مراسم نماز جمعه هجدهم آبان ماه 1397 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه هجدهم  آبان ماه 1397 شهرستان قائم شهر با اجرای جناب آقای  قدمی آغاز ، و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط جناب حجت الاسلام والمسلمین ولی نژاد «ریاست محترم اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قائم شهر» به مناسبت دهه وقف ، و اقامه اذان ظهر با نوای جناب سید سجاد ادیانی ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات 33 و 34 سوره مبارکه الرحمن کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم خدای رحمان توفیق درک و فهم آیات خود را آنگونه ای که خود می پسندد به همه ی ما مرحمت بفرماید و ما را در مقام پایبندی و در مقام عمل موفق بدارد . در هر نماز واجب ، در رکعت اول و دوم ، سوره ی مبارکه حمد و ایاک نعبد و ایاک نستعین ، یعنی از خدا مدد خواستن .تا به خدا پناه نبریم و از خدا مدد نخواهیم ، و اگر مدد الهی نباشد ، انسان اسیر نفس است و گرفتار و عاقبت بدی خواهد داشت . مگر پناه ببرد به درگاه خدای رحمان .اعوذبالله من الشیطان الرجیم.

ایشان در ادامه با اشاره به آیات سوره ی مبارکه الرحمن افزودند:اگر انسان و جن بخواهد نفوذ کند در آسمان و یا در اقطار زمین ، نمیتواند . چون نمیتواند ، و هرکجا باشد ، مرگ ما را می یابد و مرگ او را درک خواهد کرد . و به همین دلیل که نمیتواند خارج بشود از زمین و آسمان ، پس همواره هرکجا هست ، در حیطه ی قدرت خدای خود به سر می برد. در ادامه فرموده نمیتوانید بگریزید ، الّا بسلطان ، یعنی مگر با قدرت علمی و صنعتی ، که باز هم آنها هم مواهب الهی است ، یعنی مثلاً صنعتی اگر ایجاد شد که بتواند به کره ی ماه برود ، با استفاده از هوش و عقلی که خدا به او داد . لا حول و لا قوّة الا بالله . یعنی هیچ توان و هیچ نیرویی در عالم وجود ندارد ، مگر از ناحیه ی خدای رحمان .

امام جمعه قائم شهر در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: دیروز که سالروز شهادت آقا امام رضا سلام الله علیه بود ، مردی به آقا امام رضا خطاب کرده بود : والله ما على وجه الأرض أشرف منک أباً ، گفت به خدا سوگند ، کسی در روی زمین نیست که نسبش از شما شریف تر باشد ؛ شما نسب شریفی دارید ؛ پدر شریفی دارید ؛ آباء و اجداد شریفی دارید . این جمله را یک نفر آدم به آقا امام رضا گفت ؛ آقا امام رضا فرمود : التقوى شرّفتهم وطاعة الله أحظتهم . اگر معتقدی که پدرم ، شریف بود ، آباء و اجدادم شریفند ، میدانی چه چیزی اینها را شریف ساخت؟ تقوای الهی . تقوا شرف می دهد ؛ به هر اندازه ای که انسان پایبند به موازین تقوا باشد ، به همان اندازه ، شرافت پیدا میکند . وطاعة الله أحظتهم . بندگی خدا بهره داد به آنها . یعنی ذاتاً از خودشان نداشتند ؛  شرف را از خدا و بندگی خدا گرفتند . حظ و بهره را از اطاعت فرمان خدا دارند . دیگری هم به آقا امام رضا گفته بود که : أنت والله خیر الناس. به خدا شماا بهترین مردمید . آقا امام رضا بلافاصله فرمود: لا تحلف یا هذا ؛ یعنی قسم نخور . خیر منّی من کان أطوع لله وأتقى له . یعنی بهتر از من کسی است که تقوایش از منن بیشتر باشد . تقوا است که شرف میدهد به انسان ، تقوا است که انسان را تقرب میبخشد به ذات اقدس اله .

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به راهپیمایی 13 آبان افزودند : سیزده آبان امسال حقیقتاً با شکوه تر از هر سال گذشته بود . استکبار جهانی ، خیلی دل بسته بود به 13 آبان ، که روز ملی مبارزه با استکبار در تقویم ایران اسلامی ، د تقویم جمهوری اسلامی قید شده ، دل بسته بود که این روز را تبدیل کند به روز ذلت پذیری ملت ایران . چه کور خوانده بود .آقا امام زین العابدین سلام الله علیه میفرمود که حمد خدا را که دشمنان ما را از احمق ها قرار داد.خیلی تلاش و کار تبلیغاتی تخریبی کردند ، در فضای مجازی ، در سایت ها ، در ماهواره ها ، اما به فضل الهی نتوانستند نتیجه بگیرند.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در ادامه فرمودند: امروزه در دنیا جمهوری اسلامی و ملت ایران هستند که در برابر استکبار ، سرو گونه ایستاده اند و قد خم نکرده اند و به فضل الهی میرود که این انتظار و آرزو را دشمن با خودش به گور ببرد که این ملت در برابر او قد خم کند. همه ی شیوه ها را علیه ما به کار برده . اما یک حقیقت مهم این است که در این مدت ، طرف مغلوب ، آمریکا بود و طرف پیروز جمهوری اسلامی ایران بوده و هست.آیا این جمله فقط بُعد عاطفی و احساساتی دارد یا به تعبیر دیگر شعار است؟ هرکسی یک حرکتی را آغاز میکند یک هدفی دارد . جنگ هشت ساله علیه ما راه انداختند ، خب هدفشان هم یا شکستن انقلاب ، یا حد اقل ، به سازش کشاندن بوده . حالا برویم آنجا ذلیل بشویم و مذاکره کنیم و بپذیریم شرایط دشمن را؟ به کدام هدف رسید استکبار؟ استکباری که صدام را تحریک کرد ، استکباری که پشت صدام ایستاد . سلاح های شیمیایی ، سلاح های مرگبار کشتار جمعی در اختیارش گذاشت ، به کدام هدف رسید؟  چون به هدفش نرسیده پیداست که مغلوب است و شکست خورده . ما در جنگ از خودمان دفاع کردیم و بحمدالله پیش بردیم دفاع را . پس ما پیروز بودیم .

