خطبه 12/اردیبهشت/1393

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

خطبه هاي نمـاز جمعه در مورخه1393/2/12

توسط حضرت آيـت الله معلمي امام جمعه محترم شهرستان قائمشهر

 

خطبه اول

حضرت آیت الله معلمی در آغاز خطبه اول فرمودند:امیدواریم که در سایه ی عنایت الهی ما راه درست ونجات بخش را یافته باشیم و در پیمودن این راه تردیدی به خود راه ندهیم ، خدایا در پیمودن این راه ما را یاری بفرما ! خدایا دعاهای مارا در این اولین جمعه از ماه رجب  مستجاب بگردان !

ایشان با اشاره به خطبه های هفته قبل در مورد سوره مبارکه لیل فرمودند: «إِنَّ عَلَيْنَا لَلْهُدَى (12)» من خدا در هدایت شما کم نگذاشتم بدرستی که بر ماست هدایت شما . حال این هدایت به دوقسم می باشد قسمتی هدایت تشریحی و قسمتی هدایت تکوینی ، در هدایت تکوینی خدا فطرت پاک داد به بندگانش خدا عقل داد برای تشخیص درستی و نادرستی ، حق و باطل ، زشت و زیبا ، اگر کسی بیمارباشد و قدرت تشخیص نداشته باشد عامیانه تعبیر میکنیم دیوانه باشد او تکلیف هم ندارد آن هایی مکلف اند که خدای رحمان به آنها گوهر شب چراغ عقل داد علاوه بر عقل که خداوند به همه داده شریعت هم عطا کرد ، آمدن انبیا و پیامبران نازل شدن کتب آسمانی که با بعثت خاتم انبیا و نازل شدن قرآن خاتمه یافت تکمیل همین امر مقدس هدایت است . خداوند هدایت را در درون انسان بوسیله عقل و فطرت و در خارج بوسیله انبیا اولیا تمام کرده است ، حجت تمام شده است لذا بندگان خدا اگر مرتکب گناه شدند نمی توانند معذور باشند و بگویند ما نمی دانستیم .

امام جمعه شهرستان قائمشهر افزودند: خداوند فضا را روشن ساخت اما انتخاب راه به عهده دی خود انسان می باشد .« وَإِنَّ لَنَا لَلْآخِرَةَ وَالْأُولَى (13)» هم آخرت مخلوق خداست و هم دنیا ، الان دنیا برای ما که این آیه را میخوانیم و میشنویم مقدم است اما خدای رحمان در این آیه آخرت را مقدم داشت با آن که دنیا مقدم است به هوش باش که اصل آنجاست ، در برابر آن مدت طولانی که انسان ماندگاری خواهد داشت 120 سال دنیا چیزی نیست منتهی متاسفانه ما در اثر بدفهمی خیال می کنیم زندگی یعنی دنیا ،راحتی یعنی دنیا، در حالی که تمام دنیا در برابر آخرت ناپسند است، چون دنیا پایان دارد بر خلاف آخرت .

پروردگارا به لطف و کرمت از آنچه که می گوئیم و میشنویم ما را توفیق به پایبندی وعمل عنایت بفرما!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

 قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿۱﴾

اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿۲﴾

لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ ﴿۳﴾

وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌ ﴿۴﴾

 

خطبه دوم:

حضرت آیت الله معلمی در ایتدای خطبه دوم نمازگزاران جمعه رابه تقوای الهی ، انجام واجبات و ترک محرمات تاکید و توصیه داشتند و در ادامه با اشاره به مناسبت روز کارگر فرمودند : مقام معظم رهبری در سالروز تکریم و تجلیل از مقام کارگر در یک مجموعه صنعتی حضور پیدا کردند ودر جمع کارگران فنی و متخصصین بیاناتی هم داشتند ضمن تکریم و تجلیل از آنان فرمودند : تکریم احترام جامعه کارگری و همه نقش آفرینان عرصه تولید ضرورتی بر خواسته از متن اسلام است . یعنی آن لحظه ای که پیغمبر خدا دست پینه بسته کارگری را بوسید آن جا جمعیت زیادی نبودند که بگویند پیغمبر خدا داشت تظاهر می کرد یکی دونفر بیشتر نبودند که داستان را نقل کردند . پس پیداست که کار رسول خدا یک کار اصیل از موضع اعتقاد بود .بنابر این اهمیت و ارزش دادن به کارگر یک وظیفه همگانی است .

عضو خبرگان رهبری ادامه داد :از جمله بیانات مقام معظم رهبری اگر اقتصاد و فرهنگ کشور با تکیه بر عزمی ملی و مدیریتی جهادی تحقق یابد هیچ کس جسارت و تحقیر این ملت را بر خود راه نمی دهد. مقام معظم رهبری فرمودند : هر جا که به توانایی دست پیدا کنیم تحریم ها را بر می دارند ، سوخت20 دصد راکتور هسته ای مورد نیاز بود نمی دادند جوانان دانشمند هسته ای ایران ساختند وقتی که غنی سازی 20 درصد انجام شد نیاز راکتور تهران تامین شد گفتند شما غنی سازی نکنید 20 دصد را می دهیم به شما.

وی تصریح کرد: واقعا تعجب میکنم بعضی از مسئولین بعضی از وزرا نمی شنوند چرا درست دریافت نمی کنند و به مذاکره دل خوش کرده اند در حالی که بعد از مذاکره تلفنی رئیس جمهور با رئیس جمهور آمریکا بعد از مذاکرات متعددی که نمایندگان جمهوری اسلامی با آمریکا انجام دادند در همین هفته گذشته وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود ایران را حامی تروریسم دولتی دانست. باز هم در حاشیه دولت هستند کسانی که می گویند ما به مذاکارت خوش بینیم آینده مذاکرات روشن می باشد . بعضی ها می اندیشند که اگر راه امام و شهدا را ادامه دهیم ممکن است باز جنگ پیش آید . خوب در طول هشت سال جنگ گذشته دیدیم چه کسانی حضور داشتند و چه کسانی تماشاچی معرکه بودند .

حضرت آیت ا… معلمی اذعان کردند:  الآن این رفاه طلبی جواب نمی دهد آن ها به راحتی می گویند که با مذاکره دنبال تعامل نیستیم بلکه در صدد وادار کردن ایران به کوتاه آمدن تا بتوانیم ایران را کنترل و مدیریت کنیم . یعنی به دنبال این هستند که ایران اسلامی را برگردانند به همان دوران 36 سال قبل اما رشادت های فرزندان شما و پیام ماندگار شهدا آن چنان نسل حاضر را آماده و مهیا در صحنه نگه داشت که دشمن باید آرزوی رسید به این روز ها را برای همیشه به گور ببرد.

 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

 وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾

إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿۲﴾

إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

 صدق الله العلی العظیم

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید