یادواره 150 شهید بهزیستی در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی مازندران

 

آیت‌الله معلمی:  9 دی اتمام حجت با دوست و دشمن برای پیروی از ولایت بود .

آیت‌الله علی معلمی در یادواره 150 شهید بهزیستی در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی مازندران، اظهار داشت… مرگ در پیش روی همه ما وجود دارد و نمی‌توان گفت چرا  عده‌ای زودتر و عده‌ای دیرتر به آغوش مرگ می‌روند چون ما از آن روی سکه خبر نداریم و عالم برزخ را درک نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه عزای امام حسین(ع) جهانی است و برای بشریت است، ادامه داد:‌ قیام عاشورا کهنه نشده است.

 

معلمی با اشاره به اینکه  عاشورا پشتوانه حرکت مردم ما در دفاع مقدس بود، تصریح کرد:‌ اگر عاشورا نبود چگونه پدران و مادران ما می‌توانستند داغ فرزند را تحمل کنند.

 

وی افزود: هرگاه پدر و مادری فرزند شهیدش را در آغوش می‌گرفت برای تسلی دادن به خود،  برای سالار شهیدان سلام و درود می‌فرستاد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: هر اندازه که انسان در راه خدا متحمل زجر و سختی شود،  به همان نسبت عزت، ماندگاری، عظمت و جاودانگی دارد.

 

وی با بیان اینکه خدای رحمان بعضی از افراد زنده جامعه را مرده معرفی می‌کند، گفت: در مقابل این افراد، مرد و زن مومنی که اعمال شایسته داشته باشند هم حیات طیبه دارند.

 

معلمی با اشاره به اینکه دفاع مقدس عرصه بزرگ و سختی بود، تصریح کرد: دفاع هنوز تمام نشده و اکنون هم دشمن نسبت به ما هجمه دارد.

 

وی با بیان اینکه دشمن در مقطعی هجمه نظامی داشت و امروز از راه‌های دیگری وارد می‌شود، افزود: ای کاش دولت‌مردان ما از 10 سال قبل، خودشان را برای مقابله با این هجمه ناجوانمردانه دشمن، خوب آماده می‌کردند.

 

معلمی با اشاره به اینکه مردم همواره آماده مقابله با دشمن هستند، اظهار داشت: ملت ما امتحان خود را به خوبی پس داده است.

 

وی با بیان اینکه امام راحل در قیام‌شان تنها حرکت کرده بودند ولی ملت ایشان را تنها نگذاشتند، تصریح کرد: مردم تا پای جان، همراهی کردند.

 

معلمی با اشاره به سالروز حماسه 9 دی و حضور حماسی، تاریخی و بروز غیرت ملی و مذهبی مردم ایران، گفت: مردم نشان دادند برای دفاع از نظام اسلامی و ولایت و امامت، آماده هستند.

 

وی با بیان اینکه دنیا از حضور مردم در 9 دی انگشت تحیر به دهان داشت، ادامه داد: برای دوست و دشمن اتمام حجت شد  که این مردم دست از ولایت و امامت برنمی‌دارند.

 

معلمی با اشاره به اینکه بعد نوبت دولت‌مردان بود، گفت: تدابیر لازم باید اندیشیده می‌شد، حذف هزینه‌های تشریفاتی و دکورسازی در طول این مدت و حذف سفرهای زائد و غیرضروری خارجی را باید انجام می‌دادند.

 

وی با اشاره به تحصیل هزار دانشجوی ایرانی مقطع دکترا در کشور تاجیکستان با هزینه هر ترم 1500 دلار، اظهار داشت: مگر تاجیکستان استاد و دانشگاه دارد و ما نداریم که فرزندان ما برای تحصیل به این کشورها سفر کنند و چرا در طول این سال‌ها دانشگاه‌های غیرانتفاعی را تقویت نکردیم که فرزندان این کشور، هزینه دانشگاه را به کشور دیگری نپردازند و همین‌جان تحصیل کنند.

 

معلمی با اشاره به آمادگی مردم برای مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن، یادآور شد:‌ملت می‌داند برای ایستادگی در مقابل دشمن باید کمر همت را محکم ببندد نه اینکه اسباب‌بازی را هم وارد کنند و ارز از کشور خارج شود، جلوی ضرر را از هرجا بگیریم منفعت است.

 

دیدگاهتان را بنویسید