ، مقاوم تر از نسل گذشته پای اصول انقلاب ، یادگار امام راحل که واقعاً آرمانی انسانی است خواهند ایستاد ، که کرامت انسان و ارزش انسان در سایه ی نظام اسلامی ، اگر مدیران درست عمل بکنند حفظ میشود .

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای سعید دهنوی اقامه شد.

صوت سخنرانی سرکار خانم رادمهر ، مادر شهید محمود رادمهر ، فرمانده لشگر مردمی پشتیبانی از جبهه مقاومت اسلامی حضرت زینب«س» ، پیش از خطبه های نمازجمعه:
دانلود فایل با لینک مستقیم
صوت اقامه اذان ظهرجمعه با نوای جناب آقای سعید دهنوی:
دانلود فایل با لینک مستقیم
صوت اقامه نمازجمعه به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز و ادعیه ماه مبارک رمضان با نوای جناب آقای سعید دهنوی:
دانلود فایل با لینک مستقیم
rwh_img_2470.jpg

s8wc_img_2498.jpg

t3xe_img_2471.jpg

z9_img_2473.jpg

azp2_img_2486.jpg

rb91_img_2494.jpg

39ek_img_2503.jpg

ed4z_img_2513.jpg

e66a_img_2514.jpg

zj5d_img_2524.jpg

srj5_img_2527.jpg

kvgt_img_2558.jpg

qjfz_img_2563.jpg

r90w_img_2587_-_copy.jpg

3df5_img_2592.jpg