خطبه 1394/1/28

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

چکیده خطبه هاي نمـاز جمعه شهرستان قائمشهر مورخ1394/1/28

توسط حضرت آيـت الله معلمي نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان قائمشهر

 

خلاصه خطبه اول:

حضرت آیت الله معلمی در آغاز خطبه نخست پس از سلام و تحیات الهی، ضمن تمسک به قرآن کریم و تلاوت سوره مبارکه العادیات، تفسیری از جند آیات این سوره مبارکه داشتند.


خطیب جمعه قائمشهر با بیان ثواب و اجر توجه به بیماران و عیادت از بیمار خاطرنشان کردند: از حال بیماران غفلت نداشته باشند و رسیدگی به حال بیمار موجب رضایت خداوند سبحان و بی توجی و دریغ کمک از بیمار موجب ناخشنودی حضرت حق می گردد.

آیت الله معلمی با اشاره به ورود ماه رجب به مناسبت های درون این ماه اشاراتی داشتند و در ادامه در خصوص فضایل ماه رجب فرمودند: ماه رجب ماه خداست و ماهی است که رحمت الهی در آن ریزش دارد.

ایشان در ادامه ذکر فضایل ماه رجب با تکیه بر روایات راه رفع سختی مرگ را روزه و احترام به ماه رجب دانستند و فرمودند: روزه ماه رجب موجب کاستن از شدت سکرات قبر، کاستن از عذاب قبر، کاستن از لغزش بر پل صراط و کاستن از سختی های قیامت است و  روزه ی ماه رجب دری از درهای آتش جهنم را می بندد.

امام جمعه شهرستان قائمشهر با اشاره به رویات پیامبر اسلام (صل علیه و آله) فرمودند: اگر تمام دنیا را طلا کنند از ثواب روزه ماه رجب کمتر است.

امام جمعه شهرستان قائمشهر ضمن تقدیر از کشاورزان، زراعت در زمین را موجب رحمت الهی دانستد.

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

وَالْعَصْرِ ﴿١

إِنَّ الإنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿٢

 إِلا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿٣

 خلاصه خطبه دوم:

 نماینده مجلس خبرگان رهبری در آغاز خطبه دوم باری دیگر همه مومنین را به تقوای الهی و دوری از گناه دعوت نمودند و یاد خدا را موجب جلوگیری از طغیان و سرکشی و سبب بندگی و تجلی عبودیت در پیشگاه خداوند دانستند و با اشاره به روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی خاطرنشان کردند: به حمدالله ارتش سرافراز در کنار سپاه سربلند در طول دوران دفاع مقدس خوب کار کردند و پس از پایان جنگ هشت ساله در توسعه زیرساخت های دفاعی ارتش قدم های خوبی بر داشته است.

نماینده مردم شریف مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سالروز بزرگداشت سعدی، او را نماد ادب ایرانی اسلامی دانستند و نظم و نثر سعدی را در اوج توحید و آموزنده و تربیتی و برمبنای آیات قرآنی وآموزه های دین الهی و شریعت خاتم الانبیا (صل علیه و آله) دانستند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران، ضمن تقدیر از آنان، سپاه را شجره طیبه و نماد مقاومت و مایه عزت و افتخار ملت دانستند.

آیت الله معلمی در ادامه خطبه دوم با اشاره به موفقیت جوانان در میادین ورزشی و شکست آمریکا توسط جوانان را تبریک گفتند و فرمودند: انشالله مذاکره کنندگان هم استقامت را بیشتر کنند تا دشمن را به  خاک بی اندازند.

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

  وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾

 إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿۲﴾

 إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

 صدق الله العلی العظیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید