خطبه 1394/5/30

 
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

چکیده خطبه هاي نمـاز جمعه شهرستان قائمشهر مورخ1394/5/30

توسط حضرت آيـت الله معلمي نماینده مردم شریف استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری

و امام جمعه شهرستان قائمشهر

 

خلاصه خــطــبــــه اول:

حضرت آیت الله معلمی نماینده مردم شریف مازندران در مجلس خبرگان رهبری در خطبه نخست نمازعبادی سیاسی جمعه این هفته شهرسان قائمشهر پس از سلام و درود الهی با تمسک به آیات قرآن کریم فرمودند: صبر تحمل مشقت و سختی در راه خداوند سبحان و برای رضای اوست و اینگونه صبر با ارزش و قابل اجر و پاداش الهی می باشد.

ایشان در همین راستا ادامه دادند: اگر کسی در راه خداوند دچار سختی وزحمت گردد، خداوند سبحان اجرش را ضایع نمی نماید و  زحمت و سختی در مسیر الهی بی اجر نمی ماند.

خطیب جمعه قائمشهر همچنین با تکیه بر سخن حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) اشاره داشتند: هرکس کاری در راه رضای خدا انجام نداده باشد ضرر کرده است.

 

ایشان در ادامه ایمان بدون عمل را مانند درخت بی حاصل و بی ثمر دانستند و افزودند: ادعای ایمان تنها کافی نیست و انسان باید ایمان را در تمام ابعاد زندگی خویش وارد سازد.

 

آیت الله معلمی بکارگیری ایمان و عمل بایک دیگر را شیوه بندگی و عبودیت دانستند و خاطرنشان داشتند: ایمان و عمل سبب رسیدن به قله کمال و سعادت می گردد.

 

  بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

 وَالْعَصْرِ ﴿١

 إِنَّ الإنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿٢

 إِلا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿٣

 

 

 خلاصه خـــطــبـــــه دوم:

نماینده مردم شریف مازندران در مجلس خبرگان رهبری در خطبه دوم نماز پس از دعوت مومنین به تقوا الهی، اظهار داشتند: همان‌گونه که در کنگره آمریکا برای تصویب مفاد برجام به نتیجه مطلوب نرسیده‌اند، مجلس شورای اسلامی نیز حق و وظیفه دارد در جریان مفاد برجام توافق قرار بگیرد و اظهارنظر کند.

 

حضرت آیت الله معلمی با بیان اینکه زمانی که هنوز مفاد برجام به تصویب نهایی نرسیده است، آمریکایی‌ها بر نفوذ مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ایران مدعی هستند، خاطرنشان کردند: از همان ابتدا مقام معظم رهبری فقط بر مذاکره هسته‌ای تأکید داشت و از اینکه در منطقه با کدام کشور رابطه تنگاتنگی شکل بگیرد از مسائل داخلی ایران است و کسی حق دخالت ندارد.

ایشان با اشاره به اینکه قدرت استکبار نباید به خاطر سازش، ایران را وادار کند تا اسرائیل را به رسمیت بشناسد، افزود: هرگز رژیم صهیونیست را به رسمیت نمی‌شناسیم و آمریکا باید این آرزو را به گور ببرد.

ابوشهیدین با تأکید به اینکه امام راحل(ره) بر قطع کامل کشورهای اسلامی بر استکبار جهانی تأکید داشت، بیان داشتند: همه کشورهای اسلامی به خصوص ایران باید از رابطه کامل با استکبار جهانی پرهیز کنند.

امام جمعه شهرستان قائم‌شهر یادآور شدند: ایران هرگز تسلیم زیادی‌خواهی دشمن در زمینه تجهیزات نظامی نمی‌شود و هرگز اجازه بازدید آنها صادر نخواهد شد.

ایشان ادامه دادند: استکبار جهانی انتظار دارد بر اساس توافق هر زمان تقاضای بازدید از هر یک از نقاط ایران را خواست، امکان آن مهیا شود و در این راستا نیز بعضی از سیاسیون این بازدید را آسان می‌پندارند اما آنها می‌خواهند به واسطه بازدید از اسرار نظامی کشور با خبر شوند.

آیت‌الله معلمی با بیان اینکه آنها با بازدید از تجهیزات دفاعی نظامی ایران به دنبال راه‌حلی برای مقابله هستند، اضافه کرد: هیچ عاقلی اسرار نظامی خود را در اختیار دشمن قرار نمی‌دهد و جای تعجب دارد که عده‌ای از سیاسیون از خط امام (ره) فاصله می‌گیرند.

ایشان با اشاره به اینکه پیش قدمی ارزش است که باید حفظ شود، تصریح کرد: عده‌ای از سیاسیون مدعی پیشرو خط امام هستند، اما اگر پیش قدمی دچار انحراف شود آن سابقه روشن از بین می‌رود.

نماینده مردم شریف استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر از همان ابتدا دولت‌مردان، خالصانه فرمایشات امام راحل(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری را گوش فرا می‌دادند اکنون وضعیت انقلاب اسلامی ایران بهتر بود.

ایشان درباره پیشرفت نظامی جمهوری اسلامی ایران متذکر شد: با عوض شدن دولت‌ها بخش نظامی تحت‌الشعاع قرار نمی‌گرفت و این بخش دچار تحولات کم‎تری شد.

آیت‌الله معلمی با تأکید به اینکه در بخش امور دولتی به دلیل جا‌به‌جایی دولت‌ها مشکلات بسیاری به وجود آمد، اظهار کرد: زیرا در هر دولت جدیدی، برنامه و طرح‌های نوعی شکل می‌گرفت و با رها کردن برنامه‌های دولت قبلی مشکلات بسیاری را در جامعه ایجاد کرد.

ایشان در پایان ضمن گرامی‌داشت روز پزشک، فرمودند: پزشکان خود را از آحاد مردم بدانند، همچنین نماز فقط برای کشاورز و کاسب بازاری نیست بلکه وظیفه همه اقشار جامعه است.

 

  بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

وَالْعَصْرِ ﴿١

إِنَّ الإنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿٢

إِلا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿٣

صدق الله العلي العظيم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید