مراسم نماز جمعه 1 مهرماه 1401 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 1 مهرماه 1401 شهرستان قائم شهر با اجرای جناب آقای مصطفی یوسف پور آغاز ، و پس از سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه توسط آقای فتحی«رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قائم شهر» و اقامه اذان ظهر در موعد شرعی با نوای مؤذّن «جناب آقای دهنوی»، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیه شریفه ی 15 سوره مبارکه محمد«ص»  کلام الله مجید ، فرمودند: خدا رحمان و رحیم است و مظهر رحمانیت خدا ، همین نقشه ی راه ، یعنی همین کلام خدا قرآن  ، و ارسال رسول است و عقل آدمی زاد ؛ همه ی مقدمات را خدای رحمان کامل کرده است ،  تمام کرد ، که بشر بندگی پیشه کند و تعالی پیداکند . اما چه کسی گرفتار میشود ؟ آن کسی که عقل و نقشه ی راه الهی را کنار گذاشت و ارتباط و اُنس با قران نداشته باشد و رو به قبله نکرده باشد ؛ اما آنهایی که بندگی خدا پیشه کردند و نقشه ی راه الهی را پیش روی خود گشودند و طبق این نقشه عمل میکنند ، اینها نجات یافته هستند .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی ، اشاره به دهه وقف و تشکر از آقای فتحی «ریاست اداره اوقاف و امور خیریه قائم شهر» به جهت بیانات پیش از خطبه ها فرمودند: در بیانی از امیرالمومنین علی «ع» آمده است که شما ای آدم ، ممکن است چیزهایی در اختیار داشته باشد ، اما آنچه که مال تو است ، آن چیزی است که در حیات خود با اراده ی خود برای آخرتت گذاشتی ، و گرنه باقی مال وارث است . وقف از جمله مصادیق مالی است که انسان برای آخرت خود میگذارد و صدقه ی جاریه از او تعبیر میشود و ماندگار می ماند .  عزیزانی که اموال موقوفه در دست دارند و متولی وقف هستند ، امانتدار هستند . موقوفات در دست متولیان و متصدیان ، امانت است . امانتداری ، از جمله نشانه های ایمان است. اگر خدای ناکرده در امانتداری خیانت بشود ، ایمان آسیب میبیند . مومن باید امین باشد .چه موقفه زمین و خانه باشد و چه مغازه و هرچه که هست و در اختیار او است ، باید طبق روال وقف و معمول عمل کند .

امام جمعه قائم شهر با اشاره به مناسبت یکشنبه و سالروز رحلت نبی مکرم اسلام فرمودند : یک مأموریتی پیغمبر داشت که آخرین مأموریت پیغمبر بوده است . ببینید احکام اسلام همه یکباره نازل نشدند ؛ نماز خواندن از روز اول بعثت پیغمبر آغاز شد ، اما روزه گرفتن به این سبکی که ما داریم بعد از چند سال اتفاق افتاد . حج و زیارت خانه خدا بعد از چند سال اتفاق افتاد . آخرین مأموریت پیغمبر برنامه ریزی برای استقرار و تداوم نظام اسلامی با بالا بردن دست پسرعمش امیرالمومنین و معرفی کردن بعنوان وصی و جانشین رقم خورد . همان سال ، 28 صفر شده سالروز رحلت حضرت ختمی مرتبت .

ایشان با اشاره به مناسبت سالروز شهادت امام رضا ، و سالروز شکست حصر آبادان در روز سه شنبه ی پیش رو فرمودند : شیاطین و حیله گران ، چه پیچیدگی های خاصی داشتند . دشمن است و مسموم کرد ، اما خودش دستور میدهد که کنار پدرش دفن کنند ، که مردم خیل نکنند او دشمنی داشت. فریب دادن مردم و تعقیب کردن یک هدف دیگر ، همواره در طول تاریخ تداوم داشت . دنبال بهانه میگردند ، برای آسیب زدن ؛ خدا میداند الآن در این شرایط امروزی هیچ جای دنیا به اندازه ی اینجا در جمهوری اسلامی ، روزنامه ها و رسانه ها آزادی عمل ندارند . برای تحریک جوان های ما بگویند که «چرا فیلترگذاری و ایجاد محدودیت میخواهند بکنند و مردم حق دارند از اخبار دنیا با خبر باشند ! » ؛ اینجا به ما که میرسند ، شعار آزادی صددرصد میدهند و اما در مملکت خودشان ملت خودشان را در خفقان نگه میدارند . الآن این بلوا و آشوبی که به پا میشود ، فرماندهی اش از کجا است ؟ همه بدانند ، از ده سال قبل ، از 15 سال قبل ، بعضی از دلسوزان تأکید میکردند و رهبری معظم انقلاب هم تأکید کرده بود برای اینکه این ارتباطات پایگاه ملی داشته باشد و اینگونه نباشد که در و دروازه باز باشد تا هرچه از بیرون خواستند پمپاژ کنند عمل کنند . در همین اغتشاشات نوعاً 90 درصد جوانهای پایین بیست سال هستند . اینها و این سنین را متأسفانه کمتر اهل نمازجمعه میبینیم و نه در کلاس درس معلمین فرصت این کار و تبیین و توجیهات مسائل سیاسی و مذهبی را برایشان میگذارند و این نوجوان ها هم تلفن همراه دستشان است و ارتباط با بیگانه و هم تلویزیون با استفاده از ماهواره مرتب اینها را پمپاژ میکند و القاء شبهه و تحریک روانی برای کشاندن اینها به خیابان ها جهت برقراری آشوب .البته و صد البته راه به جایی نمیبرند .

