مراسم نمازجمعه 18 خرداد 1397 شهرستان قائم شهر(روز قدس) به روایت تصویر+فایل صوتی

مراسم نماز جمعه هجدهم خرداد ماه 1397 شهرستان قائم شهر (روز قدس) با اجرای جناب آقای قدمی و قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید با نوای قاری نوجوان جناب آقای علیرضا بهرامی پور آغاز ، و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط سردار اسکندر مؤمنی جانشین محترم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ، و قرائت قطعنامه روز جهانی قدس توسط حجت الاسلام و المسلمین ذاکری ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات 1 إلی 5 سوره مبارکه الرحمن کلام الله مجید ، فرمودند: خدای منان به همه ی شما اهل ایمان که غیرت دینی تان را به نمایش گذاشتید ، احساسات پاک مذهبی را به نمایش گذاشتید در این هوای گرم و به اصطلاح شرجی . حرارت هوای مازندران را جای دیگر داشته باشد ، اینقدر آزار دهنده نیست . ولی چون هوای مازندران مرطوب است ، لذا آزار گرما هم بیشتر است . اما متقابلاً افضل الاعمال احمزها ؛ روز جهانی قدس ، روز ابراز حیات است ؛ یعنی ما زنده ایم .استکبار جهانی در حقیقت تصمیم محو امت اسلام را داشت که غده ی سرطانی را کاشت ، اما به فضل الهی از پنجاه سال قبل که امام راحل فریاد برآورده بود ، این فریاد در کل جهان اسلام موج ایجاد کرد . امواج ایجاد کرد . نمونه اش را شما امروز به نمایش گذاشتید ؛ خدای منان به همه ی شما جزای خیر عطا کند .

امام جمعه قائم شهر در ادامه با اشاره به تأکید خدای رحمان بر حضور  در نماز جمعه فرمودند: همانگونه که در طول سال ،لیله قدر شب تقدیر امور است ، برای کل ایام هفته ، جمعه فرصت استغفار و مغفرت است . بعضی شاید تصور داشته باشند که تعطیلی جمعه را برویم استراحت ؛ بلکه جمعه را تعطیل کردند تا قدری به عبادت بپردازیم . عیادت بیماران برویم عبادت است ، صله ی ارحام بکنیم عبادت است . دیدار پدر و مادر برویم هم عبادت است ، حضور در مشعر عام مومنین و مسلمین ، یعنی نماز جمعه ، این هم عبادت است . از جمله چیزهایی که سپر میشود در برابر آتش دوزخ ، هم روزه ی ماه رمضان است ، و هم همین نمازجمعه ؛سختی هم دارند ، اما اجر بزرگی دارند .

ایشان در قسمت پایانی خطبه اول با اشاره به فضایل قرآن فرمودند: قرآن مشتمل بر اصول دین و فروع دین است . قرآن است که ضامن اندیشه ی پاک انسانی است . قرآن است که ضامن اعتقاد صحیح الهی است برای بشر . قرآن است که پایبندی به موازین قرآن تقوا می آورد . پاکدامنی  و پاکیزگی می آورد برای انسان . چاره ی کار انسان ، یاد خدا است . تقوا در سایه ی یاد خدا فراهم میشود ؛ ترک گناه در سایه ی یاد خدا است . یاد خدا را جدی بگیریم . امروز آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان است . ماه رمضان تمام میشود ، اما نماز به درگاه خدا تمام نمیشود ؛ حضور در مساجد را ترک نکنیم و جماعات یومیه را داشته باشیم ؛ اصلاً کراهت دارد قبل از اقامه نمازجمعه مومن ، معتقد به نماز ، روز جمعه بخواهد مسافرت برود .جمعه و حضور عظیم مومنین را ارج بنهیم .

امام جمعه قائم شهر در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی افزودند: یاد خدا وسیله ی نجات است در همه ی گرفتاری ها . یاد خدا است که سکرات مرگ را آسان میسازد بر انسان . غفلت از یاد خدا سختی می آورد لحظه ی مردن ، شب اول قبر برای انسان .

