خطبه 1393/11/17

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

چکیده خطبه هاي نمـاز جمعه شهرستان قائمشهر مورخ1393/11/17

توسط حضرت آيـت الله معلمي نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان قائمشهر

 

خلاصه خطبه اول:

حضرت آیت الله معلمی در آغاز خطبه نخست پس از سلام و تحیات الهی به قرائت و تفسیر آیاتی از سوره مبارکه بینه پرداختند، ایشان ضمن بیان سخنانی در باب اخلاص در دین، خلوص در دین را به معنای انجام تمام امور دین دانستند و افزودند: اخلاص یعنی تمام اعمال دین را کاملا و به درستی انجام دادند، فرد مخلص تمام اعمال الهی را انجام می دهد و دین را به دلخواه خود انتخاب نمی کند بلکه آنگونه که خداوند سبحان رضایت دارد و امر فرموده است انجام می دهد.

امام جمعه شهرستان قائمشهر در خصوص اهمیت نماز خاطرنشان کردند: نماز تمامش نشانه و آیت الهی است و با استناد به سخنان معصومین (علیه الاسلام) نماز را بهترین وسیله تقرب الله و نیکو ترین حالت و درخواست برای استجابت دعا دانستند.

ایشان در ادامه ایمان بدون عمل را مانند درخت بی حاصل و بی ثمر دانستند و افزودند: ادعای ایمان تنها کافی نیست و انسان باید ایمان را در تمام ابعاد زندگی خویش وارد سازد.

آیت الله معلمی بکارگیری ایمان و عمل بایک دیگر را شیوه بندگی و عبودیت دانستند و خاطرنشان داشتند: ایمان و عمل سبب رسیدن به قله کمال و سعادت می گردد.

 

  بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

 

وَالْعَصْرِ ﴿١

 

إِنَّ الإنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿٢

 

إِلا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿٣

 

 خلاصه خطبه دوم:

نماینده مجلس خبرگان رهبری در آغاز خطبه دوم باری دیگر همه مومنین را به تقوای الهی و دوری از گناه دعوت نمودند و تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی افزودند: این روزها یادآور خاطرات خوش و اوج پیروزی و عزت ملت ایران است.

ایشان پرتاب «ماهواره فجر» چهارمین ماهواره ملی ایران را نشان از اقتدار علمی کشورمان دانستند و افزودند: این موفقیت بازتاب گسترده ای در رسانه‌های جهان داشت و ادعای غربی‌ها مبنی بر اینکه تحریم‌ها سبب شد تا ایران پای میز مذاکره بنشیند را در هم شکست.

عضو خبرگان رهبری در همین راستا ادامه داد: ساخت «ماهواره ملی فجر» پاسخی کوبنده به تبلیغات پوچ دشمنان است.

حضرت آیت الله معلمی با بیان اینکه استکبار جهانی قبل از پیروزی انقلاب تمامی توان و ابزار را برای اثبات قدرت خود در ایران به کار گرفت، خاطنشان داشتند: هدف استکبار بر این بود تا نگذارد انقلاب اسلامی در ایران به پیروزی برسد، اما به خواست خداوند ملت ایران پیروز شد.

خطیب جمعه قائم‌شهر تاکید کردند: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره مانند کوه استوار در برابر دشمنان ایستادگی کردند و الحمدلله پیام راهبردی امام راحل توسط مقام معظم رهبری به خوبی در حال پیگیری و اجراست.

ایشان امام راحل را محور حرکت ملت با ایمان و متحد ایران اسلامی عنوان کردند و افزودند: هدف امام خمینی(ره)، رضای خداوند، اعتلای دین و فراهم کردن زمینه تحقق احکام نورانی اسلام و معارف اهل بیت(ع) بود که با حرکت انقلابی مردم شاهد پیروزی این انقلاب هستیم.

 

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بیعت تاریخی همافران به انقلاب اسلامی در 19 بهمن‌ماه 57 یادآور شدند: پیوستن همافران به انقلاب اعلام همبستگی میان امام(ره) و انقلاب بود و هیمنه شاه را فرو ریخت.

 

ایشان همچنین به حضور آگاهانه مردم در تمامی عرصه‌ها اشاره کرد و افزود: این حضور نشأت گرفته از پایداری و استقامت ملت ایران در برابر رژیم استکبار بوده که یک حرکت بی‌نظیر و استثنایی در تاریخ بشریت است.

 

آیت الله معلمی در پایان با دعوت از مردم همیشه در صحنه‌ی شهرستان قائم‌شهر جهت شرکت در راهپیمایی 22 بهمن فرمودند: یوم االه22 بهمن معجزه ی الهی بوده و روز فراموش نشدنی برای ما است، که در این روز ملت ایران بار دیگر مشت محکم خود را بر دهان مستکبران خواهد زد.

 

  بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

 

 

وَالْعَصْرِ ﴿١

 

 

إِنَّ الإنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿٢

 

 

إِلا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿٣

 

صدق الله العلي العظيم.

دیدگاهتان را بنویسید