رئیس و اعضای جهاد دانشگاهی استان مازندران با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ضمن ارائه گزارش ، با آیت الله معلمی دیدار و کردند + تصاویر

پیش از ظهر یکشنبه مورخ 13 مرداد 1398 ، رئیس و اعضای جهاد دانشگاهی استان مازندران با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ضمن ارائه گزارش ، با آیت الله معلمی دیدار و کردند .

امام جمعه قائم شهر در این دیدار فرمودند : خوشآمد عرض میکنم خدمت شما اساتید بزرگوار ؛ اعضای جهاد دانشگاهی استان مازندران ؛ تشکر داریم از زحمات و خدمات و کارهایی که انجام دادید و فرمودید.اما قطعاً خودتان هم تصدیق میکنید که توقع از جهاد دانشگاهی بسیار بالاتر و بیشتر از اینها بود و هست .

ایشان افزودند : اصلاً بنای تأسیس جهاد دانشگاهی این است که ، از قبل دانشگاه داشتیم ، انقلاب شد و بر اساس منویات انقلابی ، دانشگاه ها می بایست به کارشان ادامه بدهند ؛ اما تأسیس جهاد دانشگاهی ، یعنی یک حرکت و جهش جهادی ، نه یک حرکت و جهش متعارف دانشگاهی ؛ سعدی علیه الرحمة که نظم و نثرش مبتنی بر آیات و کلمات معصومین است میگوید به سلطان زمانش که : دو تَن پرور ای شاه کشور گشا ، یکی اهل رزم و دِگر اهل رأی ؛ یعنی اگر میخواهی مملکتت آباد بشود ، دو قشر و طایفه را رشد و پرورش باید داد . اهل اندیشه و دانش ، اهل نوآوری و اهل فناوری ، و نیروی مسلح .قلم زن نکو دار و شمشیر زن .

ایشان با اشاره به آیات و روایات افزودند : عزت مملکت به داشتن نیروهای مسلح و دفاعی و جهادی است ، و برای تقویت بنیه ی دفاعی و جهادی هم باید اقدامات و توجهات لازم بشود ؛ آبادانی مملکت هم در سایه ی عدالت ، نه در سایه ی رانت خواری ، نه در سایه ی حقوق های نجومی ، نه در سایه ی فساد اقتصادی . و عدل هم در درجه ی اول ، تربیت درست کارگزاران است ؛ و اگر وزیران درست باشند آن گاه ، زیر دستان هم روی به صلاح میروند ، و بالاتر از همه ی اینها ، آن کسی که مسئول اجرایی کشور است ، مدیر اجرایی کشور است ، او باید مالک امر نفسش باشد . بر تأدّب خودش قادر باشد در درجه ی اول ، نه اینکه اگر  کسی انتقادی کرد و ایرادی گرفت ، او را به باد مسخره و ناسزا و تهمت و ناروا بگیرند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادامه افزودند : جهاد دانشگاهی مقدم بر تأسیس صنایع دفاعی کشور است ؛ از نظر تأسیس ، و تاریخ زمانی ، بعد از پایان جنگ به فکر صنایع دفاعی افتادیم ؛ وگرنه زمان جنگ ، یا آنچه که داشتیم به کار گرفتیم ، یا احیاناً بعضاً هم وارد کردیم و به کار گرفته بودیم . فرصتی برای تولید نداشتیم . صنایع دفاعی در پایان جنگ آغاز به کار کرد ، و امروز پیشرفت صنایع دفاعی را ببینید. دوست آن است که برنجاند ، نه بخنداند. المؤمن مرآت المومن ؛ زحمات شما و همه ی اعضای جهاد کشاورزی در سراسر کشور را قدردانیم ، و مطئمنیم که اگر مرکزیت جهاد دانشگاهی فعال تر بود ، شما هم فعال تر بودید . چون همیشه زیر دست ها متأثر از بالادست بوده اند . شما در بُعد علوم انسانی و تربیتی ، باید خودتان را مقایسه کنید با دانشگاه امام صادق که چقدر پیشرفت کرد آیا و شما در جهاد دانشگاهی چقدر پیشرفت کردید؛ در بُعد صنایع پیشرفت های علمی و نوآوری ها ، باید خودتان را مقایسه کنید با همین صنایع دفاعی ؛ ببینید آنها چقدر پیشرفت داشتند و شما چقدر پیشرفت داشتید .

عضو مجلس خبرگان رهبری افزودند : در هرصورت هرجایی که نیروهای علمی ورود پیدا کردند ، باید عالمانه اداره بشود . و الآن هم جهاد دانشگاهی باید صاحب ابتکارات و نوآوری باشد در ابعاد مختلف طرح ارائه کند که بنده و امثال بنده زبانمان باز باشد و حرف داشته باشیم و بگوییم که دولت چرا جهاد دانشگاهی را عنایت نداری و  کار نمیسپاری و در برابر طرح های اینها بی تفاوتی مثلاً. ببینید ، جهاد دانشگاهی باید جهش علمی و نوآوری داشته باشد ؛  خب ببینید ، قبل از پیروزی انقلاب اگر سوال میکردند که ما در صنعت از آلمان چند سال عقبیم ، راحت میگفتند که ما مثلاً صد سال ، صد وبیست سال از آلمان عقبیم . ولی بعد پیروزی انقلاب در بعضی از ابعاد ، مخصوصاً همین صنایع دفاعی ، سرعت ما جهشی شده . و آنها الآن کلافه اند و گیج که ما این سرعت پیشرفت را از کجا به دست آوردیم . مگر آنها نسل دیگری اند در صنایع دفاعی؟ . خیر نسل دیگری نیستند . من واقعاً به شما حق میدهم به جهت این نکته که در صنایع دفاعی ، مدیریت تثبیت شده است و از یک نقطه یا که شروع کردند ، ادامه میدهند به یک سرحدی میرسند ، ولی تشکیلات علمی ، صنعتی ، که در اختیار دولت است ، متأسفانه هر چهار سال دستخوش یک تحولاتی میشود و این دستخوش تحولات شدن آسیب است برای جهاد دانشگاهی . آسیب است برای هر موسسه ی علمی ، پژوهشی . میخواهد پیشرفت کند ، از یک نقطه ای شروع کرد ، باید تقویت و کمک کرد . باید تثبیت مدیریت کرد . هدر نداد . بله اگر جوانان واقعاً صاحب نبوغی بودند و نشان دادند باید آنها را رشد بهدیم و تقویت کنیم . نه اینکه صرف اینکه یک مدیری در انتخابات مثلاً با من نبوده کنار گذاشته شود و مدیر دیگر بیاید و او با یک سلیقه ی دیگری از نو شروع کنند . این واقعاً میشود به ضرر کشور و به ضرر نظام . این نظامی که واقعاً مردم جان دادند برایش . این نظامی که راحت به دست نیامد.امیدواریم که شما هم در جلساتی که با مسئولین کشوری در سطح جهاد دانشگاهی حضور پیدا میکنید منتقل کنید ، تثبیت مدیریت در جهاد دانشگاهی ، استفاده از تجربیات گذشتگان ، نه هر چهار سال کنار گذاشتن مدیری و روی کار آمدن مدیر و سلیقه ی جدیدی . اینها آسیب است و شأن جهاد دانشگاهی شأن مقدسی است و باید همچون صنایع دفاعی و دانشگاه امام صادق ، از یک استقلال و زمینه ی پیشرفت برجسته یا برخوردار باشد.

x4za_img_4591.jpg
wam9_img_4593.jpg
f638_img_4597.jpg
s9l4_img_4598.jpg
0sy_img_4604.jpg
b50k_img_4607.jpg
dz4b_img_4590.jpg