مراسم نمازجمعه 17 فروردین 1397 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر + فایل صوتی

مراسم نماز جمعه هفدهم فروردین ماه 1397 شهرستان قائم شهر با قرائت زیارت عاشورا توسّط ذاکر اهل بیت کربلایی یاسین محمدی ، قرائت زیارت آل یاسین با نوای پیرغلام مکتب اهل بیت جناب آقای حاجیان ، اجرای جناب آقای  قدمی و سخنرانی شهردار محترم قائم شهر جناب آقای دکتر معین پور  آغاز ، و خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات 77 إلی 80 سوره مبارکه واقعة کلام الله مجید ، فرمودند: انس قرآن در طول عمر و در طول زندگی ، مخصوصاً با استفاده از این فرصت ماه رجب ، ماه شعبان ، ماه مبارک رمضان که در پیش است ، زمینه ساز تعالی و رشد انسان است.

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان در ادامه با بیان اینکه کلمه قرآن در لغت ، ریشه اش به معنای جمع است. برای اینکه خواندنی ها با استفاده از حروف ، که حروف کنار هم چیده میشود و هم کلمه نوشته میشود و هم کلمه خوانده میشود . و دیگر اینکه این کتاب خدا علاوه بر اینکه حروف را جمع کرده است ، حکمت و علم و حقایق عالم هستی را جمع کرده است که قرآن کتاب خدا ، مجمع علم اولین و آخرین است . همه ی آنچه را که بر موسی و عیسی و سایر انبیا ، صحف  و زبور نازل شده بود ، همه ی آن معارف و علوم و حکمت ها در این کتاب جمع است . این به یک اعتبار که قرآن جامع همه ی علوم و حکت ها است ؛ و به تعبیر دیگر که بعضی ها فرمودند کلمه ی قرآن یعنی خواندن و خواندنی. که در میان هم هی کتاب ها ، سزاوار تر برای خواندن ، این کتاب است.

امام جمعه شهرستان قائم شهر در قسمت انتهایی خطبه اول فرمودند: بَشَرها میروند ، اما این طینت آدمها ، نسل به نسل می ماند . شما ببینید خباثت آل سعود را که هم ادعای مسلمانی میکنند و هم با حقیقت قرآن چگونه دشمنی دارند . مدعی اند خدمتگزاران مرکز نزول قرآنند و خادم الحرمین هستند ، اما دست در دست شیطان بزرگ گذاشتند و تسلیم شیطان شدند . زیر سلطه ی آمریکا میخواهند ادامه ی سلطه ی خودشان را بر مردم خودشان داشته باشند.

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی افزودند: عَن علیٍّ امیر المومنین علیه افضل صلواة الله المَلِک المبین أنّه قال : « فَبادِروا بِصِحَّةِ الاَجْسامِ فى مُدَّةِ الاَعْمارِ » ؛ بار دیگر خودم و همه ی شما برادران و خواهران را به تقوای الهی ، که توجه به ذات اقدس حق ، ملاحظه ی خدا ، شرم از خدا ، می شود مصداق تقوا . شرم از خدا باشد ، انسان ، چه در خلوت و چه در آشکارا ، دست به خلاف شرع نمیزند ؛ اگر دست به خلاف شرع نزند بخشی از تقوا است و اگر واجبات الهی را به جا آورد تقوا تکمیل میشود . تقوا یعنی ترک گناه ، و انجام واجبات.

