مراسم نماز جمعه 13 تیرماه 1399 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 13 تیرماه 1399 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده]، با اجرای جناب آقای مصطفی یوسف پور آغاز ، و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط حجت الاسلام چمانی«ریاست اداره تبلیغات اسلامی قائم شهر» و اقامه اذان ظهر با نوای جناب آقای مهدی دیلمی ، خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات شریفه ی 10 إلی 14 سوره مبارکه ذاریات کلام الله مجید ، فرمودند: به خدای رحمان پناه می بریم و از درگاه او طلب مغفرت میکنیم . استغفار داریم ، استغفرالله ربی و اتوب الیه . پناه میبریم به او از عذاب آخرت . و از او جلّ و علی ، طلب توفیق داریم ، طلب مدد و یاری ، در مسیر عبودیت و بندگی .

ایشان با اشاره به آیات شریفه ی  سوره ی ذاریات کلام الله مجید افزودند: در مورد شعار مرگ بر آمریکا ، بعضی از مؤمنین اوائل میپرسیدند : چرا نفرین و چرا گفتن مرگ؟ . ببینید ، قرآن کریم برای آدم های اغوا گر ، کسانی که سخنان نادرست را درجامعه بپراکنند و نشر دهند و القا کنند برای اینکه افکار عمومی را از یک حقیقتی منحرف و منصرف بگردانند ،اینها مضر هستند برای جامعه و اینها خطرشان از خطر همین کرونا هم کمتر نیست بلکه بیشتر است . و اینکه پرسیدن ، برای فهمیدن کار درستی است ؛ اما پرسیدن برای مسخره و استهزاء ، عواقب بسیار خطرناکی دارد .

ایشان با اشاره به سالروز ولادت باسعادت آقا علی بن موسی الرضا «ع» و بیان روایتی از ثامن الحجج«ع» افزودند: اگر انسان بخواهد حقیقت را بفهمد ، به خدا پناه ببرد ، و از خدا مدد بخواهد ، قطعاً خدای رحمان یاری اش میکند . اما اگر نه ، خدا را پشت کرده ، اهداف مادی دنیا را تعقیب میکند ، یا برای نابود کردن فردی یا برای نابود کردن ملتی و کشوری ، یا خودش یک قدرت سلطه جوی مستکبر است ، یا از عوامل استکبار محسوب میشود ؛ ببینید ، بعضی ها مزد بگیر استکبار هستند ، بعضی ها هم خیر ، بی مزد و مواجب در خدمت اجانب عمل میکنند. خب آنهایی که به خدا پناه نمیبرند ، و برای کشف حقایق امور از خدا مدد نمیخواهند ، آنها همان هایی هستند که نابود میشوند . اما اگر انسان به خدا پناه ببرد و برای کشف حقایق از خدا مدد بخواهد ، قطعاً خدای رحمان یاری اش میکند .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: بهترین بهره ای که انسان از فرصت خود ، از عمر خود ، از امکانات خود میتواند ذخیره سازی کند ، مسیر عبودیت و بندگی خدا را مورد توجه جدی قرار دهد ، از معصیت پرهیز داشته باشد ، و بر انحام واجبات ، مقید باشد و تأکید داشته باشد ، در شیوه ی زندگی خود ، سبک و آیینی را که خدای رحمان در قرآنش و در سنت حبیبش خاتم انبیا نمایانده است ، پیروی کند ، که ضامن سعادت او هم برای گرفتاری های دنیا ، و هم در برابر عذاب بعد از مرگ ، مفید و مؤثّر خواهد بود .

رئیس شورای فرهنگ عمومی قائم شهر در ادامه افزودند : در این هفته ی گذشته ، در سالروز فاجعه ی هفت تیر ، همایش سراسری قوه ی قضائیه ، با سخنان راهگشای رهبر معظّم انقلاب اتفاق افتاد ، از طریق ویدئو کنفرانس .مطالب بسیار مهمی را رهبری معظم فرمودند ، از جمله ی آنها تحول مبتنی بر موازین حقوقی و شرعی اسلامی ؛ هم دستگاه قضا باید متحول بشود ، و هم تحولش دقیقاً بر اساس قسط و عدل باشد . قاطعانه و بدون ملاحظه عمل کند ، ولی در عین حال ، پرهیز از تعدی نسبت به بی گناه داشته باشد . یک وقتی است که سرعت عمل ، قاطعیت ، موجب بی احتیاطی هم بشود ، که بی گناهی خدای ناکرده متهم و یا محکوم بشود. خیر ، در عین حالی که باید قاطعانه و بی ملاحظه عمل کرد ، دقت کافی را هم تأکید فرمودند . مبادا بی جهت کسی هتک بشود. مبادا بی جهت برای کسی آبروریزی ، یا احیاناً زندانی شدن و محکوم شدن پیش بیاید . فسادستیزی واقعاً جوهره ی اسلام است . اسلام برای حمایت از مظلومین ، و برای مقابله ی با ظالمین تأکید دارد . کوتاه کردن دست مفسدین از همه ی دستگاه های دولتی ، به ویژه خود دستگاه قضایی ، و خوشبختانه در این دوره ی جدید ، دستگاه قضائی همینگونه آغاز کرد و دارد عمل میکند . اما موانع سنگینی هم پیش رو و پیش پای دستگاه قضایی وجود دارد . موانع اینکه مقاومت در برابر اجرای عدل میشود .مثلاً گاهی عوامل  استکبار ایجاد شبهه میکنند و تشکیک میکنند . در فضای مجازی حرف های نامربوط برای تخریب اذهان عمومی دارند . حالا این مقاومت در برابر ظلم ستیزی ، نیاز به مقاومت و استقامت در پیشبرد اهداف اسلامی دارد . گاهی افراد با سوءنیت کارشکنی میکنند . گاهی هم بدون سوءنیت از موضع کسالت ، بی حالی . وقتی در آغاز کار ، رئیس قوه شروع کرده بود ، حتی از بعضی از قضات هم نقل میشد که «خب حالا تازه آمده و تازه نفس است و از این شعارها میدهد ، اما مگر میتواند اینگونه عمل کند؟» . این یعنی خود این فرد گوینده ناتوان است و ناتوانی خودش را به دیگران هم میخواهد نسبت بدهد . واقعاً بحمدالله جامعه ی ما هشیار است و احساس میشود که اکثریت قاطع آحاد جامعه ی ما ، از این اقدام درست و انقلابی دستگاه قضایی حمایت دارند ، و باید هم اینچنین باشد ، به کوری چشم دشمنان باید اجرای صحیح عدالت به نمایش گذاشته بشود. رفته رفته جامعه داشت مأیوس میشد . اما الآن با این اقدام اخیر دستگاه قضائی ، امیدواری برای اجرای عدالت ایجاد شده است . قانون برای همه است و تبعیض و ناروایی از هر کسی باید محکوم باشد . تلاش دشمنان برای خنثی کردن حرکت اصلاحی ، چه درمورد خود دستگاه قضا ، و چه درمورد دستگاه های دیگر به یاری خدا نافرجام خواهد بود.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر افزودند:مقام معظم رهبری از کم توجهی بعضی نسبت به بیماری کرونا گله کرده بودند و تأکید داشتند به مراعات و حتی فرمودند : « من هم اگر چند نفر کنارم باشند ، از ماسک استفاده میکنم ، رعایت دستورات بهداشتی لازم است. ». یک وقتی فروکش کرده بود آمار . اما مجدداً الآنه اوج گرفته ؛ چرا؟ به واسطه ی اینکه آن محدودیت ها برداشته شده ، یک قدری تشکیل جلسات و چه عروسی و چه عزایی ، خلط و آمیزش با همدیگر ، بدون رعایت فاصله ، یا بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی ، از قبیل استفاده از همین ماسک یا دستکش ، خلاصه الآنه ما گرفتار این بیماری هستیم ، باید بیماری را جدی بگیریم . گاهی انسان نه تنها برای خودش گرفتاری درست میکند ، برای دیگران هم ، چه اعضای خانواده و فامیل و دوستان ، موجب گرفتاری و دردسر میشود . پس باید همه سعی کنند به رعایت ، تا هم خودشان و هم عائله شان و خانواده و فامیل ها و سایر دوستانشان اذیت نشوند.

ایشان با  اشاره به مناسبت روز قلم فرمودند : هیچ دین و هیچ نظام و هیچ کشوری به اندازه ی اسلام عزیز ، به اندازه ی قرآن ، برای قلم بها نداده و ارزش نگذاشته است . بهترین ارزش را خدای رحمان در قرآن مجید به قلم داد ، آنجا که میفرماید : «بسم الله الرحمن الرحیم ن والقلم » به قلم سوگند یاد کرد خدا . شأنیت قلم ، یک قداست بالایی است . اما گاهی قلم به دستان ، جفا میکنند به قلم . قلم اقتضا دارد که درست بنویسد . خلاف ننویسد . قلم اقتضا دارد که حقایق را منعکس کند . اما اگر کسی از قلم استفاده میکند و خلاف حق میگوید و مینویسد و منتشر میکند ، او به قلم جفا میکند ، و قطعاً قلم او را لعنت خواهد کرد .

ایشان افزودند : فردا روز شهرداری و دهیاری است . در هر شهری مقرراتی باید باشد و باید شهروندان خدمات شهری را کمک کنند ، با پرداخت عوارض ؛ متقابلاً دست اندرکاران در شهرداری هم مسئولیتی پذیرفتند ، در مقابل شهروندان .دوشنبه هم سالروز مالیات است و متأسفانه در دریافت مالیات قوانین ما مشکل دارد . مالیات باید بر درآمد باشد و در بعضی از کسب و کارها عملاً میبینیم درآمد بسیاری هم وجود دارد ، اما آنها مشمول مالیات نمیشوند ؛ چون قانون آنها را مثلاً معاف کرده است .خب این قانون که وحی منزل نیست . آن که واقعاً میتواند عادلانه باشد ، هرکه درآمددارد ،مازاد برهزینه دارد مالیات بپردازد . آنکه واقعاً برای تأمین هزینه اش مشکل دارد ، یا حداکثر به اندازه ی هزینه ی متعارف درآمد دارد ، بر او سختگیری نشود و فشار وارد نشود.امیدواریم که ایندوره مجلس شورای اسلامی اصلاح قانون مالیات را جدی بگیرد . مالیات حق و وظیفه است و باید داده بشود ؛ برای خاطر اینکه دولت خدمات عمومی را که ارائه میکند ،از محل درآمد مالیات باید باشد ، اما خود پرداختن مالیات هم باید عادلانه باشد .

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه این هفته شهرستان به امامت آیت الله معلمی ، و تکبیر نماز با نوای جناب آقای مهدی دیلمی اقامه شده و مابین دونماز جمعه و عصر نیز گروه سرود شهید چمانی از کانون خدمت رضوی به مناسبت سالروز ولادت آقا امام رضا«ع» به اجرای برنامه ی کوتاهی پرداختند.

c5rk_img_4907.jpg
qg62_img_4915.jpg
wyl3_img_4920.jpg
zet4_img_4933.jpg
l84q_img_4946.jpg
b4zd_img_5046.jpg
w781_img_4967.jpg
a3z_img_4983.jpg
eqix_img_4985.jpg
l77c_img_4991.jpg
lgt_img_4998.jpg
6vke_img_5001.jpg
m82c_img_5006.jpg
ryng_img_5019.jpg
lz0u_img_5023.jpg