جمعی از بازنشستگان جامعه کارگری شهرستان قائم شهر ، با حضور در دفتر امام جمعه شهرستان با آیت الله معلمی دیدار و گفت و گو کردند + تصاویر

پیش از ظهر شنبه مورخ 2 شهریور 1398 ، جمعی از بازنشستگان جامعه کارگری شهرستان قائم شهر ، به همراه ریاست محترم اداره تعاون – کار و رفاه اجتماعی ، و جناب دریابیگی دبیر محترم خانه کارگر استان مازندران ، با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر به مناسبت روز تکریم بازنشستگان ، با آیت الله معلمی دیدار و گفت و گو کردند.

آیت الله معلمی در این دیدار ضمن بیان خوشآمد به حاضرین فرمودند: شما پیشکسوتان عرصه ی تلاش ، کار و رونق تولید هستید ، و این هفته سالگرد مباهله است که مباهله از غدیر ، حد اکثر یک درجه پایین تر ، ولی واقعاً واقعه ی مشابهی با واقعه ی غدیر است .عظمت مباهله ، عظمت غدیر را تداعی میکند.

امام جمعه قائم شهر در ادامه افزودند: امروز روز خانواده و تکریم خانواده است و همزمان با همین روز ، روز تکریم و تجلیل از بازنشستگان است . یک وقتی آدم حرف میزند و شعار میدهد ، ولی واقعاً روح اسلام ، بالاتر از حرف و بالاتر از شعار ، تکریم عملی را میخواهد .همیشه در قبل از انقلاب، در منابر میگفتیم که اسلام به ذات خود ندارد عیبی ، هر عیب که هست از مسلمانی ما است . حقیقتاً الآنهم باید بگوییم انقلاب به ذات خود ندارد عیبی ، هر عیب که هست ، از بی مدیریتی یا بی تدبیری و بی تعهدی ها است . انقلاب و ماهیتش را اگر بخواهیم بشناسیم ، وصیت نامه امام . ماهیت انقلاب را میخواهیم بشناسیم ، سرتاسر صحیفه نور . امام راحل به کار و به کارگر و تولید ، واقعاً اعتنای فوق العاده ای داشت . الآن هم مقام معظم رهبری واقعاً دلش میتپد برای تقویت کار و کارگر و تقویت رونق تولیدات و محصولات داخلی ؛ برای خاطر اینکه اگر واقعاً طالب استقلال و عزتیم ، باید همه ی نیازمندی ها را داخل تولید و تأمین کنیم که نیازی به بیگانه نداشته باشیم . هروقتی که رسیدیم به جایی که نیاز به بیگانه نداشته باشیم ، آنوقت باید سجده ی شکر به درگاه خدا به جای بیاوریم که به وظیفه عمل کرده ایم .

ایشان افزودند: نه تنها در بُعد مادی ، که الآنه واقعاً یک خانواده سه نفر یا چهار نفر ، با این حقوق دستمزد کارگری چه میشود کرد؟ اگر همه همین اندازه میگرفتند ، خب «الْبَلَيَّةُ إذا عَمَّتْ طابَتْ» ، اما اگر رئیس آن دستگاه بگیرد ماهی 15 میلیون تومان و کارگر آن دستگاه بگیرد ماهی یک و نیم میلیون ، خب این ظلم است. خدایی و پیغمبری این ظلم است . این ظلم را نه امام راضی بود ، و نه رهبری راضی است . اما پس چرا عوض نمیشود اوضاع؟ ببینید ، مردم در صحنه ی انقلاب حضور پیدا کردند ، تدوین کنندگان قانون اساسی هم به احترام افکار عمومی ، اداره ی امور جامعه را گره زدند به رأی مردم . چگونه؟ انتخاب مدیر اجرایی کشور با رأی مردم است . شما به حمدالله خوب میفهمید ؛ ولی واقعاً گاهی ما اینجا روزها گرفتاریم و آدمهایی می آیند و متوجه نیستند که حدود اختیارات رهبر در قانون اساسی چیست . میگویند رهبر است و باید اینکار و آن کار را بکند! . اما در حالی که اگر اگر یک ذره از حدود اختیارات مصوب در قانون اساسی را رهبری اگر بخواهد اضافه حرکت کند ، در حالی که شرعاً مجاز است ، از داخل و خارج فریاد بر می آید که : دیکتاتوری و استبداد  و مداخله در وظائف دیگران شده! . خب قاون اساسی آمده مدیریت اجرایی را به عهده ی دولت گذاشته ، دولت هم با یک واسطه منتخب مردم است . همان گونه ای که رهبر با یک واسطه منتخب مردم است ، و مردم به خبرگان رأی میدهند و خبرگان به رهبری رأی میدهد . مردم به نمایندگان مجلس رأی میدهند و نمایندگان مجلس به اعضای دولت رأی اعتماد میدهند یا نمیدهند . آیا میتواند کسی وزیر بشود و رأی نمایندگان مردم را نداشته باشد؟خیر. ببینید ؛ شیطان قسم خورد که انسان را رها نکند در گمراه ساختن . اگر احیاناً شما فقط زندگی خودتان باشد ، خب شیطان خیلی انگیزه ندارد به سراغ شما بیاید ، شیطان آنجا انگیزه پیدا میکند که به سراغ کسی برود که آن یک نفر درست عمل کردنش برای جامعه اثر دارد ، همانطور که بد عمل کردنش برای جامعه اثر دارد . هر کسی مقامش بالاتر است ، بیشتر در معرض خطر است . مگر یک تسلط نفسانی داشته باشد ، یک مجاهده ای داشته باشد که شیطان نتواند حریفش بشود .

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزودند: خب اینهمه که از تبعیض و فساد ناله میکردیم و گله میکردیم ، الآنه که دستگاه قضایی مثل اینکه واقعاً یک جان تازه گرفته و دارد کارهایی میکند ، الآن این دستگاه قضایی خب نیاز به حمایت ندارد؟ . تشکیلات خانه کارگر آیا نباید الآن از دستگاه قضایی در برخورد با فساد اعلام حمایت بکند ؟ البته یکی از فساد ها همان اختلاف حقوق است ، اما این اختلاف حقوق چیزی نیست که دستگاه قضایی بتواند آن  را حل کند .نیاز به قانون دارد ، از مجلس باید مصوب بشود تفاوت حقوق دستمزد بین کارمند و مدیر در اداره چقدر باید باشد . نیاز به قانون دارد ، از مجلس باید مصوب بشود تفاوت حقوق دستمزد بین کارفرمای کارگاه تولیدی و شاغلین در آن کارگاه چقدر باید باشد . اینها نیازبه مقررات قانونی دارد . ولی واقعاً دستگاه قضایی الآن یک روزنه ی امیدی ایجاد کرده است . متأسفانه در درون دستگاه قضایی از بعضی ها میشنیدیم که حالا مگر تا کجا میخواهد پیش برود و معلوم نیست بگذارند پیش برود . خب چه کسی میتواند نگذارد و اجازه ندهد؟ خب همکاران دستگاه قضاییِ رئیس قوه قضاییه هستید و باید تشویق و حمایت کنند ؛ جامعه که طالب این چیزها بود الآن باید فریاد برآورد و همراهی بکند که تا این مبارزه با فساد و مفسدین پیش برود و جا بیافتد در جامعه . دشمن میخواست فساد مثل یک موریانه این درخت انقلاب را از بین ببرد.اگر یک حرکتی برای برخورد با فساد پیش آمده ، اینجاها را باید کمک کرد و تقویت کرد .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان در ادامه افزودند : درست است که شما امروز توان دوران بیست سالگی و یا سی سالگی را ندارید ،  اما آن تجربه ای که شما دارید باید در کنار نیروی جوان کار را رونق بدهد . نباید دستگاه ها باز نشسته ها را با عرض پوزش بایگانی شده تلقی کنند . و دیگر اینکه چه خوب است که شما بحمدلله تشکیلات دارید ، هرچند وقت یکبار در کنار هم بنشینید ، در ارتباط با مسائل کاری ، درارتباط با رشته های تخصصی که داشتید ، حرف بزنید ، طرحی ،پیشنهادی و بعد هم از طریق مسئول تشکیلاتتان ، این طرح به دولت و به آن مدیر ، چه در سطح استانی و چه در سطح کشوری ، منعکس و منتقل بشود ، و دیگرانی هم که تریبون در اختیار دارند ، رونوشت دریافت کنند ، مطلع بشوند ، پیگیر بشوند ، که این تشکیلات بازنشستگان صاحب تجربه بودند و از تجربیات خودشان به یک نتیجه ای رسیدند و یک طرحی و پیشنهادی را برای پیشرفت بهتر کارها و بهبود امور دارند اداره میکنند چرا استفاده نشود؟خب میروند الآن مشاور میگیرند و به مشاور چقدر حق مشاوره میدهند ، معلوم هم نیست چه ثمره ای هم داشته باشد ؛ خب چرا از تجربیات بازنشستگان استفاده نشود؟ . هم خودتان باید خودتان را بنمایانید ، که ما زنده ایم ، و اگر توان ما ضعیف شده ، الآن با فکر ، و عقل فعال ، حاضر هستید.

jrpp_img_7179.jpg
aaa0_img_7190.jpg
rtel_img_7191.jpg
s1zw_img_7196.jpg
f5zx_img_7199.jpg
ux8i_img_7205.jpg
wbfz_img_7207.jpg
6new_img_7209.jpg
wfhw_img_7211.jpg
08vd_img_7214.jpg