ایشان با اشاره به نامگذاری فردا به عنوان روز سلامت و سلامتی فرمودند : آقا امیرالمومنین سلام الله علیه می فرمود : « فَبادِروا بِصِحَّةِ الاَجْسامِ فى مُدَّةِ الاَعْمارِ » در طول عمرتان مراقب سلامت جسمی تان باشید . یعنی این هم یک وظیفه است ؛ انسان تا جایی که عقلش میرسد ، تا جایی که میتواند ، نباید زمینه ی بیماری را فراهم کند ؛ نباید به سلامتی خود لطمه و صدمه وارد بکند و باید سلامتی را حفظ کند تا بتواند در زندگی ، هم در کار ، و هم در بندگی خدا موفق باشد . همین امیرالمومنین که میفرمود در دعای کمیل : قوّ علی خدمتک جوارحی ؛ یعنی تا توان نباشد آدم نمیتواند نماز بخواند ؛ تا توان نباشد نمیتواند روزه بگیرد . توان هم در سایه ی حفظ سلامتی فراهم میشود . به سلامتی باید اهمیت بدهد انسان.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادمه با تشکر از جناب آقای دکتر معین پور ، شهردار محترم ، به جهت صحبت های پیش از خطبه ی ایشان افزودند: در طول همین مدت بحمدالله ایشان نشان دادند که صاحب طرح و ابتکار و توفیقاتی هستند ؛ امیدواریم که خدای رحمان بر توفیقاتش بیافزاید ان شاءلله ، که صادقانه و خالصانه به شهروندان عزیز خدمت بکنند.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در ادامه با اشاره به مناسبت سالروز شهادت شهید بزرگ ، از مفاخر شیعه شهید آیت الله سید محمدباقر صدر در روز یکشنبه ی پیش رو فرمودند: ایشان و خواهر فاضله اش بنت الهدی ، که واقعاً زینب وار برادرش را همراهی کرد ، مأمورین بعثی سفّاک که برای دستگیری برادرش آمده بودند ، او مقاومت کرد و در پی مقاومت ، او را هم بردند و در زندان و شکنجه گاه هم تسلیم دشمن نشده بود و مقاومت داشت . شهید آیت الله سید محمدباقر صدر ، عرب است . این بعثی های بی حیا و خبیث ، وقتی ایشان را دستگیر کرده بودند ، رئیس سازمان امنیت نجف آن زمان در یک مقطعی در بازجویی از ایشان پرسید که شما عرب هستید ؛ شما چرا از ایران و انقلاب آن طرفداری میکنی و چرا همه ی فعالیت های خودت را در راه کمک به ایران و کمک به امام خمینی«ره» منحصر کرده ای؟ چرا برای مطهری که یک آخوند فارسی زبان ایرانی بود در نجف مجلس ختم گرفتی و برای چه با رهبر انقلاب مکاتبه میکنی؟ . به نقل خود آن ها آیت الله صدر در زندان در برابر ساواکی های آنجا ، شکنجه گران ، با صلابت و محکم پاسخ داد: من یک مسلمانم و در برابر هم هی مسلمانان جهان مسئولم و باید به مسئولیت خویش عمل کنم و این مربوط به عرب و عجم و ایران و غیر ایران نیست و از این راه یک قدم به عقب بر نمیگردم . این استقامت او و این مقاومت او است. در باره ی تحرکات قبل از پیروزی انقلاب ، بعضی از عزیزانی که به سن و سال بنده یا بیشتر سن دارند ، آنها قطعاض یادشان است ؛ خیلی ها بودند نق میزدند که جواب این خون ها را چه کسی باید بدهد ؟ ؛ وقتی که تظاهرات میشد ، خلاصه مأمورین هم میریختند ، که اصلاً در همین قائم شهر که آن ایام یک شهر کوچکی بود و حالا گسترش پیدا کرد و پرجمعیت شد . در این قائم شهر سه نفر قبل از پیروزی انقلاب به شهادت رسیدند در راهپیمایی ها .

ایشان افزودند: یک ملّای مازندرانی برای من تعریف میکرد و میگفت که به یک آقای دیگر مازندرانی گفته بودم شما در این راهپیمایی ها شرکت میکنید؟ که او در پاسخ با نام بردن اسم امام  گفت من برای او یک کلمه نگفتم و یک کلمه هم نخواهم گفت . خب چرا اینگونه حرف میزدند؟ میترسیدند و وحشت داشتند . بعضی از خود روحانیون واقعاً ایجاد شبهه میکردند که آیا مشروعیت دارد یا نه . شهید صدر یک فتوایی داده بود قبل از پیروزی انقلاب ، با عبارت خیلی کوتاه ، برگردان و ترجمه اش این است : بسم الله الرحمن الرحیم ، کسانی که در ایران برای دفاع از اسلام و مسلمین قیام کرده و کشته میشوند شهید هستند و خداوند آنان رابا امام حسین در بهشت محشور میگرداند ان شاءلله تعالی. سید محمد باقر صدر. این یک فتوایی بود قبل از پیروزی انقلاب . هرکسی جرأت نمیکرد اینگونه . درود خدا به روان پاکش باد .

