خطبه1394/2/18

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

چکیده خطبه هاي نمـاز جمعه شهرستان قائمشهر مورخ1394/2/18

توسط حضرت آيـت الله معلمي نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان قائمشهر

خلاصه خطبه اول:

حضرت آیت الله معلمی در آغاز خطبه نخست پس از سلام و تحیات الهی، ضمن تمسک به قرآن کریم و تلاوت سوره مبارکه العادیات، تفسیری از جند آیات این سوره مبارکه داشتند..

ضمن گرامیداشت ایام شهادت استاد شهیدمرتضی مطهری و هفته معلم اظهار داشت: هفته گذشته جلسه شورای همکاری خلیج فارس با حضور روسای کشورهای حوزه خلیج فارس در «ریاض» تشکیل شد که رئیس‌جمهور فرانسه هم در آن جمع حضور داشت.

ابوشهیدین آیت الله معلمی ادامه دادند: متقین به دوستی هم افتخار خواهند کرد و دوستان دنیوی با معیارهای دنیوی از هم دوری خواهند داشت، لذا شناخت راه خدا و سبک اسلامی و سیره نبوی را در این میان بسیار مهم دانستند.

آیت الله معلمی در اهمیت تقوا و پرهیزکاری، تقوا را دژ محکمی در مقابل ابلیس دانستند و با استناد به سخن حضرت آمام باقر(علیه السلام) فرمودند: هرکسی بیهوده خود را از ما نداند، کسانی از ما هستند که تقوای الهی پیشه کنند.

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

  وَالْعَصْرِ ﴿١

  إِنَّ الإنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿٢

  إِلا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿٣

 

خلاصه خطبه دوم

نماینده مردم شریف مازندران در مجلس خبرگان رهبری در خطبه‌ ی دوم این هفته نماز جمعه قائم‌شهرفرمودند: امروز مصیبت بزرگ جامعه‌ی اسلامی این است که شاه نادان سعودی در حضور رئیس‌جمهور فرانسه می‌گوید ما در منطقه با تهدید خارجی روبرو هستیم که دنبال سلطه جویی در منطقه است.

عضو خبرگان رهبری در ادامه با ابراز تاسف از اینکه تحلیلگران سعودی ایران را به عنوان این تهدید خارجی می‌شناسند، اذعان کرد: فرانسوا اولاند در پاسخ به مقامات سعودی میگوید فرانسه خطرات موجود در منطقه را درک می‌کند و برای مقابله با آنها در کنار شما متعهد هستیم!

آیت الله معلمی با بیان اینکه علت حضور رئیس‌جمهور فرانسه در آن جلسه، فروش اسلحه ساخت کشورش به عربستان بوده است، ابراز داشت: این مصیبت بزرگ اسلام است که در درون جامعه اسلامی کار به جایی برسد که شاه پلید عربستان مهمان ویژه اش یهود و نسارا باشد، حال می‌فهمیم که پیامبر(ص) و امام علی(ع) از دست این قوم چه مصیبت‌های می‌کشیدند.

ایان بیان داشتند: امروز قریب به 40 روز است که شب و روز بر سر کودکان، زنان و مردان بی‌دفاع و درمانده یمنی آتش می‌ریزند و حقیقتا ننگ بر مدعیان حقوق بشر که خفقان مرگ آنها را خفه و خاموش کرد.

خطیب جمعه قائم‌شهر همچنین به سخنی از امام راحل اشاره کرد که فرمودند “ابرقدرتها می‌خواهند بر همه‌ی ما مسلط شوند و بر همه جای اسلامی مسلط شوند، بعضی‌ها خیال می‌کنند که اگر در دامن امریکا بروند خلاص می‌شوند و امریکا دست بردار می‌شود، اینها اشتباه می‌کنند، امریکا می‌خواهد همه چیز شما را از بین ببرد و مسلط بر همه‌ی حیثت ملت بشود، امریکا دشمن همه‌ی ادیان آسمانی است حتی مسیحیت، امریکا جز منافع خود را نمی خواهد.”

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: به عنوان مثال امریکا با بوجود آوردن داعش می‌خواست مسلمان‌ها را به جان هم بیاندازد و با تفکر اسلام خواهی مقابله شود، از یک سمت جنایت داعشی‌ها سبب شود عده ای از اسلام دوری کنند و از طرفی در اثر درگیری طایفه ای، قبیله ای و مذهبی، کشورهای اسلامی ضعیف شده و آنها برای تجزیه این کشورها برنامه‌ریزی کنند.

آیت الله معلمی ابراز داشت: وای بر این روسای بی‌غیرت کشورهای عربی، بجای اینکه دست در دست یکدیگر گذاشته و ندای قرآن و اسلام را لبیک بگویند اما امروز ما می‌بینیم که بصورت آشکار خلاف احکام اسلام و قرآن عمل می‌کنند.

ایشان در بخش دیگری از سخنانش گفت: نامگذاری سالها توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی حقیقتا داروی شفا بخش و درمان جدی جامعه‌ی ماست و امسال هم باید برای تحقق این شعار، همدلی و همزبانی را در جامعه زمینه‌سازی کنیم نه اینکه مانند پتکی بر سر دیگران بزنیم.

امام جمعه قائم‌شهر در پایان با اشاره به حضور شخصیت‌ها در سخنرانی‌های جامعه دانشگاهی گفت: عزت و قدرت شیعه در ولایت معظم فقیه است، بنابراین امروز همه ما باید زمینه و فرصت همدلی و همزبانی را در جامعه فراهیم کنیم، نه اینکه سخنانمان زمینه‌ی اختلاف، دعوا و مخالفت در جامعه شود.

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

   وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾

  إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿۲﴾

  إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

 صدق الله العلی العظیم.

دیدگاهتان را بنویسید