اعتبارات فرهنگی مناسبی برای کانون‌ها و هیئت‌ها تعلق نمی‌گیرد

 

 

 

آیت‌الله  معلمی در جلسه هم‌اندیشی کارکنان تبلیغات اسلامی و کانون‌های قرآنی با امام جمعه قائم‌شهر به مناسبت هفته تبلیغات اسلامی اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با نبود اعتبارات و ایجاد مزاحمت‌های مأموران شاهنشاهی تبلیغات اسلامی و انقلابی شکل می‌گرفت اما اگر امروز منتظر اعتبار هستیم تا کاری انجام شود یک توقع غیرمعقولی است.

نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری ادامه داد: اختلاف سلیقه‌ها یکی از چالش‌های عمده‌ایی است که در بعد از انقلاب باعث کندی پیشرفت در کارها شد اما با تثبیت مدیریت پیشرفت کارها بیشتر می‌شود.

 آیت الله معلمی با بیان اینکه در صنایع نظامی و هوا و فضا پیشرفت چشم‌گیری داشته‌ایم، بیان کرد: در صنایع غیر نظامی دچار چالش‌های مختلفی هستیم، با توجه به تحریم‎‌ها می‌توانستیم همانند صنایع نظامی در صنایع دیگر نیز به پیشرفت برسیم.

ایشان یادآور شد: در چند سال اخیر همان گونه که در صنایع نظامی به دستاوردهای بزرگی رسیدیم، می‌توانستیم از توان خود در صنایع غیرنظامی استفاده کنیم و امروز از تعطیلی کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی جلوگیری می‌کردیم.

امام جمعه قائم‌شهر با تأکید به اینکه صنایع نظامی به دلیل داشتن تثبیت مدیریت توانست به پیشرفت‌های بزرگ دست پیدا کند، اضافه کرد: برای اداره کشور و صنایع غیرنظامی اختلاف سلیقه‌ها باعث شد که راه رفته متوقف و راه جدیدی شکل گیرد.

ایشان با بیان اینکه اعتبارات فرهنگی مناسبی برای کانون‌ها و هیئت‌های مذهبی تعلق نمی‌گیرد، تصریح کرد: به بهانه شاد بودن جامعه هزینه‌های هنگفتی برای اجرای کنسر‌ت‎‌ها انجام می‌شود.

ایشان افزود: عده‌ای برای توجیه اجرای موسیقی محلی، آن را حلال و موسیقی غربی را تنها حرام اعلام می‌کنند، هیچ عالمی تاکنون این گونه فتوا صادر نکرد بلکه موسیقی رقص‌آور حرام است.

امام جمعه قائم‌شهر در پایان با بیان اینکه برای کانون‌های قرآنی و هیئت‌های مذهبی باید اعتبارات مناسبی در نظر گرفت، گفت: براساس نیازهای جامعه باید قدم برداشت تا براساس آن مشکلات موجود برطرف شود.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید