خطبه 18/بهمن 1392

حضرت آیت الله معلمی در آغاز خطبه های این هفته استماع خطبه ها را بخشی از نمازجمعه دانستند و سلام و صلوات و درود بر پیامبر (ص) و آل او قطعه زیبای هرخطبه ای خواندند و افزودند: سزاوار وار است از لحضه ایکه خطبهها آغاز می شود مومنین سخن را قطع کنند ، ایشان ادامه داند استماع خطبه های نماز جمعه بر نماز مستحبی مقدم است .

امام جمعه قائمشهر در ادامه با قرائت آیاتی از سوره مبارکه بلد به تفسیر آن پرداختند و ادامه داند: خداوند راه را به وسیله کتاب آسمانی و انبیا الهی نمایان داشت ، ایشان اینها را از سرمایه های الهی جهت بالا بردن درجه انسان دانستند و خاطرنشان کردند: انسان ناسپاس از آنها درست استفاده نمی کند و تلاشی برای عبور از سختی ها نمی نماید. همچنین افزودند: از آنجا که عبادت سختی و مشقت دارد و طی کردن این را همراه با دشواری می باشد ، خداوند متعال از آن به عنوان گردنه یاد می کند .

خطیب جمعه قائمشهر افزودند: اگر کسی برای رضای خدا به یاری و کمک نیازمندان شتافت این حرکت مبتنی بر ایمان و اعتقاد است و این کار دشواری است، چرا که دلبستگی انسان به مال دنیا زیاد است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با توجه به ایام مبارکه دهه فجر از برکات و ثمرات انقلاب اسلامی گفتند و در عامل موفقیت و پیروزی مردم ایران را رهبری درست و امامت امت دانستند.

ایشان در خصوص اندیشه امام فرمودند: امام هیچگاه از هیچ دولتی انتظار کمک نداشت و به هیچ دولتی دل نبسته نبود بلکه تنها توکل بر خدا و اعتماد به استقامت ملت داشتند، ایشان دلیل کنار رفتن دولت بازرگان را وجود تفکر کوتاه آمدن در برابر ظالمان دانستند و افزودند امام این منطق را قبول نداشت.

آیت الله معلمی با تکیه بر سخن حضرت امام خمینی (ره) (اگر بند بند استخوانم را جدا سازند، اگر سرمان را بالای دار برند ، اگر زنده زنده در شعله های آتش بسوزانند، هرگز امان نامه کفر و شرک را امضا نمی کنیم) صحیفه نور-جلد 21-صفحه 69

ایشان در ادامه افزودند مسئولین سیاست خارجی ما بداندد پیکره ملت ما برهمین تفکر امام استوار است و آنها باید هنرشان این باشد که را برون رفت از مشکلات را منهای مذاکره با ذلت پذیری پیدا کنند و مذاکره باید عزت مندانه باشد.

امام جمعه قائمشهر در آخر افزودند دولت باید سقف تدبیر خود را بالا ببرد، نباید در تصمیم گیری ها باعجله و شتاب زده کار کند.

دیدگاهتان را بنویسید