رئیس شورای فرهنگ عمومی قائم شهر افزودند: این ایام یک شرایط بسیار موفق استثنایی ، نه تنها برای ما شیعیان داخل ایران ، که برای همه ی نیروهای اهل مقاومت در سرتاسر عالم است . دو هفته قبل از اربعین فتنه ای در عراق آغاز کرده بودند که میرفت که مراسم اربعین تعطیل بشود که خوشبختانه خاموش شد و فتنه نتیجه نداد. وقتی دو طایفه ی بزرگ شیعه در عراق به جان هم بیافتند و سی نفر کشته داشته باشند ، طبیعی بود به این زودی اوضاع آرام نشود ، اما به فضل الهی اوضاع آرام شد و اربعین استثنایی اتفاق افتاد و بالای بیست و یک میلیون نفر ورودی در ماه صفر در کربلا ثبت شد. این از یک سمت و از سوی دیگر ، در دولت قبلی ، که به قول خودشان تلاش میکردند عضو پیمان شانگهای بشوند ، میگفتند که تا زمانی که برجام امضا نشود که ما نمیتوانیم عضو شانگای بشویم چون تحریم هستیم و نمیتوانیم در هیچ تشکیلات بین المللی عضویت پیدا کنیم ! . ولی به فضل الهی در این دولت همزان با همین ایام ، با سفر ریاست محترم جمهوری به ازبکستان و اجلاس رسمی شانگهای ، عضویت جمهوری اسلامی ایران رسماً اعلام شده ؛ بدون داشتن برجام و بدون پذیرفتن آن تعهدات دیگری که بماند و ورود پیدا نمیکنم به آن . از سمتی هم در آستانه ی رفتن رئیس جمهورما به سازمان ملل ، برای اجلاس سالانه ی سازمان ملل این اقدامات را میبینیم . خب اساس این آشوب ها از همه ی این شیاطین بزرگ و کوچک ، آمریکا و اسرائیل و عربستان سعودی است ، که میدانستند رئیس جمهور اسلامی ایران کسی نیست که اینجا سیاسی کاری کند و آهسته برود و بیاید ؛ نه خیر ، او صریح و قاطع سخن میگوید و آنها نمیخواهند این صحبت های صریح و قاطع در آن اجلاس عنوان شود . آنها میخواهند هرکسی آنجا است فضایی گل و بلبل نشان دهد و تمجید و ستایش ناروا از آمریکا و قدرت های استکباری داشته باشد ؛ در چنین شرایطی تمام سرمایه گذاری خود را به میدان آوردند برای ایجاد بلوا ؛ از یک هفته ی قبل چه تعداد آدم های متواری وارد کشور شدند با مأموریت های فراوان . اینها دنبال بهانه هستند وخودشان بهانه را میسازند که آشوب وبلوا را پشت سر راه بیاندازند . آقایان ، خانم ها ، برادران عزیز ، به اعضای خانواده . ببینید ، فریب میدهند . خانواده و فامیل و همسایه ها را مراقبت کنید که هشیار باشند . چه هدفی دنبال میکنند؟ وقتی یک خانم روسری اش را بردارد و به آتش بکشد وسط میدان ، این چه معنی دارد؟ خب روسری نمادی از حجاب است ، و حجاب امر قرآنی است ؛ این چیزی نیست که شیعه و سنی در آن اختلاف داشته باشند . صراحت قرآن است . وقتی نماد حجاب را به آتش بیاندازند یعنی نعوذبالله آیه ی قرآن را که حکم خدا است دارند میسوزانند . پرچم جمهوری اسلامی را که آتش میزنند آیا انگیزه ی دفاع از یک خانم داشته باشند ؟ همان جریانی که دوست نداشت نظام شاهنشاهی ساقط بشود ، آن جریانی که تا توانست برای حفظ نظام شاهنشاهی مایه گذاشت ، همان جریان بود که جنگ داخلی در ایران درست کرده بود و جنگ هشت ساله در نوار مرزی درست کرد و فتنه ی هشتاد و هشت را به دست فریب خورده های داخلی پدید آورد .

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر قائم شهر افزودند: دستگاه قضایی کشور ، فقط دنبال ضعفا نگردید ، بلکه دنبال آنهایی که بستر سازی کردند برای این آشوب بروید . قبل از هر اتفاق آشوب زا ، بیانیه دادند . تضعیف نیروی انتظامی به بهانه ی حمایت از یک نفر خانم کردستانی ،که او هم دختر و خواهر ما است مثل زنان عرب و کرد و لر و فارس و هیچ تفاوتی ندارد . نیروی انتظامی که باید همواره تقویت روحیه بشود که تقویت نیروی انتظامی یعنی تقویت امنیت جامعه . مثلاً اشرار را اگر نیروی انتظامی نباشد ، چگونه خانواده میخواهند از دست این اشرار امنیت داشته باشند اگر نیروی انتظامی نبود . آنوقت بیایند بیانیه بدهند علیه نیروی انتظامی و این بیانیه بهانه بشود و بستر سازی برای این اغتششاش و آشوب ؟ . فرستنده هایی که در اختیار عوامل شیاطین و مزدوران استکبار قراردادند اینها دنبال بی ثبات کردن و ایجاد آشوب و ناامنی و اخلل در زندگی مردم هستند . وقتی با تحریک آن بنگاه های شیاطین اموال عمومی و کیوسک نیروی انتظامی را آتش بزنند ، اموال مردم و مراکز دولتی را تخریب کنند ، خب چگونه باید با اینها برخورد کرد؟ پدران و مادران مراقب باشند ، نه تنها فرزندان خودتان ، که برادرزاده و خوهرزاده ، مراقبت کنیدشان . واقعاً بی جهت گاهی طعمه میشوند و فریب میخورند و اگر شما نصیحت کنید هشیاری پیدا میکنند. طراحان و فرماندهان آشوب ، آمریکا و اسرائیل و آل خبیث سعود و منافقین و سلطنت طلب ها و اشرار و سارقینی هستند که دست به دست هم دادند ، و به قول خودشان می خواهند نعوذبالله ریشه ی انقلاب را بزنند ، که این خواب باطل را به گور خواهند برد ، که این انقلاب ریشه ی 1400 ساله دارد و در وجود و خون خانواده های مومن و متدین ریشه دوانده و برای حفظ این انقلاب ، چه مصیبت های سنگینی را تحمل کرده اند این مردم . مزدوران اجانب و استکبار در خواب غفلت هستند و برای دریافت مزدوری خودشان تلاش میکنند . آتش زدن پرچم با آرم الله و آتش زدن قرآن و روسری نماد حجاب را آتش بزنند .

امام جمعه شهرستان قائم شهر فرمودند : در همین شهر ، یک نوجوان بسیجی ، جمعیِ گردان امام علی «ع» ، جوان عزیز آقا موسی عنایتی را آسیب زدند در این بلوا و آشوب ، که الآن در کُما به سر میبرد و اگر هم زنده بماند قطعاً متأسفانه قطع نخاع خواهد بود و از زندگی عادی محروم خواهد ماند . خب اینگونه خسارات سنگین را چه کسانی به بار آوردند ؟ آنهایی که بیانیه داده بودند و زمینه و بستر این آشوب را به پا کردند چرا نباید محاکمه بشوند ؟ این است که عرض میکنیم دستگاه قضایی، فقط عاجز بگیر نباشید ، کلان هایی که زمینه ی آشوب و این خسارات را فراهم میکنند باید مواخذه بشوند و پاسخگو باشند که چرا این خسارات را اینگونه پیش آوردند .

ایشان افزودند : هفته ی دفاع مقدس ، رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از پیشکسوتان و فرماندهان عرصه ی دفاع فرموده بودند : پیروزی و صیانت از کشور ، با مقاومت حاصل میشود ، نه با تسلیم در برابر دشمن . دشمن الآن هم میخواست ما را تسلیم خود بگرداند ، ولی این دولت عزم جدی برای مقاومت دارد به پشتوانه ی اراده ی شما مومنین و همه ی اهل ایمان در سرتاسر کشور . برادران و خواهران ، بگو مگو های داخلی را کنار بگذاریم ، الآن نظام جمهوری اسلامی ، در برابر نظام استکبار جهانی قرار دارد ؛ اگر ما نبودیم فریاد هل من ناصر ینصرنی اباعبدالله را بشنویم ، بدانیم که امروز فریاد هل من ناصر اباعبدالله بلند سات . اسلام و قرآن نیاز به یاری دارد امروز . بعد از اقامه نماز راه افتادن شما و اعلام وفاداری برای حفظ این نظام تا ظهور ولی الله الاعظم را خواهیم داشت .

در قسمت پایانی خطبه دوم ،  اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای آقای  سید رضا میرزاآقایی اقامه شد.