آیت الله معلمی افزودند: روز ملی فناوری هسته ای را در پیش داریم . که هم امام رحمة الله می فرمود ما میتوانیم و مقام معظم رهبری هم می فرمایند ما میتوانیم.اگر ایرانی توان نداشت و در دانش هسته ای پیشرفت نکرده بود ، چرا دانشمندان هسته ای ما را ترور کردند؟ خب دیدند که این دانش دارد رشد میکند در ایران و بومی شده و دراد پیشرفت میکند . ایران میشود یک کشور قدرتمند . دست به ترور زدند برای کشتن . و از سوی دیگر بیستم فروردین 59 ، مناسبت قطع رابطه ی ایران و آمریکا . وقتی که کارتر اعلام کرد قطع رابطه با ایران را . امام راحل بیانیه داد و خطاب فرمود: ملت شریف ایران ، خبر قطع رابطه ی بین ایران و آمریکا را دریافت کردم . اگر کارتر در عمر خود یک کار کرده باشد که بتوان گفت به خیر و صلاح مظلوم است همین قطع رابطه است . یعنی ادامه رابطه ی آمریکا با ما ، ادامه ی مظلومیت ماست.قطع رابطه ، خدمتی است به مردم مظلوم ایران . ای کاش همه ی دولت هایی که بعد از پیروزی انقلاب سر کار آمدند و نه این دولت و آن دولت رهنمود امام را جدی میگرفتند. بعد از رحلت امام ، ایکاش رهنمود رهبری را . ببینید ، امام استقبال میکند از قطع رابطه . ولی یک عده ای هم دلواپس برقراری رابطه هستند . از چهار-پنج سال پیش وقتی بحث مذاکره هسته ای مطرح بود ، خب بعضی ها نگران بودند و واقعاً با بصیرت این نگرانی را اعلام میکردند ، که چه خواهد شد نتیجه . ولی آنهایی که اصرار به مذاکره داشتند ، اینها را مسخره میکردند ، که آقا اینها دلواپسند و به مسخره میگفتند دلواپسان انقلاب . خب الآن باید عرض کنیم که اینها دلواپس انقلاب بودند ، شما دلواپس مذاکره بودید چه نتیجه گرفتید؟ آنهایی که دلواپس مذاکره بودند و خیال میکردند اگر مذاکره ادامه پیدا کند مشکلات حل میشود . خب متأسفانه قیمت دلار آمده روی 5000 تومان و کار به جایی رسیده که کاسب عراقی بگوید من پول ایرانی را نمیگیرم.الآن این ایام ، با اینکه کسبه ی عراقی برای گرفتن پول ایرانی سر میشکستند ؛ ما فرصت هایی را از دست دادیم ؛ این را میخواهم عرض کنم . یعنی به جای دلبستن به مذاکره ، اگر رهنمود رهبری جدی گرفته میشد که اقتصاد مقاومتی ، روی پای خود ایستادن ؛ آقا ، اسباب بازی بچه ها را دلار ندهید که وارد کنید . لوازم آرایشی را دلار ندهید که وارد کنید . با خروج ارز از کشور ، لوازم آرایشی و اسباب بازی بیاید ؛ این ها با ماهیت انقلاب و با یک جامعه ی انقلابی سازگار نبوده و نیست . اگر جدی گرفته میشد اقتصاد مقاومتی ؛ و همین الآن هم مقام معظم رهبری فرمود : کالای ایرانی . هم ایرانی خوب تولید کند و هم ایرانی کالای ایرانی خریداری بکند . اما بعضی از سیاسیون آمدند یک درز کوچک باز کردند برای راه فرار که : «تولیدکنندگان کیفیت کالا را بالا ببرند ، مرغوبیت را افزایش دهند ، قابل رقابت باشد» البته باید این کار را بکنند ولی نباید از همین الآن راه فرار بدهی برای ورود کالاهای قاچاق و خرید کالاهای خارجی.ببینید ، نکته را دقت کنید ، مقام معظم رهبری فرمود تولید ایرانی و حمایت از کالای ایرانی ، و سعی بر بالابردن کیفیت . ولی مقام معظم رهبری نفرمود کیفیت کالای ایرانی اول برسد به حد رقابتی ؛ این تعبیر رقابتی خدا کند نادانسته از زبان بعضی از مسئولین درآمده باشد ؛ اگردانسته درآمده باشد ، یک شیطنت بزرگی است .

