مراسم نمازجمعه 11 آبان 1397 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه یازدهم  آبان ماه 1397 شهرستان قائم شهر با اجرای جناب آقای سعید طبری آغاز ، و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط جناب آقای فغانی «ریاست محترم اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان قائم شهر» به مناسبت هفته ی پدافند غیر عامل ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات 31 و 32 سوره مبارکه الرحمن کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم خدای رحمان توفیقمان دهد که همواره آیات او را تصدیق گر ، و مؤمن ، و پایبند باشیم ، و از زمره ی مکذّبین آیات الهی قرار نگیریم .

ایشان در ادامه با اشاره به آیات سوره ی مبارکه الرحمن افزودند: همه ی مقررات الهی ، همه ی حلال و حرام ، نوعی میزان است ؛ این میزان اگر رعایت شود ، سعادت ، عاقبت به خیری ، و مردن راحت برای انسان اتفاق خواهد افتاد .همچنین بعضی از خصوصیات معاد در آیات سوره ی مبارکه ی الرحمن مطرح است . تهدید مجرمان وسیله ی تربیت است . یعنی اگر کسی را هشدار دادی که فلان کار را اگر انجام بدهی پیامد ناگوارش چنین و چنان است، میخواهی تربیتش کنی در واقع . خدای رحمان بر اساس تربیت صحیح و درست ، مجرمان را تهدید میکند ؛ آگاهی و بیداری میدهد ، و موجبات تشویق نیکوکاران را فراهم میسازد . بر همین اساس است که در تداوم بیان نعمت ها ، هشدار میدهد خدای رحمان به رسیدن روز حسابرسی ، که این هم خوش یکی ا نعمت های الهی است . یعنی اگر یادوآری از پیش نبود ، شاید احیاناً انسان معذور بود و میگفت نمیدانستم که حسابی در کار است ، یا من نمیدانستم که کیفری در کار است . خودِ مطرح ساختم حساب و کتاب پایان کار و بیان بهشت و جهنم و عذاب و نعمت ، یکی از مصادیق نعمت های الهی است که بیان شد.

امام جمعه قائم شهر در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند:عزت انسان ،  آسایش انسان ، لحظه ی جان دادن ، بسته به همین معناست که اگر از یاد خدا غافل نشویم و همواره به یاد خدا باشیم و با ترس از کیفر و پاداش و عذاب ، ترک گناه پیشه کنیم ، واجبات را به جا بیاوریم ، قطعاً در نهایت رو سفید خواهیم بود . ولی اگر تقوا از دست برود ، جایگزینش نادرستی ، ناپاکی ، خلافکاری خواهد شد . راستی و صداقت ، یکی از نشانه های تقوا است . نقطه ی مقابلش دروغ . پاکدامنی ، یکی از نشانه های تقوا است . آلودگی دامن ، نقطه ی مقابل آن است . آنچه را که خدا امر کرد اطاعت کنیم ، آنچه را که نهی فرموده ترک کنیم ، تقوا را حفظ کرده ایم .

