خطبه 1394/2/4

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

چکیده خطبه هاي نمـاز جمعه شهرستان قائمشهر مورخ1394/2/4

توسط حضرت آيـت الله معلمي نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان قائمشهر

 

 

خلاصه خطبه اول:

حضرت آیت الله معلمی در آغاز خطبه نخست پس از سلام و تحیات الهی، ضمن تمسک به قرآن کریم و تلاوت سوره مبارکه العادیات، تفسیری از جند آیات این سوره مبارکه داشتند.

 ابوشهیدین آیت الله معلمی ادامه دادند: متقین به دوستی هم افتخار خواهند کرد و دوستان دنیوی با معیارهای دنیوی از هم دوری خواهند داشت، لذا شناخت راه خدا و سبک اسلامی و سیره نبوی را در این میان بسیار مهم دانستند.

ایشان در افزودند: قلب های صاف و صادق می توانند تحت تاثیر تربیتی قرآن کریم قرار بگیرند، زیرا قرآن کریم معارفی تربیتی برای انسان دارد.

آیت الله معلمی با اشاره  ماه رجب در خصوص فضایل ماه رجب فرمودند: ماه رجب ماه خداست و ماهی است که رحمت الهی در آن ریزش دارد، ماه بخشش و مغفرت و آمرزش است.

ایشان در این خصوص ادامه دادند: ماه رجب آماده شدن برای ورود به مهمانی خداوندسبحان و ماه مبارک رمضان است.

خطیب جمعه شهرستان قائمشهر یادآور شدند:تقوا یعنی ملاحضه و در نظرداشتند خداوند در تمام شئونات زندگی و هرکس خداوند سبحان یار او باشد عزیز می کردد و در هدفش پیروز می باشد.

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

 وَالْعَصْرِ ﴿١

 إِنَّ الإنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿٢

 إِلا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿٣

 خلاصه خطبه دوم:

نماینده مجلس خبرگان رهبری در آغاز خطبه دوم باری دیگر همه مومنین را به تقوای الهی و دوری از گناه دعوت نمودند و یاد خدا را موجب جلوگیری از طغیان و سرکشی و سبب بندگی و تجلی عبودیت در پیشگاه خداوند دانستند و ادامه دادند: همت و مراقبت می خواهد تا انسان از گناه محفوظ بماند.ایشان همچنین غفلت را موجب به گناه افتادن و اسیر شدن انسان در ورطه گناه دانستند.

حضرت آیت الله معلمی با اشاره به حمله عربستان به یمن و با بیان اینکه: سعودی ها از عرب جاهلی هم جاهل ترند، متذکر شدند: عرب جاهلیت هم در ماه های حرام جنگ نمی کردند و حرمت این ماه ها را حفظ می کردند ولی این سعودی ها در ماه حرام بر سر مسلمان موشک می اندازند و نه تنها حرمت ماه را حفظ نکردند بلکه حرمت و عزت مسلمین را هم از بین بردند.

امام جمعه شهرستان قائمشهر در همین راستا ادامه دادند: عربستان سعودی با این اقدامات زشت و شنیع چهره ی واقعی خود را به نمایش گذاشته است که چهره واقعی شان همان عامل اجرایی و آلت دست آمریکایی ها و یهودی است. آنان تاسف بزرگی برای خود برجا گذاشته اند و این تاسف را چگونه امت اسلام تحمل کند که مسلمان بر سر مسلمان آتش بریزد.

 

آیت‌الله معلمی در بخش دیگر سخنانش به نقش نهادهای تربیتی اشاره کرد و گفت: نسل جوان در معرض بزرگ‌ترین توطئه‌های دشمنان اسلام و استکبار جهانی قرار دارد و باید به نیازهای نسل جوان به دقت توجه شود.

 ایشان افزود:به همین منظور خانواده‌ها و مسولین، در فضای تربیتی موظف هستند تا جوانان را تعلیم دهند و مسئولان این استعدادها را شناسایی کرده و به شکوفایی برسانند..

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

   وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾

  إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿۲﴾

  إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

 صدق الله العلی العظیم.

دیدگاهتان را بنویسید