امام جمعه قائم شهر در ادامه فرمودند:جدی گرفتن رهنمود رهبریبه هر قیمت این است که هم باید سعی کنیم کیفیت را در داخل بالا ببریم و افزایش بدهیم ، و هم قانع به کالای داخل باشیم . وقتی که واقعاً داخلی خرید بشود ، خود تولیدکنندگان داخل با هم رقابت میکنند . خب مشخص است که هریک از تولیدکنندگان داخل میخواهد مشتری بیشتری داشته باشد . و خب ناچار است کیفیت را افزایش بدهد  و مرغوبیت را بالا ببرد . اما نه اینکه بگویید کالای داخل اول باید بتواند با کالای خارج رقابت بکند آنوقت حمایت کنیم. بلانسبت ، بلانسبت ، هر بی غیرتی هم وقتی مرغوبیت کالای ایران بالا رفت می آید آن کالا را میخرد. آن دیگر نمیشود غیرت دینی و غیرت ملی ؛ آن نمیشود حمایت از تولیدات داخل . که حمایت تولیدات داخل این است که به هر قیمت شده نباید کالای خارجی مصرف کنیم و باید کالای داخلی بخریم.

حالا برای اینکه شیطنت کنند ، عنوان کنند که فلان نهاد چندتا ماشین خارجی دارد با پلاک فلان نهاد . خب این ماشین های خارجی را همه ی وزارت خانه ها داشتند ، فرض کنید سپاه هم داشت ؛ یک وقتی ما نتوانستیم بعضی از ماشین ها را تولید کنیم ، حداکثر تولید ما پیکان بوده ، بعضی از لوازم را می بایست از خارج می آوردیم . اما حالا چه؟ ببینید ، مرحوم میرزای شیرازی ، فرموده بودند: الیوم استعمال تنباکو در حکم محاربه با امام زمان است . این الیوم یعنی چه؟ یعنی اگر کسی دیروز تنباکو کشید اشکالی ندارد ؛ دیروز انگلیس نمیخواست بر ما سلطه داشته باشد ؛ ماه و سال قبل اگر تنباکو مصرف کرده بود نگو حرام است . الآن از امروز که انحصار انگلیس شده انگلیس میخواهد مسلّط بشود ، الیوم استعمال تبناکو در حکم محاربه با آقا امام زمان است.

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای سعید دهنوی اقامه شد.

صوت اقامه نمازجمعه به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز  و قرائت دعای ماه رجب با نوای جناب سعید دهنوی:
دانلود فایل با لینک مستقیم

eefo_img_5191.jpg

32i3_img_5193.jpg

r447_img_5231.jpg

dofc_img_5237.jpg

0ff5_img_5242.jpg

xk0z_img_5271.jpg

sffo_img_5288.jpg

4xdb_img_5297.jpg

7qgv_img_5303.jpg

crwq_img_5320.jpg

8x14_img_5328.jpg

jzab_img_5348.jpg

cvmh_img_5367.jpg

yhqh_img_5373.jpg

25dc_img_5381.jpg

k20m_img_5390.jpg

u41x_img_5401.jpg

c5qk_img_5413.jpg

pems_img_5425.jpg

me6b_img_5434.jpg