مراسم نماز جمعه 23 خرداد ماه 1399 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 23 خرداد ماه 1399 شهرستان قائم شهر  [ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده]  با اجرای جناب آقای قدمی آغاز ، و پس از اقامه اذان ظهر با نوای جناب سید رضا میرزاآقایی ، خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات شریفه 1 إلی 6 سوره مبارکه طور کلام الله مجید ، فرمودند: خدای قادر متعال را شاکریم که بار دیگر فرصت و توفیق یافتیم کنار هم باشیم و اقامه ی ذکر و یاد خدای رحمان را در صورت نماز جمعه به پا داریم . پروردگارا همواره از تو مدد میخواهیم ، و به تو پناه می آوریم ، با الطاف کریمانه ی خود ، ما را در مسیر دین و کتاب و آیاتت ثابت قدم بدار و ما را از هر لغزشی خودت عنایت کن که محفوظ بمانیم.

ایشان با اشاره به آیات کلام الله مجید افزودند: سوگند به باد یا به ابر و باران ، هر یک از اینها مظهری از مظاهر قدرت است . سوگند به موجودات طبیعی ، برای توجه دادن به اسرار علمی و فوائد و تأثیرات بزرگ این چیزها است  . اگر باد نباشد ، اصلاً زمین قابل سکونت نخواهد بود ، نه برای انسان و نه برای حیوان ، و نه حتی برای نبات . برای اینکه اگر باد نباشد ، ابری پیدا نمیشود ، اگر ابر پیدا نشود و نبارد ، زمین نمیروید ، و حتی اقیانوس ها در اثر حرارت خورشید ، آب اقیانوس ها که تبخیر خواهد شد ، در نتیجه زمین تخلیه ی از آب. اما باد است که موجب پدید آمدن ابر میشود و ابر را حرکت میدهد و ابر را باران زا میسازد .لذا اینجا در سوگند ، اول به باد تندی که میپراکند سوگند یادمیشود .

ایشان در ادامه افزودند : مرحوم طبرسی صاحب تفسیر مجمع البیان ، روایتی را نقل میکند که مردی به نام ابن کواء که در کوفه زمانی که امیرالمومنین «ع» حضور داشت ، این ابن کواء از مسلمانان و دور و بری های امیرالمومنین به ظاهر ، اما بعدها کشیده شد به خوارج .این ابن کواء ، حالا اگر بخواهیم بگوییم مثل کدام دسته از آدم ها بود ، میشود گفت مثل بعضی از سیاسیون که خیال میکنند از رهبری بهتر میفهمند . واقعاً اینها اینگونه اند . این ابن کواء سر آخر چرا از خوارج شده ؟ اعتراض میکردند به امیرالمومنین که چرا حکمیت را پذیرفتی ، اشتباه کردی . حالا اکثریت غالب همان افراد ، حکمیت را تحمیل کرده بودند بر امیرالمومنین . بینی و بین الله آنچه که آدم در تاریخ میبیند ، با آنچه که در روزگار خودش تماشا میکند ، شبیه به این معنااست که مقام معظم رهبری فرموده بود من به مذاکره خوشبین نیستم . الآن عده ای بگویند آقا چرا اجازه دادی مذاکره بشود! خب تمام آدم و عالم را از تبلیغات پر کرده بودند که اگر مذاکره کنیم تمام مشکلات حل است و تمام توانشان را گذاشته بودند برای مذاکره و تمام شعار برای حل همه ی مشکلات شده بود مذاکره ؛ خب طبیعی بود که یک سری مشکلات وجود داشت ، ادامه پیدا میکرد ، چه مذاکره بشود و چه مذاکره نشود ، اما اگر رهبری مانع انجام مذاکره میشد طلبکار میشدند آن سیاسیون کج فهم ، آن سیاسیون ضعیف الایمان  طلبکار میشدند که اگر مذاکره میکردیم تمام مشکلات حل بود و نگذاشتند مثلاً  . حالا مذاکره را تحمیل کنند و بعد هم سرآخر طلبکار هم بشوند . شبیه به این معنا همین داستان حکمیت امیرالمومنین بود .

ایشان با اشاره به مسائل اخیر افزودند: در این بیماری همه گیر که سرتاسر عالم را هم فراگرفته بود ، همه جا و در شهرستان ما هم جمعی از عزیزان جانشان را فدا کردند . باید در پایان خطبه ، سوره ای از قرآن را تلاوت کنم ، شما هم همراهی میکنید ، همه با هم ثوابش را نثار ارواح گذشتگان در این بیماری ، و همچنین عزیزانی که اهل نماز بودند و غیر از گرفتار شدن به کرونا به اجل طبیعی دار فانی را وداع گفتند و از جمله ی آنها عالم وارسته و بزرگوار ، که گاهی پای خطابه ی ایشان میشستیم ، مرحوم حاج آقای دارایی رضوان الله تعالی علیه بهره ببرند ، رحم الله من قرأ الفاتحه مع الصلوات…

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: ابتلائات ،گرفتاری های دنیا ، چه از ناحیه ی دشمن ، در دنیا گرفتاری متوجه انسان بشود ، و چه از ناحیه ی بلایای طبیعی انسان گرفتاری پیدا کند ، در هر دو صورت ، گرچه تیر از کمان همی گذرد ، از کماندار بیند اهل خرد . باید به خدا پناه برد . این ابتلائات دنیا ، هم جنبه ی تنبهی دارد ، و هم جنبه ی تنبیهی ؛ هم بیدار کننده است برای جامعه . گاهی بشر خیال میکند خیلی توانمندی پیدا کرده ، درحالی که مسکین و بیچاره است . اگر یک سری پیشرفت های علمی اتفاق افتاد و اگر در بُعد پزشکی مثلاً پیشرفتی کردیم ، شاید بعضی ها خیال کنند که ما دیگر مستغنی و بی نیاز شدیم و همه ی مشکلات و همه ی بیماری ها را میتوانیم درمان کنیم ؛ یکباره مطلع میشوند یک بیماری جدید آمده . حالا این بیماری جدید ، هم جنبه ی تنبیهی دارد گاهی ، که جامعه تنبیه بشود و بشر تنبیه بشود و تنبه پیدا بکند . از آقا امام رضا سلام الله علیه دیدم روایتی را در عیون اخبار الرضا ، که میفرمود : جامعه ی بشری ، چه مسلمان و چه مسیحی ، چه بودائی و چه یهودی ، اینها وقتی گناه نویی می آفریند و ظلم و ستم نویی را پیشه میکند ، منتظر گرفتاری نو هم باید باشد . در هرصورت امیدواریم که هم موجب تنبه برای ما شده باشد ، و اگر هم جنبه ی تنبیهی دارد ، خب تنبیه خدا در دنیا بهتر است از اینکه در آخرت تنبیهمان بکند. امیدواریم خدای منان با الطاف کریمانه ی خود به زودی این بلیه را از همه ی مؤمنین عالم ، به ویژه از ملت صبور ایران دور بگرداند ان شاءلله.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قائم شهر در ادامه افزودند : بحمدالله به فضل الهی مردم ما در این قضیه ی اخیر خوب درخشیدند و خوب عمل کردند ؛ حالا از تشکیلات بهداشت و درمان ، از پرستاران مخصوصاً باید تشکر و تقدیر داشته باشیم ؛ کم نیاوردند ، و بحمدالله خوب استقامت کردند ، بنیه دارد ملت ایران .بنیه ی ملت ایران اعتقادات دینی  او ایمان به خدا و توکل به ذات اقدس او است .

ایشان افزودند: خدا را باید شاکر باشیم به داشتن رهبری حکیم و فرزانه که به موقع ورود پیدا کرد و جامعه را هدایت کرد . ببینید ، در این شرایط کرونا ، بعضی از شهرهای اروپایی ، شده بود عرصه ی غارتگری و چپاول ، که مردم بریزند فروشگاه ها را غارت کنند ، اما اینجا شده صحنه ی رزمایش مواسات، ایثارگری.تفاوت ره از زمین تا آسمان . چرا اینجا چنین و چرا آنجا چنان؟ خب اینجا باورهای دینی اثرگذار در دل مردم ما و در دل خانواده ها است  . اینجا مردم در سایه ی امامت و ولایت به سر میبرند .امامت و ولایت شیرازه ی پیوند همه ی اقشار و همه ی گروه های سیاسی و غیرسیاسی است و همه را منسجم و متحد کردن و همه همدل و همسو عمل کردن ، و به کمک مسئولین دستگاه های ذیربط شتافتن.الحمدلله ، اگر اخبار مربوط به کشورهای غربی و مخصوصاً آمریکایی ها را نگاه کنید خب میبینید که واقعاً آنها اینهمه داعیه دار حمایت از حقوق بشر و دوموکراسی اند ، اما به چه روز نکبتی افتادند.اینجا کرونا مردم و مسئولین را به هم نزدیک و به هم مهربان ساخت ، آنجا افسر پلیس آمریکایی ، یک شهروند را به کمترین بهانه آسیب بزند . حالا این قسمتی که نشان داده شد ف گردن این بیچاره زیر زانوی افسر خبیث و سنگدل آمریکایی است ، ولی دستش را پشت سر ، پایش را پشت آن اتومبیل، دیگران نگه داشته بودند ؛ ببینید کجای دنیا ، کدام انسانی چنین اجازه را میدهد ؟ شما نگاه کنید اگر احیاناً یک جاسوس و خیانتکار و خرابکاری در ایران دستگیر میشد ، فریاد آنها بلند میشد که نقض حقوق بشر است و میگویند چرا طرف را زندانی کردند و این نقض حقوق بشر است و حالا داخل خیابان و موقع دستگیر کردن طرف ، آنقدر زانو را بر گردنش بفشرد که او جان بدهد ، او حالا داعیه دار حقوق بشر میخواهد باشد . خداوندا تو را شکر . اگر ابتدای پیروزی انقلاب ، امام بزرگوار ماهیت امریکا را تبیین میکرد ؛ اگر بعد از رحلت امام ، مقام معظم رهبری ، 15 سال قبل عنوان دست چدنی و دستکش مخملی آمریکا را بیان فرمود ، و فرمود آمریکا میخواهد ماهیت پلید خود را پنهان کند ، الحمدلله که امروزه ماهیت آمریکا را دنیا تماشا کرد که چگونه خباثت و سندگلی دارد و به دروغ ادعای حمایت از حقوق بشر دارند.امیدواریم که این اوضاع برای بیداری بیشتر و برای مقاومت بیشتر ملت ها زمینه ی مساعد را فراهم کند.

ایشان با اشاره به سالروز تأسیس جهاد سازندگی فرمودند : اگر واقعاً آن روحیه ی جهادی را دولتمردان ما حفظ میکردند ، در انتخاب مدیران ، اوضاع ما قطعاً بهتر از امروز بود . روحیات جهادی کارساز بوده،ولی متأسفانه حفظ نشده است . جهاد سازندگی پیام انقلاب را به اقصی نقاط کشور و به عمق روستاهای محروم برده بود.با جهاد سازندگی ماهیت انقلاب و امام به مردم نمایانده شده بود . بهترین تدبیر این دولت و دولت های قبل ، اگر واقعاً تدبیری درکار بود ، این میتوانست باشد که مدیران جهادی را و مدیران انقلابی را با داشتن روحیات جهادی به کار میگرفتند ، که اگر مدیران با روحیات جهادی در دولتمردان بیشتر حضور میداشتند ، قطعاً گرفتار این گرانی ها و این نابسامانی ها نشده بودیم .عناصر فعال و با تحرک باید مدیر باشند . شما ببینید در قضیه ی ارسال بنزین به ونزوئلا ، کشتی های جمهوری اسلامی ، که مقام معظم رهبری تشکر کرد از کاپیتان و خدمه و آنها هم چقدر جان و روحیه گرفتند ، اما دولت چه کرد ؟ یک کلمه شنیدید از تشکر دولت از این اقدام اصلاً؟ وزیر نفت مثلاً تقدیری کرده باشد؟ گویا مشکل پیداکرده باشد که اصلاً نتواند حرف بزند! . چرا ؟ چون کدخدای دنیا آمریکا بود و او گفت که نه ، اینکار را نکنید ، اما با اشاره ی رهبری معظم انقلاب و مصوبه ی شورای عالی امنیت ملی این حرکت آغاز شد . اراده وقتی با توکل به خدا باشد ، قطعاً خدای رحمان یاری میکند و اقتدار می آورد .تهدید کرده بودند و ناوهای جنگی در کارائیب مستقر کرده بودند که راه کشتی های نفت کش را سد کنند ، اما به فضل الهی جرئت نکردند و نتوانستند اقدامی کنند . یعنی در برابر دشمن هرقدر کوتاه بیایی دشمن جرأتش بیشتر میشود و دشمنی اش افزایش پیدا میکند ، اما اگر  مقاومت کنی از شر دشمن خلاص میشوی . امیدواریم که خدای رحمان اوضاع فعلی ما را به بهترین وضع تبدیل بکند ، یعنی از این گرانی افسار گسیخته نجات دهد . خب اینهمه خبر میرسد که ظرف یک ماه اخیر یا حد اکثر دوماه اخیر چند هزار دستگاه وسیله ی نقلیه و اتومبیل از داخل محوطه های احتکار شده و انبارهای سرپوشیده و سرباز به دست آوردند . خب اگر واقعاً مدیریت درستی درکار بود و اگر نظارت درستی در کار بود ، چرا میبایست اصلاً این اتفاق بیافتد؟ چرا یک نفر یا چند نفر محدود هزاران دستگاه خریداری کنند ؟خب پیداست که میخواهند بازار سیاه درست کنند و احتکار کنند و گران کنند و داد همه را در بیاورند. خب اینجاها جای برخورد است و چه کسی باید برخورد کند ؟ دستگاه اجرایی مدیریت دارد ، و متخلف را او باید به استگاه قضایی معرفی کند ، نه اینکه دستگاه قضایی بگردد و متخلف را پیدا کند . دستگاه اجرایی با دستورات و بخشنامه ای ارز را توزیع میکردند ، و عده ای هم ارز گرفتند و به تعهد عمل نکردند ، خب چه کسی باید یقه ی آنها را بگیرد؟ خب دستگاهی که این ارز را به آنها پرداخت کرد باید یانها را به دستگاه قضایی معرفی کند . ارز را گرفتند و رفتند کانادا منزل گرفتند! اما چرا اینقدر دفاع میکردند که ما دلار را به مردم دادیم؟! آخر آن آدمی که رفته کانادا نشسته واقعاً مردم کشور ایرن بود؟ اگر واقعاً یک ذره غیرت ایرانی بودن میداشت که نمیرفت با سرمایه ی کشور در کانادا بنشیند.حالا دستگاه قضایی تحرکات خوب و مثبتی را آغاز کرد ، امیدواریم که دستگاه اجرایی هم همسو و هماهنگ بشود . نه متأسفانه بعضاً گاهی دنبال کارشکنی برای دستگاه قضایی.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه این هفته شهرستان به امامت آیت الله معلمی ، و تکبیر نماز و قرائت دعای فرج با نوای جناب سید رضا میرزاآقایی اقامه شد.

jxm0_img_2779.jpg

uqsr_img_2821.jpg

2xkr_img_2831.jpg

nyij_img_2797_-_copy.jpg

tmc5_img_2849.jpg

rclc_img_2877.jpg

m6nz_img_2891.jpg

nm_img_2847.jpg

r41r_img_2859.jpg

myz_img_2879.jpg

h0o_img_2880.jpg

22yu_img_2883.jpg

wxv_img_2908.jpg

xw10_img_2925_-_copy.jpg

qcix_img_2926.jpg

wmir_img_2946.jpg

4js4_img_2940.jpg