ایشان با اشاره به پشت سر گذاشتن روز تاریخی بزرگ اربعین شهادت اباعبدالله فرمودند : زیارت اربعین ،  بخشی از هویت شیعه است . حالا این که گفته میشود زیارت اربعین بخشی از هویت شیعه است ، نه تنها به این معنا باشد که حتماً زیارت از نزدیک . بله اگر مقدور باشد زیارت از نزدیک . اما اگر مقدور هم نبوده ، روز اربعین ، مسلمان مومن ، پیرو مکتب اهل بیت ، علاقه مند به اولیاء خدا و امامان معصوم ، دلش روز اربعین با اباعبدالله الحسین است . همان یک جمله ای که از راه دور با معرفت بگوید «السلام علیک یا اباعبدالله» ، چه بسا که او ثوابش از زائری که راه افتاد و رفت بیشتر باشد حتی . آن چه در زیارت مهم است معرفت افراد است . بله باید آن حضور هم حفظ بشود. واقعاً حضور حماسی امسال ، بسیار تأثیرگذار بوده است . حقیقتاً زمان جنگ و بعد از پایان جنگ ، شاید کسی احتمال نمیداد و تصور نمیکرد به این زودی ها این اختلافی که بین دو کشور و دو ملت ایران و عراق و این کدورت و کینه ای که افتاده بود ، قابل زدودن باشد . اینها همدیگر را در آغوش بگیرند . واقعاً اگر یک نفر غریبه و بیگانه ، آن شرایط زمان جنگ را دیده باشد و ثبت کرده باشد ، ولی از اندیشه ی شیعه خبر نداشه باشد ، الآنه بیاید زیارت اربعین در عراق را تماشا بکند تعجب میکند. که مثلاً مگر فراموش کردند گذشته را ؟! . حقیقتا مردم عراق استقبال خوبی از زوار داشتند و دارند . حقیقتاً احترام خوبی به اندازه ی مقدورات خودشان پذیرایی خوبی از زوار دارند . اینها نشانه ی چیست؟ نشانه ی این است که اباعبدالله الحسین جامع شتات است و پراکنده ها را امام حسین جمع میکند . این زمینه از قبل هم وجود داشت . اما وقتی که طاغوت مسلط باشد بر مردم ، از دو برادر هم دشمن میسازد . دعوا ایجاد میکند . حالا دو برادر دینی که سرجای خود ؛ حتی از دوبرادر از یک پدر و مادر هم اگر یک فتنه جویی و سخن چینی ، و یک عنصر شیطانی بین دو برادر بخواهد فتنه گری کند ،ایشان را به جان هم می اندازد . سلطه ی استکبار که برداشته شود ، آن زمینه ای که از قبل ، تاریخی وجود داشت ؛ زمینه نمایان میشود . زمینه ، زمینه ی اخوت است . زمینه ی برادری است .زمینه ی پیوند دو ملت در سایه ی مکتب اهل بیت و امامت و ولایت است .

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزودند : همه ی ما مدیون شهدای دوران دفاع و مخصوصاً شهدای مدافعان حرم هستیم. واقعاً اگر مدافعان حرم نبودند راهپیمایی اربعین اباعبدالله هم نبود . حتماً شنیده دارید که داعشی ها سامرا ، حرم امامین عسگریین را تخریب کرده بودند . گنبد فرو ریخته بود . اینها اگر فرصت پیدا کرده بودند در کربلا هم همین کار را میکردند و در نجف هم همین کار را میکردند . این همان اندیشه ای است که در بقیع ، یکصد سال قبل ، قبور امامان معصوم بقیع را تخریب کرده بودند . وهابی های پلید . دومرتبه وهابی ها را آمریکا بنام داعش بازپروری کرد و بازسازی کرد و به جان امت اسلام عموماً ، خصوصاً شیعیان انداخته بود . اینها هدف داشتند کربلا را تخریب کنند ، کجا اجازه ی زیارت و راهپیمایی اربعین میدادند . درود خدا به آن شهدا . ببینید ، این عزیزان شهدای شما در دوران دفاع سربند میبستند کربلا ما می آییم . این ما می آییم ، نه تنها من بیایم ؛ بلکه ما ، یعنی نسل ما ، اندیشه ی ما ، همفکران ما ، برادران و خواهران و آیندگان ما . الحمدلله که تحقق پیدا کرد ، این حضور حماسی ، این جمعیت سنگین و عظیم . از ایران قریب به دو میلیون نفر ، ولی کلّ عراق ، شیعیان عراق سنت قدیمی داشتند زیارت اربعین را .خب آمار آنها را ندارند که . اینها ورودی های هوایی و زمینی از مرز را آمار میگیرند و اعلام میکنند . اما خود مواطنین عراق که حضور پیدا میکنند را خیر . اگر یک پنجاهم این جمعیت را مسیحیت در طول سال داشته باشند واقعاً چقدر تبلیغ میکنند و رسانه ای میکنند؟

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در ادامه  با اشاره به سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه توسط جناب آقای فغانی «ریاست محترم اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان قائم شهر» به مناسبت هفته ی پدافند غیرعامل فرمودند: پدافند ، رعایت احتیاط در همه ی زمینه ها است .همچنین یکی از مناسبت های همین هفته ، دوشنبه ، روز فرهنگ عمومی است . واقعاً ما در آموزه های دینی مان ، فرهنگ بسیار بالا داریم . ولی متأسفانه در عمل ، خیلی ضعیفیم یا خیلی بلانسبت عقب افتاده ایم . سالم نگاه داشتن محیط زیست و هوا.همه ی اینها را ما دستور داریم . سید جمال الدین اسد آبادی ، به بخشی از مناطق اروپایی رفته بود ، وقتی برگشته بود ، گفت در اروپا مسلمانی دیدم ، اما مسلمان ندیدم . در مشرق زمین ، مسلمان میبینم ، ولی مسلمانی نمیبینم . ایشان اینجور میخواست یعنی بگوید که : مسلمان هستیم ، ولی به آداب مسلمانی پایبند نیستیم ؛ آنها(غربی ها) مسلمان نیستند ، اما عملکردشان همانی است که در آموزه های دین ما از ما خواسته شده . این واقعاً ضعف ما جامعه ی اسلامی و دینی است .

امام جمعه قائم شهر در ادامه با اشاره به روز وقف ، فرمودند: آدم یک وقتی خیرات میکند ، کمک میکند به یک نیازمند ، به یک مریض ، به یک یتیم ، به یک در راه مانده ، تمام میشود و میرود . کار خیری است و ثواب هم دارد . اما یک وقتی است که خیر ؛ یک مالی را میگذارد که از عوائد او در آینده خیرات کند . وقف میشود خیرات ماندگار . یک چشمه ی زاینده ، بعد از فوت انسان هم در نامه ی عمل انسان چیزهایی نوشته میشود از آن خیرات وقف .

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزودند: این که بعضی از سیاسیون ، بعضی از قلم به دست ها ، تریبون دارها ، سعی میکردند ، تشویق کنند ، دولت را و ملت را ، برای مذاکره ی مجدد با آمریکا ، خب پیداست که اینها دلباخته ی آمریکا هستند . شاید بعضی ها فکر میکنند اینها تازه پیدا شدند . من جمله ای را از امام راحل برایتان میخواهم بخوانم که از روز اول پیروزی انقلاب ، این اندیشه وجود داشت . غرب گرایی بلای جامعه ی اسلامی است . امام میفرمود «من نمیدانم آقایان از غرب چه دیده اند . »

ایشان در ادامه فرمودند: الآن وقتی که چهار نفر وزیر رأی آوردند رئیس جمهور در هیئت دولت فرمود که : نیروی تازه نفس وارد صحنه شده ؛ تشبیه کرد به صحنه ی بازی ، که اگر وسط کار ، یک بازیکن جدیدی وارد بشود ، همه انتظار دارند که او مثلاً بتواند یک گل بزند . اما ببینید ، سه ماه تمام دو تا وزارتخانه با سرپرستی چرا اداره شده بود ؟ واقعاً جای تعجب بود . دشمن دارد ما را تضعیف میکند ، ما که نباید خودمان ضعفمان را نشان بدهیم . بلکه باید در موضع قدرت بایستیم . خدا میداند یک مقداری اگر دولت میجنبید و جهادی و بسیجی مقاومت میکردیم ، آنها اگر بفهمند ما روی پای خودمان می ایستیم ، آنها هم که نمیخواهند ضرر کنند . آنها در سایه ی ارتباط اقتصادی با ما سود میبردند . اگر بفهمند تحریمشان فایده ندارد و ما ایستاده ایم ، قطعاً کوتاه می آیند .

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای حسن علیزاده اقامه شد.

i6dn_img_1383.jpg

zof_img_1388.jpg

ppi5_img_1392.jpg

omek_img_1395.jpg

yii6_img_1398.jpg

isn8_img_1405.jpg

rs3q_img_1418.jpg

c82v_img_1428.jpg

nqdj_img_1424.jpg

3ovr_img_1426.jpg

njyw_img_1434.jpg

tezv_img_1436.jpg

f21r_img_1443.jpg

01sw_img_1458.jpg

52cm_img_1505.jpg

7xt5_img_1459.jpg

0kz1_img_1460.jpg

qt37_img_1500.jpg

5rhe_img_1507.jpg

d7og_img_1512.jpg