خطبه 22/آذر/1392

                                                                     
 
آیت الله معلمی در خطبه های نماز جمعه/ باید از درون بجوشیم و بالا بیییم ، دل خوش نکیم به دیگران تا خصومت و عداوت را از سرما بر دارند و برای ما دل بسوزانند. مطمعا باشید تا هر زمانی کشوری بخواهد پرچم اسلام ناب محمدی را ترویج دهد و در مقابل زوگویان بایستد استکبار جهانی دست بردار نیست. این خطاست که خیال کنیم دشمنی آمریکا با ما بر سر مسئله هسته ای می باشد……….

نماز جمعه این هفته شهرستان قائمشهر با حضور مردم مومن و ولایت مدار این شهرستان در محل مصلی جمعه برگزار شد.

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات از خداوند استجابت دعا و شفای بیماران را در خواست کردند.

آیت الله معلمی با اشاره کوتاهی به مباحث مطرح شده در هفته گذشته در باب آثار جهنم و عذاب الهی ادامه دادند کسانی که در دنیا به وعده ها ی الهی و جزا و پاداش آخرت ایمان ندارند و قبول نمی کنند زمانی که در روز قیامت این وعده نمایان می گردد به این وعده ها یقین پیدا می کنند ولی آن زمان دیگر فرصت بازگشت نیست و نه می تواند برگرددو نه می تواند جبران کند و آن جاست که فریادشان بلند می شود و می گویند : ای کاش برای زندگی ام کاری کرده بودم ایشان در ادامه خاطر نشان کردند زندگی در دنیا در مقابل زندگی در آخرت هیچ هست و اصل آخرت است که آن جایگاه دائم و همیشگی ماست و همچنین با اشاره به سوره مبارکه عنکبوت آیه 64 یادآور شدند دنیا سرگرمی و بازیچه ای بیش نیست که هرکسی در آن سرگرمی پیدا می کند ، اصل حیات و زندگی در آخرت است .

امام جمعه قائمشهر از عوامل جهنمی شدن انسان و همچنین نجات از جهنم را چنین بیان داشتند: یکی از عوامل جهنمی شدن انسان بی نمازی و ظلم و ستم است ،  ایشان همچنین کفر و تکذیب آیات خداوند را از عوامل جهنمی شدن برشمردند و افزودند: کفر و کافر تنها به ادیان خاصی گفته نمی شود بلکه کافر کسی است که حقایق روشن الهی را انکار نماید و نادیده بگیرد، طغیان و سرکشی از عوامل دیگر جهنمی شده می باشد که در خصوص این مطلب تصریح کردند: آنان که از فرامین الهی سرکشی داشته باشند سرانجام کارشان با جهنم خواهد بود. آیت الله معلمی ، فتنه و دیگران را دچار فتنه و گرفتاری کردند را ازعوامل جهنمی شدن خواندند و با اشاره به سوره مبارکه بروج ، ایشان همچنین افزودند خداوند منافقان را وعده جهنم داده است .

خطیب جمعه قائمشهر در پایان خطبه اول از خداوند عزت اهل ایمان را خواستار شدند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در خطبه دوم ، پس از دعوت به تقوای الهی و پرهیز از گناه با اشاره به ایام مذاکره جمهوری اسلامی ایران با گروه1+5 در ژنو بیان داشتند ، الآن دیگر عزمت و تشخیص مقام معظم رهبری را همه فهمیدند، که مقام معظم رهبری از قبل فرموده بودند که آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند و الآن مشاهده می نمایید که آمریکا خودشان می گویند که پایبند به تصمیمات مذاکره نیستند و در همین چند مدت اظهارات فریبکارانه مقامات آمریکا سند زنده ایست که آمریکا غیرقابل اعتماد است ، همانگونه ای که حضرت امام فرمودند  و در این زمان هم مقام معظم رهبری فرموده بودند که آمریکا هیچ قابل اعتماد نیست .

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره اظهارات جان کری وزیرامورخارجه آمریکا در خصوص دست برداشتن ایران از حمایت حزب الله و سوریه جهت برداشتن تحریم ها افزودند: در اول گفتند تحریم ها برای فعالیت های هسته ای ایست و الآن اظهار می کنند اگر می خواهید تحریم ها برداشته شود با از حمایت حزب الله و سوریه دست بردارید ، ایشان ادامه دادند یک دولت انقلابی باید از اول به فکر باشد که چگونه روی پای خود بایستد بجای این که فکرکند که چگونه مذاکره کند. همچنین افزودند روی پای خود ایتادند امری محال و نشدنی نیست .

آیت الله معلمی تصریح کردند: باید از درون بجوشیم و بالا بیییم ، دل خوش نکیم به دیگران تا خصومت و عداوت را از سرما بر دارند و برای ما دل بسوزانند. مطمعا باشید تا هر زمانی کشوری بخواهد پرچم اسلام  رناب محمدی را ترویج دهد و در مقابل زوگویان بایستد استکبار جهانی دست بردار نیست.

در آخر با اشاره به سخنان رهبری افزودند: این خطاست که خیال کنیم دشمنی آمریکا با ما بر سر مسئله هسته ای می باشد ، دشمنی آمریکا بر سر عقاید و آرمان هاست.

ایشان همچنین با اشاره به اینکه تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران با قدرت وارد شد و همچنین رهبری هم از آنها حمایت کردند ولی در مقابل آمریکا بر سر تعهدات خود نماند.و ما محکم پشت سر تیم مذاکره کننده خود ایستادیم و از آنها حمایت می میکنیم.


دیدگاهتان را بنویسید