خطبه 19/اردیبهشت/1393

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

خطبه هاي نمـاز جمعه در مورخه19/2/1393

توسط حضرت آيـت الله معلمي امام جمعه محترم شهرستان قائمشهر

 

حضرت آیت الله معلمی در آغاز خطبه به هدایت و ارشاد انسان اشاره نموده اند و با توجه به آیه (فَأَنذَرْتُكُمْ نَاراً تَلَظَّى) فرمودند :این که خداوند همان طور که برای مومنی گشایش در سختی ها قرار می دهد در پیش داشتن رنج و شعله آتش را هم باید به یاد داشته باند که البته از آن کسانی هست که آیت الهی را تکذیب کردند، کسانی که پایبند دستورات الهی هستند در راه پیمودن تقوا که راه نجات بشریت است قدم بر می دارند و پاسداری دل می کنند از علائق دنیا ، تزکیه نفس پیدا می کنند، انفاق می کنند و این از نشانه های متقین است .

امام جمعه محترم با بیان فرازهایی از سخن امام راحل در خصوص سلطه اسرائیل در بلاد اسلامی بیان کردند: بیرق مقاومت در مقابل استکبار بر اساس یک حقیقت بود ، خیلی ها خسته شدند اما راه ادامه دارد ، پایبندی به راه شهدا و آرمان هایشان باقیست.

خطیب جمعه قائمشهر با اشاره به همکاری عربستان علیه سوریه به جرم حمایت از حزب الله و لبنان فرمودند: در آخر آن ها مانند صدام با بدبختی عقب نشینی می کنند.

و در ادامه درعرصه تعلیم و تربیت افزودند: خدا نمی خواهد انسان با اجبار انسان باشد ، در سایه امر به معروف و نهی از منکر ، آیا باید شاهد نمایان نشدن منکران باشیم ، مومنی حرفی نزند چون باید فضا آرام باشد .

ایشان در فضیلت ماه رجب سخنی از امام صادق (ع) نقل فرمودند: روزه گرفتن ماه رجب از جان دادن سخت جلوگیری می کند.

سْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

 وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾

إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿۲﴾

إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

 صدق الله العلی العظیم

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید