حضور حضرت آیت الله معلمی در مراسم سومین روز وفات مرحوم شیخ اسماعیل حسن‎زاده

 

 

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از اظهارات دستیار ویژه رئیس جمهور در شیراز گفت: شخص آقای روحانی مشکل ندارد اما جریان خطرناکی دولت را محاصره کرده است.

آیت‏‌الله علی معلمی شامگاه سه‌شنبه در مراسم سومین روز وفات مرحوم شیخ اسماعیل حسن‎زاده یکی از شاگردان آیت‌الله کوهستانی در روستای بادله شهرستان میاندورود بیان داشت: با کسانی همنشینی کنید که شما را یاد خدا بیندازند، کلام آنها معرفت‌افزا و عمل آنها برای شما سرمشق باشد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نظر روشن رهبر معظم انقلاب در مورد خوش‎بین نبودن به مذاکرات هسته‌ای، موضع رهبری را بسیار حکیمانه دانست و افزود: مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند:«من به مذاکرات خوش بین نیستم اما با مذاکره مشکل ندارم.»

وی با بیان اینکه دولت گذشته با همه مشکلاتی که داشت ولی مقابل آمریکا ایستاده بود، گفت: در آن زمان آمریکا جرأت نکرده بود اموال ما را مصادره کند و به جمهوری اسلامی بگوید که نماینده شما را به سازمان ملل راه نمی‎دهم.

امام جمعه قائمشهر بیان داشت: امروز که تماس تلفنی دو رئیس جمهور برقرار شد، مذاکره کردند و خنده‌های وزیر خارجه ما را در برابر خود دیدند، آمریکا هم اموال بنیاد علوی را مصادره کرد و هم به نماینده‌ای که شخص رئیس جمهور انتخاب کرده می‎گوید«اجازه ورود به سازمان ملل را نمی‎دهم و کس دیگری را بفرستید».

امریکا مطالبات خود را پشت سر هم تکرار می‎کند

معلمی دلیل مخالفت آمریکا با ورود نماینده ایران به آمریکا را تحقیر کردن ایران توسط آنها دانست و گفت: اگر این فرد به آمریکا می‎رفت برای آنها هیچ ضرری نداشت بلکه آنها می‌خواهند ایران را تحقیر کنند.

وی تصریح کرد: با باز شدن درب مذاکرات، آمریکا امیدوار شد و یکی پس از دیگری مطالبات خود را مطرح می‎کند.

این مسئول افزود: آمریکایی‎ها ابتدا می‎گفتند مشکل شما فقط مسئله هسته‌ای است ولی امروز به راحتی می‎گویند «شما مشکل حقوق بشری هم دارید و اسرائیل را هم باید به رسمیت بشناسید تا ما دست از سر شما برداریم».

خطیب جمعه قائمشهر اظهار داشت: اگر دولت آبرومندانه و شرافتمندانه کار را پیش ببرد و موفق شود عزت همه ما و عزت نظام است ولی اگر شکست بخورد معنایش این نیست که دولت شکست خورده یا آنهایی که به روحانی رای دادند ناراحت باشند بلکه همه باید ناراحت باشیم.

جریانات خطرناکی دولت را محاصره کرده‌اند

وی با بیان اینکه شخص آقای روحانی مشکل ندارد اما جریانی که او را محاصره کرده و جریاناتی که در کنار وی خیمه زده‌اند، خطرناک هستند، افزود: فردی به‌عنوان دستیار رئیس جمهور به شیراز رفت و در کنیسه یهودیان حرف‎های نامربوطی زد.

معلمی با انتقاد از اظهارات دستیار رئیس جمهور افزود: این افراد با گفتن این مطالب چه کسی را می‎خواهند خوشحال کنند، اگر منظورشان خوشحال کردن یهودیان ایران است آنها این توقع را نداشتند و خیلی خوب دارند زندگی می‎کنند.

وی ادامه داد: شهر من و شما که شیعه 12 امامی هستیم تا حداقل 150 هزار نفر جمعیت نداشته باشد، نمی‎تواند نماینده‌ای در مجلس داشته باشد ولی یهودیان کشور ما با کمتر از 40 هزار نفر جمعیت یک نماینده در مجلس دارند.

معلمی گفت: سیاست یعنی تدبیر و شیوه‌ای که براساس صداقت و معیارهای حق باشد نه اینکه با مومنین با شیطنت و دورویی برخورد شود.

امام جمعه قائمشهر در پایان دلیل خطرناک بودن شیوه دولت را در پیش بودن پایانی با دو حالت برد یا باخت عنوان کرد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید