مراسم نماز جمعه 20 اردیبهشت ماه 1398 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 20 اردیبهشت ماه 1398 شهرستان قائم شهر با استقرار میز خدمت و پاسخگوییِ مسئولین شهری ، مدیریت و معاونین محترم شبکه و مرکز بهداشت قائم شهر به مراجعات مردمی آغاز ، و ضمن اجرای جناب آقای مصطفی یوسف پور و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط جناب آقای دکتر گران«مدیریت محترم شبکه و مرکز بهداشت شهرستان قائم شهر » ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات 23 إلی 26 سوره مبارکه قَمَر کلام الله مجید ، فرمودند:نعوذ بالله ، پناه بر خدای رحمان ، از تکذیب قولی و تکذیب عملی در برابر آیات نورانی قرآن و در برابر آموزه های دین مقدس اسلام ؛ پناه می بریم و باید پناه ببریم به خدا و از خدا مدد بخواهیم حالت انقیاد و تسلیم در برابر اوامر او ، که موجب حیات طیبه برای انسان مومن خواهد بود .  

ایشان در ادامه با اشاره به آیات سوره ی مبارکه قمر فرمودند: قوم زمان پیامبرها بهانه های فراوان میگرفتند در برابر آموزه های الهی . حالا آیا در زمان ما این بهانه ها نیست ؟ ببینید ، سیاسیون ، هرچند خیلی هم علنی نکنند ، اما نقل میشود از آنها که مثلاً «رهبر هم مثل یکی از ماها ، ما هم به اندازه ی او تحصیل کردیم ، حالا او هم یک نظری دارد و ما هم یک نظری داریم» ؛این سبک برمیگردد به همان سیاق قوم عاد و قوم ثمود . درست است که تا قبل از رسیدن به جایگاه رهبری ، مشابهش شاید فراوان بود ؛ ولی مومنین ، خدا میداند که تردیدی ندارد این معنا که فقیه عادلی که بخواهد بر اساس دین خدا جامعه را هدایت کند ، از امداد غیبی و الهامات الهی برخوردار است ؛ اینکه ما همدیگر را گاهی دعا میکنیم که «خدا شما را مؤید بدارد» ، یعنی خدا فکر شما را صائب ، و اراده ی شما را محکم ، و برای رسیدن به هدف ، شما را یاری کند . مؤید من عندالله ، فقیه عادل در جایگاه نیابت از ولی الله الاعظم حجة بن الحسن المهدی ، او مؤید من عندالله است ، أیّدک الله که میگوییم ، یعنی دعا میکنیم که خدا تو را مؤید بدارد ؛ فقیه عادل را خدا مؤید میدارد ؛ خداوند ضعفش را جبران میکند ، فکرش را در مسیر حق تقویت میکند ، برای عنایت به جامعه ی ایمانی ؛ برای اینکه او ولی امر مومنین است ؛ او الآن یک نفر خودش تنها نیست ؛ حرف او ، سخن او ، تصمیم او ، فرمان او ، در جامعه ی دینی میخواهد اثرگذار باشد ؛ من نمیدانم این آدم ها کجای کار هستند، البته همانهایی بودند که با همان فکر باطل ، دنبال شورای رهبری میگشتند .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: خطبه ی پیامبر عظیم الشأن اسلام ، معروف به خطبه ی شعبانیه ، تنها یک خطبه نبوده ؛ سالیان متمادی ، حد اقل ده سال ر مدینه رسول خدا اقامه ی نماز جمعه داشت ، و هر همه ی ده سال ، در آستانه ی فرا رسیدن ماه مبارک ، مومنین را نصیحت میفرمود ؛ حد اقل ، سه تا از خطبه های پیغمبر ، در اختیار هست ، حالا در یکی از آنها ، بخش هایی را تقدیم میکنم : از ماه رمضان تعبیر شهر الله بالبرکة فرمودند ، و فرمودند که ماه خدا با برکت آمد . برکت دارد یعنی چه؟ اگر انفاق کردی در غیر ماه رمضان ، چقدر خداوند پاداش میدهد ؟ در ماه رمضان مضاعف میشود ، چند برابر میشود .

ایشان در ادامه افزودند :   در پیامی دیدم دیروز که وزیر اقتصاد ، این بیان را داشت که هزینه های غیرضروری دستگاه های اجرایی باید حذف شود . خب این حرف مال چهار سال قبل است ، یعنی چهار سال پیش که مقام معظم رهبری فرموده بود اقتصاد مقاومتی ، یکی از نشانه های کوچک اقتصاد مقاومتی ، حذف هزینه های زائد است . حالا وزیر اقتصاد امروز ما ، آمده اینجا سر خط که هزینه های غیرضروری دستگاه های اجرایی ، باید حذف بشود . تازه باورش آمده . و شیب ملایم را هم مثلاً رعایت میکند و میگوید: « این کار ، نه با سرکوب هزینه ها ، بلکه با مدیریت هوشمندانه قابل انجام است  . بودجه ، پول دولت نبوده ، بلکه بیت المال است .» بارک الله ، این حرف درست است و بودجه بیت المال است و همه ی مردم ایران در بودجه ی دولت سهم دارند ، «ومتعلق به مردم است ، باید توجه کنیم که سال جاری با قاطعیت در قطع هزینه های غیر الزامی بکوشیم » خدا کند که عمل کنند . آمدند فرمودند که نمیخواهیم سوخت را افزایش قیمت بدهیم . میخواهیم کنترل بشود از قاچاق جلوگیری بشود ، چگونه کنترل بشود؟ کارت سوخت مجدداً احیا بوشد . یعنی مصرف کننده ی بنزین کار بزند ، این آدم 50 لیتر و یا بیشتر امروز دریافت کرد و مرحله بعدی چقدر… ؛ خب  ببینید ، خود کارت به تعداد اتومبیل داران ایران بخوهد چاپ بشود ، چقدر هزینه بر است؟ آیا واقعاً برای جلوگیری از قاچاق ، هیچ راه دیگری امکان نداشت و ندارد ؟ چرا! دولت عزیز ، بیا یک بار امتحان کن ، حداقل شش ماه امر جلوگیری از قاچاق را به عهده ی بسیج سپاه بگذار ، به عهده ی اطلاعات سپاه بگذار ؛ من نمیدانم چرا این کارها را نمیکنند ، که هم مفت و جان برایت کار کنند ، و هم اینکه دقیق هم جلوگیری از قاچاق اتفاق بیافتد . قاچاق نتیجه ی آلودگی دستگاه های اجرایی است . مردم میفهمند.

امام جمعه ی قائم شهر در ادامه افزودند:ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر را تعطیل کردند ، این مظاهر بی حجابی و ناهنجاری های اخلاقی و رفتاری را گسترش دادند . مدعی بودند باید کار فرهنگی کنیم ، خب کو کار فرهنگی شما ؟ چه بازدهی داشت؟ و حتی با آنکه بی حجابی خلاف مقررات قانونی و جرم تلقی میشود ، اما معذلک بعضاً برای نیروی انتظامی یک سرعتگیر هایی میگذارند در عمل کردن به وظیفه ی خودشان . ببینید ، اینکه گفته میشود اتقوالله ، تنها برای من و شما نیست مومنین . واقعاً مسئولان ما هم باید اتقوالله را بشنوند . متأسفانه ک میشنوند ، پشت گوش می اندازند. این اتقوالله یعین خب مردم را میخواهی ملاحظه کنی، خدا را نمیخواهی ملاحظه کنی؟رأی آوردنت را میخواهی ملاحظه کنی ، خدا را نمیخواهی ملاحظه کنی؟ خدا را و قانون را مصلحت جامعه و مصلحت مملکت و انقلاب را ملاحظه کن. اشاعه دهندگان مظاهر فسق ، میدان پیدا کردند ، به بهانه ی کار فرهنگی از فعالیت ستاد احیا ، جلوگیری شده . ببینید ، مقام معظم رهبری در مجلس انس با قرآن ، که البته هر ساله این مجلس برگزار میشود در محضر ایشان و به مناسبت شرایط زمان ، مطالب مفید و ارزنده و راهگشایی دارند ، امسال از جمله رهنمود های ایشان این بود که یک تجربه  و یک عبرت ؛ تجربه و عبرت راجع به چه؟ راجع به اینکه انقلابی در ایران اتفاق افتاد ، رفته رفته زمینه ی بیداری امت اسلامی را فراهم کرد ، که در سال 2011 یعی 8-9 سال قبل ، در مصر واقعاً یک انقلاب اسلامی پدید آمده بود ، مسلمان ها روی کار آمده بودند ؛ اهل نماز بودند ، اهل روزه بودند ، سنی مذهب بودند . اما یک اصل قرآنی را نادیده گرفتند ، اصل قرآنی اینکه عدم اعتماد به دشمن . به جای اینکه به سوی جمهوری اسلامی ایران بیایند و کمک بخواهند ، به سمت آمریکا رفتند ، خیال کردند که با کمک گرفتن از آمریکا تقویت میکنند جایگاه خودشان را و پایگاه خودشان را . نتیجه چه شد ؟ آن کسی که با رأی اکثریت مردم مصر آمده سر کار ، الآن داخل زندان محکوم به حبس ابد یا منتظر اعدام است . اما جمهوری اسلامی ایران ، تحت رهبری عبد صالح خدا ، امام راحل ، وبعد زا او ، خَلَف صالحش ، ادامه دهنده ی راه او ، مقام معظم رهبری ، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای ، بر اصل سازش ناپذیری با دشمن پافشاری داشتند ، و بحمدالله این انقلاب سر پا مانده است . هروقتی دولتمردان ما در برابر این دشمنان غدار یک قدری کوتاه آمدند و ضعف نشان دادند ، آنها جری تر و جسور تر و پر توقع تر شدند ؛ باید این فضا برگردد به همان حال و هوای اصل انقلاب ، ماهیت انقلاب ، و اندیشه ی امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری . حالا شورای عالی امنیت ملی ما و رئیس جمهور ما رسماً اعلام کردند : ما اقدام متقابل خواهیم کرد . البته دیر است  و می بایست خیلی جلوتر این اقدام میشد ، ولی جلوی ضرر را هروقت بگیری منفعت است . ما بعد از نماز راه می افتیم ، همچون سرتاسر کشود ، چند قدمی فریاد میزنیم ، دولت پشتت ایستاده ایم ، محکم باش ، پشتوانه ی ملت داری ، نترس ؛ دولتمردان ، جنگ را ملت پیش برد ، فتنه ها را ملت دفع کرد ، الآن هم در برابر  شیطان بزرگ ، این ملت ما خَم به ابرو نخواهد آورد و همچون سروقامت ، استوار خواهد ایستاد و به فضل الهی هم پیش خواهد برد .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادامه افزودند : در روزنامه ی کیهان ، روز شنبه 14 اردیبهشت مطلبی را دیدم که واقعاً جای تأسف دارد ؛ فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ، اعلام کرد بعضی از کشورهای خارجی پیشنهاد ساخت کشتی نفت کش به ما دادند ، ما یک فروند کشتی نفت کش را ساختیم و به آن کشور تحویل دادیم ، فروند دوم 50 درصد کارهایش فعلاً انجام شده ، اما از سوی بخش های داخلی حتی یک پیشنهاد دریافت نکردیم . اینهمه گرانی قرمت ها ، اینهمه افزایش قیمت خودرو ، سرسام آور ، افسار گسیخته ، در برابر سکوت دولتمردان ، و در برابر بی تفاوتی عملی و اقدام عملی مجلسی ها ؛ واقعاض مجلس حق دارند که مقابله کنند با بعضی از ناهنجاری های اقتصادی اینچنینی.چرا خب اینهمه افسار گسیخته گرانی؟ همه میفهمند ، عالم و آدم میفهمند که بخشهای عمده ای از گرانی ها نتیجه ی بی تدبیری است . خب اگر واقعاً طرف نمیتواند درست عمل کند ، بگذارد دیگری بیاید به میدان و عمل کند . اعتبار مملکت ، ارزش مملکت ، اعتبار انقلاب و نظام ، اعتبار ملت ، چرا همه را زیر سوال ببریم و تضعیف کنیم . من نسبت به بعضی از این آتش افروزی ها ، شخصاً مشکوکم ، هیچی هم از کسی نشنیدم ، و هیچ جایی هم نخواندم ، ولی ببینید ، اینکه در یک سکوی نفتی آتشسوزی اتفاق بیافتد ، بعد بگوییم مسئول را کنار گذاشتیم . خب اگر مسئول مقصر است و تقصیرش احراز شده ، باید محاکمه بوشد ؛ کنار گذاشتن چه معنی دارد؟ باید داغ بشود تا دیگری عبرت بگیرد.

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب سید سجاد ادیانی اقامه شده ، و بعد از مراسم نمازجمعه ، امام جمعه شهرستان و مومنین و نمازگزاران در راهپیمایی پرشور حمایت از بیانیه شورای عالی امنیت ملی شرکت کردند.

mbp0_img_6444.jpg
bebv_img_6447.jpg
h0m8_img_6453.jpg
16vn_img_6460.jpg
iytf_img_6488.jpg
tcr8_img_6497.jpg
d73j_img_6503.jpg
48mx_img_6504.jpg
ewxa_img_6505.jpg
uai_img_6507.jpg
dupy_img_6511.jpg
5n7w_img_6516.jpg
ld7e_img_6517.jpg
uw8c_img_6518.jpg
7rr8_img_6522.jpg
v4kj_img_6523.jpg
pg5g_img_6525.jpg
lqe2_img_6526.jpg
zgcu_img_6527.jpg
uuc_img_6528.jpg
ixrg_img_6529.jpg
0v5a_img_6531.jpg
6inj_img_6533.jpg
xd7f_img_6539.jpg
l2m7_img_6542.jpg
b9st_img_6543.jpg
i1sx_img_6545.jpg
f1ya_img_6548.jpg
84g4_img_6562.jpg
esx0_img_6563.jpg
djk_img_6576.jpg
w2tk_img_6578.jpg
ah3h_img_6588.jpg
mxqo_img_6600.jpg
ejt1_img_6606.jpg
idk3_img_6609.jpg
nqhs_img_6613.jpg
p230_img_6618.jpg