خطبه 4/بهمن 1392

     نماز جمعه این هفته شهرستان قائمشهر با حضور مردم مومن و ولایت مدار این شهرستان در محل مصلی جمعه برگزار شد.

    حضرت آيت الله معلي امام جمعه محترم شهرستان قائمشهر با سلام و صلوات برروح امام راحل و شهداي عظيم الشان به تفسیر بخش هایی از سوره مبارکه بلد (لَا أُقْسِمُ بِهَذَا الْبَلَدِ،وَأَنتَ حِلٌّ بِهَذَا الْبَلَدِ…….) پرداختند، ایشان در فضیلت این سوره با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام (ص) فرمودند: هرکس اهل تلاوت و انس با این سوره باشد و در آیه های آن تدبر نماید خدای رحمان این انسان را از عذاب و غضب خودش در قیامت در امان می دارد ، همچنین در روایتی از حضرت امام صادق (ع) فرمودند: هرکس در نمازهای واجب ش این سوره را بخواند در دنیا در شمار نیکوکاران قرار خواهد داشت و در آخرت منزلتی نزد خداوند دارد و از همران انبیا و پیامبران و شهیدان یعنی در زمره صالحین محشور خواهد شد.

     امام جمعه شهرستان قائمشهر با توضیحاتی در خصوص اخلاص در عمل تصریح کردند : هرچه قدر انسان اخلاصش بیشتر شود منزلت او بالا تر می شود و عزت او بیشتر می شود. ایشان همچنین ادامه دادند انجام عملی جهت خودنمایی در زمره کارخدا قرار نمی گیرد، بلکه عملی برای خداست که انسان انگیزه الهی و اعتقاد به انفاق در راه خدا داشته باشد ، نه اینکه برای خودنمایی ، فخر فروشی و کسب جایگاه میان مردم یا حفظ موقیعت اجتماعی خود.

     ایشان در ادامه خاطرنشان کردند: برای مومن تفاوتی ندارد که از اعمال نیک او با خبرشوند یا نه بلکه مومن عمل را برای رضای خداوند سبحان انجام می دهد و یقین دارد که خداوند از همه چیز با خبر است.خطیب جمعه قائمشهر در آخر خطبه نخست زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا را وظیفه ای مهم و عمومی دانستند.

       نماینده مجلس خبرگان رهبری در آغاز خطبه دوم با توصیه به پرهیز از گناه و تقوای الهی به هفته وحدت اشاره نمودند و افزودند: اگر فرقه های مختلف اسلامی بر مشترکات خود تکیه ای جدی داشته باشند ، دیگر استعمار جهانی قدرت نفوذ در جهان اسلام پیدا نخواهد کرد، ایشان عامل حمله و ایجاد اختلاف در سوریه توسط آمریکا و قدرت های مطیع او را داشتن روحیه مقاومت در برابر اسرائیل دانستند.

      آیت الله معلمی با اشاره به مقابله و مقاومت در برابر هجوم دشمن خاطر نشان کردند: همیشه هجوم دشمن به معنای حمله نظامی نیست، امروزه دشمن با تهاجم فرهنگی وارد می شود.

    ایشان ادامه دادند: اگر در همه ادوار گذشته دولت مردان ما با داشتن روحیه مقاومت و جهادی برنامه ریزی می کردند قطعا ما از این عقبه های صدور تحریم به راحتی می گذشتیم ، الآن هم می گذریم اما با سختی برای ملت و روسیاهی برای عوامل استکبار در درون و بیرون کشور همراه است، این سرمایه گذاری که از این خون شهدا و جوانان برای انقلاب شده ، مدیران باید  برای برنامه ریزی و پیش بردن امور ملت و دولت با برنامه ریزی و تدبیر و مدیریت صحیح بتوانند عزت را حفظ کنند، نه اینکه دشمن را شاد کنند.

      نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان تاسف از آنچه که در مذاکرات پیش آمده و فرصت ها را از دست داده ایم و در فکر چاره نبودیم افزودند: اینکه بایند پیشرفت هسته ای ملت ایران را متوقف نمایند روز عزاست و متوقف کردن اعتلای یک کشور است، ایشان در ادامه خاطرنشان کردند اگر تلاش داشتیم و دل به مذاکره خوش نمی کردیم قطعا خداوند رحمان به گونه ای دیگر رقم می زند.

   آیت الله معلمی ادامه دادند : دشمن دشمنی خود را دارد و ما نباید به دشمن دل خوش نمایییم ، اگر ما دل خوش کنیم که مذاکره نماییم و کوتاه نماییم آنها هرگز کوتاه نمی آیند آنها نه تنها نابودی تفکر جمهوری اسلامی بلکه نابودی هرگونه تفکری که مبتنی بر ارزش های قرآن و اسلام باشد را توقع دارند ولی در پی استقامت ملت های مسلمان و به ویژه ملت بزرگ ایران دشمن باید این آرزو را به گور ببرد و این ملت انشاالله تا ظهور ولی الله اعظم  عزیز و سربلند خواهد ایستاد.

آیت الله معلمی در آخر وظیفه را اطاعت از رهبری و دعا برای این دولت جهت مقابله با مشکلات پیش رو دانستند.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید