مراسم نمازجمعه 9 آذر 1397 قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه نهم آذر ماه 1397 شهرستان قائم شهر با اجرای جناب آقای  سعید طبری آغاز ، و پس از اقامه اذان ظهر با نوای قاری و مؤذّن ممتاز کشوری جناب آقای علیرضا بهرامی پور ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات 43 إلی 45 سوره مبارکه الرحمن کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم خدای رحمان ، توفیقمان دهد که خود را از ورطه ی جهنم برهانیم ، و به وادی رحمت و رضوان الهی راه یابیم ؛نمیشود مگر در سایه ی عبودیت و بندگی خدای رحمان و اتّصاف به صفت برجسته ی تقوا .

ایشان در ادامه با اشاره به آیات سوره ی مبارکه الرحمن افزودند:یکی از نشانه های اهل بهشت این است که بهشتیان در جای خود مستقر هستند ، به امر الهی خدمتگزارانی دارند که به آنها خدمت میکنند ، یا به تعبیر دیگر ، دورشان میگردند ؛ اما اهل جهنم در حیرت و ضلالت و سرگردانی ، گرفتارند ؛ آرامش هم ندارند . تکریم اهل بهشت و تحقیر اهل جهنم در آیات فراوانی از قرآن مطرح است . ورود به جهنم ، در همین دنیا ورود به عرصه هایی است که آدم امتحان میشود ، عرصه هایی که آدم امتحان نشود که انسان هنر نکرده ؛ باید امتحان بشود ، اگر خلاف نکرد ، او میشود نجات یافته .یعنی این اعمال دنیا ، یک صورت ظاهری دارد ، و یک سیرت ملکوتی . برای مثال ، اگر کسی به جای عیادت و صله ی رحِم ، ناحق و ناروا کسی را بیازارد ، و دلش را به درد بیاورد ، آن لحظه ، همینجا ، همین دنیا ، وارد جهنّم میشود و فردای قیامت هم جهنمی خواهد بود .

؛ امتحانات و ابتلایی که در دنیا برای انسان پیش می آید ، اگر خوب امتحان پس بدهد ، از ورطه ی جهنم دنیا میگذرد ، و فردای قیامت هم جهنمی نخواهد بود .

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: هنگامی که اعلام میشود ، برپایی نمازجمعه ، پس بشتابید به یاد خدا ؛ کارهای بزرگ و کوچک ، در میان همه ی شان ، خرید و فروش است که زمان کمتری میبرد ، اما معذلک همین را هم میفرماید رها کنید در لحظه ی شنیدن اذان ظهر جمعه ؛ اگر نگاه عمیقی انسان به آینده و لحظه ی مرگ و جان دادن و شب اول قبر ، و اگر انسان عاقبت خویش را التفات بکند ، نجات پیدا میکند . عمده ی گرفتاری ، غفلت از آینده است برای انسان .

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی مبنی بر تشریح ماهیت مقاومت فرمودند: معنای مقاومت در سخنی ساده یعنی اینکه آدم زیر بار ظلم دیگری نرود و از حق خودش دفاع کند . خب اگر کسی از حق خودش بخواهد دفاع کند ، آیا او را باید ستیزه جو معرفی کنند یا مظلوم؟ . اصلاً یکی از نشانه های دوره ی آخر الزمان این است که معروف منکر جلوه میکند و منکر معروف نمایانده میشود . یعنی کلمات جا و مفهوم خودشان را عوض میکنند گویا . جلوتر از مقام معظم رهبری امام راحل بود و میفرمود: فرهنگی که اجانب تحویل جامعه ی ما بدهند حالا چه با ماهواره و رسانه ها و رادیو و تلویزیون در قدیم و الآن هم که پناه بر خدا و نعوذ بالله از این فضای مجازی؛ که بعضی از مسئولین ما واقعاً جای تعجب دارد که چگونه صد و هشتاد درجه عوض بشود آدم که بگوید: «بستن کانال تلگرام کار خوبی نیست ، کار درستی نیست ، مردم باید دسترسی داشته باشند و آزاد باشند» یعنی یک تعبیرات بلانسبت عوام پسند عامیانه که مردم را خوش بیاید و رأی بدهند به او.. فرهنگ هم که یعنی آداب زندگی و روش ها و اعتقادات.امام در صحیفه ی نور ، جلد بیست و یک ، صفحه ی چهارصد و سی و چهار میفرمود: «فرهنگی که اجانب تحویل جامعه ی ما بدهند ، از اسلحه ی ابَر قدرتها بدتر و خطرناک تر است ».از همین فضای مجازی القای فرهنگ و مُد و روش کنند.مثلاً عروسی را چگونه ، و عزا را چگونه برگزار کنید. امام  میفرمود: «باید همه بدانیم که آزادی به شکل غربی آن که موجب تباهی جوانان و دختران و پسران میشود ، از نظر اسلام و عقل محکوم است ، نه اسلام قبول دارد آن آزادی را ، نه عقل قبول دارد.و تبلیغات بر خلاف اسلام و عفت عمومی ، و مصالح کشور حرام است ، و بر همه ی ما و همه ی مسلمانان ، جلوگیری از آنها واجب است.»کانال تلگرام  مسائل خلاف عفت عمومی نداشت و ندارد ؟ . حالا که خود مسئولین الآن آمدند گفتند که پایین آمدن اعتبار پول ملی ، و بالا رفتن قیمت ارزهای خارجی ، نتیجه ی اطلاع رسانی های غلط تلگرام بوده. شب نرخ میدادند و منتشر میکردند در فضای مجازی و فردا هم میدیدی که بیرون در جامعه هم اثر میگذاشت . امام در جای دیگر در صحیفه ی نور ، جلد ششم صفحه ی 194 میفرماید: «کتاب های درسی را چه دبستانی و دبیرستانی و دانشگاهی ، تغییر اساسی دهید و آنچه از عکس و مطالبی که به نفع استعمار و استبداد است تصفیه کنید .دروس انقلابی و اسلامی که بچه های ما را بیدار و جوانان را مستقل و آزاده بار آورد جایگزین آن کنید.» .

ایشان در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد ثمره ی شیرین مقاومت افزودند:رژیم صهیونیستی ، چند سال پیش در جنگ با حزب الله در جنوب لبنان ، 33 روز کشید تا اسرائیل عقب نشست ؛ اسرائیلی ها خودشان میگفتند: جنگ را آغاز کرده بود که حزب الله را نابود کند . 33 روز طول کشید ، دیگر خودشان بریدند ؛ ولی به فضل الهی حزب الله نبریده بود  . حزب الله در صحنه ی مقاومت مانده وبد و اسرائیل به ناچار عقب کشیده بود . بعد فرمود که دو سال قبل اسرائیل در مقاب فلسطینی ها ، بعد از 22 روز عقب نشینی و شکست را پذیرفت . در جنگ غزه 8 روز ، و فرمود که هفته ی پیش ، دو روز اسرائیل توانست دوام بیاورد و آتش بس پذیرفت .ببینید . غزه یک شهری حداکثر به اندازه ی همین قائم شهر.مگر چقدر جمعیت دارد؟ . ولی اراده ، عزم ، ایمان ، توکل ، اخلاص . دنیا را به اعجاب وا داشت . چند ماه قبل فشار می آوردند بعضی ها برای اینکه از برجام خارج نشویم و این لایحه ی پولشویی را امضا بکنیم و مجلس رأی بدهد و بپذیریم و اگر نکنیم این کار را جنگ میشود . هی اصرار داشتند به اینکه جنگ میشود ؛ تا اینکه آقا فرموده بودند که جنگ نمیشود ، و مذاکره هم نمیکنیم . بعد تا الآن چه اتفاقی افتاد؟ حقیقتاً این روحیه ی مقاومت ، راز و رمز عزت ، دوام ، پیشرفت ، در طول تاریخ برای مومنین بوده است . اما بعضی ها واقعاً این روحیه و توان را ندارند ، متأسفانه در یک جایگاهی قرار میگیرند ، گویا از زبان مردم دارند سخن میگویند .

