پرسنل یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه های استان مازندران با حضور در دفتر امام جمعه شهرستان قائم شهر ، با آیت الله معلمی دیدار و گفت و گو کردند.

پیش از ظهر سه شنبه مورخ پنجم شهریور 1398 ، پرسنل یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه های استان مازندران با حضور در دفتر امام جمعه شهرستان قائم شهر ، با آیت الله معلمی دیدار و گفت و گو کردند.

امام جمعه قائم شهر در این دیدار ضمن خیرمقدم به حاضرین ، فرمودند : انقلاب اسلامی در راستای حرکت انبیا ، یعنی در تداوم و تکمیل حرکت انبیا ، بعثت خاتم انبیا ، پیامبر عظیم الشأن اتفاق افتاد .ادیان آسمانی ، با دین اسلام تکمیل گشت ؛ کتب آسمانی با نازل شدن قرآن تکمیل گشت و پس از بعثت پیغمبر اسلام ، و پس از نازل شدن قرآن ، این دستور العمل بقیه ی تاریخ ملت ها ، امت های موحد ، در تقدیر الهی ، قرار گرفت . ولی گاهی سلطه ی افراد فاسد و فاسق ، وابسته به قدرتهای استکباری ، ارزش های قرآن و ارزشهای اسلام را در جامعه کمرنگ و بی رونق و تعطیل میکردند . انقلاب عظیم اسلامی به رهبری امام راحل ، برای احیاء مجدد فرهنگ دین در جامعه پدید آمد . اگر کسی بپرسد که هدف امام از این حرکت و انقلاب چه بود ، پاسخش این که حاکمیت دین خدا در جامعه . خب این حاکمیت دین خدا در جامعه ، به ظاهر تحقق پیدا کرد ، نظام شاهنشاهی ساقط شد ، جمهوری اسلامی برقرار گشت . نه آسان و راحت ، بلکه واقعاً کار طاقت فرسایی بود . کار سخت و مشکلی بود . الآنه پنجاه ساله های امروز نمیتوانند درست درک کنند که شرایط گذشته چه بود . شرایط زمان شاه . آنهایی که واقعاً الآن شصت سالشان باشد ، آنها میتوانند قضاوت کنند و بگویند آیا احتمال سقوط نظام شاهنشاهی بود یا خیر .خیلی از آدم های تحصیل کرده و متدین و با فضل و با تعهد دینی هم مأیوس کامل بودند ، و با این ادبیات میگفتند که چیزی که دسترسی به آن محال است ، چرا عاقل ، خودش و دیگران را معطل کند در این مسیر و اسباب زحمت و درد سر درست کند برای همه ؟ این حرفها را میشنیدیم ، تازه آنهایی که دلسوزانه و خیرخواهانه هم حرف میزدند علیه امام ، میگفتند خب این حرفها درست ، ولی چه فایده ای دارد ؟ چه ثمره ای دارد ؟ چرا عمر طلبه ها را تضییع میکند اصلاً؟ . یعنی بحث ولایت فقیه امام را نعوذبالله تضییع عمر طلاب معرفی میکردند! چرا؟ ، چون مأیوس بودند ، و مطمئن بودند که چنین اتفاقی نخواهد افتاد .

اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ، از همان روز اول پیروزی ، عوامل وابسته به استکبار ، و استکبار یعنی آنهایی که برای نظام شاهنشاهی ارباب بودند ، آنهایی که دستور میدادند ، در تکاپو بودند . آدم الآن بگوید نظام شاهنشاهی وابسته به بیگانه بود ، واقعاً جوان های چهل ساله ی امروز حتی ، و نه حتی چهل ساله ، حق دارند تعجب کنند ، بگویند یعنی چه؟ خب یک کشوری ، شاه داشت ، نظامی داشت ، ارتشی داشت و نیروی شهربانی و ژاندارمری داشت ، چرا باید وابسته به بیگانه باشد . خب آدم الآن چه دلیلی ارائه کند که جوان هایی که آن روزگار را ندیدند باورشان بیاید ؟ .خب من به ذهنم می آید که بهترین دلیل اینکه در جنگ جهانی دوم ، که همین اوایل شهریور ماه بود در سال 1320 ، متفقین ایران را اشغال کرده بودند . البته ایران در جنگ نبود ، ولی نیرو آورده بودند و ایران را اشغال کرده بودند . در قدم اول ، متفقین رضاشاه را گوشش را گرفتند انداختند بیرون . خب اگر واقعاً دشمن جدی رضاشاه بودند ، رضا شاه را بیرون کردند ، چرا پسرش را آوردند سر جایش نشاندند؟ و حالا ، اگر پسر شاه شده بود ، اگر اختیار مملکت با شاه بوده ، چگونه رضایت بدهد که پدرش تبعید بشود؟ رضاشاه کجا مُرد؟ جزیره ی موریس ، که فاصله ی ایران تا آن جزیره ی موریس قریب به شش هزار کیلومتر است .

