مراسم نماز جمعه 26 بهمن ماه 1397 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر + فایل صوتی

مراسم نماز جمعه بیست و ششم بهمن ماه 1397 شهرستان قائم شهر با اجرای جناب آقای رضا قدمی آغاز و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط جناب آقای دکتر شجاعی ، مدرس حوزه و دانشگاه و فعّال حوزه های علمی و تبلیغی ، و اقامه ی اذان ظهر با نوای جناب آقای دیلمی ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیه ی 78 سوره مبارکه الرحمن کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم خدای رحمان ، توفیق آن دهد به همه ی ما ، که مشمول اکرام او در پایان کار عمرمان قرار بگیریم . و آن نعماتی را که به اهل ایمان ، به صالحین و نیکوکاران وعده فرموده است ، عائد همه ی ما بگردد ان شاءلله .

ایشان در ادامه با اشاره به آیات سوره ی مبارکه الرحمن افزودند: خداوندی که مجرمین را وعده ی مجازات داده است و تهدید کردظالمین و تبهکاران و سلطه جویان و مستکبران را  به سرانجام دردناک ، مثلاً الم ترَ کیف فعل ربک بعاد ، الم تر کیف فعل ربک باصحاب الفیل . درروزگار خودمان هم دیدیم با بعضی از مستکبران منطقه خدا چه کرده است. خدا منتقم است . یکی از اوصاف الهی منتقم بودن است . و اگر مومنین صالح را ، انواع مواهب مادی و معنوی ، در دنیا و آخرت وعده داده است ، از فضل و رحمت واسعه ی خدای رحمان است.

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: بار دیگر خودم و همه ی شما برادران و خواهران را به تقوای الهی تأکید دارم . پرهیز از گناه ، گناه میسوزاند انسان را . اطاعت فرمان خدا ، نجات میدهد انسان را ، که مصداق تقوا میشود .

ایشان با بیان نقلی از پیامبر گرامی اسلام فرمودند: پیامبر به علی «ع» فرموده که ای علی ، پیروان تو ، پیرو خداوند هستند.و یاران تو خدا را یاری میکنند . و دوستان تو دوستان خدا هستند . و دسته و گروه تو دسته و گروه خدا هستند .

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه فرمودند:  آقا اباعبدالله الحسین در خطاب به مردم کوفه میفرماید: شما الآن دارید کسی را پیروی میکنید که او حکومتش بر اساس کتاب خدا نیست . کسی که دین حق را پیروی میکند ، او میتواند امام به حق باشد . آن کسی که خود را وقف دین خدا کرد ، وقف پیشبرد احکام خدا کرد ، او میتواند امام به حق باشد . الآن ما در روزگار و جامعه ی خودمان ، کدام جریان سیاسی مصداق این بیان است؟ . خدایا تو را شاکر و سپاسگزاریم از این موهبت . البته این موهبت مفت و مجان به دست نیامد . در پی مجاهدات شخصیت های ایمانی و دینی در طول تاریخ ، و در نهایت رسیده به امام راحل ، و در پی انقلاب عظیم اسلامی ، این فرصت فراهم شد ، که فقیه عادل ، در جایگاه امامت و رهبری زمامدار باشد . همه ی این مصادیق مذکور در بیان اباعبدالله را در وجود رهبری معظم انقلاب داریم میبینیم.یعنی آنجا که پیغمبر به امیرالمومنین فرمود : پیرو تو پیرو خدا ، دوست تو دوست خدا ، دشمن تو دشمن خدااست ، یعنی در هر عصر و زمان ، پیرو علی زمان ، پیرو حجتی که باید از او پیروی بشود باشیم.شکر خدا که عامه ی ملت ایران ، در این 22 بهمن ، نشان دادند پایبندی شان را به امامت و ولایت.یعنی ملت تا زمانی که واقعاً این روحیه را داشته باشند ، این استعداد و لیاقت را حفظ کند ، خدای رحمان ، ولایت را و امامت را استمرار میبخشد . کِی ولایت برداشته میشود از جامعه؟ ، نعوذبالله ، موقعی که جامعه این استعداد را از دست بدهد . این پذیرش حق را از دست بدهد . آن وقت است که خدای رحمان هم دریغ میدارد نعوذبالله .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادامه افزودند: آن موقعی که سرتاسر کشور ، همه ی رسانه ها ، در پی اصرار و پافشاری یک جریان سیاسی کشور ، موج ایجاد کرده بودند که حل مشکلات بسته به مذاکره است ، و میگفتند اگر مذاکره به سرانجام برسد گلستان میشود و اگر مذاکره به سرانجام نرسد همه ی گرفتاری ها روی دست میماند . آن وقت هم مقام معظم رهبری میفهمید که خیر ، این مذاکره هم یک سراب است ؛ ولی چون یک موجی در سرتاسر کشور ایجاد شد ، پس باید یک تجربه ی دیگر هم به دست می آمد ؛ لذا فرموده بودند که من خوشبین نیستم به پایان مذاکره ، ولی مخالفت هم نمیکنم . آن لحظه اگر مخالفت کرده بود ، امامت آسیب میدید . این معنای حکمت است . ممکن است بگویید چرا یک تنه نایستاد مقابل همه ؟ . ببینید ، او وارث علی مرتضی است . علی مرتضی هم وقتی که دید تمام اصحاب و یارانش فریاد برآوردند که حَکَمیت را بپذیر ، علی هم درحالی که اصلاً حَکَمیت را باور و قبول نداشت ، به ناچار پذیرفت ؛ اینجا هم مقام معظم رهبری مذاکره را به ناچار پذیرفته است . حالا همه میفهمند که حق با کدام و با کدام دیدگاه است . آن دیدگاهی که خیال میکرد ، با تعامل با بیرون ، با تعامل با گرگ ، میتواند حل مشکل بکند ، غلط است .

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان در ادامه افزودند : اگر مسلمانی ، بر اساس فرمان قرآن ، و اگر بلا نسبت مسلمان هم نیستی ، غیرت ایرانی باید اقتضا کند برای اینکه مستقل باشی و روی پای خود بایستی و فکر و اندیشه داشته باشی.ببینید ، این عظمت و این شکوه در 22 بهمن که دشمن میخواست 22 بهمن خلوت بشود و بعد بگویند ملت از انقلاب بریدند . اینجا را از حضور مردم عصبانی شدند ، در پی یک جنایت برآمدند . چرا این کار تروریستی را نیامدند محکوم کنند؟خب چون اینها عوامل خودشانند . هم سرویس های جاسوسی منطقه دخیلند ، و هم سرویسهای آمریکا و انگلیس . واقعاً گاهی آدم یک موفقیت های بزرگی که پیدا میکند ، یک قدری اگر نگوییم مغرور ، حد اقل غافل میشود ؛ 22 بهمن با آن عظمت و آرامش کامل سرتاسر کشور ، زیر باران شدید و بعضی از جاها هم حتی برف ، سرمای سرتاسری برگزار شد ، نیروهای ما به این خیال که همه چی تمام و حل شده است . یک قدری غفلت دیده میشود واقعاً. آخر یک استانی که خلاصه باید بپذیریم که استان کاملاً امنی نیست ، و میتواند آلودگیهایی برایش ایجاد بشود از لحاظ امنیتی ؛ در آن فضا ، چهل نفر از جوانان مخلص را اینچنین از دست بدهیم ؛ مومنین بدانیم که امروزه، مخصوصاً امروزه پیکره ی سپاه ، پیکره ای پاک و صاف و شفاف ، مخصوصاً جوانهایی که اخیراً وارد سپاه میشوند ، از یک امتیاز بالاتری برخوردارند .از یک اخلاص ، از یک توکل ، واقعاً اینها سرمایه های بزرگی بودند . چرا باید یک مرتبه داخل یک اتوبوس 40 نفر از این عزیزان سوار بشوند؟ . این که مقام معظم رهبری هم اشاره کرد ، قصوری احتمالی اگر هست ، سپاه موظف است پیگیری و تحقیق بکند . نمیبایست اینجور آسوده و راحت ، راهی را که احتمال وجود اشرار وجود دارد بی برنامه ی امن طی کنند!

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای دیلمی اقامه شد .

دانلود فایل با لینک مستقیم
دانلود فایل با لینک مستقیم

صوت سخنرانی جناب آقای دکتر شجاعی«سخنران پیش از خطبه ها» :

صوت اقامه اذان ظهر با نوای جناب دیلمی:

دانلود فایل با لینک مستقیم
دانلود فایل با لینک مستقیم
دانلود فایل با لینک مستقیم

صوت خطبه اول:

صوت خطبه دوم:

صوت اقامه نمازجمعه به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز و تعقیبات مشترکه با نوای جناب دیلمی:

  

7z9o_img_8062.jpg
2iwh_img_8075.jpg
5fju_img_8082.jpg
iw3t_img_8083.jpg
eecs_img_8089.jpg
vcuu_img_8092.jpg
lil_img_8098.jpg
cqej_img_8106.jpg
a5pe_img_8113.jpg
ybtb_img_8118.jpg
ewln_img_8121.jpg