مراسم نمازجمعه 30 فروردین 1398 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 30 فروردین ماه 1398 شهرستان قائم شهر با استقرار میز خدمت و پاسخگوییِ مسئولین شهری ، فرماندار و بخشدار محترم و سایر رؤسای ادارات شهرستان به مراجعات مردمی آغاز ، و ضمن اجرای جناب آقای رضا قدمی و پس از قرائت زیارت آل یاسین و مولودی خوانیِ پیرغلام مکتب اهل بیت جناب آقای محمد حاجیان ، و اقامه اذان ظهر با نوای جناب آقای سعید دهنوی ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات 13 إلی 15 سوره مبارکه قَمَر کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم خدای رحمان توفیق درک مفاهیم قرآن را به همه ی ما مرحمت بفرماید ، و ما را در انس با قرآن که وسیله ی هدایت و سعادت و نجات بشریت است موفق بدارد .

ایشان در ادامه با اشاره به آیات سوره ی مبارکه قمر و دستور الهی به نوح نبی مبنی بر ساخت کشتی نجات بخش افزودند: این ایام در صفحه ی تلویزیون ، صحنه هایی از سیل جنوب ، خوزستان مخصوصاً نشان داده میشود و آن آب جاری را آدم نگاه میکند ، وحشت میکند ؛ که اگر یک خانه ای را آب احاطه کرد ، آدم فکر میکند که اگر من جای این صاحب خانه بودم چه میکردم  . حالا به ذهن بیاورید که دنیا را آب گرفته باشد . از آسمان آب ببارد و از زمین بجوشد ، تمام عالم را آب فرا بگیرد ، چه منظره ی وحشتناکی پدید می آید . در چنان شرایطی آیا تنها چوب و میخ می تواند نجات و آرامش بدهد ؟ خیر . خدای رحمان به نوح خطاب کرده بود که نگران نباش ، این چوب و میخ را که جمع کردی و کشتی ساختی ، او روی آب حرکت میکند ، ولی در برابر اراده و عنایت خدا .

ایشان در ادامه با اشاره به فرموده ی پیامبر اسلام«ص» که {مَثَلُ اهل بیتی کَسفینة نوح} افزودند : آنجا کشتی نوح وسیله ی نجات شده برای مردمی که به نوح ایمان آورده بودند در برابر آن طوفان عالم گیر . تمام عالم شده بود یک دریا و اقیانوس . حالا اینجا که پیغمبر خدا تشبیه میکند که اهل بیت من مثل سفینه و کشتی نوح است ، آنجا طوفان آب بود و ریزش از آسمان و جوشش از زمین ، ولی در برابر سفینه ی اهل بیت پیغمبر ، “طوفان” حوادث افکار عمومی و القائات کفرآمیز و جریانات سیاسی انحرافی در طول تاریخ.این کشتی هم با طوفان هایی خطرناک و نابود کننده مواجه میشود  . اگر کسی پناه ببرد به این کشتی ، نجات پیدا میکند . اگر کسی فاصله گرفت از این کشتی ، غرق میشود در فساد اخلاقی و رفتاری ؛ هرکه وارد این کشتی بشود در امان خواهد بود . وارد مکتب اهل بیت و معارف اهل بیت . این ولایت را مومنانه پذیرا بشود . وقتی که این ولایت را مومنانه پذیرا شد ، میفهمد که در عصر غیبت هم امامت جریان دارد . امامت منقطع نشده است از ما . جریان امامت در سایه ی ولایت فقیه ، که جلوه ای از ولایت اهل بیت عصمت و طهارت است . یأمنُ مَن رَکَبَها . در همین سیلی که پیش آمده ، دستگاه هایی که زیرمجموعه ی رهبری بوده است ، چه به سرعت و موفق ، و به جا و خالصانه و بی سر و صدا و بی ادعا و توقع وارد عمل شدند . ارتش ، سپاه ، بسیج ، حوزه های علمیه ؛ چه حضور جدی و راهگشا داشتند . اما حالا دولتمردان ، دیروز در آخرین جلسه ی هیئت دولت اعلام شد که وزیر کشور ، مسئول تمرکز اجرائیات در ترمیم و خرابی مناطق سیل زده ی کشور است . مدیر اجرایی مثلاً مشخص شد . حالا عمده ی کار گذشت  و البته از این پس هم کار وجود دارد  و هست .