خطبه 26/اردیبهشت/1393

 

 

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

خطبه هاي نمـاز جمعه در مورخه 1393/2/26

توسط حضرت آيـت الله معلمي امام جمعه محترم شهرستان قائمشهر

 

خطبه ی اول:

حضرت آیت الله معلمی خطبه ها این هفته نماز جمعه را با درخواست توفیق عبودیت و بندگی از خدای رحمان آغاز کردند.

ایشان با اشاره به پایان یافتن سوره لیل و آغاز سوره ضحی فرمودند: در فضیلت این سوره نقل شده است که پیامبر اکرم (ص) فرموده : هر که این سوره را قرائت کند ، قرائتی که با فهم و در ک و پایبندی در دل همراه باشد ، این حق بر من ایجاد خواهد شد که برای آن ها شفاعت کنم .

خطیب جمعه قائمشهر ادامه دادند: مدت زمانی وحی برای پیامبر نیامده بود که در نقل های گوناگون از 3 روز تا 40 روز متغیر می باشد ، آنچه که در نقل های متعدد نمایان است عده ای پیغمبر را ساحرو جادوگر خواندند و می خواستند بگویند پیغمبر شرک می گوید لذا حکمت الهی است که چند روزی وحی نازل نشود ، که همه ببیند و بفهمند  و درک کنند که این سخن ساخته ی خود او نیست اگر ساخته خودش باشد نباید کم بیاورد ، اما وقتی از یک سر چشمه سرازیر شده بود و قطع بشود همه می فهمند

آیت الله معلمی بیان داشتند: سپس بر اساس حکمت الهی، خداوند رحمان این سوره را نازل می کند تا سندی باشد برای همگان که پیغمبر از خود حرف نمی زند و ما بر او نازل میکردیم . «وَالضُّحَى (1) وَاللَّيْلِ إِذَا سَجَى (2) مَا وَدَّعَكَ رَبُّكَ وَمَا قَلَى (3) وَلَلْآخِرَةُ خَيْرٌ لَّكَ مِنَ الْأُولَى (4)» هرگز خدایت تو را ترک نکرده و مورد خشم او قرار نگرفته ای ، نگران نباش در انتظار پایان کار باش .

ایشان افزودند: تناسب بین قسم و محتوایی که بعد از قسم آمده است ، در این است که نزول وحی فضا را روشن می سازد و حبس وحی مثل شب همه جا را تاریک می سازد.

خدایا به همه ی ما توفیق بهره گرفتن از این نعمت بزرگ وحی را عنایت بفرما!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

 قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿۱﴾

اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿۲﴾

لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ ﴿۳﴾

وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌ ﴿۴﴾

 

خطبه دوم:

آیت الله معلمی با اشاره به سالروز اعلان موجودیت رژیم اشغالگر قدس در سال 1327 اذعان کردند : 66 سال قبل رژیم اسرائیل را قدرت های بزرگ تاسیس کردند. یهودی ها را جمع کردند برایشان امکانات قرار دادن حال این رژیمی که 66 ساله می باشد حداقل 200 کلاهک هسته ای دارد اما می گویند جمهوری اسلامی ایران حق فعالیت هسته ای را ندارد.

امام جمعه شهرستان قائمشهر گفت: جای تاسف دارد که برخی از مسئولین کشورمان بگویند اگر من آخوند و آن خاخان بگذاریم همه مردم خوب باهم زدگی می کنندد

عضو خبرگان رهبری درپاسخ به این حرف،سخنانی از امام راحل و مقام معظم رهبری را نقل فرمودند:

امام راحل می فرماید : خدانکند قبل از آن که انسان خودش را بسازد در جامعه نفوذ پیدا کند که خود را می بازد و گم می کند.

مقام معظم رهبری می فرماید : هر مسلمانی حتی در دور ترین نقطه جهان باید نیروی خود را برای آزادی فلسطین از دست اشغالگران به کار گیرد

امام رحل فرمودند: همه باید بدانند هدف قدرت های بزرگ از ایجاد اسرائیل تنها با اشغال فلسطین پایان نمی پذیرد، آن ها در این نقشه اند که تمامی کشور های عربی را به همان سرنوشت دچار کنند.

امیدواریم که خدای رحمان نصرت عطا نماید تا موج مقابله با ظلم و استکبار آن چنان فراگیر شود که بنیاد اسرائیل  ریشه کن بشود.

وی با اشاره به آغاز تحریم ها از سال 59 تصریح کرد:

امام راحل بار ها تاکید داشتند چشم به خارج نداشته باشیم و روی پای خود بایستیم الان هم مقام معظم رهبری نسبت به مذاکرات مانع نشدند ، حکیمانه است اما از این که دل ببندیم مشکلات اقتصادی ما با مذاکرات حل بشود این امر صورت نمی گیرد و هرچه که بیشتر می گذرد نمایان تر می شود .

باید امیدوارباشیم و سعی و تلاش کنیم روی پای خودمان بایستیم ؛ خدایا این ملت را در سایه نظام اسلامی عزیز بدار!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

 وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾

إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿۲﴾

إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

صدق الله العلی العظیم

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید