همایش نقش بازار در انقلاب اسلامی در دفتر امام جمعه قائم شهر برگزار شد + تصاویر

پیش از ظهر چهارشنبه مورخ 17 بهمن 1397 ، همایش نقش بازار در انقلاب اسلامی در دفتر امام جمعه شهرستان قائم شهر برگزار شد.

در این همایش که به مناسبت چهلمین دهه فجر انقلاب اسلامی صورت گرفت ، جناب آقای قبادی«رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان قائم شهر» و جمعی از بازاریان ، اصناف و تولیدکنندگان ،  با حضور در دفتر امام جمعه شهرستان قائم شهر ، ضمن دیدار با آیت الله معلمی ، امام جمعه قائم شهر و عضو مجلس خبرگان رهبری ، با آرمان های انقلاب تجدید میثاق کردند.

آیت الله معلمی در این دیدار ضمن شکرگزاری به بارگاه احدیت به جهت درک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و خیرمقدم به حضار فرمودند:  اولیاء خدا و پیامبران ، برای تشکیل حکومت مأموریت داشتند ، برای خاطر اینکه اصلاح جامعه ، چه فرد ، چه جمع ، در سایه ی داشتن یک قدرت اجرایی میسور و ممکن خواهد شد . ولی همه ی پیامبران موفق نشدند حکومت تشکیل بدهند . بعضی از پیامبران حکومت تشکیل دادند ؛ سلیمان نبی ، داود نبی ، و در نهایت ، خود خاتم انبیا محمد مصطفی «ص» ، البته پیغمبر اسلام ، راحت حکومت تشکیل نداد. 13 سال در مکه تلاش کرد ، توفیقی به دست نیاورد ؛ در نهایت ، تعداد اندکی که در مکه ایمان آورده بودند ، ناچار به حبشه هجرت کردند ، و در نهایت ، نقشه ی قتل پیغمبر به صورت جدی طراحی شد و میرفت که به مرحله ی اجرا گذاشته بشود در مکه ، پیغمبر مأموریت پیدا کرد مکه را ترک کند . از مکه بیرون بیاید ، وبیاید به سمت مدینه . اهل مدینه استقبال کردند از پیغمبر ، جلوتر هم اعلام آمادگی کرده بودند ، لذا در مدینه پیغمبر حکومت تشکیل داد . در عین حالی که حکومت تشکیل داد ، معذلک در طول 10 سال ، 84 جنگ پیش آوردند . امیرالمومنین سلام الله علیه ، کمتر از 5 سال حکومت کرد، یعنی حکومت علی «ع» به 5 سال کامل نرسیده بود . اما در همین مدت کوتاه ، چه مشکلاتی برای امیرالمومنین پیش آوردند ، که مردمی که زمان عثمان ، از دست اندازی اطرافیان عثمان به بیت المال عصبانی شده بودند و علیه عثمان شورش کرده بودند ، اما بعضی همان مردم می گفتند که زمان عثمان که بهتر بود ، آرام بودیم ، اینهمه جنگ نداشتیم . پس ، در هر مقطع تاریخ ، بشر بخواهد یک حکومت دینی داشته باشد ، حاکمیت الهی داشته باشد ، عناصر طاغوتی ، و طاغوتیان زمان ، آزاد نمیگذارند ، راحت نمیگذارند . برای خاطر اینکه آنها قدرتهای طاغوتی ، همواره میخواهند سلطه داشته باشند و منافع ملت ها را ببرند ، و حاکمیت دینی نمیپذیرد این را. مگر خدای نکرده مثل زمان عثمان به انحراف کشیده بشود . زمان عثمان حاکمیت دینی به انحراف کشیده شد ، ولی مردم از اسلام گِلِه نکرده بودند . مردم از قرآن گله نکردند . مردم گله شان از مدیریت عثمان بوده . لذا علیه عثمان اقدام کرده بودند .

ایشان در ادامه فرمودند: ایران قبل از انقلاب ، متأسفانه با داشتن واقعاً موقعیت های مهم امکانات بالقوه ، معادن مختلف ، میعانات مختلف ، نفت ، گاز ، احجار نفیسه ، معادن طلا ، و انسان های هوشمند ، اما معذلک وابسته بود به بیگانه.تصمیمات دودمان پهلوی از خودشان خب نبوده . بار اول ، قدم اول ، امام میفرمود : شاه ، من تو را نصیحت میکنم  . ولی شاه گوشش به نصیحت بدهکار نبود . شاه اصلاً دستور ار از جای دیگر میگفرت ، و ادامه میداد و پیروی میکرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی در ادامه فرمودند: ببینید ، بالنسبه به سال قبل ، لایحه ی صنایع دفاعی ، نه تهنا افزایش نداشته ، بلکه کمتر شده . یا سال قبلش ، به نسبت سال قبلش همینطور . رمز موفقیت در صنایع دفاعی تثبیت مدیریتی است . خیلی مهم است تثبیت مدیریت . ببینید ، در صنایع نظامی که زیرمجموعه ی رهبری است . آنجا یک عده دانشمندانی از سال های قبل ، دنبال طراحی و تجربه و آزمایش ، مرحله به مرحله پیش رفتند ، رسیدند به این قدرت . اما اداره ی صنایع غیر نظامی ما زیر نظر دولت اگر باشد ، هر چهار سال خب انتخاباتی برگزار میشود ، و گاهی مدیران قبلی برکنار میشوند و این میشود آسیب . چه اصولگرا و چه اصلاح طلب ، واقعاً صادقانه و با اعتقاد دارم میگویم ، هم در اصلاح طلبان مدیران متدین یافت میشوند ، و هم در اصولگرایان مدیران متدین لایق یافت میشوند  . حرفم این است اگر اصولگرا آمد سر کار ، نباید یکدست همه ی مدیران اصلاح طلب را کنار بگذارد . اگر اصلاح طلب آمد سر کار ، نباید هم هی مدیران اصولگرا را کنار بزند . این یک قدری آسیب میزند به کشور . و در صنایع غیر نظامی تثبیت نداریم ، ثبات مدیریت نداریم ، ثبات برنامه و طبق یک برنامه ای از یک نقطه ای حرکت کنیم پیش برویم متأسفانه نیست این طور . در هر صورت طراحان قانون اساسی ، با حسن نیت ، و با خوشبینی ، و بر اساس احترام به آراء مردم ، آمدند اینجور طراحی کردند که هر چهار سال یک بار انتخابات برگزار بشود ، تصمیم گیرندگان کشور ، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، با رأی مردم انتخاب بشوند . مدیر اجرایی کشور ، با رأی مردم که رئیس جمهور میشود با رأی مردم انتخاب بشود . باز هم خدا را شکر  که قانون اساسی این فرصت را به ملت داد ، که سر هر چهار سال یک بازنگری داشته باشند ، ببیند اگر راضی است از عملکرد ، مجدداً رأی بدهد و اگر راضی نیست به دیگری رأی بدهد .

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهیا ز منکر شهرستان قائم شهر در ادامه افزودند : بازار نقش مؤثری داشت در اصل انقلاب .بازار ، تأمین کننده و تهیه کننده ی نیازمندی های جامعه هست . یا به اعتباری و در اصطلاحی ، کار بازار ، کار خدماتی و نقل و انتقالات کالا است که چیزی را من نیاز دارم ، اگر این کاسب بازاری نرفته بود نیاورده بود ، من معطل می ماندم . کاسب بازار رفته متاع را آورده ، خدا خیرش بدهد . هر فروشنده ای باید سود ببرد . هر خریداری باید این روحیه را دشاته باشد که فروشنده ضرر نکند ، بلکه سود متعارف ببرد . خیلی سفارش شده در آموزه های دینی ما . اما سود باید منصفانه باشد و ظالمانه نباشد و باید به اندازه ای باشد بتواند راحت بگوید این قدر خریدم و این قدر هم میفروشم  . این میشود الکاسب حبیب الله.

56hd_img_6469.jpg

3ip3_img_6478.jpg

ssgp_img_6482.jpg

zr8o_img_6505.jpg

wmip_img_6521.jpg

lfkf_img_6532.jpg

5aoa_img_6509.jpg

4jzz_img_6513.jpg

qhgn_img_6533.jpg

pne7_img_6514.jpg

vljb_img_6515.jpg

88ru_img_6516.jpg

6gle_img_6517.jpg

gie3_img_6518.jpg

59y9_img_6555.jpg

lvva_img_6525.jpg

qkqz_img_6534.jpgri8j_img_6582.jpg