خطبه 1393/9/7

 

 

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

چکیده خطبه هاي نمـاز جمعه شهرستان قائمشهر مورخ1393/9/7

توسط حضرت آيـت الله معلمي نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان قائمشهر

خطبه نماز جمعه

خلاصه خطبه اول:

حضرت آیت الله معلمی در آغاز خطبه نخست پس از سلام و تحیات الهی به قرائت و تفسیر ادامه هته گذشته پرداختند و با اشاره به فضیلت سجده، سجده را زیباترین حالت عبودیت دانستند و با استناد به بیان معصومین خاطرنشان داشتند:مداومت برسجده و طولانی نمودن آن موجب شفاعت می شودو سجده فراوان گناهان را می ریزاند.

 

امام جمعه شهرستان قائمشهر در ادامه ذکر فضیلت سجده فرمودند: سجده موجب تقرب به سوی خداوند می باشد و زمانی که انسان سجده فراوان و طولانی داشته باشد شیطان به سختی می تواند در او نفوذ نماید و سجده طولانی موجب خشمگین شدن شیطان می گردد و به همین سبب شیطان تلاش می نماید تا انسان را در غفلت قرار دهد و او را از سجده به درگاه خداوند سبحان غافل نماید.

ایشان در ادامه با تکیه بر سخنان معصومین (ع) نزدیک ترین حالت انسان به درگاه الهی را سجده دانستند و سجده را از بالاترین و پرفضیلت ترین عبادات خواندند.

 

  بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

وَالْعَصْرِ ﴿١

إِنَّ الإنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿٢

إِلا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿٣

خلاصه خطبه دوم:

نماینده مجلس خبرگان رهبری در آغاز خطبه دوم باری دیگر همه مومنین را به تقوای الهی و دوری از گناه دعوت نمودند و با شاره به موضوع تقوا، تقوا را به معنی عدم انجام گناه و رعایت حق الله و حق الناس دانستند و افزودند: حق الناس تنها با استغفار به درگاه پروردگار آمرزیده نمی شود بلکه باید رضایت آنکسی را که به او ظلم شده را جلب نماییم.

ایشان با اشاره به برگزاری کنگره ی بسیج در حضور مقام معظم رهبری به ذکر توصیف هایی از بسیج پرداختند و بسیج را سند پایداری و استقامت ملت دانستند.

خطیب جمعه شهرستان قائمشهر در ادامه ابه موضوع مذاکرات هسته ای اشاره داشتند و افزودند: دشمن زمانی مذاکره را موفقیت آمیز می داند که به خواسته های خود رسیده باشد.

ابوشهیدین آیت الله معلمی با اشاره به بینات مقام معظم رهبری در خصوص عدم اعتماد به آمریکا متذکر شدند: آمریکا و وابستگانش یزیدیان زمان هستند و چشم حقیقت بین ندارند، آنان در صحنه های گذشته ایران را امتحان کردند ولی عبرت نگرفتند، ایران ملتی ارزشی، ایمانی و اعتقادی است و جهاد در راه خدا و ایستادگی در مقابل دشمنان را پیروزی و سعادت می داند به همین سبب هیچگاه تسلیم مستکبرین نخواهد شد

عضو خبرگان رهبری با اشاره برخی سخنان اختلاف انگیز توسط برخی در داخل ؛ این سخنان را بیهوده و کسانی که این سخنان بیان می دارند را سیاسیون پیر و فرتوت دانستند.

آیت الله معلمی با اشاره به تحریم متذکر شدند باید شرایط نظام و ملت درک شود و ایشان در ادامه تحریم ها را نشان پیشرفت روزافزون ملت ایران دانستند.

آیت الله معلمی در پایان با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس اشاره نمودند و در ادامه در باب رای اعتماد مجلس به دکتر فرهادی (وزیر علوم) بیاناتی داشتند و خطاب به آن دسته از نمایندگانی که دنبال اختلاف افکنی و کارشکنی می باشند تذکراتی دادند. ایشان در همین راستا متذکر شدند: یکی از نمایندگان که تا چندی پیش به عنوان موافق وزرای پیشنهادی سخن میگفت هم اکنون مخالفت کرده و با این کار میخواهد به نحوی نمایندگان ملت و خانه ملت را به سخره بگیرد، من برای ایشان متاسفم البته ایشان فرزند یکی بزرگان و شهدای انقلاب هستند و موضع گیری هایشان با پدر شهیدشان تفاوت دارد.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

 وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾

إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿۲﴾

إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

صدق الله العلی العظیم

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید