متن خطبه های نماز عید سعید فطر شهرستان قائم شهر در مورخه 25 خرداد 1397 – خطیب: ابوالشهیدین آیت الله معلمی

4jaq_img_6176.jpg

خطبه اول
دانلود فایل با لینک مستقیم
سلام علیکم و رحمة الله و برکاته

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین الصلوة و السلام علی سید النبیّین حبیب اله العالمین ابالقاسم المصطفی محمد (ص) و علی عترته و اهل بیته . عن ابی جعفرالباقر انّه قال:«قال النبی (ص)؛ امام باقر (سلام الله علیه) می‌فرمود از پدرم ازجدم ازرسول خدا که فرموده بود : «اذا کان اول یومٍ من شوّال»، اولین روز شوال که چنین روزی باشد « نادا منادٍ» منادی حضرت حق اعلام دارد :«یا ایها المومنون» ای مومنین «اقدوا الی جوائزکم» بشتابید برای دریافت جایزه و پاداش. شما اگر بچه خردسالتان پسر یا دختر باشد، سال  اول روزه گرفتن باشد به او جایزه عطا می‌کنی. خدای رحمان به همه روزه داران در همه سالها جایزه مغفرت و آمرزش و استجابت دعوات می‌دهد. فرمود :« بشتابید به سوی دریافت جوایز» «ثم قال یا جابر»پیغمبر خدا به جابر ابن عبدالله انصاری خطاب کرد، «جوائز الله لیست کَجوایز هـؤلاء الملوک» جایزه خدا مثل جایزه پادشاهان نیست، جایزه پادشاهان مادی است  اما جایزه الهی معنوی است، آمرزش از گناه ، دادن عزت، عظمت… «ثم قال: هو یومٌ جوائز» روز اول شوال روز دریافت جوائز است. آقا امام صادق (ع) می‌فرمود:«اذا اردت الشخوص فی یوم العید» مومنین اگر خواستید روز عید بیرون بروید، «فانفجر الفجر و انت فی البلد» فجر طالع شد و در شهر خود بودید «فلا تخرج حتی تشهد ذلک العید» از آبادی بیرون نروید مگر عید را درک کنید، حضور پیدا کنید؛ اجتماع مؤمنین چگونه و چرا اینهمه تاکید شده برای روز جهانی قدس؟ برای حضور 22 بهمن؟ بی تاثیر و فایده و ثمر نیست. هم برای دنیایمان و هم برای آخرتمان. به همین نسبت روز عید باید از همه اجتماعات ، اجتماع عظیم تر و سنگین تر باشد. در همین دعای قنوت مستحضرید که خدا را به این روز سوگند می‌دهید. « اسئلک بحق هذا الیوم الذی جعلته للمسلمین عیداً»خدا بحق این روزی که برای مسلمانان عید قرار دادی.. چه چیزی سوال می‌کنیم؟ «اللهم انی اسئلک خیر ما سألک به عبادک الصالحون» آنچه که بندگان صالح از تو می‌خواهند و به بندگان صالح عطا می‌کنی خدایا به ما عطا کن «و اعوذ بک مماستعاذ به عبادک المخلصون» و از آنچه را که به بندگان پاک و خالص به تو پناه می‌آورند(خدایا ما هم به تو پناه می‌آوریم) «ان تدخلنی فی کل خیر » دارد، در هر خیری که به سود و به نفع ماست مارا وارد بگردان و هر چه را که برای ما بد است از ما دور بگردان، خدایا توطئه استکبار را شر و فتنه  و بد است در حق ما از ما دور بگردان. خدایا آنچه را که دشمن می‌خواهد، نشود و آنچه را که مایه عزت اهل ایمان است خدایا برای ما پیش بیاور.

پروردگارا عزت اهل ایمان و عزت نظام اسلامی مان را در سایه عنایت خاصه خود محفوظ و مستدام بدار. ظهور ولی‌ات را تعجیل بفرما. روح مطهر امام طاهر و ارواح طیبه شهداء و حق داران و گذشتگان جمع شما نمازگزاران، الها همه را بیامرز.

بسم الله الرحمن الرحیم

قل هو الله احد

الله الصمد

لم یلد و لم یولد

و لم یکن له کفواً احد

صدق الله العلی العظیم

پایان خطبه اول//

خطبه دوم:
دانلود فایل با لینک مستقیم
اللهم صلّ علی محمد و آل محمد ؛ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ  الصّلاة والسلام علی سیّد النّبیین حبیب إله العالمین ابی القاسم المصطفی محمد و علَی علیٍٍّ امیر المومنین و علی الصّدیقةِ الطّاهره سیّدةِ نساء العالمین و علی الحسن والحسین سیّدَی الشباب أهل الجنةِ أجمعین و علی  علی ِ بنِ الحسین و محمدِ بن علی و جعفرِ بن محمد و موسیَ بن جعفر و علیِ بن موسی و محمدِ بن علی و علیِ بن محمد و الحسنِ بن علی و الحجة القائم اَلمنتظَر . اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَةِ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَدَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَویلَا.صلوات…

برادران و خواهران ، خود و همه ی شما را به تقوای الهی ، توجه به ذات اقدس اله ، انجام واجبات ، ترک محرمات ، تأکید و توصیه دارم . عزیزانی سال گذشته در جمع ما بودند و امسال نیستند ، رفتگان را الها بیامرز. عزیزانی هستند ، ولی حاضر نیستند و در بستر بیماری افتاده اند ، پروردگارا بیماران را شفا مرحمت بفرما . پروردگارا ، همه ی ما را بر بصیرتمان بیافزا . در شرایط سختی به سر میبریم . رهبر معظم انقلاب ، در ماه مبارک رمضان ، همه ساله ، نشست هایی دارد ، بسیار مهم و تأثیرگذار ؛ امسال هم نشستی با همه ی مسئولان و دست اندرکاران ؛ نشست هایی با دانشجویان و جلسه ای هم با اساتید . مسائل مهم پیش رو ، و شرایط جاری را مطرح فرمودند . یکی از بیانات مهم ایشان در این ماه مبارک رمضان ، مخصوصاً در سالگرد ارتحال امام «ره» ، افشای برنامه ریزی دشمن برای فشار اقتصادی بر ملت ایران که از سالها قبل آغاز کرده بودند . مقصود اصلی آمریکایی ها که پیشنهاد برجام را داده بودند ، در ماجرای برجام ، مقابله با این فشار اقتصادی ، که آنها میخواستند فشار بیاورند و ما هم میخواستیم مقاومت کنیم . اما چقدر توان مقاومت داشتند مذاکره کنندگان ما ؟ ملت ما که بحمدالله مقاوم بودند و هستند و خواهند بود . اما گاهی مسئولان کم می آورند.

جلوترها ، یک سال قبل ، دو سال قبل ، من بارها اینهمه عرض میکردم که چرا اینهمه اشتیاق نشان میدهیم برای مذاکره؟ خدا میداند همان وقت ، آنچه را که الآن اتفاق افتاده را آدم احساس و درک میکرد.هرچه ما بیشتر اشتیاق نشان داده بودیم و بزرگ کرده بودیم مذاکره را ، آنها هم بیشتر ناز میفروختند و امتیاز خواهی شان هم بیشتر میشد . چطور درآن دولت پیشین ، اینهمه گرانی به این حد نبود ؟ نفت قیمتش بالا بود اتفاقاً . جهتش روشن است . برای خاطر اینکه دولت در آنوقت زیر بار خواسته ی آمریکا نمیرفت ؛ کارتلهای نفتی خیال میکردند جنگ اتفاق می افتد ؛ اگر جنگ اتفاق می افتاد هم میدانستند که دیگر تنگه ی هرمز نمیتواند نفت صادر کند ، برای اینکه در تیررس و تحت اختیار جمهوری اسلامی ایران است. آنها سعی میکردند انبار خودشان را ذخیره سازی بیشتری کنند . خب قیمت نفت هم افزایش پیدا کرده بود ، جنگی هم اتفاق نیافتاده بود . دشمن از اتفاق افتادن جنگ ، ما را میترساند که خودمان ، خودمان را ذلیل بکنیم . قبل از عید اینهمه میگفتند که نگران افزایش قیمت دلار نباشید ؛ مقطعی است ، مال مسافرت های عید است ، بعد از عید حل میشود . الآن چه ؟ حل شده است ؟ الآن میگویند که افزایش قیمت ها واقعی نیست و منشأ روانی دارد! همه دارند گرانی را احساس میکنند آقایان .یعنی چه روانی؟! ؛ خودتان آمدید خودروهای سازندگان خودرو را چند درصد افزایش قیمت دادید.خود دلار را در لایحه ی بودجه از پارسال به امسال چقدر افزایش داده اید . خب شما ده درصد افزایش بدهید ، بازار 20 درصد ، 30 درصد ، اجناس و کالاها گرانتر میشود . واقعاً اگر جوانمردانگی بود ، بعضی از این وزرای ذیربط ، حق بود که برای کمک به دولت می بایست استعفا میکردند و خودشان کنار میکشیدند ، شاید یک چهره ای تغییر کند و روحیه ای تغییر کند ؛ شاید یک طرح و برنامه ی بهتری بیاید . ببینید قبل از انتخابات میگفتند اگر این جناح رأی نیاورد جنگ اتفاق میافتد .دیدید که این سخنان فریب بود؟ آیا شده یک بار که عذرخواهی بکنند از ملت و مردم ؟ ببینید ، دشمن دشمن بود و دشمنی میکند و میکرد ، برای او فرق نمیکرد که رئیس جمهور این آقا باشد ، یا آن آقا باشد . منتها بله ، خود عوامل استکبار سعی دارند افرادی رأس کار بیایند که در برابر خودشان انعطاف بیشتری داشته باشند . متقابلاً نقطه ی مقابل این است که ملت باید هشیار باشد و باید بصیر باشد . برای خاطر اینکه انقلاب کرده و خون و سلامتی داده ؛ برای اداره ی امور کشور دولتمردان انقلابی نیاز است.

ببینید ، همین روزنامه ی دیروز من دیدم ، خبرنگار از رئیس سازمان محیط زیست جناب آقای کلانتری سوال میکندکه شما به شکارچیان آمریکایی در محوطه ی شکار ممنوعه اجازه ی شکار دادید؟ او در پاسخ خیلی راحت میگوید بله یک تعدادی از گله مثلاً باید از رده خارج بشود و شکار بشود و برای اجازه ی شکار هم هرکسی پول بیشتری میدهد ، خب می آید و شکار را انجام میدهد ! الله اکبر! آیا واقعاً طبل حراج زدیم به منافع خودمان ، طبل حراج زدیم به امکانات داخلی خودمان که هرکسی پول بیشتری بدهد با هر انگیزه ای و هر مفاسدی بخواهد بیاید از منابع ما بهره وری کند؟ این تعبیرات آمدنش در سطح جامعه و رسانه ها ، نه شأن انقلاب است و نه شأن دولت انقلابی و نه شأن ملت انقلابی.

رئیس بانک مرکزی هم بیاید و بگوید : نوسانات بازار ارز ریشه ی روانی دارد ! خب این ریشه ی روانی دارد یعنی چه ؟ مردم را روانی میخوانید؟ گرانی را همه دارند احساس میکنند ، اینهمه گرانی شده ، اینها همه روانی است؟! یا اینکه نه ، بی تدبیری شما ، علیرغم ادعای تدبیر در امور ، کار را به اینجاها کشانده است که به جای عذرخواهی از پیشگاه ملت و به جای چاره اندیشی جدی . ببینید ، عزیزان ، فرد مهم نیست . امروز بنده اینجا ایستاده دارم صحبت میکنم ، فردا هم دیگری . امروز یک نفر مدیر است و فردا دیگری . آنچه مهم است اصل نظام و ملت و مصلحت ملت و مصلح انقلاب است . فرد باید خودش را فدا بکند اگر ذره ای جوانمردی داشته باشد.خدایا ، تورا به مقرّبین درگاهت سوگندت میدهیم ، شرّ اشرار ، استکبار ، عواملشان را از سر این ملت کوتاه بگردان . پروردگارا ، مدیران ما را عقل بیشتر  تدبیر بیشتر ، توانمندی بیشتر برای مقابله با توطئه های دشمن مرحمت بفرما . رهبر معظم انقلاب را طول عمر و دوام صحت عطا بفرما . شهدای گرانقدر دوران دفاع ، مدافعان حرم ، مظلومین منا ، درجاتشان را متعالی بگردان . روح مطهر امام راحل شاد بگردان.

{{بسم الله الرحمن الرحیم ؛ والعصر ؛ ان الانسان لفی خسر؛ الا الذین ءامنوا و عملوا الصالحات؛ و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر ؛ صدق الله العلی العظیم}}

پایان خطبه دوم//