درست است ، دولتی ها هم واقعاً دارند کار میکنند و زحمت میشکند ، اما سبقت با کدام ها است؟اینها را باید توجه داشت .خود مقام معظم رهبری فرمودکه من گفتم و دستور دادم ، اما میدانم که قبل از دستور من ، بخشی از ارتش ورود پیدا کرده بود . فاصله ی راه پلدختر با آبادیِ در مجاورتش ،این فاصله ظرف همین چند روزه ، تمام راه از بین رفته بود . دومرتبه راه را نوسازی و بازسازی و قابل بهره برداری کردند و به بهره برداری هم رساندند . نهرهای فراوان در جنوب  و همین طور در منطقه ی گومیشان و آق قلا ، برای هدایت سیلاب ها به سمت دریا ، که اگر بار دیگر چنین سیلابی آمده ، چنین اتفاقات سوئی پیش نیاید ، به همین منظور دست به کار هستند .نعمت امامت و ولایت را هرکه رها کند ، خودش خسارت میبیند و اذیت میشود . خودش از بین میرود .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند:  وَ لَقَدْ بَعَثْنا في کُلِّ أُمَّةٍ رَسُولاً أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ . ولادت آخرین ذخیره ی الهی ، حضرت حجة بن الحسن المهدی ، که ان اءلله یملؤ الله به الأرض قسطاً و عدلا ، کما ملؤت ظلماً و جوراً را پیش رو داریم. در میان امتان پیشین در هر امتی ، رسول و فرستاده ای فرستادیم . برای چه فرستاد خدا ؟ ان اعبدوالله ، یعنی خدا را بندگی کنید واجتنبو الطاغوت . طاغوت یعنی چه؟ طاغوت یعنی باطل ، طاغوت یعنی قدرت استکباری ؛ قدرت های مستکبر عالم ، در منطق قرآن ، طاغوت تعبیر می شود . همه موظف بودند ؛ عیسی ، موسی ، نوح ، هود ، صالح ، علیهم السلام ، موظف بودند بندگان خدا را به بندگی خدا بخوانند ، و از اطاعت و پیروی از طاغوت باز بدارند . و ظهور ولی الله الاعظم امام زمان هم ، برای همین معنا؛ تحقق همه جانبه ی پیاده شدن احکام الهی در عالم ؛ امام راحل «ره» میفرمود انقلاب مردم ایران ، انقلاب اسلامی ملت ایران ، نقطه ی شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام است . دیدید که بحمدالله بعد از پیروزی انقلاب در طول این مدت ، هم در جنوب لبنان ، تحولات مبارکی پدید آمد برای مقابله با تجاوز و زورگویی های رژیم غاصب اسرائیل ، و هم در خود سوریه و هم در خود عراق . شما رابه خدا ببینید ، این حرکت در مسیر درست ، یا حرکت در مسیر غلط و باطل ، چه به سرعت نتیجه ، خود را مینمایاند . کشوری که 8 سال با ما جنگ داشت ، کشوری که نه تنها به ما خسارت زد ، بلکه خودشان هم متحمّل خسارات سنگینی شدند . اما الآن وقتی که ایران اسلامی گرفتار حادثه ی سیل شده ، جمعی از مردم عراق  حرکت میکنند برای کمک می آیند .شاید خیلی ها تصور میکردند ، دیگر تا انقراض عالم ، عداوت و دشمنی بین ایران و عراق ، برطرف نمیشود . ولی من کان لِله ، کان الله معه . اگر با خدا باشی و مقاوم برای خدا عملکنیو  حرکت کنی ، خد عزت میدهد به تو . خدا صحنه ها را برمیگرداند. خدا دشمنی ها را شست و شو میدهد و تبدیل به یک انس و الفت و محبت و علاقه میسازد .

امام جمعه ی قائم شهر در ادامه افزودند : بعضاً در درون ، ناهماهنگی ها ، احیاناً گاهی هم کارشکنی ها آسیب میزند . تنها الآن هم نیست . از روزگار خود پیغمبر تا به الآن . افرادی که به ظاهر مسلمان بودند اما چه کارشکنی ها میکردند . رسول رحمتاً للعالمین را میدیدند و حرفش را میشنیدند ،اما بد عمل میکردند . لذا امام راحل «ره» میفرمود مردم زمان ما از مردم روزگار پیغمبر و امیرالمومنین بهترند ، تعارف نبود واقعاً جدی و با اعتقاد میگفت . آنگونه که آن ایام ، پیغمبر را اذیت کردند و اهل بیت پیغمبر را اذیت کردند ، آن اذیت ها را آدم به آن شکل نمی بینیم ، ولی کمترش هم را نباید دید .سال هاست که مقام معظم رهبری نسبت به تأسیس شبکه های اجتماعی و ارتباطی تأکید دارد که باید ملی باشد . خب تلگرام در اختیار استکبار جهانی است .اینستاگرام در اختیار استکبار جهانی است ، ولی بعضی از مسئولین بلندپایه ی ما ، اصرار داشتند که مگر میشود ارتباطات را قطع کرد؟ باید فضا آزاد باشد ! . آقا ! خود آمریکا اجازه نمیدهد از کشور دیگر ، شبکه های اجتماعی برای آمریکایی ها پیام بفرستد . برای خودش شبکه ی ملی مستقل دارد. آیا ما نمیتوانستیم شبکه ی ملی مستقل اطلاعرسانی داشته باشیم؟ چرا . میتوانیم   . ولی متأسفانه نخواسته بودیم . سال هاست که رهبری دلسوز و خیرخواه دولت و ملت ، تأکید بر ایجاد شبکه ی ملی ارتباطات داشتند ، ولی متأسفانه جدی گرفته نمیشد . مسئولین بعضاً دچار غفلت ، گاهی به زبان می آوردند که نباید ارتباطات و اطلاعرسانی را محدود کرد ، ولی حالا در قضیه ی سیل ، خب مردم گرفتار شده بودند و آسیب و خسارت فراون متأسفانه دیدند ، ولی در فضای مجازی به وسیله ی همین تلگرام و اینستاگرام ، تبلیغات زشت و سوء و تشویش اذهان عمومی ،که مثلاً سد فلان جا شکست و فلان منطقه مواظب باشند و فلان منطقه تخلیه کنند . حرف های بی ربط . لذا مسئولین هم ناچار شدند و مرتب میگفتند که همه ی اطلاعات را از صدا و سیما بگیرید . در فضای مجازی ، حالت مغشوشی پیش آمده بود  . و الآنه خودشان به این نتیجه رسدیند که چه شایعات نا درست و دروغ پراکنی ها و تشویش اذهان عمومی ، این شبکه های اجتماعی در اختیار استکبار دامن میزدند . خودشان شعار آزادی بیان و آزادی اطلاعرسانی را میدهند ، اما وقتی که آمریکا آمد و گفت که سپاه پاسداران ایران تروریست است ، همین تلگرام ، همین اینستاگرام ، آمدند صفحاتی را که مربوط به شخصیت های سیاسی و نظامی ما را حذف کردند به بهانه ی اینکه اینها تحریم هستن د . ازآن سمت ما را فشار می آورند که برای اطلاعرسانی محدودیت نداشته باشید و آزادی بیان باید باشد . آنچه که به نفع خودشان است ، آنجا باید آزادی بیان باشد ، آنچه که به نفع دیگران است ، آنجا را خیلی قرص و محکم هم محدود میکنند .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادامه فرمودند: ببینید ، الآن در بعضی از روزنامه های مطرح شده ، بستن آبراه تنگه ی هرمز . حالا تشخیص ها ممکن است مختلف باشد ، ولی خیلی راحت و ساده و سبک ، عرض کنم که مومنین ، یک کسی دارد من را خفه میکند ، آیا من میتوانم با ناخن خودم ، یک قدری دستش را بخراشم ؟ شما آیا میگویید این کار را نکنم؟ تحمل کنم راحت او آرام آرام من را خفه کند ؟ من یک چنگالی به چهره اش نکشم؟ روزنام هی کیهان آمد و گفت که وقت آن ست که تنگه ی هرمز را ببندیم . بعضی ها شروع کردند که آقا ، این کوبیدن تبل جنگ است . میخواهید زمینه ی جنگ را فراهم کنید؟ خیر . خدا میداند هروقتی دشمن ما را ضعیف یافت با ما میجنگد . ولی هروقت ببیند ما آماده ی دفاع هستیم ، دشمن حساب میبرد . اینجور نیست که خب آنها هرکاری که دلشان خواست انجام بدهند و صدور نفت ما را به قول خودشان به صفر برسانند . تحریم همه جانبه داشته باشند ما را  و ما ساکت . واقعاً سخنان مقام معظم رهبری حکیمانه است . اگر به امر الهی ، به قدرت خدای رحمان ، اگر حجة بن الحسن«عج» ظاهر بشود در جمع ما و بگوییم تکلیف ما و وظیفه ی ما چیست ، همین چیزهایی است که از زبان رهبری داری میشنویم .الآن در دیدار با اعضای مسابقات بین المللی قرآن ، در دیدار با فرماندهان ارتش ؛ سخنان بسیار حکیمانه فرمودند ، از جمله ی آن ها تأکید داشت آنچه که دشمن را عصبانی میکند بدانیم کار خوبی است . این برگردان سخن امام هم هست که میفرمود هروقت دشمن از شما تعریف میکند در خودتان شک کنید . هروقتی دشمن ناسزا میگوید و بد میگوید و تکذیبتان میکند ، بدانید کار درستی میکنید . امام با آن ادبیات فرمود ؛ الآن هم این سخن مقام معظم رهبری که هرکاری که دشمن را عصبانی میکند کار خوبی است .هرکاری هم که دشمن خوشش بیاید نا روا است .  الآن شورای شهر تهران آمدند اسامی بعضی از خیابان ها را تغییر دادند ، به نام افراد مسأله دار ، افرادی که کج اندیش و دگر اندیش بودند ، نامگذاری کردند ، روزنامه ی اسرائیلی آمده جشن گرفته ؛ یعنی چیزی را که ما انتظار میکشیدیم و آرزو داشتیم ، الآن شورای شهر تهران دارد همین کارها را انجام میدهد  . رهبر صریحاً میفرماید چیزی که دشمن را شاد میکند رها کنید ، اما آدم هایی به نام نماینده ی مردم در پایتخت جمهوری اسلامی ایران ، کاری میکنند که روزنامه ی اسرائیلی در درون اسرائیل منتشر میشود و بیرون هم انتشار پیدا میکند ، بیاید از اینها تقدیر بکند و اینها را تشویق بکند  . گیر ما اینجاهاست الآن.

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای سعید دهنوی اقامه شد ، و بعد از نمازجمعه ، جناب آقای محمدی ، فرماندار محترم شهرستان قائم شهر ، به عنوان سخنران بین الصلاتین به ایراد بیانات پرداختند.

hkbj_img_4322.jpg
u8s1_img_4336.jpg
jgn4_img_4346.jpg
waxc_img_4371.jpg
hywq_img_4394.jpg
sl7_img_4409.jpg
jpg_img_4417.jpg
ppfk_img_4422.jpg
yoa_img_4458.jpg
gv69_img_4482.jpg
9p4r_img_4484.jpg
vcrw_img_4488.jpg
clnq_img_4491.jpg
gfz5_img_4493.jpg
t7p3_img_4496.jpg
2aqb_img_4497.jpg
qkzh_img_4500.jpg
tadc_img_4502.jpg
po0u_img_4503.jpg
0pi_img_4511.jpg
uig8_img_4514.jpg
7v9v_img_4519.jpg