حضرت آیت الله معلمی در ادامه افزودند: تشکر دیگری دارم ، از اجتماع بزرگی که پای پیکر مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای نوریان مومنین حضور گسترده داشتند ، خدای رحمان به همه ی آنان ، به همه ی شما جزای خیر مرحمت بفرماید.تشکر دارم از برادر بسیار عزیز که فرزند رشید قائم شهر است و مایه ی عزت و افتخار مازندران ، سردار مومنی بزرگوار . واقعاً صحبت هایشان بسیار منطقی ، دقیق ، حساب شده و حکیمانه ، استفاده کردیم. ضمناً تسلیت عرض میکنیم خدمت ایشان ، برای خاطر این که همین امروز صبح قبل از راهپیمایی روز قدس ، تشییع جنازه ی مادر خانم ایشان بوده است.درگیر این مسائل هم بودند ، اما معذلک وقت گذاشتند ، هم در راهپیمایی شرکت داشتند و هم اینجا افاضه فرمودند .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادامه فرمودند: جنگ جهانی اول که اتفاق افتاده بود ، انگلیس خبیث ، سرزمین فلسطین را مستعمره ی خودش قرار داده بود ؛ آنجا چنگ انداخت ، جلوتر چه؟ خب حاکمیت اسلامی بود و زیر سلطه ی حکومت عثمانی ترکیه ، و آنجا هم ولایتی از ولایات دولت عثمانی بود . انگلیس در فاصله ی بین جنگ جهانی اول تا جنگ جهانی دوم زمینه سازی کرد برای آوردن یهودی ها از گوشه و کنار دنیا برای این سرزمین.بعد از جنگ جهانی دوم ، سال 1327،آمدند به عنوان دولت اعلام موجودیت کردند رژیم غاصب جعلی اسرائیل را .در نگاه سطحی و بدوی ، شاید بعضی ها خیال کنند آقا چه کار به کار آنها داریم .نه خیر ، آنها کار به کار ما داشتند و دارند . آنها از همان روز اول نقشه ی مِن النیل الی الفرات را کشیده بودند . اصلاً برای سرکوب مسلمان ها ، تحقیر مسلمان ها ، تغییر فرهنگ مسلمان ها برنامه داشتند و دارند . پیغمبر خدا فرمود که اگر مسلمانی بشنود مسلمان دیگر فریاد میزند کمک میخواهد ، اگر مسلمان به اندازه ی توان خود به یاری آن ستم دیده نشتابد ، مسلمان نیست . این جنایاتی را که از سوی رژیم غاصب فلسطین تلویزیون ما نشان میدهد ،بخشی از جنایات آنهاست که واقعاً عذاب آور است . مسلمان باید شریک درد مسلمان باشد . یک ملت ، یک مذهب ، یک دین ، یک خدا ، یک قرآن ، یک کعبه . اهل قبله باید برای قبله ی اول مسلمین احساس مسئولیت بکنند که بحمدالله کردید.همین حضور ، همین فریاد ، همین اجتماع ، نوعی حمایت است از مظلومین و اظهار تنفر است از ظالمین . ببینید ، سردار مومنی فرمودند ، ماهیت امریکا را اگر جلوتر مقام معظم رهبری ما میفرمود که اینها دست چدنی دارند و دستکش مخملی روی دست چدنی گرفته اند ، رفته رفته هرچه که زمان میگذرد ، هم بیانات اما راحل روشن تر میشود ، هم پیشبینی های رهبری معظم انقلاب.الآن ببینید آمریکا چگونه دست چدنی خودش رانمایان ساخت بدون مخمل فریب دهنده ی سابق. چهار سال فرصت این ملت گرفته شد برای مذاکره . چقدر هزینه ، چقدر وقت گذاشتن ؛ واقعاً هم چقدر خسته شدند همین ها که مذاکره میکردند ، اما چه نتیجه ای حاصل شد ؟ برجامی را که شورای امنیت امضا کرد، حالا اگر فرض کنید یک چیزی را علیه ما امضا کرده بودند آیا میگذاشتند زمین بماند ؟ یا به سرعت دنبال اجرا میرفتند ؟ شورای امنیت امضا کرد برجام را . آمریکا بیاید راحت بگوید خیر ، من پیروی نمیکنم . دقیقاً مشابه آنچه را که معاویه با امام حسن مجتبی عهدنامه ی صلح بسته بودند ، یک منزل عقب تر رفت ، گفت همه ی آن شرایطی را که با حسن گذاشتم ، همه را زیر پا میگذارم . برای مسلط شدن بر عراق این کار را کرده بود معاویه . الآن آمریکا هم هوای بازگشت به ایران را مشابه قبل از بهمن 57 دارد ؛ آمریکا و عوامل و هم پیمانان آمریکا باید بدانند این ملت با حضور و اراده و عزم قوی شان ، برای همیشه این آرزو را برای آمریکا میگذارند به گور ببرد و برای دفاع از این نظام تا پای جان ایستاده اند .

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در قسمت انتهایی خطبه دوم با اشاره به سالروز دستور امام برای تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی فرمودند:فرهنگ نظام شاهنشاهی برای اینکه تغییر بکند ، در سال 59 اما دستور داد شورایی تشکیل بشود ، ولی این شورا از همان موقع تا به الآن عمدتاً دولتی هستند.و متأسفانه کار فرهنگی جامعه ی ما به اینجا کشیده که حالا در جامعه ی ما خانم ها بیایند در داخل خیابان دوچرخه سواری کنند . بعضی از دستگاه ها قول دادند ، اما حالا یکی یکی خودشان را دارند کنار میکشند ؛ خب به همان نسبتی که خرابی را آغاز کردید ، به همان نسبت باید تصییح و اصلاح کنید و نصیحت کنید و برگردانید .

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای سعید دهنوی اقامه شد و بین نماز جمعه و نماز عصر ، از جناب آقای صائب برزگر ، که در مسابقات شطرنج بین المللی ، برنامه ی رویارویی با یک حریف اسرائیلی برای او رقم خورد ، ولی ایشان صحنه را ترک کرد و حاضر به شرکت در این مصاف نشد با اهدای لوح تقدیر ، تجلیل به عمل آمد. همچنین از کتاب جامعه شناسی جاهلیت جامعه مدرن (بر پایه دیدگاه های مقام معظم رهبری) تألیف سرکار خانم فرشته غلامی رونمایی شد.

قرائت کلام الله مجید توسط قاری نوجوان جناب آقای علیرضا بهرامی پور:
دانلود فایل با لینک مستقیم
قرائت متن قطعنامه مشترک روزجهانی قدس توسط حجت الاسلام ذاکری:
دانلود فایل با لینک مستقیم
صوت سخنرانی سردار اسکندر مومنی (جانشین محترم نیروی انتظامی شهرستان قائم شهر ، پیش از خطبه های نماز جمعه:

دانلود فایل با لینک مستقیم

صوت اقامه نمازجمعه به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای استاد سعید دهنوی:
دانلود فایل با لینک مستقیم

ynw4_img_5035.jpg

vich_img_5041.jpg

9rt6_img_5069.jpg

kjnb_img_5080.jpg

2g90_img_5109.jpg

ub5n_img_5119.jpg

uq4_img_5141.jpg

o9w7_img_5145.jpg

owcw_img_5149.jpg

my23_img_5164.jpg

ruxp_img_5169.jpg

xp7f_img_5171.jpg

2yj2_img_5174.jpg

7lgu_img_5196.jpg

6fw2_img_5235.jpg

f8vu_img_5277.jpg

5xry_img_5291.jpg

ktbw_img_5310.jpg

gn15_img_5312.jpg

dv36_img_5316.jpg

q4dd_img_5348.jpg

32gv_img_5371.jpg

6go3_img_5392.jpg

urvb_img_5410.jpg

hau_img_5411.jpg

xiq6_img_5436.jpg

9ujf_img_5447.jpg

srd8_img_5479.jpg

x0ch_img_5485.jpg

ecx8_img_5486.jpg

e0an_img_5496.jpg

fru_img_5501.jpg

t7pp_img_5509.jpg

che0_img_5511.jpg

p18o_img_5521.jpg

y30m_img_5530.jpg

j1yf_img_5551.jpg

iivh_img_5557.jpg

evwo_img_5570.jpg

3m8x_img_5584.jpg