خطبه 1394/3/8

 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

چکیده خطبه هاي نمـاز جمعه شهرستان قائمشهر مورخ1394/3/8

توسط حضرت آيـت الله معلمي نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان قائمشهر

 

خلاصه خطبه اول:

حضرت آیت الله معلمی در آغاز خطبه نخست پس از سلام و تحیات الهی، ضمن تمسک به قرآن کریم و تلاوت سوره مبارکه العادیات، تفسیری از جند آیات این سوره مبارکه داشتند.

ایشان با توجه به پایان ماه رجب این روزها را پر برکت دانستند و توصیه به بهره گرفتن از این ایام داشتند.

خطیب جمعه شهرستان قائمشهر یادآور شدند:تقوا یعنی ملاحضه و در نظرداشتند خداوند در تمام شئونات زندگی و هرکس خداوند سبحان یار او باشد عزیز می کردد و در هدفش پیروز می باشد.

آیت الله معلمی در خصوص بعثت پیامبر سخنانی بیان نمودند و خاطرنشان کردند: قرآن معجزه پیامبر اسلام (صل علیه و آله) هست و تنها کتاب الهی می باشد که دستخوش تغییر نشده است.

 

 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

وَالْعَصْرِ ﴿١

إِنَّ الإنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿٢

 إِلا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿٣

 خلاصه خطبه دوم:

نماینده مجلس خبرگان رهبری در آغاز خطبه ضمن تبریک به مناسبت تولد حضرت علی‌اکبر(ع) و گرامیداشت روز جوان اظهار کرد: داشتن جوان در کشور نعمت بزرگ و ارزشمندی است که باید مسئله جوانان اعم از دانش و فرصت اشتغال آنها فراهم شود.

 

ایشان با بیان اینکه فرصت اشتغال برای جوانان باید فراهم شود، افزود: با حمایت تولیدات داخلی و ایجاد فرصت شغلی از نیروی جوان کشور می‌توانیم گام‌های مناسبی برای رونق اقتصادی برداریم.

 

خطیب جمعه قائم‎شهر با گرامیداشت ورود پیکر 175 شهید غواص در جنگ تحمیلی که برای عزت کشورشان جان خود را نثار کردند، گفت: می‌توانیم روحیه شهادت‌طلبی و ایثار آنها را در میان نسل‌های آینده پرورش دهیم. 

 

ایشان با اشاره به اینکه مذاکرات و اجرای توافق هم‌زمان با لغو تحریم‌ها یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: مردم ایران نیز هم‌صدا با مقام معظم رهبری خواهان مذاکرات به هر قیمتی نیستند.

 

امام جمعه شهرستان قائم‌شهر با تاکید به اینکه افراد نباید به مذاکرات خوش‌بین باشند، بیان کرد: با هوشیاری کامل، نباید به خواسته‌های پلید استکبار جهانی پاسخ مناسب دهند.

 

ایشان با تاکید بر اینکه غنی‌سازی کمتر از سه درصد نباید مورد قبول واقع شود، تصریح کرد: تیم مذاکره‌کننده باید به دنبال عزت و سربلندی کشورش باشد و تاکنون این ملت برای پایداری عزت کشورشان استقامت کرده‌اند.

 

ایشان ادامه داد: دسترسی از تاسیسات هسته‌ای در قالب پروتکل نیست و آنها فقط به دنبال دستیابی به نهان‌خانه هستند.

 

ایشان درباره حضور خبرنگار جاسوس استکبار جهانی در داخل کشور خاطرنشان کرد: با فرستادن جاسوس‌های مختلف در ایران به دنبال شناسایی ظرفیت و توان قدرت نظامی جمهوری اسلامی هستند.

 

خطیب جمعه قائم‌شهر در پایان با بیان اینکه آمریکا برای نابودی گروه داعش به دنبال جاسوسی‌های مختلف است، گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) آمادگی دارند هرگاه گروه داعش در کمترین فاصله با خط مرزی ایران قرار گرفت، وارد عمل شوند و آنها را به ستوه در آورند.

 

 بعد از نماز جمعه راهپیمایی باشکوهی با شعار «اعتراض به توافق به هر قیمتی»، توسط مردم قائم‌شهر در پی توافقات مذاکرات هسته‌ای 5+1 برگزار شد.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

  وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾

 إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿۲﴾

 إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

 صدق الله العلی العظیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید