مراسم نماز جمعه 25 بهمن ماه 1398 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 25 بهمن ماه 1398 شهرستان قائم شهر با قرائت زیارت آل یاسین با نوای کربلایی محمد حاجیان و اجرای جناب آقای مهران شکری آغاز ، و پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید و اقامه اذان ظهر با نوای جناب سید رضا میرزاآقایی ، خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان قائم شهر توسط خطیب توانمند حاج شیخ فیض الله دارایی قرائت شد.

خطیب این هفته ی نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه ی اول با قرائت سوره مبارکه ناس کلام الله مجید و دعوت به تقوای الهی فرمودند: باید اینگونه باشد که اول ترک گناه و بعد هم عمل به واجب انجام پذیرد . اول باید تخلیه انجام شود و بعدش هم تزکیه ، یعنی اول خودت  را باید پاک کنی و بعدش عمل به واجبات انجام دهی. همه میدانید که ما یک دشمن قسم خورده داریم ، آن هم شیطان . در قرآن میفرماید که شیطان قسم خورد ، که به عظمت خداوند هم قسم خورد ، که همه ی مردم ، از هر قشری را اغوا کند ، غیر از استثنایی که قرار داده ، مگر بندگان خلص خدا .

ایشان افزودند : این دشمن«شیطان» که همه میشناسیم که داریم ، و یک دشمن دیگر هم هست ، سوره ی ناس کلام الله مجید میفرماید ، یعنی در درون ما کار میکند.فرار کردن از این شیطان کار مشکلی است . حال چه باید کرد و چه عملی باید انجام داد که از شر این شیطان نجات پیدا کنیم؟ بهترین چیز برای نجات از شیطان نماز است  .

خطیب نمازجمعه این هفته شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: امیرالمومنین علی «ع» در نهج البلاغه می فرماید که : در جای خلوت گناه نکن ، چرا که آنجایی که تو خیال میکنی خلوت است ، شاهد خدا است و حاکم روز قیامت هم خود خدا است . خلوتی وجود ندارد ، پس باید مراقب بود که در خلوت و در جلوت گناه نکنیم.

ایشان افزودند: در 22 بهمن ، حقش را شما مردم ادا کردید و خدا به حق آقاامام زمان «عج» هر قدمتان را وسیله ی نجات شما در آخرت قرار بدهد ان شاءالله . پیرمرد ، پیرزن ، نابینا ، نشسته های بر صندلی چرخ دار ، علما ، چقدر بودند ، خدا به همه سلامتی بدهد ان شاءلله. این عظمت خیلی ارزش دارد و واقعاً جای تشکر دارد .

حاج شیخ فیض الله دارایی در ادامه افزودند:فردا روز ولادت با سعادت صدیقه ی طاهره حضرت زهرا «س» است . باید عظمت بدهیم.ما هرچه داریم از فاطمه«س» است . وقت مردن فاطمه«س» به داد ما میرسد . شب اول قبر فاطمه«س» به داد ما میرسد . در قیامت که همه ی ما گرفتاریم حضرت زهرا«س» به داد ما میرسد . قدر این بانوی گرامی را بدانیم . یک سوره در قرآن به شأن ایشان نازل شده است. پنج مرتبه در این سوره ی قرآن ، خدا به پیغمبر خطاب میکند با ضمائر و افعال ، که من به شما یک فاطمه ای دادم ، که خیر کثیر دارد .

ایشان افزودند: ان شاءالله هرچه میتوانید به یاد حضرت زهرا«س» باشید این ایام و هرچه میتوانید به خواهران احترام بگذارید که احترام به آنها احترام به دین است ، و اگر هسمر دارید ، فردا یک چیزی به عنوان دلخوش کردنش بگیرید و اقلاً دست خالی نروید به منزل و رفتید هم به خانم سلام گرمی بفرمایید ، دلش را خوشحال کنید ، که خدا و پیغمبر و حضرت زهرا را خوشحال خواهید کرد.

خطیب این هفته ی نمازجمعه شهرستان فرمودند : مقام معظم رهبری راجع به رأی دادن دوم اسفند تأکید داشتند . لزوم شرکت در انتخابات 2 اسفند را فرمودند.؛ تأثیر حضور پرشور و آگاه مردم در حل مشکلات داخلی و بین المللی را فرمودند . فرمودند برگزاری انتخابات نشان دهنده ی استواری نظام اسلامی برای مردم است . فرمودند حضور پرشور مردم در انتخابات تضمین کننده ی کشور خواهد بود . فرمودند انتخابات نشان دهنده ی عظمت و اقتدار و بصیرت ملی است .پس باید در انتخاب دقت کنیم . و باید مراقب باشیم که قبیله ای و قومی نگاه نکنیم ، بلکه افرادی را انتخاب کنیم که آنها اقلاً بتوانند در آنجا ، در خانه ی ملت حرف خودشان را بزنند و نترسند و مومن و معتقد و ولایی باشند . افرادی را انتخاب کنید که وقتی رفت مجلس بعداً خدای ناکرده پشیمان نشوید . نکند که بروند خدای نکرده در مجلس حرفی بر ضرر مملکت بزنند و یا توان نداشته باشند و به درد نمایندگی نخورند . ان شاءلله نمایندگانی را بفرستیم به مجلس که حق را بیان کنند .

در پایان خطبه ها نمازجمعه این هفته شهرستان به امامت حاج شیخ فیض الله دارایی و تکبیر نماز با نوای جناب سید رضا میرزاآقایی اقامه شد.

ihyp_img_7287.jpg

cor2_img_7292.jpg

kplc_img_7300.jpg

0vxm_img_7319.jpg

8pfu_img_7346.jpg

3y84_img_7352.jpg

ku8g_img_7331.jpg

f7y_img_7335.jpg

d68j_img_7361.jpg