مراسم نماز جمعه دوازدهم بهمن ماه 1397 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه دوازدهم بهمن ماه 1397 شهرستان قائم شهر با اجرای جناب آقای محمد آرام آغاز و خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات 68 إلی 71 سوره مبارکه الرحمن کلام الله مجید ، فرمودند:امیدواریم خدای رحمان ، توفیق شکرگزاری به درگاهش را ، در برابر نعمتهای لاتُعدُّ و لا تُحصی ، چه در وجود ما ، و چه در خارج از وجود ما نهاده است ، موفق به شکرگزاری باشیم ؛ موفق به دعا به درگاه او جلّ وعلا و موفق به اجابت دعا از ناحیه ی ذات اقدس اله ، که فرمود ادعونی استجب لکم ، مومنین خالصانه و مخلصانه او را بخوانند ، بی بهره نخواهند بود ، دست خالی برنمیگردند .

ایشان در ادامه با اشاره به آیات سوره ی مبارکه الرحمن افزودند: خداوند روزی شما و من و همه ی مومنین بگرداند ان شاءلله که در سایه ی نعمتهای پروردگار در جنّت قرار بگیریم.خدا هم در دنیا و هم در آخرت ، همه گونه نعمت و رفاه دارد ، به شرط اینکه بنده ، و به سوی خدا بیاورد و خدا را بندگی پیشه کند و توکل بهذات اقدس حق داشته باشد. تقوای الهی یعنی ترک گناه و محرمات .زیور تقوا آراسته میشود به تعهد در انجام واجبات و تعهد در ترک محرمات و منهیات . خدای حمان همه ی ما را در این مسیر یاری بفرماید.

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: از آداب حضور در جمعه ، هنگام استماع خطبه ، رو به قبله نشستن و از سخنان متعارف پرهیز کردن ، برای اینکه خطبه هم ذکر است و یادآوری است .چه برای خیر دنیا ، و چه برای خیر آخرت . باید مصداق معروف باشد . آنچه را که لازم است مومنین بدانند و بشنوند ، در خطبه ها ذکر میشود ، همان هم ذکر و یاد خداوند است. حالا چه رسد به اینکه آیات الهی خوانده میشود و کلمات معصومین بیان میشود ، آن ذکر بالاتر و برتر. بار دیگر خودم و همه ی شما برادران و خواهران را تأکید به تقوا و یاد خدا بودن دارم.هرکه گرفتاری پیدا میکند ، اگر جست و جو بکنیم ، میبینیم آن لحظه از یاد خدا و از یاد مرگ و مردن غافل شده است. دنیا مظاهر فریبنده ، فراوان دارد.انسان باید هشیار باشد که در زمین لغزنده دارد قدم بر میدارد . مبادا در اثر غفلت ، بلغزد و بیافتد . تقوای الهی میشود دستگیره . تقوا یعنی ملاحظه کردن خدا . خدا را ملاحظه بکند و وعده های خدا را ملاحظه کند و از یاد خدا غافل نباشد و فریب دنیا را نخورد .

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به دوزادهمین روز از بهمن ، سالروز مراجعت عزت مندانه و پیروزمندانه امام راحل به کشور بعد از 14 سال تبعید و دوری از وطن افزودند: روزگار تلخی بود 14 سال برای مومنین و برای کسانی که دل به مکتب اهل بیت داشتند. برای کسانی که با طاغوت ، روی سازش نداشتند ، دوران و روزگار تلخ و سختی بوده است . واقعاً اگر انبیاء گذشته ، یا عیسی پیغمبر ، کور مادرزاد را شفا میداد ، مردم آن عصر ، چیز دیگر را نمیفهمیدند ، ولی کور ، چشم نداشت و چشمش باز شد ، می دیدند . این میشد معجزه .حالا روزگار ما ، نباید معجزه فقط همان کور مادرزاد را شفا دادن باشد ؛ این که اگر دین خدا را یاری کنی ، خدا یاری ات میکند ، اینکه من كان لِله كان الله معه ؛ اگر با خدا باشی ، خدا فراموشت نمیکند ، واقعاً به صورت اعجاز در زندگی امام راحل پدیدار است . در زندگی رهروان راه امام راحل قبل از پیروزی انقلاب . کسی احتمال نمیداد که انقلاب پیروز بشود . به ایشان میگفتند چه فایده ، ایشان میفرمود مگر ما برای رسیدن به قدرت کار میکنیم؟ ما باید ببینیم وظیفه مان چیست. در شرایط فعلی باید نا به سامانی ها را بگوییم . او نظام شاهنشاهی را افشا میکرد ؛ نابسامانی ها را میفرمود . رنج های فراوانی را تحمل کرد ، 14 سال تبعید ، یک سالش در ترکیه ، در بورسا ؛ 13 سالش کنار قبر جدّش امیرالمومنین سلام الله علیه . در نهایت با آن استقبال تاریخی و پر شکوه برگشت.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در ادامه فرمودند :در همینجا از صحبت های داخل هفته ی گذشته ی جناب آقای دکتر ادیانی در مجلس تشکر میکنم . گرچه همکاران و نمایندگان مجلس همراهی نکردند . گاهی واقعاً بعضی از نمایندگان مطالب حق و درستی را مطرح میکنند . ولی مجموعه ی نمایندگان متأسفانه همراهی درست گاهی نمیکنند ، ولی هر کسی هست و فهم خود و هرکسی هست و تکلیف خود و به وظیفه ی خود عمل کردن .

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در ادامه افزودند : الآن میشنویم و اعلام کردند اروپایی ها کانال مبادلات ویژه برقرار کردند . کانال مبادلات ویژه ی اروپا که اخیراً اعلام شده ، اگر انسان واقع نگر باشد ،سراب و فریب است  . چرا؟ . چون از آن لحظه ای که ترامپ بی عقل از برجام خارج شده بود ، ت الآن اروپایی ها چکار کردند؟با آنکه ترمپ رسماً گفت که من برجام را قبول ندارم و بیرون رفت از برجام . ولی اروپایی ها که ما را سرگرم نگاه داشتند عملاً همان کار ترامپ را کرده بودند . تا الآن تحریم ها را برنداشته بودند و مبادلات بانکی را اروپایی ها برقرار نکردند . اصلاً روح و جان برجام و تمام تلاش برای این بود که تحریم ها برداشته بشود ؛ اما اروپایی ها عملاً برنداشتند. الآن که این لایحه ی دولت در مجلس «FATF» مطرح است ، محدودیت مالی برای خودمان ، خودمان امضا بکنیم و به دشمن یک حربه ی قانونی بدهیم ، که فردا ، هربهانه ای از ما بگیرد ، به اصطلاح فریادش سر ما بلند باشد ، برای این که یک چراغ سبزی نشان بدهند ، هم نمایندگان مجلس ما را ، هم تصمیم گیرندگان عالی کشور ما را ، و هم ملت ما را ؛ آمدند گفتند که «SPV» یعنی نام اختصاری کانال مبادلات ویژه ی اروپا و ارتباط های بانکی را میخواهیم برقرار کنیم . که اینجا هم تبلیغ بشود روی آن که حالا که آنها میخواهند کانال مبادلات ویژه ی مالی را برقرار کنند ، حالا آن «FATF» را بپذیریم . اگر نپذیریم آنها بهانه در می آورند و باز ارتباط های بانکی برقرار نمیشود . اما سوال : اگر ما الآن «FATF» را بپذیریم و تصویب بکنیم . آنها که الان به ما چراغ سبز دادند کانال مبادلات ویژه را اعلام کردند ، چه تضمینی وجود دارد که اگر فردا عملاً زیر بار نروند چه؟ کدام مرجع قانونی دنیا ، میخواهد با آنها برخورد کند ؟ بی ارادگی اروپا در  عمل به تعهداتش را دیدیم . طبق برجام ، وظیفه داشتند پای لغو تحریم ها بایستند . ولی حالا برای بستن دست ما و ایجاد محدودیت های بیشتر برای ما وعده ی سرخرمن می آورند . عزیزان مسئولین ، واقعاً نگاه کنید به گذشته ، چقدر آدم ها ، قبل از پیروزی انقلاب جان دادند برای این نظام ؟ آقایان ، این انقلاب بینی و بین الله ، بهترین تعبیر این است که به دنیا آمدن یک موجود مبارک زنده . مثل اینکه من و شما به دنیا آمدیم و عمر ما دارد میگذرد ؛ دیگر تکرار نمیشود  . نعوذبالله که اگر این انقلاب آسیب ببیند ، دومرتبه این انقلاب تکرار نمیشود. مدیران ، مسئولان ، ملاحظه ی امام ، ملاحظه ی شهدا .

نماینده مردم استان مازندرن در مجلس خبرگان رهبری در قسمت انتهایی خطبه دوم فرمودند: بسیار جای تأسف است که در آستانه ی چهلمین سلگرد پیروزی انقلاب ، در سی و هفتمین مراسم جشنواره ی فیلم فجر  ، انقلاب را زیر سوال ببرند و مسخره بکنند و رزمندگان را مسخره بکنند.آخر مومن! این وزارت فرهنگ و ارشاد ، اعتبار کلانی دارد هزینه میکند.آقا ! جوانانی که ایستادند سینه سپر کردند انقلاب پیروز شد ، به فرهنگ و ارشاد آن ایام بدبین بودند . تمام توجه نسل جوان آن روز به سخنان امام راحل بود . الآن چهل سال از پیروزی انقلاب میگذرد ، اینهمه اعتباراتی که در فرهنگ  و ارشاد هزینه میشود ، باید صرف تربیت نسل جوان میشد ، ولی جشنواره ی پیروزی انقلابش ، توأم با مسائل ابتذالی ، که داد مراجع قم را درآورد . یک پیرزن بازیگر را بیاورند سیاه نمایی کند علیه انقلاب . الله اکبر . من نمیدام واقعاً اینها چه میخواهند از جان این مردم ، از جان این انقلاب و این شهدا . یک زن بیاید در این جشنواره به نام چهلمین سال پیروزی انقلاب تک خوانی کند! یعنی زن آوازه خوان تک خوانی در آن جشنواره کند که به فتوای همه ی فقها محرم و حرام است . این شده وضع فرهنگ و ارشاد اسلامی ما . لا اله الاالله! . جوانانی که در انقلاب حاضر در صحنه ی فداکاری و از خود گذشتگی بودند ، در دفاع مقدس ایستاده بودند و از همان نسل ، مدافعان حرم پیدا شدند ، آنها تربیت شدگان فرهنگ و ارشاد امروزی نبودند . این فرهنگ و ارشاد خب رها کند این هزینه را در اختیار دستگاه دیگر بگذارند ، شاید بتوانند جوانن را درست تربیت کنند  . جوانان ما مستعدند و مشکل ندارند در فهم و تربیت . به بهانه ی ایجاد فضای شاد ، به بهانه ی ایجاد فرصت شادی برای جامعه و نسل جوان ولنگاری و هر گونه برنامه های مبتذل و نامناسب را در آن هم در جشنواره ی فیلم فجر آوردن، واقعاً جای تأسف دارد . اینها اگر زمینه سازی برای پذیرش سلطه ی غربی ها نباشد پس چیست؟! . نسل اول انقلاب تأثیرپذیر از نفس و کلام امام بوده اند . متقابلاً از دستگاه فرهنگی شاهنشاهی متنفر بودند ؛ لذا آن تبلیغاتِ فرهنگ شاهنشاهی جوان ها را اثر نمیکرد و جوانها گوش به فرمان ولی امر بودند . ولی الآن ، باید دستگاه عظیم فرهنگ و ارشاد و اعتبارات کلانش مکمّل رهنمود رهبر بشود ، باید در راستای رهنمود رهبری هزینه بشود . متأسفانه خنثی کننده میشود با این شکل . آن مواضعی که رهبری دارد ، آن رهنمودهایی که رهبری دارد ، با سیاست های فرهنگی که فرهنگ و ارشاد کشور دارد اجرا میکند ، به نوعی خنثی ساختن آن رهنمودهای حکیمانه میشود .

ایشان در ادامه با اشاره به سخنان رئیس جمهور در مرقد امام راحل مبنی بر اینکه : «همه باید در برابر آمریکا ، صهیونیست ها و مرتجعین منطقه ، یکصدا و صف واحد باشیم» فرمودند: خب منظورتان این است که یک صدا و صف واحد باشیم که «FATF» را بپذیریم؟ یکصدا باشیم که فقط از شما گوش بپذیریم؟ . همه باید در برابر آمریکا و صهیونیستها و مرتجعین منطقه ، یکصدا و صف واحد ، گوش به ندای رهبری باشیم . بخدا عزت دولت در این است . عزت ملت در این است .اگر از فقیه عادل بشنوند ، عزت میبینند . ببینید ، بخدا متن شریعت اهل بیت است که فقیه عادل ، نایب امام زمان است و اگر نقص و ضعفی هم داشته باشد ، خود ایشان جبران میکنند . زمان حیات امام راحل چه کسی تصور میکرد کسی بتواند جای امام را پُر کند؟ حالا بیا این معجزه ی آیه ی قرآن را بخوان:  مَا نَنْسَخْ مِنْ آيَةٍ أَوْ نُنْسِهَا نَأْتِ بِخَيْرٍ مِنْهَا أَوْ مِثْلِهَا . این وعده یی خداست . جامعه اگر لیاقت داشته باشد ، خدا لطفش را دریغ نمینماید .لطف الهی ، دادن امامت سالم و صحیح است . اگر آیه ای را برداشت خداوند ، بهتر از آن را یا مثل آن راا خدا وعده کرد بدهد به جامعه.

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای سعید دهنوی اقامه شده ، و بین الصلاتین جمعه و عصر ، جناب آقای دکتر ادیانی ، نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی به عنوان سخنران بین الصلاتین این هفته ی نمازجمعه شهرستان، ایراد سخن فرمودند.

فایل صوتی سخنرانی جناب آقای دکتر ادیانی به عنوان سخنران بین الصلاتین :
دانلود فایل با لینک مستقیم

2c3r_img_5576.jpg

hl6_img_5588.jpg

rh12_img_5579.jpg

hnfy_img_5609.jpg

4qr_img_5629.jpg

zhzy_img_5636.jpg

b0my_img_5616.jpg

b1xo_img_5603.jpg

dy0a_img_5582.jpg

hl6_img_5588.jpg

31cd_img_5591.jpg

s9it_img_5595.jpg

qhsp_img_5640.jpg

w2g4_img_5655.jpg

plmo_img_5658.jpg

7apb_img_5659.jpg

c541_img_5662_-_copy.jpg

ak9s_img_5673_-_copy.jpg

kdc8_img_5688.jpg

94s_img_5700.jpg

84_img_5661.jpg

ak9s_img_5673_-_copy.jpg

nzti_img_5675.jpg

z1x5_img_5679.jpg