امام جمعه قائم شهر در ادامه با شاراه به عوض شدن تیم اقتصادی دولت افزودند: واقعاً الآن توقع از تیم اقتصادی دولت افزایش پیدا کرد . حداقل تثبیت قیمت ها ؛ جلوگیری از افزایش بیشتر بی رویه ی قیمت ها . کنترل قیمت ارز ، طلا ، سکه . اینها چیزهایی است که خواسته ی به حق مردم است . اگر ضمن تقدیر و تشکر از خدمات دولتمردان ، یک گوشه ای را که نیاز به تذکر دارد ، هرکسی ، چه یک رسانه ی دلسوز ، و یا یک فرد دلسوز ، اگر تذکری بدهد ، یک چند نفری متأسفانه اطراف دولت حلقه زده هستند و بلافاصله لب باز میکنند و اینها را دشمن و مخالف دولت معرفی میکنند . با اینکه خود رئیس جمهور ، همین اخیراً فرموده بود : دشمن اصلی ما جناح ها و احزاب و افراد داخلی نیستند ، دشمن ما آمریکا است که شمشیر از رو بسته است ، اما حالا یک خانمی که خودش خسته ، و راحت طلبی پیشه کرده ، میاید میگوید پروژه ی پشیمان کردن از رأی به دولت ، هم افزایی با جریان برانداز است . چه حرف غلط و زشتی است . مضمون اینکه میگوید اگر کسی از دولت انتقاد کرد ، با دشمن هم صدا است . مثل مورچه ای که سوار بر یک برگ بر روی جریان آب ، تصور میکرد دنیا را آب برده است .بیچاره تو خودت گرفتار شدی ، نه اینکه دنیا را آب گرفته باشد . حالا واقعاً گاهی اینجور است متأسفانه ، اگر یک کلمه ی انتقادی مطرح شود ، دو سه نفری هستند اطراف دولت که انتقاد کننده را به باد ناسزا میگیرند به عنوان مخالف و تخریب کننده ی دولت و پشیمان کننده ی مردم از رأی دادن به این دولت و از این چیزها قلمداد میکنند. این شیوه واقعاً شیوه ی نادرستی است و باید خود رئیس جمهور از این شیوه جلوگیری بکند . مردم دولت را سرکار می آورند . مردم با رأی خودشان دیگران را سرکار می آورند ، اما دشمنی آمریکا در برابر نظام ما است و برای حفظ نظام همه ی آحاد ملت پای کار ایستاده اند و تا آخرین نفس دفاع خواهند کرد . مگر میشود ارثیه ی شهدا و امام راحل را و ارثیه ی انقلاب را به راحتی کسی از دست بدهد ؟ اینها حالا خودشان را گره میزنند به اصل نظام که اگر کسی به آنها انتقاد کرد دارد به اصل نظام انتقاد میکند و دارد با دشمن هم افزایی میکند .

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به دهه ی وقف افزودند:یک وقتی انسان خیرات موردی مانند خمس و صدقه میدهد ، اما وقف ، خیرات ماندگار و چشمه ی همیشه جوشان و زاینده است . قبل از خطبه های نماز ، برادر عزیزمان جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای ولی نژاد ریاست محترم اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان صحبت کردند که تشکر میکنیم.

ایشان در ادامه فرمودند: امروز روز کیفیت است . آنقدر متأسفانه تبلیغات سوء کردند برای کالاهای ایرانی ، که هرکسی مثلاً خیال کند که اگر بگوید من کالای خارجی تهیه کردم ، یک فخری برای خودش بفروشد . ما عالی ترین دستور را داریم ، اولیاء خدا فرمودند : خدا رحمت کند کسی را که اگر کاری را انجام میدهد محکم انجام بدهد و چیزی را میسازد درست بسازد ؛ کیفیت داشته باشد محصولات و تولیدات . واقعاً یکی از مظاهر غیرت ایرانی است . صرف نظر از اسلام . هم باید سعی کنیم کیفیت کالاها افزایش پیدا کند ، و هم استفاده از کالاها و محصولات داخلی فرهنگ بشود در جامعه ی ما.

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب سید سجاد ادیانی اقامه شد و در بین دو نماز جمعه و عصر ، از جناب آقای وحید ترکان دهنوی ،حائز رتبه ی برتر کشوری حفظ ده جزء کلام الله مجید ، با اهداء لوح تقدیر تجلیل شد.

r9hm_img_1642.jpg

9une_img_1647.jpg

wkgj_img_1653.jpg

h27o_img_1698.jpg

a9x7_img_1703.jpg

d5k4_img_1707.jpg

5c9w_img_1716.jpg

3u6v_img_1737.jpg

26b3_img_1742.jpg

q8uq_img_1749.jpg

5neb_img_1752.jpg

q2x_img_1760.jpg

r5pt_img_1763.jpg

jny3_img_1765.jpg

jksq_img_1795.jpgcqf3_img_1797.jpg