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به سالروز شهادت سید حسن مدرس ، فرمودند: سید حسن مدرس ، دهم آذر در سال 1316 ، در 67 سالگی در حال روزه ، همان نزدیک مغرب و اذان ، او را به شهادت رساندند در کاشمر . جلوتر ، 6 سال در سال خاف که شهر مرزی است تبعید بود . جلوتر از تبعید ، در تهران یک بار ترورش کردند به تحریک رضاشاه . ولی ترور موفق نشده بود . ببینید ، مدرس در دوره ی دوم مجلس مشروطه ، به عنوان مجتهد برجسته برای نظارت بر مصوبات مجلس حضور داشت . اما 5 دوره ی بعد به عنوان نماینده ی مردم تهران منتخب شد . مدرس در مجلس تنها بود ، اما در عین تنهایی کاری کرد که خود را در تاریخ ایران و اسلام ماندگار ساخت ، مدرس را هم تهدید میکردند که ساکت و خاموش بشود ، هم تلاش داشتند برای تطمیع او . یعنی وعده و وعید و پول بردن ، ولی میدیدند که نه پول در او اثر دارد و نه تهدید در او اثر دارد . موحد چو در پای ریزی زرش ، چو شمشیر هندی نهی بر سرش ، امید و هراسش نباشد ز کس ، بر این است بنیان توحید و بس . یک انسان موحد بود مدرس . گفتند سالروز شهادت مدرس ، روز مجلس جمهوری اسلامی است . پیشگامان انقلاب این طراحی را فرمودند ، چه خوش خیال بودند ، خیال میکردند که مجلس همواره مدرس را مینگرد و راه او را میرود . ولی افسوس ، مدرس کجا و شرایط امروز مجلس کجا . آنها که سالروز شهادت مدرس را روز مجلس نامیدند ، برای اینکه مدرس الگو باشد برای نمایندگان ؛ برای مقاومت در برابر بیگانگان ؛ برای حفظ عزت ملت ایران.برای پیشرفت ملت ایران  . کو آن رشادت مدرس؟ . کو آن بی اعتنایی مدرس به مال و مقام دنیا؟ . آن شرائطی را که مدرس داشت و رضاخان میخواست مدرس را از سر راه خود بردارد . ترور در سال 1305 نتیجه نداد ، دو سال بعد او را تبعید کرد خاف و بعد از 7 سال در خاف ، منتقل به کاشمر کردند و بعد از دوسال در کاشمر ، با دهان روزه ، حین افطار ،مأموران امنیتی به عنوان میهمان ، چیزی را در چای او ریختند و سید نوشید و مسمومش کردند  و آنها دیدند دارد زان میبرد سم و اثر سریع نداشت ، عمامه اش را به گردنش پیچیدند و او را خفه کردند و کشتند .

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در ادامه افزودند: هر چند وقت یک بار ، یک شایعه ای در قائم شهر پراکنده میشود ، و این هم یکی از مصادیق جنگ نرم دشمن است واقعاً . شایعه ی اینکه میگویند: «اینجا ، مصلا ، نماز ندارد» ؛میپرسیم چرا؟ میگویند: «که اینجا مال بهائی بودند و از او گرفتند.» . ببینید ، شما اهل قائم شهر هستید .صدقت راه نجات است. بعد از پیروزی انقلاب اگر واقعاً شما نمازگزاران ، سراغ دارید که یک بهائی را از منزلش بیرون کرده باشند و خانه و زندگی اش را گرفته باشند ، دستتان را بلند کنید که من بدانم که یک نفر اقلاً شهادت بدهد.در کلّ قائم شهر و حومه و این سمت و آن سمتش ، خانواده های زیاد بهائی بوده اند و الآن هم هستند . ما نشنیدیم که یک نفر بهائی را از زندگی اش محروم کرده باشند . اما اینجا ، چه؟ . ببینید ، اینجا را بهائی غصب کرده بود . اینجا حسینیه بود . شما الآن اینجا نشستید ، تصور کنید موقعیت مکانی را ، جلو ، سمت غربی ، سمت شمال کوچه است ، و سمت شرق خیابان است . اینجا اصلاً محوطه ی باز بود . حسینیه داشت ، سقا تالار داشت ، خدا رحمت کند یک پیرمردی بود جناب رستمی ، سالهای اولی که آمده بودم قائم شهر ، در سال 82 که ایشان زنده بود ، بارها برای من تعریف میکرد: ساق نفار را میگفت من دیدم که حسینیه مخروبه شده بود ؛ یک نفر بهائی اینجا را تصرف کرده بود . بازجویی این آدم در دادگاه انقلاب بعد از پیروزی انقلاب هنوز باقی است . بازجویی را من خواندم ، از او قاضی سوال میکند : شما نمیدانستی اینجا حسینیه بود ؟ میگوید چرا میدانستم. میگوید قاضی که پس چرا این جا را غصب و تصرف کردی؟ او در پاسخ میگوید که افشارطوس اجازه و دستور داد. افشارطوس ، یک ظالم بالفطره ، یک جانی طبیعی ، او اجازه داد که حسینیه اباعبدالله الحسین تعطیل بشود و این محل در اختیار یک نفر بهائی قرار گیرد . به برکت انقلاب ، مومنین و اهالی حسن آباد ، و خب چون مومنینی که خودشان دستخالی بودند و کم درآمد بودند و خودشان نداشتند که مسجد را بسازند ، آن قسمت جلوئی را گرفتند به صورت مغازه واگذار کردند به افراد و سرقفلی گرفتند و از محل سرقفلی این مسجد را ساختند . این یک مسئله ؛ مسئله ی دیگر اینکه چند نفر از مومنین از من پرسیدند که این سازمان تبلیغت میخواهد ساختمان بکند ، شما چرا مخالفت میکنید؟ . خب این هم واقعاً یک دروغ و شایعه ی دیگر است . آخر برادر عزیز ، کِی آمدند اقدام کنند بسازند که ما مخالفت کرده باشیم؟ . ریشه ی این محوطه این است که آنجا که الآن گاراژ است ، موقوفه است ، اجاره دارد از اداره اوقاف ؛ مغازه ها هم اجاره دارند . این سازمان تبلیغات در این وسط را خانواده ی آن بهائی یک شیطنتی کرده بودند و آمدند پیشنهاد دادند که این ساختمان را ما ساختیم ، این ساختمان را از ما بخرید . حاج آقای دارائی اقدام کرد آن ساختمان را بخرد برای سازمان تبلیغات . اما آنها شیطنت کردند در سند نوشتند عرصه و اعیان . بعد به استناد آن سند ، چون قبلاً تمام محوطه را یک سند داشتند ، آمدند تفکیک کردند آن قسمت را به سازمان تبلیغات فروختند و همزمان چند قطعه را در نقشه تفکیک کردند . مثلاً آن سمت را جدا و این سمت را جدا ؛ حالا الآن آمدند مرحله به مرحله در دادگستری طرح دعوا میکنند ، و به همین علت سر زبان ها می افتد و شایعه می افتد که این مصلا غصب است و مال بهائی ها بود و گرفتند . آقا اینجا حسینیه بود و بهائی غصب کرد و انقلاب اینجا را به همت مومنین آزاد کرد . من الآن اینجا صریحاً میگویم ، تا الآن این را نگفتم : سازمان تبلیغات هم اگر احساس میکند آنجا مالک مشروع است ، خب بسازد ، اما اگر نه ، این شبهه برای او هم باقی است ، بداند که ادامه ی تصرفش هم حرف دارد . ادامه ی تصرف هم متفرع بر همین قضیه است که آیا واقعاً مجاز است و ملک او است بر اساس سندی که دریافت کرد ؟ که سند مشروعیت دارد یا نه ، سند صوری است و ریشه اش چیز دیگری است.

لازم به ذکر است در مراسم نمازجمعه امروز شهرستان قائم شهر ، خدمات مخابراتی سیمکارت های همراه به نمازگزاران به صورت رایگان ارائه شد.

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای سعید دهنوی اقامه شد .

zswn_img_2903.jpg

nytf_img_2896.jpg

f7j2_img_2908.jpg

mnta_img_2911.jpg

9exo_img_2912.jpg

4e2c_img_2922.jpg

sv4g_img_2924.jpg