مراسم نماز جمعه 21 تیر ماه 1398 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 21 تیر ماه 1398 شهرستان قائم شهر با استقرار میز خدمت و پاسخگوییِ مسئولین شهری ، ریاست و معاونین محترم اداره کار ، تعاون و رفاه اجتماعی ، و تأمین اجتماعی شهرستان قائم شهر ، و پس از اجرای جناب آقای رضا قدمی ، و سخنرانی پیش از خطبه ها توسط سرکار خانم قوِیشاوی «معاونت محترم فرهنگی حوزه علمیه خواهران شهرستان قائم شهر» ، و جناب آقای حسینی « ریاست محترم اداره کار ، تعاون و رفاه اجتماعی» ، و اقامه اذان با نوای مؤذّن نوجوان ، جناب آقای فلاح ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات اول إلی 4 سوره مبارکه نجم کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم خدای رحمان در دریافت و فهم و درک آیات نورانی قرآن بر معرفت ما بیافزاید و ما را در توفیق عملی در پایبندی به رهنمود های قرآن موفق بدارد .

ایشان در ادامه با اشاره به آیات سوره ی مبارکه نجم افزودند: اصل سوگند به هرچیزی که در قرآن آمده ، حکایت از عظمت آن چیز ، مظهر قدرت خدای رحمان دارد . آنچه که در عالم هستی وجود دارد ؛ از زمین و ستارگان ، خورشید ، ماه ، همه ی ستارگان ، همه مظهر قدرت خدای رحمان هستند . همان گونه ای که خدای متعال ، بشر را آفریده است قبل از خلقت انسان ، افلاک را ، همه ی کرات آسمانی را ، زمین را با همه ی ویژگی هایش ، دریا ، خشکی ، جنگل ، همه ی مظاهر هستی نمونه ی صنع پروردگار متعال است .

امام جمعه ی قائم شهر در قسمت انتهایی خطبه اول  فرمودند :خداوند در سوره نجم فرموده که پیامبر از پیش خود حرف نمیزند و به دلخواه خود سخن نمیگوید ، سخن و گفتار او چیزی جز وحیی که به او نازل و فرستاده شده نیست. قلب های پاک ، انسان های سالم ، دریافت می کنند ؛ ولی بلانسبت ، آدم های آلوده ، دنبال بهانه میگردند .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند:تقوای الهی ، مواظبت ، مراقبت بر اعمال خویش داشتن است . آنچه را که در قرآن خدا ، آنچه را که در آموزه های کلمات رسول خدا ، و جانشینان به حقّش نهی شده است ، ترک کردن ؛ آنچه را که تأکید کردند را به جای آوردن. به جای آوردن اوامر ، و ترک نواهی ، زمینه ساز تقوا خواهد بود ، که تقوا وسیله ی نجات انسان میشود .

امام جمعه ی قائم شهر در ادامه افزودند:امروز سالروز کشف حجاب رضاخانی است . دستوری هماهنگ و همزمان ، هم به ترکیه داده شده بود ، و هم به ایران ، و هم به افغانستان ، برای اینکه با اروپای آن ایام ، همسو بشوند . ببینید ؛ نکته را دقت کنید ، نمی آمدند بگویند که ای اهل ترکیه ، اهل ایران ، اروپایی ها در فلان صنعت یک ابتکار عملی داشتند بیایید یاد بگیرید . یا در فلان تولید ، در فلان ابداع و اختراع ، و شما بیایید بیاموزید . این چیزها را نمی آمدند وادار کنند کشورهای اسلامی یاد بگیرند . اما مظاهر فسادی را که در غرب وجود داشت ، آن را برای کشورهای اسلامی نسخه میپیچیدند . آتاترک در ترکیه ، رضا خان قلدر در ایران ، و محمدظاهر شاه در افغانستان .

ایشان افزودند: کشف حجاب ، قدم اول برای تخریب بنیان اعتقادی بود . برای خاطر اینکه به بی بند و باری و فساد کشیده که بشود ، اعتقادات ضعیف میشود. بله ؛ اگر خانواده بشود خانواده ی غربی ، دیگر مدافع حرم از آن خانواده بر نمیخیزد ؛ مدافع حرم باید از خانواده ی متدین و عفیف و با حجاب برخیزد .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر با اشاره با آیات کلام الله مجید فرمودند : طبق فرموده ی قرآن اگر عفاف و حجاب رعایت شود در جامعه آزار و اذیتی نخواهد بود . آقایان ، خانم ها ، اگر میبینید الآن زن بدحجاب ، با وضعی که حجم بدنش نمایان است ، راحت رفت و آمد میکنند ، یعنی امنیت دارد ، ولی این امنیت ، به برکت خون شهدا است که در کشور ایجاد شده است ؛ اگر خدای نکرده این امنیتِ بالا آسیب ببیند ، آن وقت میفهمند آنهایی که بدحجابی و بی حجابی دارند ، چگونه در خیابان و کوچه در معرض تعرض قرار میگیرند . الآن به اقتداری جمهوری اسلامی ایران ، به اقتدار نیروهای مسلح ، احساس آرامش میکنند ؛ احساس امنیت میکنند ، و از این امنیت سوء استفاده و کفران نعمت دارند . اگر امنیت داریم ، باید شاکر باشیم امنیت را ؛ خدا را شاکر باشیم ؛ اولین قدم شکر عملی همین است که رعایت مقررات الهی را در جامعه داشته باشیم .

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در ادامه با اشاره به آغاز هفته ی حج افزودند : خدا به ابراهیم خلیل فرمان داد . خدا به خاتم انبیا ، محمد مصطفی فرمان داد ،حج را اعلام کنید در میان مردم ، برای دریافت منافع فراوان برایشان . حج برکات مادی و معنوی دارد و باید داشته باشد ؛ اگر نداشته باشد ، حج بی روح میشود . بی خاصیت میشود . ببینید ؛ آدم هایی که میگویند حج را سیاسی نکنید ، اینها پیاده نظام دشمن هستند . یا پول گرفته و اجیر شده دارند عمل میکنند ، یا نه ، از روی بلانسبت نفهمی  ، مفت و مجان در خدمت شیطان دارند عمل میکنند . حج سیاسی عبادی است ؛ عبادی سیاسی است . به چه دلیل؟ ببینید ، خانه ی خدا در طول سال در همان مکان هست و هروقت بروی میتوانی طواف کنی . عرفات  و منا وجود دارد ، اما چرا همه باید در یک زمان ، شیعه و سنی و فرق مختلف سنی و فرق مختلف شیعه ، همه باید در یک زمان موسم حج داشته باشند؟ چرا؟ ممکن است بگویند یکدفعه رفتن همه ی امت اسلام در موسم حج زحمت هایی دارد ؛ بله ، آن میشود عمره ، اما حج تمتع را باید همه با هم و هماهنگ ادا کنند ؛ این تعبیر همه باهم ، سیاسی است . دو تا ثمره دارد حج ؛ یکی تربیتی و شخصی است ، یعنی تحولی مثبت در فرد باید ایجاد کند . این یک بخش ، بخشی دیگر اینکه همه ی مسلمان ها ، درد و دل مسلمان ها را بشنویم و مشکلات مسلمان ها را خبردار بشویم . هرکسی از دستش هرچه بر می آید ، آن مشکل دار را کمک کند . مشکات را بشناسد . دوست را بشناسیم و دشمن را بشناسیم . ببینید ، آنی هم که میگوید حج را سیاسی نکنید ، خود این حرف سیاسی است. او میخواهد حج را به سیاست دیگری برگرداند ، که آن سیاست سیاست شیطانی است.

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقا سعید دهنوی  اقامه شد

jj47_img_1842.jpg
teka_img_1843.jpg
0dy0_img_1849.jpg
qzmo_img_1853.jpg
0f6u_img_1866.jpg
ehup_img_1871.jpg
43gk_img_1878.jpg
0pp2_img_1886.jpg
m8nq_img_1909.jpg
nc57_img_1917.jpg
iptm_img_1920.jpg
814c_img_1929.jpg
6gjb_img_1930.jpg
fmo0_img_1936.jpg
2wd5_img_1938.jpg
pw39_img_1943.jpg
w2rx_img_1953.jpg
276w_img_1959.jpg
2hwu_img_1962.jpg
hdr7_img_1920.jpg
bg9c_img_1980.jpg