امام جمعه قائم‌شهر: سیاست ایران برای رسیدن به صلح در چارچوب شورای امنیت جدی است

 

 

 

آیت الله معلمی خطیب جمعه شهرستان قائمشهر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن اعلام دوری از تکذیب عملی دین اظهار داشت: تکذیب دین یا تصریح دین به گفتار و الفاظ است. گاهی نیز تکذیب با ویژگی های رفتاری و عملی در عمل دین خدا را تایید یا در عمل دین خدا را تکذیب می کند.

آیت الله معلمی ادامه داد: آیا تکذیب دین، تکذیب آیات الهی است؟ تکذیب دستورات دینی است؟ یا منظور از تکذیب دین روز جزا است و روز قیامت است که در سوره حمد آمده است . آن جاست که دینداری  نمایان می شود یا بی دینی و فاصله داشتن از دین نتیجه خود را نشان می دهد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: بعضی از اعمال از نظر قرآن خلاف است و اگر این خلاف را کسی در خلوت خود مرتکب شود، ما وظیفه نداریم در آن جستجو کنیم بلکه وظیفه ما امربه معروف و نهی از منکر است. اما در مقابل کسی حق ندارد در ملاعام مرتکب خلاف و گناه شود. هر خلافی که در جامعه صورت می گیرد باید جلوگیری شود چون هرکدام در جای خود به جامعه زیان می زند.

آیت الله معلمی با اشاره به اینکه امروز آغاز هفته بسیج است و اینکه بسیج به معنای ایثار و عشق خالصانه به خداوند است، زیرا بسیج در جهت اهداف اسلام گام بر می دارد اظهار کرد: محل یادگیری احکام دین در مساجد است و کار حلقه های صالحین یادگیری اصول تربیتی، دینی و بصیرت افزایی است لذا هیئت امنا باید همکاری قوی تری با بسیج داشته باشند.

نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امروز بمناسبت تصویب قانون کار، اجتماع سراسری کارگران استان مازندران برگزار شد، تصریح کرد: در کشور برای حمایت از کارگران قانون های مختلف داریم، اما مشکل در مقام اجراست که کارگران عزیز کشورمان دچار مشکلات زیادی هستند.

این مسئول گفت: امام (ره) پس از قبولی قطعنامه 598 فرمود:«ما در سیاست خود برای رسیدن به صلح در چارچوب شورای امنیت جدی هستیم و هرگز پیش قدم در تضعیف او نخواهیم بود ولی آثار کارشکنی را در رفتار نظامی دشمن مشاهده می کنیم که بعید به نظر نمی رسد دست ابر قدرت ها در این قضایا پنهان باشد.» این فرموده امام(ره) درست مانند قضیه برجام می باشد که آینده نگری امام راحل را نشان می دهد.

وی در پایان گفت: به علت کمبود فضای مصلی، نمازگزاران در سرما و گرما با مشکلات بسیاری مواجه هستند که امیدوارم مسئولان شهرستان، شرایط انتقال اداره تبلیغات اسلامی را که در مجاورت مصلی قرار دارد را مهیا کنند تا فضای مصلی گسترش یابد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید