خطبه1393/9/21

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

چکیده خطبه هاي نمـاز جمعه شهرستان قائمشهر مورخ1393/9/21

توسط حضرت آيـت الله معلمي نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان قائمشهر

 

 

خلاصه خطبه اول:

حضرت آیت الله معلمی در آغاز خطبه نخست پس از سلام و تحیات الهی به قرائت و تفسیر ادامه هته گذشته پرداختند.

آیت الله معلمی ضمن تفسیر آیاتی از قرآن خاطرنشان کردند: آیات الهی همانند نوری است که انسان را به سعادت سوق می دهد و موجب تقویت حس روحانی و عبودیت می گردد و موجب هدایت جامعه در مسیر الهی می شود.

ایشان درادامه بیان فواید انس با قرآن و تداوم بر قرائت آن خاطرنشان کردند قرائت و انس با قرآن موجب گشایش مشکلات و قرار گرفتن انسان در مسیر بندگی  می گردد.

خطیب جمعه شهرستان قائمشهر یادآور شدند: همه ميخواهيم رو به کمال حرکت کنیم همه ميخواهيم ذلت و نکبت نداشته باشيم حال که ميخواهيم بايد بينديشيم چگونه بايد عمل کنيم. خدايا ميخواهيم تورا بندگي پيشه کنيم، ميخواهيم مسيري را که براي تعالي و رشد انسان لحاظ کردي آن مسير را بشناسيم و به پيماييم، خدايا در اين عرصه همه مارا ياري بفرما!

  بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

وَالْعَصْرِ ﴿١

إِنَّ الإنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿٢

إِلا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿٣

http://s5.picofile.com/file/8147987292/DSC05787.jpg

 

خلاصه خطبه دوم:

نماینده مجلس خبرگان رهبری در آغاز خطبه دوم باری دیگر همه مومنین را به تقوای الهی و دوری از گناه دعوت نمودند و با شاره به موضوع تقوا، تقوا را به معنی عدم انجام گناه و رعایت حق الله و حق الناس دانستند و افزودند: حق الناس تنها با استغفار به درگاه پروردگار آمرزیده نمی شود بلکه باید رضایت آنکسی را که به او ظلم شده را جلب نماییم.

آیت الله معلمی با اشاره به تحریم متذکر شدند باید شرایط نظام و ملت درک شود و ایشان در ادامه تحریم ها را نشان پیشرفت روزافزون ملت ایران دانستند.

حضرت آیت الله معلمی با اشاره به قصد و نیت دشمن از دشمنی با نظام اسلامی یادآور شدند:اين ها ميخواستند بگويند اسلام نمي تواند جوابگوي نياز هاي جامعه امروز باشند  خيلي هم شعار ميدادند که نظام ديني نميتواند جامعه را اداره کند اما الان مي گويند شما حق نداريد فعاليت هسته اي بکنيد شما حق نداريد پيشرفت هاي علمي داشته باشيد ،الان از پيشرفت علمي ما مي ترسند ولي اول ميگفتند نظام ديني نا کار آمد است. به کوري چشم دشمنان نظام کار آمدي خود را نمايان ساخت!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

 وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾

إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿۲﴾

إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

صدق الله العلی العظیم

 

دیدگاهتان را بنویسید