مراسم نماز جمعه 20 آبان 1401 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 20 آبان 1401 شهرستان قائم شهر با اجرای جناب آقای رضا قدمی آغاز ، و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط آقای عبدالله گرزین«راوی تاریخ دفاع مقدس و سیره شهدا ، و نماینده بسیج دانشجویی» ، و اقامه اذان ظهر به افق شرعی با نوای جناب آقای سعید دهنوی ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیه شریفه ی 19 سوره مبارکه محمد«ص»  کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم خدای رحمان ، همواره ما را بر محور توحید ، محور لااله الا الله ثابت قدم و استوار و ما را از هر انحرافی مصون و محفوظ بدارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات مبارک سوره ی محمد«ص» کلام الله مجید فرمودند: اگر بخواهیم عاقبت به خیر و سعادتمند و رستگار بشویم ، باید وارد برج و بارو و حصن حصین و دژ محکم الهی برای مصونیت از انحرافات اعتقادی و اخلاقی بشویم . اگر انسان وارد دین خدا بشود ، معنایش این است که طرح و برنامه ی زندگی او از قرآن گرفته میشود که کلام خدای رحمان است و نقشه ی راه برای زندگی انسان است . بله هر نقشه ای ، یک مهندس هم میخواهد که نقشه را بخواند و بفهمد ، چرا که نقشه امر تخصصی است و نقشه ی راه انسان که قرآن است ، خواننده اش خاتم پیغمبران و بعد از او وصی او و اولاد معصومین او و در عصر غیبت هم فقیه عادل ، نایب عام ولی الله الاعظم حجة بن الحسن المهدی است .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: تنها اه نجات از گرفتاری های دنیا و از عذاب آخرت ، بندگی ذات اقدس اله است و نشانه ی بندگی هم ترک گناه و انجام واجبات ، که مصداق تقوا میشود .

امام جمعه قائم شهر فرمودند : جمعه ی گذشته سیزدهم آبان بود و حقیقتاً ماشاءالله ، که چه 13 آبان تاریخی و چه تجلی ایمان و ولایتمداری. ببینید ، تخریب اذهان خیلی راحت است ، کما اینکه تخریب بنا هم راحت است ؛ اما ساختن زحمت دارد. هم ساختن بنای ظاهری هزینه و کار بردن و زمان بردن دارد و سختی های خاص خودش را دارد ، و تخریب افکار و اذهان هم همینگونه است و تنویر افکار زمان میبرد و شرایط خاص خودش را دارد . همان سه دقیقه ی اول بیانات رهبری معظم انقلاب ، فرمودند با صراحت میگویم آمریکا و اسرائیل و آل سعود پشت قضیه ایستاده اند . اینهمه آشوب و بلوا و اینهمه هزینه گذاشتن روی دست ملت و دولت ، که اگر اموال دولتی هم تخریب میشود ، در واقع این مال ، مال ملت است که دست آن تشکیلات و دستگاه و اداره و مدیر هست . ببینید آیا واقعاً همه ی این خرابی ها برای آن خانم است و برای او آمدند و اینهمه خرابی به بار آوردند ؟ ببینید خدای رحمان تأکید میکند عاقل آن کسی است که حرف ها را بشنود، و بهترین آنها را برگزیند و تبعیت کند . اینکه عرض میکنم 13 آبان حقیقتاً مصداق برجسته ی یوم الله است ، برای خاطر این است که راهپیمایی 22 بهمن ، یک راهپیمایی سنتی جا افتاده یا به تعبیر دیگر عادت شده باشد ، و راهپیمایی روز جهانی قدس هم جا افتاده و سنت پایه دار است و هرساله اتفاق می افتد ؛ اگر امسال به جای 13 آبان ، روز جهانی قدس بود ، و یا اگر 22 بهمن بود ، خب کسی هم حق داشت بگوید که مردم عادت داشتند و آمدند ، اما 13 آبان هیچ سالی در گذشته راهپیمایی اینچنینی نداشتیم و فقط روز دانش آموز بود و حد اکثر از یک مدرسه یا دو مدرسه دانش آموزان می آمدند از حسینیه عاشقان تا میدان طالقانی ، و آنجا هم صحبت یا مقاله و قطعنامه ای خوانده میشد و میرفتند و راهپیمایی دانش آموزی بود و نه راهپیمایی عامه ی اقشار مردم ؛ ولی امسال این شرارت ها و خباثت ها ، اهل ایمان را بر اساس غیرت دینی به حرکت درآورد و چه حضور باشکوه و چه جمعیت سنگینی . حالا باید بگوییم درود خدا بر امام راحل که میفرمود من با جرئت مدعی هستم که ملت ایران و توده ی میلیونی آن در عصر حاضر ، بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله ، و از مردم کوفه در عهد امیرالمومنین و حسین بن علی علیهم السلام میباشند . اینها همه از عشق و علاقه و ایمان به خدا و اسلام و حیات جاویدان قیامت سرشارند . در صورتی که این مردم زمان ما نه در محضر مبارک رسول خدا بودند ، و نه در عصر امیرالمومنین و اباعبدالله الحسین . یعنی پیغمبر و امیرامومنین حجت خدا بودند و مردم در روزگار امیرالمومنین کارشکنی کرده بودند ، ولی امروزه مردم ولایتمدار در برابر کارشکنان صف مقاوم و استوار میبندند برای حفظ نظم ارزشی و اسلامی و انگیزه ی آنان ایمان به غیب است و این رمز موفقیت و پیروزی در ابعاد مختلف است .

رئیس شورای فرهنگ عمومی قائم شهر افزودند : اینکه عرض میکنیم در این قضایا شبهه افکنی آسان است ، از جمله اینکه بگویند «قانون اساسی ما مال چهل سال قبل است و آن موقع نبودیم و میخواهیم الآن قانون اساسی جدید تنظیم بشود!» ؛ آنوقت چه کسی این حرف ها را به دهن بچه های ما می افکند ؟ مشخصاً عوامل استکبار . آمریکا در سال میلادی 1870 ، قانون اساسی برای خودشان تصویب کردند ، یعنی از 152 سال قبل قانون اساسی آمریکا همین قانون اساسی است . در طول این 152 سال ، جنبش هایی در آمریکا اتفاق افتاد ، و در جنبش ها هم میگفتند که قانون اساسی عوض بشود . جنبش 92درصدی وال استریت ، و جنبش حمایتی از سیاهپوستان که خواهان تعویض قانون اساسی هم بودند ، اما میگفتند که قانون اساسی چیزی نیست که هر چند سال بخواهد تغییر پیداکند ، بلکه قانون اساسی سند ملی آن کشور و اعتبار و حیثیت آن کشور است و نباید در معرض تغییر و دستخوش دگرگونی قرار بگیرد . ببینید ،برای دیگران نسخه ی صددرصد آزادی را میپیچند ، و مثلاً همین شعار این روزهایشان را برای این مطرح میکنند که جامعه را خدای نکرده به بی بند و باری بکشانند ؛ در جامعه ی ما بالاترین کرامت را خدای رحمان برای زن آورد و بالاترین کرامت را قرآن به زن داد. بالاترین کرامت برای زن این که الآن در جمهوری اسلامی در مراکز علمی و تحقیقاتی عالی و برجسته ، بانوان دانشمند مشغول هستند و تدریس و تحقیق دارند . آیا واقعاض در کشورهای غربی هم اینگونه است ؟ برای ما تشویق میکنند با تعبیراتشان که زن ها آزاد باشند و ولی در کشورهای خودشان گونه ای دیگر . اول که می آمدند شعار میدادند حقوق و موازین برابر ؛ خب بی غیرتها خودمردانشان در لباس خودشان حتی البسه ی با آستین باید بپوشند به طور رسمی ، ولی بانوانشان باید برهنه باشند! آیا غیر از این است که زن ها را ملعبه قرار دادند و زن را در معرض هتک حرمت زنانگی اش قرار داده اند و به عنوان ابزار هوسرانی در جامعه میپرورانند؟ ؛ کرامتی که خدای رحمان و قرآن کریم به زن داده است ، واقعاً در هیچ دین و آیین و مکتبی از مکاتب دنیا پیدا نمیشود . خداوند میفرماید ما شما را مرد و زن آفریدیم ، اما نه مرد بودن امتیاز است و نه زن بودن ، بلکه امتیاز انسان به تقوا و پاکی است . بله یک سری رفتار و کردار و وضع پوشیدن و راه رفتن مخصوص مردها است و یک سری کارها هم مخصوص زن ها است . اشتغال بانوان برای پاکبانی در بعضی از کشورها مرسوم است ، اما از نظر من و شما و همه ی متدینین این عمل هتک حرمت زن است و برای زن ارزش بالاتری لحاظ شده است . بعضی از شئونات مطلوب زن است ، بمانند پرستاری و تدریس و تحقیقات علمی و فعالیت های اینچنینی ، که زن به هر درجه ی علمی میتواند برسد و هیچ منعی ندارد ، اما از نظر شئونت اشتغالی باید ملاحظه ی ایشان بشود و این ارزشی است که برای بانوان لحاظ میشود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر قائم شهر افزودند: واقعاً جوانها و نوجوان های ما گناهی ندارند . واقعاً مقصر دیگرانی هستند که مقام معظم رهبری در 25 شهریور سال 1370 بیانی داشتند که فرمودند «بیشترین چیزی که روی ذهن جوانان اثر میکند دو عامل است ، یکی تبلیغات گوناگون دشمن ، تبلیغاتی که جوان را نسبت به حقایق مقدس اسلامی و حقایقی که در انقلاب به عنوان مسلمات و پایه ها و ستون اصلی  اعتقاد شناخته شده ، سست و بی تفاوت کند.» مثل ولایت فقیه که از جمله اعتقاداتی است که در جمهوری اسلامی تبیین باید میشد . چرا که اصل ولایت ، از عصر غیبت آقا امام زمان الی الآن ، شئنیتش برای فقیه عادل بود ، ولی فقیه عادل موفق نشد زمام امور را در کشور به دست بگیرد . ؛ «و عامل دوم هم عدم تبیین و دفاع صحیح از این حقایق و اصول است . من گمان میکنم که تأثیر عامل دوم کمتر از عامل اول نیست . » ببینید ، ظرف این چند سال از آن سالی که این سخن را فرمودند ایشان الی الآن ، از یک سمت دشمن با استفاده از فضای مجازی برای تخریب افکار نسل جوان ما کار کرد ، ولی متأسفانه در کلاس درس پاسخگویی و تبیین درست نداشتیم . نه در دبیرستان ها و نه در دانشگاه ها . آیا واقعاً در کتب درسی تبیین ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی شده است ؟ اینکه بگویند اگر یک فقیه رئیس مملکت بشود این هم استبدادی است ، نعوذبالله به منزله ی این است که بگویند پیغمبر و امیرالمومنین علی «ع» هم مستبد بود! . پیغمبر آمد که احکام خدا در جامعه اجرا بشود . پیغمبر آمد که دست ظالم کوتاه بشود  پیغمبر آمد که مظلوم کمک بشود و رهروان راه پیغمبر ، امامان معصوم و فقیهان عادل هستند که در این عرصه و در این مسیر قدم برمیدارند و عمل میکنند . بله دشمن فکر فرزندان و برادران و خواهران ما را میخواهد تخریب کند ، ولی ما هم متأسفانه مقابله ی درست و درخوری نکردیم . پدافند فرهنگی و اعتقادی ما متأسفانه در خیلی از جاها یا تعطیل بوده است و یا بسیار ضعیف عمل شده است ، که در نتیجه این بشود که جوانان ما که گناهی نداشتند و سوء نیت نداشتند فریب بخورند ؛ ولی اشراری که از بیرون آمدند چه؟ . ببینید عزیزان این قائم شهر ، این فرزندان و برادران شما در نیروی انتظامی ، همین پریروز 44 قبضه سلاح شورشی ، کبند و وارد شده از خارج را اینجا کشف کردند . این سلاح برای چه آمده بود؟ حالا برای یک قائم شهر این تعداد ، ولی در کل ایران حساب کنید که برای جاهای دیگر چه گونه ارسال کردند . ولی خوشبختانه به فضل الهی سربازان گمنام امام زمان چه در سپاه ، چه در نیروی انتظامی و چه در وزارت اطلاعات ، در طول این مدت شب و روز ندارند ، یعنی همیشه پای کار هستند و خوشبختانه تحرکات عوامل مزدور رصد میشود و به سرعت و به جا به موقع هم شناسایی و دستگیر میشوند. جوانها را فریب داده بودند ، دانش آموزان را فریب داده بودند ، به بهانه ی انکه اعتراض داریم و این حرف ها   . اگر واقعاض اشکالاتی در دانشگاه وجود دارد ، حقشان است که حرف بزنند و گله کنند و مسئولین وظیفه دارند به سراغشان بروند و حل مشکل بکنند و این ها سر جای خود . اما اینها که از بیرون آمدند اینها دنبال هدف دیگری هستند . الحمدلله که جامعه ی ما خوب فهمید و خوب دریافت و جمعه ی گذشته حضور جدی پیدا کرد .

در قسمت پایانی خطبه دوم ،  اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای سعید دهنوی اقامه شد.

در بین دو نماز هم حجت الاسلام والمسلمین عالیشاه«مدیرکل کمیته امداد امام خمینی «ره» » به ایراد بیاناتی پرداختند.

در مراسم نمازجمعه این هفته ، آئین اهداء کمک جهیزیه به 22 عروس نیازمند کمیته امداد امام خمینی«ره» به قیمت یک میلیارد و یکصد میلیون تومان برگزار شد.