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزودند : بنی صدر ، در انقلاب اصلاً نبود ، نه یک روز زندانی شده بود برای انقلاب ، و نه یک روز تبعید شده بود برای انقلاب و نه یک کشیده خورده بود برای انقلاب . مفت و راحت آمد و شد رئیس جمهور . اگر حالا که راحت آمد شده رئیس جمهور اگر واقعاً درست عمل میکرد و واقعاً قدر میدانست و احترام خون شهدایی که جان دادند تا انقلاب پیروز شود را نگه میداشت ، عزتش هم برقرار بود . اما آمده که بچرخاند انقلاب را به سود استکبار جهانی تغییر موضع بدهد . دیدی که چگونه خدا رسوایش کرد . خب این که قریب به چهل سال قبل است . خب شما نگاه کنید همین آدمی که یک وقتی وزیر آموزش و پرورش بود و یک وقتی وزیر علوم و یک وقتی شهردار تهران بوده ، سرآخر به چه رسوایی افتاد؟ این آدم قبل از آنی که شهردار تهران بشود ، دو مرتبه در جلسات فساق دستگیر شده بود . بعد چرا باز شده شهردار؟ خب قانونی وضع شده که انتخاب شهردار به عهده ی شورا . هرکسی که شورا معرفی کند میشود شهردار. شورا میتواند از اداره اطلاعات استعلام بگیرد ، و اگر هم نخواست استعلام نمیگیرد . خب ببینید ، چرا رعایت نکردند  ؟ . این تنها چند نفر اعضای شورای تهران نبودند که قانون را مثلاً دور بزنند ، و بی اعتنایی به مقررات کنند . این حکایت از یک اندیشه در مدیریت است. این اندیشه وقتی دوگانه بشود ، برای جامعه گرفتاری و دردسر می آورد . شاید قریب به هفت هشت سال قبل ، مقام معظم رهبری در کنار قبر مطهر آقا امام رضا در آغاز سال فرموده بود که از اول انقلاب دو نگاه در کشور برای مدیریت وجود داشت . نگاهی به بیرون بود و نگاهی به درون . آن نگاه به بیرون ، میخواست در سایه ی برقراری ارتباط با آمریکا و انگلیس پیش ببرد. حالا در حالی که آمریکا و انگلیس هیچوقت نمی آیند یک رابطه ی عادلانه ی حسنه با یک کشوری مثل ایران برقرار کنند . در صورتی رابطه را برقرار میکنند که آنها تصمیم گیرنده و  مسلط باشند و منافع آنها اینجا محفوظ باشد . یعنی صدور نفت ایران را کنترل کنند . واردارت ایران و صادراتش را تحت نظر داشته باشند . بله اگر این اتفاقات بیافتد مثل زمان شاه ارتباط خواهند گرفت . اما خب انقلاب کردیم که آن بساط را به هم بریزیم و مستقل خودمان زندگی کنیم . ولی برای این هدف هم متأسفانه گرفتار دوگانگی هستیم در تصمیمگیری ها . خب این دوگانه ، یک سمتش اندیشه ی امام است که رهبری امروز راه امام را ادامه میدهد  . ولی یک سمت دیگر ، سعی در برقراری ارتباط با بیگانه و به قول خودشان در سایه ی آن ارتباط حل مشکلات داخلی . حل مشکلات داخلی قطعاً اتفاق نمی افتد در سایه ی ارتباط با بیگانه ، مگر با  وادادگی ، ذلت و تسلیم در برابر آمریکا.نعوذبالله. و بنا هم بود که از روز اول انقلاب این چنین نباشیم و هیهات مناالذله باشیم و ادامه دهنده ی فرهنگ عاشورایی اباعبدالله الحسین باشیم .

ایشان افزودند: انقلاب بن بست ندارد ، هدف روشنی دارد و خوب هم میتواند جامعه را اداره کند و به اهدافش هم دسترسی پیدا کند . خب یک کشوری که صنایع دفاعی اش اینقدر پیشرفت میکند ، هفتصد کیلومتر ، موشک برود و به نقطه ی هدف بنشیند . پیشرفته ترین هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین آمریکا ، و به اصطلاح رادار گریز ، در آسمان سرزمینی ایران متلاشی میشود ،اما این کشور یک نساجی مازندران را نتواند اداره کند . نساجی فلج بشود! . معنایش چیست ؟ آیا واقعاً در صنایع دفاعی اعتبارات خیلی سنگین بود و اینجا اعتبار ندارند ؟ اتفاقاً به عکس است ، هرساله از اعتبارات صنایع دفاعی کم کردند که اضافه نکردند . راز و رمز آن موفقیت ، تثبیت مدیریت ، استفاده از آدم های لایق و صاحب نوآوری و صاحب فناوری و صاحب ابتکار عمل است . ولی در صنایع غیر نظامی و غیر دفاعی ، هرچهارسال گرفتار تغییر و تحول مدیران هستیم . که هرکسی در انتخباات یک  قدری پرید و تشویق کرد و شعار داد ، او بشود مدیر و مسئول. اینها شده بلای جامعه. ما گرفتار مشکلی که لاینحل باشد ، و امکان حل مشکل نباشد ، نیستیم ؛ واقعاً الآن در معیشت و اقتصاد و گرانی ها مشکلاتی که هست ، همه قابل حل است . به شرط اینکه مدیریت کلان ، بخواهد و آدم های لایق را سر کار بیاورد . چندین بار هم در خطبه ها گفتم که آقای رئیس جمهور ، بیا برای رضای خدا در این فرصت باقی مانده ، دور و بر خودت را از نیروهای سپاهی و بسیجی و مدیران جهادی بچین . کدام قشر از نیروها در مشکلات گوشه و کنار کشور ، در سیل و زلزله و گرفتاری های دیگر ، کدام قشر از نیروها جانانه پای کار می آیند و بحمدالله حل مشکل هم میکنند ؟ چرا از این نیروها در مدیریت کلان استفاده نشود؟ ؛ امیدواریم که در انتخابات بعدی جامعه ی ما هوشیاری بیشتری پیدا بکند ، و با گزینش صحیح و درست ، چه برای مجلس ، و چه برای دولت توفیق باشد . اگر واقعاً نمایندگان ، نمایندگان لایق و دلسوز و پاک و امین ، انتخاب بشوند ، آنوقت به وزرای سالم رأی میدهند . این مجلس را نگاه کنید ، همین پریروز ، یک طرحی را بعضی از نمایندگان مطرح کردند ، شفافیت امور کاری ، مالی ، برای خود نمایندگان . با قید دو فوریت آوردند رأی نداند . دومرتبه قید را کم کردند ، با قید یک فوریت آوردند . باز این را هم رأی ندادند و رد کردند . چرا؟ خب برای اینکه بعضی نمایندگان آلودگی پیدا کردند و میخواهند افشا نشوند . ولی الحمدلله دستگاه قضایی ، حقیقتاً یک طلوع جدیدی پیدا کرد ، یک درخشش تازه ای ، در فضای کشور ، امیدوارانه مردم دارند نگاه میکنند ؛ حالا سزاوار است که تشویق بشود ، تقدیر بشود ، برای خاطر اینکه جلوتر همه گله میکردند که همیشه دنبال ضعیف و عاجز بگیری هستند و با فسادهای کلان برخورد نمیشود . وقتی الآن نماینده مجلس دستگیر و زندانی میشود به حکم قانون . معنای مصونیت نمایندگان این نبود که نماینده برود خیانت کند و بازار خودرو را اینگونه آشفته بسازد ولی دستگاه قضایی کاری به کار او نداشته باشد . یا مثل آن وزیر برود دنبال جلسات فساد و فحشا و کسی متعرض او نشود . الحمدلله ، حرکت نو و جدیدی در دستگاه قضایی برای مقابله با فساد پیش آمده ؛ حالا این فساد از هرکسی میخواهد سر بزند . این نکته ی امیدواری است . واقعاً نقطه ی عطفی است . باید حمایت کرد ؛ باید افکار عمومی را بسیج کرد ، در جهت حمایت از دستگاه قضایی ، برای ادامه دادن این شیوه ؛  این روش . و گِلِه کنیم از مجلس و نمایندگان مجلس ، که چرا برای طرح شفافسازی رأی ندادند . چه گیری و گرفت و مشکلی دارند که رأی ندادند؟

ahud_img_7250.jpg